Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

kl

Blir knäpp på försäkringskassans hemsida. Någon annan som har nordea? kan ni logga in? Det fungerar inte för mig och har inte gjort på flera veckor. Jag har självklart E-leget och det funkar utan probelm på nordeas sida. Men FK funkar inte :(

Inte det minsta trött på att vara hemma!
Visst blir det tråkigt om vi bara sitter här hemma och inte gör något, men vi har så stor trädgård och natur precis intill att det det aldrig blir att vi bara "sitter". Dessutom gör vi turer till stan ganska ofta.
Träffar "folk" på dagis, så kontakt med omvärlden får vi....
Jag upplever det bättre med andra barnet just för att det äldre barnet "kräver" mer aktivering. Med Alice så var vi mycket hemma, men då hade vi oftast ingen bil på dagarna och med endast en buss på morgonen så är det inte motiverat att ta sig någonstans.:grin:

FIck det att fungera... Uppdaterade lite drivrutiner! Suck, min man som jobbar med att utveckla e-leg kunde ha kollat om de behövde uppdateras när han skulle försöka hjälpa mig....

Jag trivs faktiskt bra hemma! Brukar göra så mycket om dagarna och hade turen att hitta så bra umgänge i närområdet. Vi promenerar, gör utflykter, käkar och fikar tillsammans. Ffa ett par av våra nya bekanta umgås vi med familjevis rätt mycket också. Där är pappan hemma 3 dagar i veckan så han och sambon kommer vara hemma samtidigt när jag jobbar. Jag börjar nu den 7/6 och det är med blandade känslor, men jag ser mycket framemot det samtidtigt som tiden gärna får gå lite långsamt dit ;)

Vissa dagar tycker jag att det är segt att vara hemma, men det har blivit bättre sedan jag har bil varje dag. Bara känslan att jag kan ta mig någonstans gör att det känns mindre ensamt här ute på landet.
Nu ser jag fram emot att jobba några månader innan jag är hemma igen :)

Idag har A sin förstsa riktig dag på dagis. Självklart vaknar han innan sex så klockan 8 var han trött. Jag stoppade honom i bilen och körde till stan och handlade fralla bara för att han skulle sova en stund innan jag lämnade honom vid 9. Mormor hämtar kl 14, ska bli spännande att höra hur det fungerat. Det var inga problem att lämna idag, han tycker att det är spännande och alla de andra barnen tycker ju att han är så liten och söt, en bäbis :D

Nu väntar jag på att svärmor ska komma och hämta mig så vi kan åka till Halmstad.

AKB, jätteskönt att höra att operationen verkar ha lyckats!

*kl*
S
Men för ett par timmar sen skickade jag iväg ett sms till morsan med en lite fråga om att kanske få låna lite pengar till rehabiliteringen.
Men har inte fått nåt svar än.
Säkert är det som så att hon inte tittat på sin telefon. Men tanken finns där att hon tycker jag är löjlig bara.

Där kan man säga att jag drog förhastade slutsatser:D
Mamma svarade i morse med att hon och pappa självklart lånar ut pengar!
Inge tal om saken liksom, verkade vara en självklarhet för dem :love::bow:

Åh vad skönt! Pussa o krama honom mycket nu i eftermiddag! När tror de han får komma hem?

Ang att vara hemma. Jag har faktiskt tröttnat lite på det. Har inga direkt i min närhet som är fl så det blir ganska ensamt. Det är lite lustigt, för ganska exakt ett år sen kunde jag för mitt liv inte förstå hur jag någonsin skulle kunna jobba igen och lämna min lilla bebis. Nu när man provat på att jobba lite så längtar jag faktiskt :o

Sambon jobbar sin sista dag idag, sen har han tre veckor semester innan han går på fl till sista aug. Jag börjar jobba midsommarveckan. Ska bli skönt att ha lite ledigt tillsammans och sen lämna över ansvaret ;) min sambo tror att han kommer vara ledig hela sommaren och ha det lugnt o skönt, för det tror han att jag har det hemma på dagarna. Hej o välkommen till verkligheten säger jag då.... :laugh:

Idag är jag riktigt less på att vara hemma... barnet sover i sin vagn sedan 15 minuter tillbaka men innan dess så har hon bara krypt runt och gnällt och gnällt :cool:
Jag får lite ångest av att det bara är knappt tre månader kvar till jag börjar jobba och samtidigt vill jag att tiden ska gå fort nu så att jag kommer hemifrån. Fast det som jag får ångest av är inte att lämna Isabella utan just det faktum att det lilla barnet ska in på förskolan. Känns bra att det inte är jag som skolar in henne.

Då är vi två... Är glad att sambon kommer ansvara för inskolningen. Jag hoppas så att Iggy hinner lära sig gå tills dess.

Vi har sökt plats från 1 september och jag går på min tjänst 1 augusti men startar med två veckor semester så jobbstart 15 augusti.
Isabella borde ha lärt sig att gå till dess, hon kan ju gå och har balansen men hon släpper inte taget. Igår släppte hon tv-rumsbordet i två sekunder och sedan tog hon tag lugnt i bordet igen.

kl

Idag pallrade vi oss faktiskt ut på förmiddagen en sväng när M började bli lite trött/gnällig och gungade (finns en gammal skabbig barngunga här).
Så det har gått bra att hålla henne vaken till efter maten idag, eller ja maten blev ju lite tidigare och ändå hon somnade nästan i slutet :D
Så nu sover hon gott i sängen.

Ang att vara trött på att vara hemma så jag trivs egentligen att vara hemma men inte där vi bor nu och inte utan bil!
Men det ska samtidigt bli skönt att jobba igen (om jag lyckas få ett jobb dvs). Sen är det ju lite jobbigt att aldrig få vara bara jag, för antingen är jag själv med M eller så är vi alla och jag har ju alltid "jour" allrahelst nu när hon är mammig. Det känns lite som att sambon inte riktigt förstår det utan han tycker inte alls att det är särskillt jobbigt att ha M, men sen har han ju inte haft henne hela dagar själv heller :D

*kl*

Vad less ni verkar vara härinne just nu. Jag inser att jag har tur som har en sån hjälp från mina föräldrar och svärföräldrarna som gör att jag kan åka iväg ganska ofta och bara vara "Lotta" inte mamma eller sambo. Sen så håller jag med om att det är tråkigt att vara ensam fl härute i skogarna, hade helt klart varit roligare med fler runtomkring som man klickar med. Var på mina grannar idag att de fick snabba sig med barntillverkningen... ;)

Här har vi varit ute mestadels idag. Selma har ryckt upp mina kryddor och blommor som jag planterade igår och nu är hon övertrött och vill INTE sova middag. Det är en massa tänder som håller på att ploppa upp, så hon har varit riktigt usel i magen efter allt hon ska tugga på och sover riktigt uselt. Skulle skriva ut mina grannars bordsplacering till bröllopet idag, men Selma var så trött och grinig, så att jag faktiskt åkte hem med allt. Som "tur" är kommer min bestie :love: snart och håller mig sällskap och sen ska mamma ta Selma och vi ska lämna in Blanca på seminstationen. Min lilla pingla, usch, fasar för att lämna henne i 4 dagar. :eek:

åh, underbart det är att ha ett barn som hjälper till med planteringarna va? Min S gör likadant, alla nyplanterade blommor åker snabbt ur sina krukor, och grusplanens stenar verkar ha sin plats i krukorna i stället.

Vilken hingst blev det till slut??

Idag har A sin förstsa riktig dag på dagis. Självklart vaknar han innan sex så klockan 8 var han trött. Jag stoppade honom i bilen och körde till stan och handlade fralla bara för att han skulle sova en stund innan jag lämnade honom vid 9. Mormor hämtar kl 14, ska bli spännande att höra hur det fungerat. Det var inga problem att lämna idag, han tycker att det är spännande och alla de andra barnen tycker ju att han är så liten och söt, en bäbis :D

Hi hi hi, det är samma här med S. Han går ju "på riktigt" på dagis nu. Å de andra barnen tycker att han är så liten å söt bebis. Så de vill pussa och krama honom så mycket. Men han har lärt sig att säga ifrån :D

Åh, vad skönt att allt gått bra med Douglas. Å vad underbart sen att dina föräldrar hjälper till med pengar. Jag förstår ditt agerande och skulle gjort likadant. Många fattar inte det här med att ens husdjur är som familjemedlemmar. Inte bara en sak. Många undrar ju hur sjutton jag kan lägga ner så mycket pengar på hästarna.

Åh vad skönt! Pussa o krama honom mycket nu i eftermiddag! När tror de han får komma hem?

5-7 dagar ska han vara inne, så jag chansar på måndag. Skulle säkert kunna gå på söndag med, men vi måste hämta ut honom när försäkringsbolaget har kontorstid så de kan direktreglera kostnaden. Omöjligt att jag kan lägga upp alla de pengarna och sen skicka kvitton.

Har haft en liten filt med oss i sängen nu i natt så den luktar hemma ordentligt. Hade tänkt att fråga om han får ha den i sin bur.
Kommer bli svårt att åka ifrån honom igen, men ändå kul att träffa honom.
Tiden blev flyttad från 14:30 till 17. För han skulle sövas ned för en kontraströntgen nu vid två.

*lån*

Jag älskar att vara hemma - för det allra mesta. Klart det kan vara lite segt ibland om vi bara är hemma men en tripp till stan, vänner eller ÖF brukar ge ny energi. Har så mycket att pyssla med på gården och med hästarna så tiden flyger. Mitt ostädade hem kan jag alltså bara förklara med dålig (?) prioriteringsförmåga. Det är ju mycket roligare att vara ute än att vara inne och städa.. Väljer att tro att H också tycker det är roligare att vara ute och upptäcka trädgården.

Sen kan väl tilläggas att jag inte ser det som min uppgift att städa heller, vi är faktiskt två (tre!) om röran.. Självklart kan jag starta tvättmaskinen/röja undan/dra ett varv med dammsugaren om det passar men inte sköter jag all markservice. *bitchvarning idag också :angel:*

Vad skönt att allt gåt bra med lillkillen…

kl
Vi hade samma diskussioner om pengar, veterinärvård och djur med omgivningen när kisse blev dålig. Men även med vinklingen att vi blev så uppbundna då han fåt två sprutor om dagen.

O jag förstår inte hur de tänker. Tror de inte att vi är kapabla att resonera logiskt. Självklart har vi funderat igenom ekonomin och att han kommer vara krävande resten av livet. Men bevisligen har vi ju kommit fram till att vi tycker det är värt det. För oss betyder det mer att behålla honom i livet än att kunna åka iväg på semester.

Mina föräldrar förstod att vi valde att behålla honom och erbjöd sig att betala. Nu har vi ekonomi till att hantera det själva. Men det är alltid skönt med en extra trygghet.

Jag tycker det är SÅ mycket roligare att vara hemma denna omgången än förra. Hon är mer med och aktiv. Man kan göra så mycket mer och får ett helt annat utbyte av henne.

Sedan så skadar det ju inte att några vänner som bor i samma trapp fick barn för några månader sedan :idea:.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA