Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Inget tips på hur man får bort vävtapet på ett smidigt (och enkelt??!) sätt? Har väv i större delen av huset och jag är allergisk mot just väv :o

Det finns ju renoveringstapet, men den är tydligen dyr. Vi tog in en målare som bredspacklade upp väggarna, inte billigt heller, men bra blev det och vi slapp jobbet :)

Vår husrenovering går i vågor. Nu har vi en "slutspurt" i de rum vi är "nästan klara" i. Då har vi kvar S rum, ett badrum och ett förråd.
Vi har oxå easy-up. Men vi drar den igenom tapetklistret i maskinen, perfekt. Går så smidigt!!!

Vi har inte haft det i huset. Och hade vi det hade de åkt med när vi rev ner väggarna...

Mitt tips är nog bredspackla... Ifall de inte är dåligt uppsatta och lossnar självmant men lite hjälp...

Men lillskruttan då, jag som trodde att det var på rätt håll nu :(

*kl*
Jag sitter här med en ond fläskläpp. Igår när jag kom hem så satte jag mig på golvet med A. Han lekte med ett grytlock och började att banka på mig med det. När jag sa nej och han fortsatte skulle jag ta det ifrån honom, då tar han och kastar iväg det som en frisbee och träffar mig ovanför läppen. Ett grytlock är vasst kan jag upplysa er om så nu har jag ett sår och svullen läpp :cool:

Usch och fy, hoppas att din lilla tjej snart blir frisk igen.

Kl
Måste bara säga att jag inte är avis på er som renoverar. ;) Fast jag är bra sugen på att tapetsera om sovrummet. Det som övriga huset vitt och sen en brun/lattefärgad fondvägg. Ganska tråkigt mao. Men det är inget som är prioriterat just nu. Vet inte ens vad jag vill ha istället.

Vilken osis med feber igen. :( så har Selma haft det också, i stort sett feberfri på dagen och sen har det stigit på natten. Selma har haft tredagars två gånger, så de verkar kunna ha det flera gånger. Våra prickar har kommit 3-7 dagar efter att febern gått ur. :)

*kl*
Selma sov dåligt och jag rök ihop med sambon inatt. Selma vaknade vid 3, vrålandes, så jag tog in henne till oss, men hon var alldeles för uppjagad för att kunna somna om och kröp omkring. Eftersom vi inte kom i säng förrän 1-1.30 var jag ganska trött och väckte sambon för att fråga om han kunde ta henne en liten stund för att jag var så trött. Då får man till svar att: han visste att det här skulle hända och jag fick skylla mig själv.

Mina föräldrar erbjöd sig nämligen att ta Selma på kvällen och natten, men jag tackade nej, av två anledningar. Dels för att mina föräldrar inte köpt någon rullgardin så det blir jättelitet i deras rum vid 3 och dels för att jag ve att om Selma får sova hos mina föräldrar så ska även svärmor ha Selma sovandes hos henne och jag litar inte på att hon kommer följa våra rutiner och Selma är inte van vid att vara där så de kommer bara att sluta i katastrof, men det kan jag inte säga till sambon för då blir det sura miner och till viss del kan jag förstå honom. Så jag tackade nej, med kommentaren att jag inte kan sova utan henne, vilket är sant, för jag sover inte alls bra när hon är borta. :(

Men iaf, då tyckte sambon att eftersom han sagt på kvällen att jag fick ta henne då om hon vaknade så tänkte han inte göra något. Han "visste" att det här skulle hända. Blev så arg och han sa så jävla egotrippade saker så jag höll på att gå upp i atomer. Till slut så gick han ned och la sig, vilket han sagt att han skulle göra. Då somnade Selma på tre minuter... Är så arg fortfarande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är ibland som att han inte fattat att han är pappa med tillhörande ansvar. Han tycker det är helt ok att lämna bort Selma hur mycket dom helst, men det gör inte jag för jag tycker ute att ett föräldraskap går ut på att lämna bort sina barn.

Nej, usch, ska försöka sova nu, min mamma var snäll och kom och hämtade Selma så att jag kunde få några timmar. Är så sjukt ledsen och arg bara, så det lär nog inte gå. Bu.

åh, jag kan verkligen känna din frustation. Ibland skulle man bara vilja ta dom jävlarna och kasta i väggen.
Min sambo har också lite tendenser till att vara på samma sätt som din ibland, då känner jag också mig så jävla arg att det kryper i mig.
Jag skulle också sagt nej till att ha Thea sovandes borta, av precis samma anledningar som du!

kl
Igår var vi ute hela dagen till lilltjejens lycka, men inatt har hon kliat sig blodig på dom få myggbett hon har fått :(((
Kan man lindra myggbettsklåda, tycker så synd om henne..

Kl

Här har vi haft en av de sämsta.nätterna på väldigt länge, M har vaknat minst 5 gånger säkert mer då man fått stoppa i lappen o lägga henne till rätta. Det är ju bara.jag som te henne då för om jag ska vänta ut sambon hinner hon vakna helt, han vaknar inte så lätt. Sen tyckte.hon det var morgon vid strax efter 6.

Idag ska vi inte göra så mycket, fixa lite hemma.
Sen resten av ledigheten vet vi inte vad vi ska göra och att bara sitta.hemma känns inte.så kul.
Någon som har förslag på vad man kan hitta på som inre kostar så mycket?
Jag kommer nog bli tokig om vi bara ska sitta hemma i det här hålet o inte göra något i flera dagar...

Vad ska ni andra hitta på resten av långhelgen?
Fint borde blev det ju verkligen iaf :-)

Eller hur? Att man kan tänka så annorlunda?

Tur för honom så kom han moloken och bad om ursäkt imorse. Att han hade mått dåligt och hållit på att spy och att det gick ut över oss. Dumma karl!

Nu ska vi äta frukost/lunch, har precis gett Selma lunch och nattat henne. Sen så är det Gnesta dagen idag, så vi ska väl in och titta lite. Jag måste till granngården iaf. :p

ja, där fick han massa plus för att han iallafall kunde be om ursäkt! Det skulle nog inte min sambo göra, iallafall inte med ord. =)

Åh gnesta, det är fint där! Min släkt bor ett stenkast bort, i Trosa ;D

Nejmen! Kul! Trosa är ju helt underbart på sommaren. Jag och sambon åker mycket båt dit när vi är på vårt sommarställe. Köper lunch på rökeriet och sen åker vi till någon ö och lägger oss och bara njuter. :love: längtar som en dåre efter sommaren nu.

Min sambo brukar inte heller be om ursäkt, men idag tror jag han förstod vilket ärkenöt han varit... Suck

Ja renoveringstapet är kanon att jobba med tycker jag, men dyr precis som du skriver. Har ju ett helt hus med väv ;) Men bredspackla, är det svårt att göra själv? Eller tror ni det blir dyrt att anlita någon som gör det åt oss?

Jag hade väv i hallen i mitt förra hus och den rev jag ner själv med lite blod svett och tårar.. Och med hjälp av en mejsel. Sen slipades väggen med en slipmaskin(varning det blir äckligt dammigt) men sen va väggen jämn och fin! :)
Kan se om jag hittar några före under och efter bilder på det om du vill se.

Har du försökt dra ner den? Ibland släpper de jättesnällt...
Annars kan du prova att vattna väggarna o se om den släpper. En bredspackel kan vara 30väinvesterade kronor ;)
Ska ju finnas någon tapetmaskin som ska ånga loss dom. Från Kärsher. Under 1000:- så det borde bli bra mkt mer ekonomi i att skaffa en sådan och få bort möget än att spackla över det.
Jag har aldirg provat med sådan maskin iofs...

Vatten och kanske byggplast ovanpå för att få det ännu mer effektivt hade jag provat först :)

M går på rullande schema så han är bara ledig idag och imorgon men ska gå halvdag på måndag så vi kan fira bröllopsdag :love:
Annars så är det köket som ropar på oss denna helg (som alla kommande helger också) och vi var i väg idag för att titta på tapet men efter över en timmes tittande så kunde vi inte komma överns om något. Ovanligt att vi inte gör det men så blev det idag :cool: Jag ratade alla tapeterna han tog fram och jag fick ett kanske på en av alla de tapeterna jag tog fram. Tyvärr så är jag kär i en medaljongtapet i vitt så medaljongen ger en inte smärta i ögonen men det är tvärnej från M's sida på medaljonger.

Jesper låter mig bestämma alla färgvalen hemma, han vet att jag inte väljer något han inte gillar och sen så tycker han att det är lugnast om jag får bestämma... :angel:

Har haft en lugn och skön dag, kom precis 3 st släktingar från nya Zeeland (från att det inte har kommit några på 5-6 år så kommer helt plötsligt alla den här sommaren?) så vi ska precis äta middag. Håller på att natta Selma bara och sen ska jag gå ut till dem. :)

Hoppas att alla ni andra också haft en bra dag med nära och kära. :love:

Jag brukar få det jag vill ha :angel: :D just nu låter det som att tapet som fick ett kanske från honom kan bli ett alternativ :banana:
Pappa brukar säga: man kan inte både ha rätt och vara lycklig, så jag är hellre lycklig än har rätt. Ett citat från en man som menade att det är lika bra att frun får som hon vill så är hon lycklig så att han kan vara lycklig ;)

Vad roligt med besök av släktingarna, speciellt när man som ni kanske inte ses allt för ofta :)

Kl
Alltså jag är lite knäckt här nu. Vi har hållit på att lägga Milton nu sen 19,15. Först sambon och sedan jag nu. Detta funkar inte. Det kvittar när på dygnet vi lägger honom och var - gallskrik tills han somnar. Och värre verkar det bli. Detta har hållt på nu i flera veckor och jag trodde det var en fas, men det verkar mer som en ful ovana. Vi provade ju med att låta honom somna på oss, men sedan blev han lika ledsen när vi sen la honom i sin säng och vaknade varje gång.
Idag skyller jag faktiskt alt på sambon. Han skulle lägga honom första gången sen flytten och jag förklarade precis hur jag brukar göra och det har hittills gått på en halvtimme ungefär. När jag kommer upp för att byta av så har han möblerat om i Miltons säng och inte hissat ner rullgsrdinen. Milton är van vid att sova helt mörkt och i hans nya rum står solen rakt in, smart av honom, not..
Nu har alltså Milton varit vaken och ledsen sedan 19 och inget verkar hjälpa. Jo, att följa med ner igen men jag anser att har man lagt sig så har man och jag tror inte det funkar att gå ner för att sen gå upp igen..
Jävla skit-rutiner vi har på detta just nu och inget verkar hjälpa..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 020
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar