Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vad tråkigt med din "vän". :/

Jag och min bästa kompis från dagis råkade också ut för en sån grej när vi var 18-19 år. Hon mådde skitdåligt för att hennes familj höll på att falla i spillror och tog ut det på mig. Jag fattade inte det och var helt förstörd, mådde väldigt dåligt psykiskt då och vägde 42kg för att jag var så stressad att jag inte klarade av att äta. Sen gjorde hon en sjukt ful grej mot mig och jag bad henne dra åt helvete och ville inte ha något att göra med henne. 5 mån senare fick jag ett sms där hon skrev att hon skulle åka till Japan. Hejdå skev jag, haha, moget ;) sen efter ytterligare några månader fick jag ett mail där hon berättade hur hon hade det och att hon saknade mig. Jag valde att inte svara, tyvärr. Jag orkade inte ha någon kontakt med henne, för hon hade fått ned mig på botten och jag behövde ta mig upp först.

Sen åkte jag till åre i 4 år och skaffade mig ett nytt liv och nya vänner. Kom tillbaka, hade planerat med en underbar vän, han som hjälpte mig tillbaka upp, att vi skulle ses, jag skulle bra packa upp och komma iordning. 1 vecka innan jag planerat att ringa får jag ett samtal från en annan vän som berättar att Petter tagit livet av sig, 23 år gammal. Det var som ett uppvaknade för mig. När den första chocken och sorgen lagt sig, dumpade jag min dåvarande sambo, som jag visste var dålig för mig, ryckte upp mig, började plugga, tog kontakt med gamla vänner och började andas igen.

Det ändrade min syn på livet. Klarar inte av att vara långsint och dölja mina känslor. Jag är öppen och ärlig, för att livet är på tok för kort för att slösa bort på att vara sur. :) har faktiskt tagit kontakt med min gamla vän på fb, sakta, men säkert, kanske vi klarar av att bli vänner igen. :)

Kl
Är det nån som vet vem som bestämmer om barnet får vara på dagis eller inte om man tar ut f-dagar för barn nr 2 veckorna före förlossningen? Är det dagiset? Är det försäkringskassan?

aneka: Jag har världens bästa förslag!! :D :banana: Du som var så hurtig och vårrusade nyligen. ;) När vi har klämt ut bebis nr 2 och vilat upp oss under vintern så sätter vi igång och tränar som bara den. Sen springer vi Stockholm halvmaraton tillsammans i september 2012. Vad säger du om det?! :banana: :bump: :p

Usch, det måste vara fruktansvärt att bli lämnad av sin vän på det viset... :cry: Det är också synd att något så drastiskt måste hända innan man tar tag i sitt liv.

Vad gäller min "vän" så vet jag att min exsambo och hennes sambo umgås. Hon har säkert fått höra en massa saker om hur hemsk jag var som dumpade honom helt utan anledning :grin: och annat också och det gör säkert saken bara värre. Jag lider inte av förlusten, utan tycker mest synd om henne som är så långsint, eller vad nu den konstiga reaktionen beror på.

Humm det borde inte vara omöjligt. Hur lång är halvmaran? 2,5mil?? Jag har inte en susning men satt och tittade på stockholm marathon här om dagen och är så impad över alla som orkade. Och isabellah som vann gnällde över att hon va otränad. Hehe. :)

2,1 mil är det. Det känns helt överkomligt faktiskt. Och tänk vad stolta vi ska vara sen när vi klarat det! :idea: Skulle vara så himla kul att ha nån att träna "tillsammans" med.

Det är fruktansvärt. Det är så många obesvarade frågor, varför sa jag inte hur viktig han var för mig? Hur tacksam jag var för allt? Väldigt mycket varför. I början var det hemskt. Allt påminde om honom, allt vi hade planerat att göra som aldrig kommer att bli gjort. Jag ångrar så att jag inte ringde direkt när jag flyttat ned, skitsamma om inte alla möbler var på plats och färgen inte torkat. Det kommer jag ångra hela livet.

Nej, usch. Det är hemskt. Gör aldrig så mot någon.

Hmm, skulle inte förvåna mig om hon skämdes mer för det hon gjort och haft dåligt samvete och nu gottar sig i att du också kan ha gjort något dumt. Tjejer. ;) :p jag håller med dig helt. Jag kan bli fruktansvärt arg och vråla och skrika, men jag är aldrig särskilt långsint. Inte ens mot svärmor. ;)

Det blir ju 9 månader att träna på. Det borde ju gå kan man tycka. Man kan ju inte mer än göra ett försök! :)

Jag kan tyvärr vara fruktansvärt långsint. Även om den värsta ilskan rinner av fort så brukar lite bitterhet etsa sig fast alldeles för länge. En mkt dålig egenskap men den biter oftast hårdast tillbaka på mig själv. :(

Hehe ähh man kan ju alltid göra ett försök och får man lov att bryta så är det väll så. :)

Men så underbart aneka!!!! :banana: Jag visste att jag kunde lita på dig! :love: Det är ju värsta chansen också att komma i form ordentligt, för då är det defintivt slut på barnavlandet åtminstone för min del. Jag har redan börjat kolla träningsprogram på internet. :o

Jag har bara sprungit 1 mil tidigare och jag har ingen aning om hur mycket jobbigare/svårare det är att springa dubbla sträckan. Är faktiskt grymt nyfiken på att ta reda på det. :idea:

Åhhh det vore då en dröm. Jag som inte ens gillade att springa förut. Men jag lever på att man faktiskt får stanna och gå om det krisar. Det är min lilla hjälpreda. Men ska jag klara av 2mil så måste jag införskaffa en pulsklocka misstänker jag. Jag har bara cyklat 2mil tidigare och det gick bra bara man va någorlunda tränad. :)

Men först så ska vi bli tjocka...:p

@ båda två:

Skulle jag fixa att springa 4,2 kilometer så vore det en bedrift ;)

Nästan så jag blir sugen på att testa springa lite. Nog för att jag hatar att springa och har sämst kondis i världen, men jag joggade faktiskt ut till bilen nyss och kände mig riktigt spänstig :angel:

..och allt annat än spänstig kände jag mig när jag försökte dressyr-rida hästarna i lördags. Fi fan, flaxade runt i sadeln som en trolldeg. Så någon form av träning är det tammefan dax för.

Jaa men tänk va bra du lär orka rida om du klara att springa 2,1mil! :) häng på du också så får du se att det inte är så omöjligt! Dessutom får du ju en liten minibuke träff då också! :)

Vi funderade på golvvärme men valde bort det pga kostnaderna nu när vi fick göra om grunden på huset (när vi byggde altan) så pengarna försvann till det. Vi intalar oss själva att vi inte kommer sakna något vi aldrig har haft ;)
Som tur är behöver vi bara isolera om golven inte byta ut något :laugh:

Doris: Gulligt av dig att lägga in bilder här också :) vilken fin liten en :love:

Jag tänker aldrig på det hemma, men när jag är hemma hos folk som har kalla golv minns jag hur hemskt det var... Det kostade en slant och det var "skilsmässoprojekt" att lägga rören i golvet... Inte böja till rören och självklart skulle det göras klockan 23 på kvällen efter jobbet :crazy:

Onekligen :D Fast det var ju det där med realistiska mål också.. ;) OM jag tar mig ut på en första löprunda så lovar jag att återkomma till ämnet!

Jaaa!! På med skorna och ut och njut av den fina naturen nu! Tänk du kan ju börja träna nu redan då har du ju över ett år på dig! :) ju fler desto roligare!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024