Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Hihi, får nog säga lite som Lottch att bakslag kommer ;) Vi har ju haft frysskador i garaget 2 år i rad, för att inte tala om de hiskeliga elräkningarna.. Men på det stora hela så är plussidan såå oändligt mycket längre än minussidan :laugh:

Jodå bakslag har vi räknat med, var lite snabb med att skriva innan :D Med bakslag i dagsläget är jag mest orolig över min fina häst :cry: På fredag bokas tid till klinik och så får vi se hur detta slutar. Känns så surt, bittert, orättvist och tråkigt. Här har man, efter alla år av längtan, äntligen flyttat till egna gården och äntligen ska hästarna "hem" och nog fasen är det som det är med min Armani.. Pratade med vet. på kliniken idag och diskuterade hit och dit. Hon menade ju på att cystor kan ju komma tillbaks (eller hur det nu fungerar, känner mig dåligt insatt för tillfället och orkar inte riktigt med detta känner jag) och i vilket fall var det nog bäst att åka ner och få honom tittad på och undersökt. Ska bara stämma av med sambo och sådär och sedan boka in en tid. Helst redan nästa vecka..

Kl
Är lite glad just nu i alla fall, för jag fick låna en "dongel" (mobilt bredband) av en killkompis som nyss kom hit med det och nog fasen fungerade det att installera utan några som helst problem :banana: Inte fullt lika snabb som vanligt internet, men vad fasen - det är gött att surfa på datorn igen!

+ Modett:

Jo jag har en hemlig dröm om att ha en storebror och en lillasyster. Så alltså hoppas jag på en tjej. Fast jag tror det är en liten kille där inne, känns som det. Men givetvis gör det ingenting om det blir en kille det blir nog till och med roligare för Milton. :)

Armani__: Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt på din fina Armani. Verkligen typiskt att det kommer nu när du äntligen ska få ta hem hästarna. Huset ser verkligen jätte fint ut! Ser fram emot fler bilder! :) Bakslag kommer det alltid med hus men så är det ju. Alla grejer kan ju inte hålla i 70år. Man får se till och ha en bra buffert bara så att man slipper leva på vatten och bröd bara för att nånting gick sönder. Förstår att du njuter nu!

Hoppas att det bara var magknip då och att det är löst nu.

Halvt KL
Här har vi fler tänder på ingång och lilla M fick feber nu ikväll, 39 grader. Hon har inte haft så hög feber förut, vad gör man? Ser till att hon får i sig vätska, kissar och ger Alvedon?

Riktigt tråkigt att det ska ligga och "förstöra" lite av glädjen :( Hoppas det visar sig vara bara någon liten skitsak!

Min skimmelarabs mamma hade cystor, och det är ju långt ifrån otänkbart att han också drabbas.. Men just nu är han så pigg och fräsch som det bara går att vara, och jag hoppas verkligen att han puttrar på i många år till :) Han är en så okomplicerad häst, snäll för nybörjare men räserfräser när det gäller. Jag byggde en liten "terrängbana" åt medisarna igår :D Araben har knappt hopptränat alls i sitt liv (born and raised hos en dressyrtant) så "hindrena" låg på modiga 30-40 cm, men jäklar vad det gick undan!

4_150560904.jpg

Jag personligen tycker då inte att det är något fel eller konstigt med att hoppas lite mer på det ena eller andra, så länge man blir lika glad oavsett! Att göra abort pga fel kön är ju som en helt annan liga..

Jag tar gärna en pojke till eftersom den jag har är så underbar :D Men en lillasyster blir säkerligen lika underbar hon med.

Kan också bjuda på några bilder till er som inte ha fb! :)

ddf52a73-c299-46c4-a757-46cb475bb61f4.jpg

70a46cda-8bf4-4ad1-b4c2-22f2d3cafc6a10.jpg

0751508c-40bb-4034-9cf9-8f2fefddedcc6.jpg

Nyvaken med morgonfrilla

11e22338-457b-44dc-a79f-cf0dad27aa2c4.jpg

Maten ska fortfarande inte ätas utan bara kladdas med :mad:
8af03776-9019-462d-bade-a168aeff332e5.jpg

Givetvis kommer jag blir precis lika lycklig oavsett. Det viktigaste av allt är ju att bebisen är frisk. Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna göra abort för att det va fel kön. Fast jag har väldigt svårt övht för att kunna göra en abort nu när jag vet hur söt och underbar den lille är när den kommer ut! Givetvis förstår jag dom som gör abort som verkligen inte har möjlighet att ha ett barn. Men jag har ju det så därför har jag svårt för det.
(ville bara poängtera det sista så ingen kommer och hoppar på mig)

Du borde ge henne markägarens mobiltelefonnummer och uppmana henne att ringa på stört, när du står med.

Jag o e kompis tänkte gå på den Lars Wallins utställning nästa vecka. Så du får skvallra om den var bra.

Ibland måste man vara övertydlig.

Håller med dig helt i övrigt. Förut, pre Harry så att säga, så hade jag nog inga större betänkligheter mot abort. Eller nej, jag skulle inte gjort en abort lättvindigt som preventivmedel så att säga, men jag hade kunnat göra abort om jag hade blivit gravid. Har dock sluppit genomgå något sådant. NU däremot skulle jag nog inte kunna göra det alls, av samma anledningar som du nämner. Jag skulle bara se en miniH framför mig.

Hihi, M fortsätter se ut som en liten spjuver :D Kan väl bidra med en färsk H-bild.

img_0176_150688306.jpg

Under nattningen så får maken ett jobbsamtal så jag tar över. Efter en stund blir T lite orolig och kryper upp på min mage och lägger värdens kaskadspya på mig, på täcket och i vår sång. Vrålar på maken som kommer inspringande men har tydligen inte lagt på luren. Så han stackars kollega får höra på en arg skrikande unge och en högst upprörd mamma som är helt nerpydd, innan maken ursäktar sig och lägger på. Hans kollega som också har småbarn hade bara hånskrattat när han ringde upp igen.

Just nu e jag glad att vi bara har tvättbara syntettäcken och tvättbara överdrag till madrasserna pg min allergi.

Ojj jääklar va han har vuvxit utseendemässigt! Stora H! :)
Har han fått många tänder?

Milton har inte fått en enda än. Han har en som man ser nästan hela tanden under tandköttet men tror ni den kan bryta igenom någon gång då tror ni? Nä verkar inte så den har bara hållit sig där i en månad. Börjar tro att jag kommer få en tandlös son ;) Nejdå inte så farligt men är inge kul när folks barn här i krokarna börjar få tänder när dom är 5mån och Milton är det dubbla och inte fått några. Lite bitterhet här ifrån :p

Nämen, en favorit i repris?
Stackars er, jag hoppas inte lilla T är sjuk?

Aneka, M fick sin första tand när hon var 10,5 månad så Milton är inte ensam ;)

Senast ändrad:

Vad är det med T och kaskadspy på sin stackars mamma? ;) Förstår att kollegan hånskrattade lite måste ha låtit lite kul när man sitter tryggt på andra sidan luren.

Tur ni har lätt tvättade grejer. Täcken och sånt är ju inte det roligaste att få nerskitat. Hoppas tokfian mår bra imorgon och att det bara va något tillfälligt!

Jupp… Fast denna var snäppet värre än de andra då hon lyckades träffa madrassen och mitt hår oxå. Men du gav mig en tankeställare. Det är faktiskt tredje gången det sker. När ska man börja reagera?

Fyra stiliga gaddar stoltserar han med :D 2 uppe, 2 nere.

Jag beställde ju tänder till ca 8 mån, och ett par dagar innan han blev 8 mån så bröt första tanden igenom. Tänkte att jag inte vill ha någon som biter mig i tissarna.. Men då hade jag ju också någon idé om att han självmant skulle sluta amma vid 8-10 mån ålder men iiiinte det. Boobs är det bästa som finns. Numera ammar han dock bara om nätterna och innan vi kliver upp på morgonen, så han får väl fortsätta med det tills maken har semester i juli. Då får vi ta några nätters avvänjning.

Fast det är kluvet! Å ena sidan är det så mysigt att amma, men å andra sidan kommer det bli skönt att gå vidare också.

Åhh va skönt att höra! Det lugnade mig mycket!! Har dom ploppat upp bra efter att den första kom upp?

Hehe jag beställde ju en snäll bebis som visste att man ska sova om nätterna och att han skulle få mkt hår. Sen försöka jag beställa tänder där till 6-7mån ålder men man kan visst inte få allt! :D :p

Jag har ingen aning när man bör reagera, du kanske kan höra med BVC? Om inte annat skriva ner när hon kaskadat vad hon hade ätit, när hon ätit osv? Kanske finns det något mönster? Kanske har hon en mage som ibland vänder sig ut och in?

Aneka, Ja, på en dryg månad nu så har hon fått två tänder nere och som jag skrev tidigare verkar fler vara påväg och de verkar riktigt jobbiga. Som jag skrev tidigare fick hon 39 graders feber nu ikväll och fick Alvedon tidigare ikväll, nu när jag tog tempen lite halvslarvigt när hon sover med örontempen visade den 38,1.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 296
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar