Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Isabella har inte haft tredagarsfeber men det låter ju som om det skulle kunna vara det. Hög feber och utslagen, är inte det klassiskt för den? Tycker så synd om er för det är verkligen inte kul med sjuka barn :(

Mikan: Vilken härlig "moster" :cool: Tycker när man ska lämna landet att barnen borde få komma med men vi har nu valt att inte komma ändå fast de har ändrat spelreglerna.
Jag förstår dem att de inte vill ha med Isabella på deras fest så det är inga hard feelings men jag tycker det är retsamt när det helt plötsligt är okej och att den jag pratade med hade tydligen varit "otydlig" när jag frågade om det var barnfritt (framkom inte av inbjudan). Hade jag inte frågat hade vi troligen åkt med Isabella men som sagt inte nu...

Inte ens svärmor gick på festen, hon körde hem från sverige först på lördagen och var inte sugen på att gå på fest direkt efter. Hon ville hellre stanna en dag längre med oss och barnen istället för att umgås med broderns fru :o

Nu ska jag försöka få min 100 åriga kropp uppför trappan och krypa ner i sängen.

Är det någon som kör förbi E4:n söder om LJungby i sommar så får ni kika inom mig på jobbet så bjuder jag på fika!

T var som en urvriden disktrasa när hon hade tredagarsfebern med temp runt 40.5, skitläskigt.

Sök snarast läkare om barnet

•har feber över 40,5 grader
•gråter otröstligt
•är slappt, likgiltigt eller mycket irriterat
•är svårt att väcka eller förvirrat
•har svårt med andningen
•klagar över smärta i huvudet, bröstet, halsen, magen eller när det kissar
•helt enkelt "verkar mycket sjukt"
•visar nackstelhet (har svårt att böja huvudet framåt - "titta på naveln")
•har kramper för första gången
•har blodfärgade prickar (petekier) eller andra utslag på huden
•har leukemi eller av annan anledning tar immunhämmande mediciner
•har feber som pågått mer än tre dygn
•kräks eller har diarré

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2555&del=4

Det säger väl kanske en hel del om frun. Lite bra att svärmor valde er framför festen faktiskt :o

Usch usch! Jag förstår verkligen hur hemskt det måste ha varit! Tack för listan :) om inte febern gått ner en timme efter att hon fått Ipren nu skulle vi åka in till akuten.

M har aldrig haft i närheten av 39 grader förut, hon har haft 38 av vaccination, men aldrig varit i närheten av vad det är nu. Det kan säkert vara 3-dagarsfeber, jag har också funderat på det, men det gör så ont i mig att se henne må så dåligt.

Åh, så jobbig väntan! Hoppas hoppas den sjunker lite så hon och ni slipper akuten och allt vad det innebär.

Ja jag hoppas verkligen det! En kvart kvar nu innan en timme har gått.
Vi har kylt handdukar och haft på henne, men man skulle ju kunna steka ägg på min lilla trasa :(

usch :cry: det är verkligen inte kul när de små är sjuka. Stackars lilla M.

En "cocktail" av Ipren och alvedon brukar råda bot på hög feber, som kommer bla vid 3-dagars febern. Under dessa 3 dagar är det vanligt att barnen inte äter alls, utan bara dricker lite välling då och då. Sen kan de få fullt med utslag över hela kroppen. Men framförallt bål/rygg/ljumskar. Miljoner röda, lite upphöjda "krustor". Barnen är super hängiga och oroliga, sover mycket men oroligt.

Man känner sig så hjälplös :( Hoppas att hon kryar på sig

Det ser ljuvligt ut, huset. Jag förstår att ni trivs där, och så underbart det måste vara att få komma ur lägenheten :)
Håller med Michaellan, väntar med spänning på fler bilder!!!
Å så håller jag så klart tummarna för Armani när han väl skall till vet. nästa vecka.

Håller alla tummar och tår för att ni slipper akuten.

T var som sagt skitdålig. Blek, lealös och emellanåt kändes det som om man inte riktigt fick kontakt med henne.

Får hon i sig någon vätska?

Tack, huset är superfint, även om det är små-fix, men så är det väl alltid :D Och ja, planlösningen är lite annorlunda. Som Michellan tolkade det, så kommer det fler bilder ;) Så ni kommer få se mer om det, vare sig ni vill eller inte :D

Men du vad tråkigt med hennes feber, hoppas att iprenen hjälper nu så att ni slipper åka in och så hon piggnar på sig. Undrar också om hon får i sig någon vätska?

Det ser ljuvligt ut, huset. Jag förstår att ni trivs där, och så underbart det måste vara att få komma ur lägenheten :)
Håller med Michaellan, väntar med spänning på fler bilder!!!
Å så håller jag så klart tummarna för Armani när han väl skall till vet. nästa vecka.

Söta du, tack så mycket!! Fler bilder kommer =) Tack för tum-hållningen för min Armani, imorgon bokas tid så får vi sen se hur det går. Lilla vita hästen, usch ja, det är aldrig roligt sådant här, det har ju flera i tråden fått erfara :cry:

Hon har fått både Alvedon och Ipren ikväll, men inte samtidigt utan med fyra timmars mellanrum. Är det så man ska ge eller ska man ge båda vid samma tillfälle? Ska man då ta hälften/hälften av ordinerat på det flytande?

Vi tog tempen vid kvart i, 39,8, så vi avvaktade och tog tempen nu vid 23, blev tagen i det örat hon har lite vätska i och antagligen lite ont så hon är inte helt still, men då visade den 39,5, så vi avvaktar en kvart till och hoppas på att den fortsätter neråt.

Ang vätska så har hon fått i sig en del, hon drack faktiskt välling tidigare ikväll, men fick diarré X2 efter det. Har druckit lite vatten, kanske 30ml totalt sen 17 och ratat både hemmagjord saftis och köpt isglass.

Ni kan inte gå ut med henne en stund? Har för mig att det är bättre än att kyla med blöta handdukar… Kommer dock inte ihåg varför så jag kan ha hittat på det.

Crap! Men kanske lika skönt att få åka in och ha henne under kvalificerad uppsyn :crazy: Det är säkert ingen större fara, men kan tänka mig att det på sätt och vis skulle kännas tryggt att ha sjukvårdspersonal ett knapptryck bort.

Fan, den är 40 grader nu så jag sitter i kö igen...

Amen vad fasen, jäkla feber! Hoppas, hoppas, hoppas det rättar till sig fort! Håll oss gärna uppdaterade, i den mån du kan. Man blir ju allt lite orolig över små sjuklingar som dyker upp i tråden då och då, man vet ju själv hur hemskt det är när småttis är sjuk här hemma :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024