Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Kaktusblomma
Fy vad trist att febern stigit igen… Håller tummarna för att det bara är ett tillfälligt bakslag.

Lottch
På tal om sova hos svärmor. Hur gick det vid bröllopet? För det var väl ang den kvällen ni hade haft diskussioner om var, när , hur Selma skulle sova?

ang renoveringar
Vi har bestämt färg i vardagsrummet nu. Det blir en ljusgrå som förhoppningsvis funkar i det som enligt lägenhetsritningen är tänkt att vara matsal.

O vi har även börjat diskutera ommöblering nr 456825. För det är helt omöjligt att få till något som är bra. Detta är en lägenhet som är byggd för representationsmiddagar. Det finns till och med en serverigsång som går från köket till matsalen. Denna går parallellt men helt avskiljt från korridoren som går från ytterdörren till vardagsrummet och matsalen. För ve o fasa att man skall behöva se tjänstefolket. Men att få denna lägenhet att funka för en barnfamilj är helt omöjligt.

Tack för infon! M har varit feberfri hela dagen, så nu hoppas vi att febern är över för denna gången.

Vilken jobbig natt du har haft, jag hade också varit rosenrasande om sambon skulle få för sig att bete sig på det viset. Min sambo ska fr.o.m. nu vara pappaledig två dagar i veckan och jag hoppas att det gör honom lite säkrare i sin papparoll. Han har varit ensam med M i flera timmar, men liksom aldrig hela dagar. Jag hoppas det gör gott för deras relation :)

Kl

Godmorgon på er! Här har vi haft en riktig skitnatt.. Idag är det vi som ska ta i med hårdhanskarna. Nu är set hundra procent fasta rutiner som gäller, både med uppstigning på morgonen, maten, sova på dagen, kvällsrutiner och inte minst nattrutiner för såhär kan vi inte ha det längre.
Senast 8 ska vi gå upp om mornarna, idag blev det 7. Bar emot att gå upp eftersom jag vet att hade jag gett honom välling så hade han nog somnat om som han brukar och jag var sååå trött :D men nej, nu jäklar är det 100% som gäller :)

jag håller tummarna för att det kommer funka med rutiner. Eller, det vet jag att det kommer göra. Rutiner är a och o. Iaf för mig och de flesta i min närhet. Sen kan ju allas rutiner se olika ut, men det viktigaste av allt är att ni tillsammans har samma rutin du och pappan.

Tror du inte att allt kan vara lite för att ni har flyttat o så?
Ni har säkert själva sovit mindre och på konstiga tider. Mat har blivit när man hinner o så.
Antagligen så är det inte så konstigt att det blir lite annorlunda även för Milton. Tycker själv att Ebba är mer vaken på kvällarna och behöver nog inte lika mkt sömn mera.
Kanske är en sån period nu. Trilskas med maten var tydligen också väldigt vanligt för bvc var nästan förvånad när jag sa att Ebba följde sitt mönster bra...
Förresten 1årsflickan hade växt en halv cm på 2 mån och stoltserade med 71cm nu ;) Fast jag tror eg 72 för hon låg lite diagonalt...
Vikten var kul- 10000g exakt ;)

Annars tycker jag livet bara rullar på... Just nu har Ebba sin ena kusin på besök och de busar som galningar... Hugo är Ebbas låtsasstorebror ;)
Nu snart ska vi iväg o kolla in ett bete i närheten. Kanske har jag turen att ha sommarbete HEMMA nästa år :)

Tycker vi ändå har ganska så bra rutiner, men kvällsrutiner och morgonrutiner är inte vad de har varit tyvärr. Så nu ska det bli ändring och förhoppningsvis speglar det av sig i form av en lugnare Milton :)

Emelie: tror inte det har med flytten att göra, detta började för en månad sedan och det var ju långt innan flytten, annars hade jag också trott att det handlade om flytten. Som du säger med mat så kärvas det hej vilt med ätandet här så de är säkert en kombination av lite allt möjligt nu..

Jag har precis tagit en tupplur. :o Och nu sitter jag och tittar på när maken lagar mat. :D Det är tydligt att jag inte orkar lika mycket som för några månader sen. På förmiddagen var vi till plantagen och köpte jord och när vi kom hem fyllde jag i alla säckar runt buskar och träd efter att maken grävt bort gräs. Sen har jag vattnat och klippt häcken. Skönt att få det gjort iaf.

Gud så härligt att det är en dag kvar på långhelgen! Är riktigt avis på er som fortfarande är hemma. Fast samtidigt inte, det är rena semestern att vara på jobbet! :angel: Det är bara 4 (tror jag) veckor kvar, sen ska jag iaf ha 5 veckors semester och det ska bli underbart! Stor skillnad på att vara ensam hemma mot att hela familjen är hemma. :love:

delvis kl

Jag är avis på er som jobbar :o Jag har "ångest" på kvällarna när M ska jobba dagen efter, jag får panikkänslor över att vara ensam med Isabella och känner mig inte alls lika lycklig längre. Hon är fortfarande världens härligaste och gör inte mycket väsen av sig men jag är så himla ensam ändå på något vis och totalt uttråkad.
Oftast har vi det ganska mysigt på dagarna men från det att vi kliver upp har jag nedräkning tills M kommer hem så att jag slipper vara ensam med henne :crazy: Känner mig inte direkt som en bra mamma om jag ska vara ärlig.

Precis exakt så kände jag också de sista 2-3 månaderna. Tror nog att det är ganska vanligt, speciellt om man bor lite off och dessutom inte har något jättestort umgänge. Jag känner redan panik inför november, för då känner jag verkligen ingen som är hemma samtidigt. :(

Nu ska jag sanera ett köttfärskontaminerat kök. :eek: Den skyldige sitter i badkaret och sanerar sig själv. ;)

Jag är ledig varannan fredag och slutar kl. 13 på onsdagarna så då kan jag och fnulan hålla dig, vilgot och bebisen sällskap ;)

Erkänner att det känns skönt att jag inte är/var ensam med mina känslor. Börjar allvarligt fundera på om det är fel på mig som inte tycker det är så där underbart puttinuttigt att vara priviligerad med att vara hemma med mitt barn.

Men det är väl det ag har sagt i minst 3mån nu.... Jag LÄNGTAR tills jag börjar jobba... Sen att det iår inte blir någon riktig semester tillsammans gör mig verkligen INGENTING! Det lilla vi gör tillsammans som familj kan vi göra på helger ändå.
Ska bli konstigt att ha sambon hemma om kvällarna så länge ;) Har aldrig hänt förr....

Min granne är precis lika uttråkad, så du är verkligen inte onormal på något sätt. Däremot så undrar jag om de som säger att de ääälskar att vara hemma med sitt barn (inte i början, utan efter typ ett år) verkligen talar sanning eller om de vill upprätthålla någon fasad. Men jag kan som sagt tänka mig att det är en annan sak om man har jättemånga att umgås med.

Vad snäll du är! Vi kommer gärna på besök och tittar på hästarna och nya köket! :laugh:

Och de vibbarna tycker jag är rätt vanliga. Alltså att man ses som något av en lögnare när man säger att man trivs hemma. Vem försöker jag lura, liksom. Att normen snarare är att längta till jobbet. Eller så ses man som en bakåtsträvare, hur kan man liksom vilja vara hemma istället för att komma ut bland folk och göra karriär.

Fast det där handlar väl om vilka glasögon man har på sig.

Hur lång tid är det kvar tills du börjar jobba då? Ursäkta mitt minne :o, men vad var det du skulle jobba med? Bara att gå upp på morgonen och duscha och äta frukost i lugn och ro är alldeles fantastiskt! :bow:

Btw
Varför är inte vi vänner på Fb längre? Du har av någon anledning trillat bort från min vänlista. :confused:

Jo att det är de som tycker det är skönt att börja jobba vet jag men just ångesten och paniken över att vara ensam med barnet känns inte riktigt riktigt :crazy: imorgon tycker jag att det känns helt okej just för att päronen ska luncha här medan M jobbar men ändå så ligger det och gnager i bakhuvudet att jag ska vara ensam med henne imorgon. Jag kan inte ens hålla humöret uppe mot henne utan känner mig nästan trängd när hon vill mysa och kramas, mina känslor känns varken normala eller okej :crazy:

Oregano: Eftersom mitt schema alltid ser ut så så har jag ganska mycket fritid när jag jobbar med :) svårare att hitta på saker när man jobbar 7-16/8-17 för då är man relativt trött när man kommer hem.

Modett: Jag trodde jag skulle trivas som fisken i vattnet med att vara hemma och aldrig vilja börja jobba igen för jag normalt sett älskar att vara hemma men nu, jag klättrar på väggarna och sedan njuter av helgerna när hela familjen är hemma. Jag är nog ganska asocial och har aldrig haft mycket vänner på fritiden för jag har suttit hemma och lekt i min ensamhet och trivts så. Jag är ärligt förvånad över mina känslor och önskar att jag kände som du och var tillfreds med mig själv, barnet och hemmet.

Jag har verkligen inte plockat bort en enda vän på fb så isf har fb gjort det själv :/ Adda mig gärna igen :D

JAg ska jobba veckan innan midsommar lite. Ett par dagar i v 27 för att kolla jobbet jag ska vara sedan. Sen jobbar jag på ett ställe jag varit innan v 28, 29 , 30 för att börja i dagisköket den 1 augusti :)
Tänkte gå dit o hälsa på nu så fort Ebba och jag inte snorar mer :)

Det låter verkligen skitjobbigt att känna så :( Måste vara förvirrande att inte känna igen sig själv i sina känslor. Och självklart förstår jag (och säkert alla andra också) att det inte är något du känner mot Bellis utan att det är annat som påverkar dig, och att det är allt annat än självvalt.

När skulle din karl ha semester? Har du möjlighet att ta dig ut mer och få miljöombyte?

Det är väl inte alls ovanligt att man förskönar verkligheten/undanhåller sanningen? Hade nån ytligt bekant frågat mig hur jag trivdes med att vara hemma nu på slutet så hade jag troligtvis inte sagt att jag var pissless på det. På jobbet nu har jag nog fått svara minst 30 ggr på hur det känns att vara tillbaka och inte säger jag till varenda människa att det känns skit att min chef är ännu värre än vanligt och att jag vantrivs med arbetsuppgifterna. Frågar nån ytligt bekant hur jag trivs på jobbet brukar jag svara "jättebra", för att undvika ytterligare frågor.

Michellan erkände ju nyss att hon trodde hon var ensam om att känna som hon gjorde och det förstärker mina misstankar. Men om du verkligen gillar att vara hemma, så är det ju jättebra för dig! :laugh: Jag har bara så svårt att förstå det. ;) Jag har inget behov av att göra karriär och som ni vet vantrivs jag egentligen på jobbet. Men jag behöver komma frånfrån och träffa folk och bara vara mig själv. Dessutom har jag ett stort behov av att få använda hjärnan. Jag känner mig inte tillfredställd av att ta hand mitt barn hela tiden eftersom det inte kräver särskilt mycket tankeverksamhet. Det är ju bara bra att vi alla är olika! :idea:

Jag trodde jag skulle trivas som fisken i vattnet med att vara hemma och aldrig vilja börja jobba igen för jag normalt sett älskar att vara hemma men nu, jag klättrar på väggarna och sedan njuter av helgerna när hela familjen är hemma. Jag är nog ganska asocial och har aldrig haft mycket vänner på fritiden för jag har suttit hemma och lekt i min ensamhet och trivts så. Jag är ärligt förvånad över mina känslor och önskar att jag kände som du och var tillfreds med mig själv, barnet och hemmet.
Ibland tror jag att du stulit mina tankar/känslor. :D Det är samma sak här. Jag ville från början vara hemma i 1,5 år och knappt ge en enda f-dag till maken och så gärna skaffa barn igen och vara hemma i 1,5 år till bara för att jag vantrivs på jobbet och älskar att vara hemma. Men det blev inte så. Fast jag känner mig ändå tillfreds med det faktum. Har till och med sagt till maken att han får vara hemma en längre period med barn 2 än Vilgot. :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 287
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar