Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Och på tal om ettårsfyllare:

GRATTIS MILTON!

Ja då vet du vad vi ska göra idag :D
Ja helt sjukt, känns så overkligt att vår lille bebis fyller ett år idag, det går så fort!!!
Det var väl sista vår-bebisen, nu tar sommar-bebisarna vid väl?
Tack för gratulationen förresten och även till dig Aneka :)

Grattis Milton!!!

*kl*
Jag, Theo, mamma, syster och hennes son ska åka på vårmarknad i Vindeln idag! Andra syrran med familj bor där uppe också så det lär väl bli att pussas å kramas med dom också! Vädret är halvpissigt men man har ju inte så mk bättre för sig!

Grattis Milton på födelsedagen!! :bump::banana:

*kl*
Vi har börjat dagen med att plocka världens minsta fästing på Isabellas arm :crazy: hatar de äckliga små kräken men det gick bra att ta bort den, inget huvud eller tänder blev kvar i armen.

Nu ligger finaste och sover i vagnen efter att ha suttit i min famn och gosat säkert en timme. Åhh vad jag vill pausa tiden! Ett år, helt perfekt! Kan inte prata så hon kan inte säga "dumma mamma" och hon kan inte gå så hon kan inte springa ifrån mig :love:

(ja jag vet att alla åldrar har sin tjusning men just nu känns allt så svenskt lagomt)

I övrigt har Nellan varitmagsjuk, så vi struntade i kusinens ett års kalas idag..Tråkigt, men man måste tänka på andra..risken att smitta är ju fortfarande där..så..vi får se vad vi ska hitta på idag!

För övrigt har jag fått kalla fötter, gällande att sälja hästen..Nu vill jag inte alls igen:cry: Nu vill jag ha kvar honom, att medis kan ta fler dagar o betala mer, vilket hon gärna gör..men det vette fan om det kommer gå..rent ekonomiskt..enligt sambon..nej..
Men jag vill väl inte acceptera det helt..ska räkna på det..

Så gick det med det mogna beslutet..min Stanley..usch..varför e man inte rikare?:cry::(

Men kunde inte det funka då, att medisen betalar och rider med? Eller är det så kris att ni behöver bli av med hela hästavgiften? :(

Grattis Milton!

Juzzen, vad tråkig att Nellan har varit magsjuk! Har hon slutat kräkas så ni bara väntar på att bli smittfria nu?

Vi har haft lite hemmamys på fm och nu ska vi strax åka till Ikea med min bästa vän. Ikväll står grillning på schemat, mums!

jadu tjejjen. Man skall alltid gå på sin känsla.
Men kan ni inte prova då? Att medisen tar 3-4 dagar/v och betalar mer, och du resten. Funkar det inte om ett halvår så får du väl ta ett nytt beslut sen? Prata med din sambo iaf, det är värt ett försök tycker jag. Ni har ju "typ" råd idag. Och betalar medisen mer så blir det ju billigare än idag. Håller tummarna för att det går att lösa. Du kommer väl att kunna få in pengar via massagen sen ju. Trist med Nellys sjuka, men skönt att hon håller på att bli bättre.

*kl*
Sammy och jag är lika krassliga än :( Han har dock fått Ventoline så han har inget pipljud när han andas, och andas dessutom lugnare. Men vi har slemhosta, och det vill inte ge sig.

Här är del fullt upp, vi letar häst (hästen vi hade på g gick inte igenom besiktningen tyvärr) och fölvakar samtidigt. Nervösa som fan :crazy: Sen skall ju unghästen iväg på betäckning strax. (om vi vågar)

Hej alla och tack för gratulationerna hälsar Milton :D Dagen har varit toppen med sång, tårta och paket - precis som det ska va ;) Jag bröt mot mina principer och Milton fick smaka tårtan.. Grupptrycket.. De andra tyckte det var så synd om Milton som inte fick smaka på sin egen tårta, så jag gav efter...
Nu ligger jag i vår säng och Milton i sin, eller ja han kryper, lägger sig, sätter sig och leker om vart annat och vägrar somna. Men jag anser att har man varit vaken sen 14,00 med kalas och grejer så ÄR man trött vid denna tiden. Milton håller inte med. Övertrött?!
Själv känner jag mig mest ledsen.. Min Armani är fortfarande halt och medryttaren fick avbryta sin träning igår med honom (igen) och gå hem. Känner mig som ett vrak just nu och har alldeles för många bollar i luften. Och mycket utgifter som det redan är.. Det bästa är väl att åka till kliniken direkt för jag tror att om jag tar ut en vet. så tycker nog denne att det är bäst att åka iväg med tanke på hans sjukdomshistorik.. Är ju sjukt svårt att veta vad det hela kan kosta, men om det blir som förra gången (innan operation) vid första undersökningen så blev det longering, böjprov och röntgen i alla fyra ben.. Och det är ju inte gratis... Vad kan det kosta? Jag kommer inte ihåg alls. Har ju självrisk och så de där 20%.. Och så år jag så jäkla rädd över att höra beskedet tror jag. Och ja, just nu målar jag fan på väggen och tror det värsta :( Min fina fina häst.....

Grattis Milton!

har haft fullt upp hela dagen, tur att han är vaken ännu ;)
Men vilket tråkigt sätt för dig att fira hans ett årsdag, med en halt häst :mad:

jag hade nog med åkt till en klinik direkt, håller med dig om att veterinären ändå inte kommer att göra så mycket på ett hembesök utan säga åt er att åka och röntga ändå.

Tack :D Hälsade honom lite snabbt nu innan han somnade ;)

Ja veterinären kommer nog säga det till oss.. Men är så jäkla orolig över var vi kommer hamna i pris. Det känns så himla ruttet att tänka så och givetvis kommer jag att åka iväg med honom, ska ringa "min" klinik och rådfråga med dem på måndag tänkte jag.
Någon som har koll på priser? Behöver lägga fram det till min sambo också, delad ekonomi ni vet.. Inte för att han skulle neka mig detta, men han skulle nog vilja veta på ett ungefär vad det skulle kunna kosta med röntgen och så vidare..

Grattis Milton! :laugh::laugh: :bump:

Fy vad tråkigt med Armani :(! Hoppas innerligt att det inte är nåt allvarligt som lite vila kan bota!

*kl*
Dagliga uppdateringen om Douglas då.. Han kan inte kissa själv. Det är ett stort steg tillbaks, då de inte släpper hem en hund som inte kan kissa själv. Vilket jag förstår, för jag kommer bara gå här hemma och oroa ihjäl mig.
Han är ju på rätt ställe för sånt nu.

Har varit funktionär på en westerntävling idag. Skitskoj! Och jätteskönt att haft lite annat att tänka på.
Åkte innan Oscar vaknade och kom hem när han somnat. Har faktiskt varit lite skönt att vara Anna, och inte mamma över en dag.
Min mamma har passat honom det mesta av dagen medan sambon och min brorsa fixat med stängsel och släppt ut lite djur.

Hej alla och tack för gratulationerna hälsar Milton :D Dagen har varit toppen med sång, tårta och paket - precis som det ska va ;) Jag bröt mot mina principer och Milton fick smaka tårtan.. Grupptrycket.. De andra tyckte det var så synd om Milton som inte fick smaka på sin egen tårta, så jag gav efter...
Nu ligger jag i vår säng och Milton i sin, eller ja han kryper, lägger sig, sätter sig och leker om vart annat och vägrar somna. Men jag anser att har man varit vaken sen 14,00 med kalas och grejer så ÄR man trött vid denna tiden. Milton håller inte med. Övertrött?!
Själv känner jag mig mest ledsen.. Min Armani är fortfarande halt och medryttaren fick avbryta sin träning igår med honom (igen) och gå hem. Känner mig som ett vrak just nu och har alldeles för många bollar i luften. Och mycket utgifter som det redan är.. Det bästa är väl att åka till kliniken direkt för jag tror att om jag tar ut en vet. så tycker nog denne att det är bäst att åka iväg med tanke på hans sjukdomshistorik.. Är ju sjukt svårt att veta vad det hela kan kosta, men om det blir som förra gången (innan operation) vid första undersökningen så blev det longering, böjprov och röntgen i alla fyra ben.. Och det är ju inte gratis... Vad kan det kosta? Jag kommer inte ihåg alls. Har ju självrisk och så de där 20%.. Och så år jag så jäkla rädd över att höra beskedet tror jag. Och ja, just nu målar jag fan på väggen och tror det värsta :( Min fina fina häst.....

Usch vad tråkigt.

När jag var inne med Zadac gick allt på ca 13 000. Fick betala ca 4500 själv, med självrisk och procent. I de priset böjde de igenom hela hästen, röntgade hela ryggen + hela höger bak. De bedövade ryggen ett antal gången plus bakknät. De UL ryggen. Jag trodde det skulle bli dyrare eftersom de tog säker 10-15 plåtar totalt... Plus intyget att han blev utdömd, det kostade ett par hundra.

Skulle gissa att böjprov, longering, röntgen bakknän och ev UL skulle landa på ca 4-6 000 kr utan försäkringen.

Senast ändrad:

Tack för ditt svar :) Behöver ha lite summor i beredskap, ska även höra med kliniken om vad det kan kosta.. Men är det inte värre än så så ska det nog gå att lösa utan några större problem =)
Men usch vad jag är orolig :cry: Nej nu ska jag sluta dra ner er i detta och sluta älta detta för idag.

Vill ni se Miltons tårta förresten? Vi var ju bara 7 personer idag så en tårta fick räcka, så detta var vad jag påtade ihop ;)
milton-1-r-035-omgjord_150054095.jpg

Usch då! Vilken tur att du inte hämtat hem honom då :( Håller tummen vidare....

Även för dig såklart Armani- Va tråkigt :(
Verkar han ha ont även när han tar det lugnt? Alltså i hagen?
Eller kan du ta flytten innan du måste ta tag i det?
Vart brukar du åka?

När jag åkte med min 4de gången på hältutredning (efter otaliga återbesök och friskförklaringar) så hittade de ju skräp i leden... Efter det var han superfräsch. INGET syntes på röntgen men därimot på ultraljud...
Iaf det jag skulle skriva... Jag var helt säker på att han skulle dömas ut precis då... Men nä :) Sen att han gick den vägen senare iaf var ju iaf inte benens fel...

Tråkigt om det händer något nu när du flyttar för att kunna ha dom hemma ju :(

För att muntra upp tråden lite så var min inhyrda 3åring bästa idag på 3årstestet :) Så jag håller andra tummen för de inblandade där imorgon ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024