Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

*kl* Sitter i bilen till gbg för att hälsa på lillsnuff. Lite sena är vi allt då vi blev tvugna att åka in till vårdcentralen med Oscar. Hans farmor lät han leka med en oöppnad konservburk, varför vet jag inte riktigt. Han tappade den på stortån, och herrejävlar vilket hack det blev. Nageln gick i två delar och tån va delad på mitten ifrån toppen ner över hela nageln. Djupt som attan. Men det va onödigt att sy tyckte doktorn. Så han är tejpad nu. Kanske att de på återbesöket behöver bedöva och plocka bort nageln om den inte trillar av sig självt. Han verkar inte jätteberörd av det nu.

Senast ändrad:

Nu blev det ingen hingst för ett visst litet sto hade underligt nog beundrat klart och släppt ägget redan, sen i måndags. Veterinären konstaterade att min häst nog var ointresserad av föl... :p Så nu blir det en ny spruta på torsdag och ny koll på måndag. Nu lutar det åt cabachon, men ska hon betäckas på en tisdag så funderar jag lite på stakkato. Blä, skitsvårt. Jag vet att Cyllene inte tycker det ;) men jag blev lite hemligt förälskad i honom efter att ha kollat på honom. Suck. Vet att man inte ska välja med känslor.

Hur går det med dina fundeigar med stona? Någon som blivit inseminerad?

Jag skulle uppskatta om Selma kunde hålla sig ifrån mina blommor. Undrade vart alla bladen på basilikorna tagit vägen, tills Selma kom, strålande glad, och gav mig hälften.

Men hjälp!! Stackars liten!! Såg bilden på Douglas, så härligt att se att han verkar må så bra han kan må. :)

Jag jobbade i Tyskland när Stakkato var ung :) HAn stod i grannstallet men reds i samma ridhus... Jag gillar också honom :) Sen om han är rätt för ditt sto åter jag vara osagt...

AKB_ kan du ha mer otur? Fast jag tycker Douglas ser under omständeighterna ganska ok ut på bilden :)

*kl*

Nu är det snart dags för liten fölunge att titta ut. Idag var det droppar på spenarna. :laugh:

Ja, Douglas verkar ha blivit några av djurskötarnas favorit:D
Han är en hejjare på att flörta sig in hos alla:love:

Lille Oscar. Jösses vilket hack han fick i sin tå! Jag är inte så känslig av mig, men jag mådde nästan lite illa när jag spolat rent och såg hur djupt det va!
Nu ska jag bara försöka få honom att inte dra bort tejpen.
Nödlösningen just nu är att han får gå med pyjamas med fötter. För sockor får inte sitta på många sekunder :D
Ska åka till stan i morgon och se om det finns några strumpebyxor som inte är alltför flickiga. Vi ska på studentfest, då kan man inte komma i en pyjamas ;)

Men usch så hemskt! Vilken tur att det bara var en tå, faktiskt :crazy: Stackars Oscar :(

Men Douglas är väl jätte söt, inte alls förvånad att han har flörtat in sig :D

Aaaaaajj!! :eek:

Instämmer med Lottch, H&M. H har flera par strumpisar därifrån och de är de bästa. Han har både ljus blå och mörkblå enfärgade, och gula med rosa prickar och rosa-grön-blå-gulrandiga :D

Han har även ett par bra från Lindex, röda med vita hjärtan längs benet. Lite julfeeling på dem men who gives a.. ;)

Annars tycker jag det kan vara lite småsvårt att hitta strumpbyxor som verkar sköna. Vill inte att han ska ha sånadär sträva, räfflade saker. Inga volanger eller rosetter. Vita blir så opraktiskt på vårt skitiga golv.. etc :angel:

På tal om shopping så var vi på en lååång runda idag, jag och H. Han har blivit min favoritshoppingkompis, hur kul som helst att ha med :D

Såg faktiskt några fina röda strumpisar med halkpluppar under fötterna, men uteslöt dem med tanke på säsongen. Kanske inte blir så mycket strumpbyxor sommartid? Istället kom vi hem med ett par shorts, 3 bodysar, ett par leggings, ett par sandaler och en tunn tröja/jacka.

Sandalerna hittade jag, hör och häpna, på HM. Detta efter ha testat allt som fanns på skoaffären i närheten. INGET passade på hans runda fötter. Så, HM-sandalerna har nog inte mycket att komma med i jämförelse med Kavat, men de gick på åtminstone.

Hmm, 7 mil till närmsta HM :(
Lindex finns i den stad som jag ska till på lastbilsflaks åkande studenter i morgon. Ska kila in där och köpa ett par riktigt tunna som jag kan ha vanliga byxor över om de skulle råka vara lite tjejiga :D

*Tänkte här lägga upp en liten bonusbild på min lilla hund, men pixbox strular*

Skit att jag inte visste det tidigare idag, när jag var på HM! Då hade jag ju kunnat köpa ett par strumpisar eller två och skicka till dig.. Har ju till och med din adress ;)

Tack för tanken iaf :laugh:
Har kollat in Lindex hemsida lite. De flesta strumpebyxor verkar vara vita. Helt okej ändå. Det kommer ju bara vara fötterna som syns när vi är In public så att säga :D Här hemma spelar det ingen roll.

Ia*: Heja fölis! :banana::banana: Komsi komsi! Locka med en morot vettja.

Ang barnen och hemmafruandet så tycker jag att vi allihopa verkar lite trötta på att vara hemma... Är det någon av er som går hemma på heltid som inte längtar efter lite rutiner och så? Jag är så trött på att vara hemma i mitt hus att jag snart kräks på det ;)

Hej alla fina! Måste bara svara på detta (utan att ha läst era andra svar, om där är några). Jag känner inte alls så, eller det skulle kunna vara nu i flytten med kartonger och saker precis överallt och så vidare. Men i övrigt hade jag absolut kunnat tänka mig att vara hemma ett par år till. Jag älskar det!
Samtidigt är jag oerhört motiverad och inställd på att sätta mig vid skolbänken igen (var ju på intervju för en utbildning idag) och hellre det än att börja jobba. Men hade jag fått välja så hade jag utan att tveka valt att vara hemma till Milton är 3 typ och låtit honom gå som 15-timmarsbarn på dagis;)

kl
Förresten, angående att lägga mycket pengar på sina djur så är detta nog rätta stället att inte bli dumförklarad. Min Armani gick ju som sagt igenom en stor operation 2007 och det var inte många som trodde på operationen och att han skulle bli bra. Och sedan resonerade många som så att det är inte värt att lägga så mycket pengar på en jäkla arab i vilket fall, för det är ju mer än vad hästen är värd.
Och jo, allt gick ju på Armanis tredubbla värde (bara för mig, utan försäkringsbolagets insats). Och jo, det var värt varenda krona. Så beklagligt att människor över lag är så hjärtlösa..

kl

Vilken flax jag hade nu på morgonen. Har regnat hela morgonen och sedan när jag kom till bilverkstaden blev det uppehåll så jag och Isabella slapp gå hem de 3km i regn :D
Enligt SMHI ska det fortsätta att vara uppehåll så då kanske vi kan hålla oss torra när vi går och hämtar bilen också :banana: (förutsatt att vi kan hämta bilen innan kl.16)

Och vi hade samma tur när vi gick ut med hundarna (efter att jag bylsat på Selma alla regnkläder jag kunde hitta naturligtvis :D :p )

Sen när vi kom in igen började det att spöregna.

Selma vaknade 3.30 idag, vilt skrikandes. Hon håller på att få tänder ju så allting är upp och ned. Hon ska ju tugga på allt, så hon är jättedålig i magen, hon sover dåligt, så hon är mer än gnällig på dagarna (pust). Tycker så synd om henne. Ska komma ihåg att ge henne tandsalva idag.

Isabella håller också på att få en tand, tand nr 6 som segar sig upp. Kände en liten vass kant i onsdags men det verkar inte hända så mycket mer :crazy:
Risig i magen är hon också precis som Selma men det har jag inte tänkt på förrän nu när du nämner det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 287
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar