Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Jo det kan vi ju prova! Ska göra det omgående.
Hon jag pratade med nu tyckte att IOM att febern gått ner lite så svarar hon på febernedsättande och då kan vi avvakta och försöka få i henne vätska när hon vaknar till och bara vara noga med att kolla att hon kissar.

Så vi slipper åka in till akuten och det var ju väldigt skönt!

Akuten måste ju vara bland de värsta ställen man kan tillbringa natten på :crazy: oro, väntan, jobbigt ljus, obekvämt..

Ipren och alvedon kan man ta samtidigt men inte mer än rek. dos. Har ingen koll på barn-ipren men som vuxen är det ju alvedon var 6:e timma och Ipren var 8:e timma.
Hoppas skrotan mår bättre idag!

Hur har det gått inatt? Hoppas att hon mår bättre!

Läskigt är det när de har så hög feber :crazy:

Fick hon tag på mobilen????

Jo, bussen kom tillbaka till station 15 min innan tåget gick så de hann precis :D Jäkla virrpanna!

Nu har vi det lugnt o skönt igen, lämnade dem vid tåget vid 7 imorse efter att vi lyckades försova oss, min mobil som hade alarm hade laddat ur och dött under natten trots halvt batteri igår :mad:

Vi hade en trevlig dag igår med bad på Gustavsvik och sedan skoj på leklandet efter en lunch. Syster från Hedemora skötte sig ganska bra som tur var.

Men det är så skönt att vara ensamma igen och slippa massa "glirningar" om olika saker...

Och idag ska vi kolla på nya lägenheten, ska bli kul så man kan planera lite innan man väl flyttar in :)
Sen är det ju skönt med långledigt med :banana:
inte för att vi ska göra något speciellt men ändå :p

Hoppas tystnaden beror på att dom passar på att sova och inte att dom behövt åka in.

*kl*
Gör ni andra idag då?
Jag och Milton har varit till stallet och hämtat nyckel då jag och en vänn ska hjälpa till och rida lite hästar i helgen! :)
Just nu har vi melonfika ute på gräsmattan i skuggan! Riktigt härligt!
När sambon vaknar ska vi nog åka och kika på en gammal gungställning som vi skulle få! :) hoppas på att den är i ok skick så vi vill ha den. :)

Tack för all omtanke! Natten har väl gått förhållandevis bra, jag tycker att hon dricker hyfsat och kissar. När hon vaknade hade hon 39,5 och sen, efter febernedsättande gick den ner ordentligt i en timme och sen smyger den sig upp igen. Jag var borta en snabbis mitt på dan och när jag kom tillbaka var hon medtagen igen och tempen visade 39,5. För tillfället sover hon på mig igen. Jag hoppas på nåt vis att det ska börja ge med sig, imorgon är det tre dygn sedan febern kom så jag hoppas att det är tredagarsfeber så vi inte behöver ha fler såna här oroliga nätter.

Det låter precis som när Selma hade tredagars, håller tummarna för att det bara är det och att lilla M blir bättre. Det är verkligen hemskt när de mår så dåligt, men känner sig så hjälplös. :(

*kl*
Vi har hållit ull fart hela dagen. Selma vaknade vid 2 inatt och skulle INTE somna om. Suck! Vi har det så varmt hemma nu att ingen sover bra, så det är inte så konstigt. Öppnade hennes fönster nu och hoppas att det ska bli bättre.

Jag har städat hela huset idag, med en tjurig unge på höften, så min rygg är helt död nu. Har ett gäng av sambons vänner här och deras barn. Känns som ett dagis hemma... Dukade upp med två bord ute så att det blev som en stor rektangel, riktigt mysigt! Ska övertala sambon att det är ett sånt matsalsbord vi ska ha. ;)

Nu sitter jag och försöker natta en överaktiv Selma, pust! Lättare sagt än gjort. Hon har sprungit runt och lekt med de andra kidsen ( 2-6 år) så hon är heeelt slut och överpeppad.

Hoppas att alla ni andra haft en bra dag med nära och kära också!

Vi hoppas faktiskt på att vi kan ha fått en vändning nu. Hon har varit i princip feberfri i dryga 5 timmar, jag ska precis gå och kolla till henne i sängen. Det är första gången vi har vågat lägga henne i sin säng sen hon blev dålig.

Lät som att ni haft en mysig dag Lottch, vi har i princip bara varit inne med M, men vi åt middag ute i skuggan och gick en kort sväng till centrum, var tvungna att få luft! Hoppas Selma somnar snart och att natten blir bra!

Precis vad jag ville komma in och läsa så här på kvällen :) hoppas febern håller sig nere nu!

*kl*
Vilket kanon väder vi har då :laugh: Har varit in till stan och vattnat mammas blommor och fått en genomgång av mitt hår, känns fräscht men jag tycker alltid håret luktar "illa" efter frisörbesök för det luktar inte jag :p imorgon ska vi åka och kika på tapet till köket även om det är lååååångt kvar tills dess att vi kan tapetsera, vi har inte rivit upp golvet klart än eftersom vi inte jobbar med köket varje dag. M orkar inte riktigt med både jobb och renovering men nu är det helg så nu ska det väl hända grejer :)

Isabella somnade som en stock alldeles nyss efter 20ml välling, stackarn kommer nog vara vrålhungrig imorgon så jag får väl ställa vällingen i kylskåpet för det kan man väl?

Lät som en mysig dag, trots en övertrött liten Selma :)
Å Kaktusblomma, vad skönt att höra att lilla M verkar piggna på sig rejält!!! :banana: Jag hoppas att det håller i sig och att ni får sova i natt. Efter att mina små haft 3-dagars så sov de väldigt mycket dygnet efter. Håll utkik efter prickarna.

Vi har haft en bra dag idag. Trots värmen så har vi gjort ett ryck med veden, vi är ju inte klara än, suck.. Men idag försvann mycket. Sen var vi iväg till Nora och käkade deras berömda Noraglass, å fy bubblan vad gott det var :D Sen passade vi på att stanna till på en stor lekpark så att pojkarna fick busa lite. Sammy älskar gungorna, och rutchkanan också. Det var 2 väldigt trötta killar som somnade i bilen på vägen hem. Det har ju varit ett underbart väder idag också. Sen har vi kittat hästarna på betet med flugmedel, dubbel/trippelfyllt en massa vatten och kelat med lilla fölis. Som för övrigt, är 5 dygn gammal och mår bra :love: snart kan vi nog pusta ut tror jag.

Igår hade vi en sämre dag, vi var iväg till Köpcentrumet i närnheten av dit Western_Ivy skall flytta, och letade kläder till bröllopet.. Blääääääääääää är väl allt jag kan säga om det. Fan vad jag hatar att handla kläder. Jag misstrivs så jävla mycket med hur jag ser ut. Skäms, och blir sur på mig själv att jag är så lat, och en sån gottegris. Bah!!!! Ah, nu är det ju inte mycket att göra åt.. Bröllopet är ju i morgon :eak: Fan fan fan.

Men innan bröllopet så skall vi provrida en kuse (som ändå är efter vägen dit)

Ja, vi hoppas iaf på att det värsta är över, det är ju inte roligt att se sin finaste må så dåligt och så denna värme på det.

Haha, vad rolig du är med att håret luktar illa ;) blev du nöjd med klippningen iaf? Ang vällingen så vet jag inte, men om den varit uppvärmd skulle jag inte spara den.

Jag ska hålla utkik efter prickarna, det är väl de som bekräftar att det var tredagarsfeber? Är det förresten så att de inte kan få det igen om de väl haft det?

Vilken mysig dag ni verkar ha haft, med glass och bus, kan ju inte bli bättre! Vad tråkigt att det känns så jobbigt med kläder till bröllopet, hoppas att ni får en fin och rolig dag ändå.

Nej det är verkligen pest, när Isabella var sjuk förra sommaren var de också värmebölja på 30-35 grader varmt och där satt vi instängda på sjukhuset. Nej fy tusan för sjuka barn och djur :crazy:

Egentligen luktar det ju gott om håret men ändå inte för det luktar inte rätt, det luktar inte jag :D Blev rätt nöjd, klippningen är fin men färgen är fel, den är för mörk men den är snygg ändå, bara jag som lider av "blonderexia" ;)

Vi är i sluttampen på 6 års renovering... Tipset med att förlimma fick vi ifrån en målare, han lånar även ut sitt tapetbord till oss! Ska man tapetsera ca 7-8 rum så är det guld!!!

Vilken tur att de hann!!! Attid trevligt me dbesök, men skönt när de går :)

Min mamma, syster och hennes två barn var ute hos oss i går. Vi renoverade och de hjälpte till med S och såg till så vi fick mat! Kanon, hann hur mycket som helst tack vare det!

Förhoppningsvis så faller jag för en easy-up tapet imorgon, då behövs inget tapetbord. Det är verkligen suveränt, så satte vi upp tapeten här i tv-rum och matsal, lim på väggen och rulla ut tapeten direkt på väggen :)
Har bott här i huset sedan sep. -07 och vi är långt ifrån klara, det enda som är klart är just tv-rum, matsal och Isabellas rum. Båda hallarna och trappen är snabbmålade för att kännas fräscha (köket var också målat av den anledningen) men sedan har vi ett helt orört rum uppe och badrum ink tvättstugan ska vi inte ens tala om, de är endast funktionsdugliga inget annat. Vi hittar annat att lägga pengar på så renoveringen av huset går extremt långsamt :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 290
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?