Sv: Vårmammor 2010 del 14
Vilken osis med feber igen.
så har Selma haft det också, i stort sett feberfri på dagen och sen har det stigit på natten. Selma har haft tredagars två gånger, så de verkar kunna ha det flera gånger. Våra prickar har kommit 3-7 dagar efter att febern gått ur.
*kl*
Selma sov dåligt och jag rök ihop med sambon inatt. Selma vaknade vid 3, vrålandes, så jag tog in henne till oss, men hon var alldeles för uppjagad för att kunna somna om och kröp omkring. Eftersom vi inte kom i säng förrän 1-1.30 var jag ganska trött och väckte sambon för att fråga om han kunde ta henne en liten stund för att jag var så trött. Då får man till svar att: han visste att det här skulle hända och jag fick skylla mig själv.
Mina föräldrar erbjöd sig nämligen att ta Selma på kvällen och natten, men jag tackade nej, av två anledningar. Dels för att mina föräldrar inte köpt någon rullgardin så det blir jättelitet i deras rum vid 3 och dels för att jag ve att om Selma får sova hos mina föräldrar så ska även svärmor ha Selma sovandes hos henne och jag litar inte på att hon kommer följa våra rutiner och Selma är inte van vid att vara där så de kommer bara att sluta i katastrof, men det kan jag inte säga till sambon för då blir det sura miner och till viss del kan jag förstå honom. Så jag tackade nej, med kommentaren att jag inte kan sova utan henne, vilket är sant, för jag sover inte alls bra när hon är borta.
Men iaf, då tyckte sambon att eftersom han sagt på kvällen att jag fick ta henne då om hon vaknade så tänkte han inte göra något. Han "visste" att det här skulle hända. Blev så arg och han sa så jävla egotrippade saker så jag höll på att gå upp i atomer. Till slut så gick han ned och la sig, vilket han sagt att han skulle göra. Då somnade Selma på tre minuter... Är så arg fortfarande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är ibland som att han inte fattat att han är pappa med tillhörande ansvar. Han tycker det är helt ok att lämna bort Selma hur mycket dom helst, men det gör inte jag för jag tycker ute att ett föräldraskap går ut på att lämna bort sina barn.
Nej, usch, ska försöka sova nu, min mamma var snäll och kom och hämtade Selma så att jag kunde få några timmar. Är så sjukt ledsen och arg bara, så det lär nog inte gå. Bu.