Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

*kl*

Kuuul vi har inget vatten???!!!?? Hur det nu kan gå till. Vi har kommunalt vatten. Läcker ingenstans här hemma, inne iaf. Vattenmätaren står still. Vad kan vara fel? Grannarna sover väll så kan inte få reda på om dom också saknar vatten. Jag hoppas för allt i världen att det finns 2dl vatten kvar i Miltons termos. Annars blir det tjorvigt inatt. Närmaste nattöppna statoil är 5mil bort. Suck. Shit att man blir så handikappad utan vatten. Iaf med småbarn.
Håll alla tummar och tår att det är fixat imorgon bitti.

Nää enda jag har är nå fruktburkar. Ska köpa hem mer. Men nu är vattnet tack och lov tillbaka. Så det va inget fel hos bara oss iaf. Skönt nog.

Vi kommer nog att kolla. Jag ville göra det sist också, men det ville inte maken. Så den här gången bestämmer jag. :D Enl rykten i höstmammetråden så finns det tydligen en viss person på ultraljdet som kan tänkas berätta vad det är. Får vi henne ska jag absolut försöka luska. Annars åker vi till Sockholm under semestern och betalar dyra pengar. :grin:

Michellan: De ville egentligen boka in mig typ nästa vecka, men eftersom jag ville ha tid så sent som möjligt på dagen så blev det först den 21:a. Mamma har förresten lovat att ta hand om Vilgot då, men tack iaf till dig och Bollen för er omtanke! :love:

Idag kommer mina älsklingar hem. Har saknat dom så!!

Gav Milton mat såklart! :)
Han har ju börjat äta en gång på natten nu igen efter att ha sovit hela nätter i en vecka. Lite taskigt tycker jag allt. :p

Btw så berodde bristen på vatten av ett strömavbrott så att pumparna stod stilla.

Drömmer du i hemlighet om en flicka?
Om vi skaffar ett till barn så vill inte jag veta kön, jag vill prova att komma till förlossningen och få veta könet då men det är ju ett tag kvar att jag hinner väl ändra mig :) En BM på förlossningen tyckte att vi hade fuskat som tog reda på könet med glimten i ögat ;)

Aha! Jag har glömt hur det var. :p Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror att V var ca 9 månader när han helt plötsligt en natt sov över nattvällingen kl 4 och aldrig mer efterfrågade den. :bow: Sedan ett par veckor tillbaka har han inte behövt hjälp med nappen heller på nätterna. Vet inte om han sover eller själv hittar nappen, men det är så otroligt skönt att natt efter natt få sova helt ostört. :bow:

Jag tror det beror lite på hur gammal man är och vilket barn i nummerordningen man ska ha om de berättar. För trots att de inte ska berätta så har många "äldre" bekanta fått veta kön på barnet. Tycker det är lite fånigt att de inte berättar för jag tror de omöjligen kan missa om det t.ex. är en pojke eftersom de tittar från alla vinklar på bebisen.

Hoppas du har rätt! :idea: För jag egentligen ingen lust alls att lägga ut tusentals kronor pga deras principer. Samtidigt vill jag verkligen veta den här gången.

Om de inte säger könet kan du ju bara åka på ett könsul och bara lägga ut hundralappar :)

Är det nya regler det här med attde inte berättar könet? Det gjorde de för oss när vi frågade? Eller är det olika för olika län? Jag vill veta rent praktiskt, vi bygger ju nytt rum och det är klart man vill veta hur man ska inreda det... :angel: ;)

*kl*

Jag och Selma kör en mysdag idag. Stod sol på väderappen, men vi vaknade till regn... Så nu har vi tänt brasa, Selma äter bebiskakor och jag kör på filmjölk och socker, mmm. ;) har gått runt på morgonen och planerat hur vi ska anlägga trädgården och sånna saker, medan Selma fick springa av sig lite och hundarna fick kissa och bajsa. Ibland är det verkligen skönt att bo på landet, även fast det regnar... ;)

Det var svårt att hitta en tid som passade med sambons jobb, därför blev det lite sent. Sen var jag förvanad sedan mitt vul att jag ev var en vecka senare. Så nu är bf 26 oktober.
Hon kunde inte se vad det var för sort (da hon iaf) bebben var väldigt osamarbetsvillig. låg tvärs över magen med ansiktet mot min rygg och vägrade vända sig. Får ett nytt Ul om 10 veckor då moderkakan låg i vägen för utgången :angel: Flyttar den inte sig så blir det kejsarsnitt. Va fan! Det ororar mig nästan mera än en vanlig förlossning ju :crazy:

A har hållt oss vakna hela natten, han somnade vi halv sju och vaknade när jag skulle lägga mig vid nio. Sedan har han gnällt och krypit runt och varit allmänt orolig. Var rädd för att det skulle vara öroninflammation igen, men han har inte särskilt mycket feber. Kan ju vara tänder på G igen, är bara typiskt att man får en sådan natt när man ska jobba dagen efter :grin:
Min mamma passar honom idag och han sover nu.

Nu ska jag cykla iväg till jobbet, återstår att se om det finns krafter kvar att jobba med sedan ;)

Vilken rackare! Kommer ihåg att Isabella också var osamarbetsvillig låg ockå på tvären men på knä med ansiktet neråt (om jag hade stått upp) och vägrade att ändra ställning :D
Jobbigt med moderkakan, men den brukar väl kunna åka uppåt i de flesta fall när livmodern växer? Håller tummarna för dig att den gör det så du slipper snitt!

Lottch: nej det är olika från landsting till landsting och Västmanland är ett riktigt tjurigt sådant och tror att alla gör abort om det visar sig vara fel kön :grin:

Aha, just det. Nu när du säger det så minns jag att vi pratat om det i någon av de tidigare trådarna. Det är mycket möjligt att de ändrat här också.

Jag är personligen lite kluven när det gäller kön. Jag vet att sambon vill ha en kille, det vill jag med såklart, även fast jag i andra andetaget kan tycka att det skulle vara kul med en tjej till så att man kan använda alla kläder och att jag själv saknade att ha en syster när jag växte upp, även fast det mycket väl kan bli så att de växer upp och blir osams. Jaja, jag kommer att vara hemskt lycklig oavsett vad det blir.:)

*kl*

Alltså, jag var nere vid en av åkerkanterna vid ett hus vi hyr ut och grävde upp lite lupiner för att sätta på ett ställe vid vårt hus, de växer alltså inte på tomten där grannarna hyr, de växer utanför deras staket och vid åkerkanten till åkern som vi äger. Då stannar en bil och chauffören (en tant) vrålar (okej, inte vrålar, men pratar i väldigt barsk och otrevlig ton) att jag måste väl förstå att man inte får ta andras blommor och lite andra saker om att jag kan bli polisanmäld osv och, innan jag hinner säga något (står med gapande mun och stirrar vid det här laget och Selma har tappat sin lilla spade och är på väg till mig i full fart), så stänger hon rutan och åker vidare. :crazy: :eek:

Jag kan väl ta vilka blommor jag vill? Det är ju inte så att de är på någon annans tomt? Eller? Finns det någon regel jag inte är medveten om?

Har tråkigt, såjag slänger in lite bilder på Selma och annat för er som inte har fb. :)

253606_10150215980769761_503859760_6816061_3677836_n.jpg

249738_10150213337114761_503859760_6790661_3806585_n.jpg

"Ursäkta, jag kör här"

253925_10150217653939761_503859760_6833414_324243_n.jpg

Jag och Jeppe från bröllopet:
255084_10150214986599761_503859760_6805032_7357314_n.jpg

248041_10150217654589761_503859760_6833421_2620304_n.jpg

Just Lupiner är u eg halvt ogräs som det sprider sig. Tycker inte att det borde göra något. Men jag tror inte heller att det är under allemansrätten att man får gräva upp iofs..

Skitnatt i natt... Glömde gå o lägga mig- sen började det åska och jag hade en skrämd hund som väckte Ebba som blev pigg som en mört och ja... halv tre somnade vi här hemma...
Upp igen kl 8.15...
På det en satans mansförkylning som vägrar släppa på både mig o Ebba... Känner mig isolerad och urtrist nu... Alla andra hade mysig avslutning med fika igår i mammagruppen och jag satt hemma o glodde...
Funderar på vad jag ska hitta på idag men kommer inte på ngt vettigt... Fyyy så trist ;)

kl

hjälp vad ni skriver, jag läser men hinner nästan aldrig skriva något för M vill inte leka själv om inte jag sitter på golvet vid henne just nu :D sen har hennes sovtider gått lite upp och ner senate tiden så man har inte riktigt kunnat räkna med lugna stunder som tidigare...

Jag sitter och väntar på att tiden ska gå så att sambon kommer hem och har med sig mamma och syster men nu ringde mammas man för mamma hade tydligen tappat mobilen på båtbussen och på mobilen har hon sina tågbiljetter hit... suck! så nu hoppas vi att hon hinner få mobilen innan tåget går så dom hinner med utan problem...
Sen imorgon så ska vi börja dagen med ett besök på äventyrsbadet sedan vidare för att käka lunch och då kommer min andra syster och möter upp och sen vidare till lek o buslandet innan andra syster måste åka tillbaka till Hedemora, sen åker mamma och syster hem på fredagmorgon igen en kortvisit.
ska bli både kul och jobbigt... det är ju klart kul o träffa dem igen efter snart 3månader men mamma kan ju vara lite "påfrestande" :angel: när jag pratade med henne häromdagen så var det första hon undrade om hon kunde få hålla M eller om hon fortfarande var "fånig" hon vill inte riktigt inse att M knappt känner henne :crazy:

jag var bara tvungen att ventilera lite, hoppas ni andra har en trevlig långhelg.
Vi ska få se nya lägenheten på söndag, ska bli spännande :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 299
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2