Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

+ Michellan

Typ så funkar jag också. "Jag är ingen talare", eller nåt sånt ;)

Maken får väl höra om det mesta, högt som lågt, och det räcker. Kan väl hända att någon god vän får agera ventil ibland men sen är det stopp. För mig känns det jättekonstigt att tänka mig en situation där jag öppnar mig för en helt okänd människa, hur proffsig och utbildad den än är. Fast samtidigt vet jag ju flera som verkligen blivit hjälpta av det..

Min granne är precis lika uttråkad, så du är verkligen inte onormal på något sätt. Däremot så undrar jag om de som säger att de ääälskar att vara hemma med sitt barn (inte i början, utan efter typ ett år) verkligen talar sanning eller om de vill upprätthålla någon fasad. Men jag kan som sagt tänka mig att det är en annan sak om man har jättemånga att umgås med.

Vad snäll du är! Vi kommer gärna på besök och tittar på hästarna och nya köket! :laugh:

Jag tror många förskönar det, helt klart. Fast jag gör inte det :D Jag älskar att vara hemma med Milton, verkligen, och hade lätt kunnat vara hemma med honom ett par år till för att sen få syskon och få vara hemma lika länge till :D Givetvis känns det långt ifrån toppenbra alla dagar, men jag har många vänner som är föräldralediga nu, svärmor är hemma massor och min mamma någon dag i veckan och pappa kommer ofta hem tidigt.
Men jag kan absolut förstå de som inte har några andra vänner/bekanta eller ja, som mest är själv hela dagarna. Då hade även jag vantrivts. Nu känner jag nog extra starkt för att vara hemma i och med huset, i lägenheten var det inte riktigt lika roligt ;) Och så börjar jag så snart jobba och det känns verkligen skit....

Förresten, ännu en renoveringsfråga. Vi har ju rena furufesten i taken här och panel upp på halva väggarna. Taken ser lackade (?) ut, måste kvistarna ändå kvistlackas eller det är bara att måla över då? Vill inte ha några kvistar som lyser igenom nämligen =)

Min kusin har gått hos en terapeut (eller nåt) och blivit hjälpt av det men nja... det finns folk som kan tänka sig lyssna på mig om jag har lust att prata. Titta bara i kväll flera av er har engagerat sig i lilla mig :love:

Jag är egentligen väldigt tveksam till spiral. Har ju haft hormonspiral tidigare och det funkade inte alls. Först var det en näradöden-upplevelse att sätta in den, sen hade jag mer eller mindre konstant mensvärk och småblödningar under de två åren jag hade den.

Jag hoppas att det går bättre den här gången, när två barn töjt ut livmodern lite. Hormoner vill jag inte längre ha pga att jag är smalare utan och kondom orkar vi inte hålla på med. Så det blir ett försök med kopparspiral iaf.

Nu har jag förflyttat mig till sängen iaf. :D Jag är en utpräglad tröttis på kvällen och vaknar kl 6-7 oavsett om jag sovit klart eller inte. Kan liksom inte bara ligga kvar och sova vidare hur gärna jag än vill.

Jag skulle nog känna mig rätt löjlig om jag skulle prata med någon proffessionell (kan inte ens stava till det! :o) De finns alltid folk som har det betydligt värre än vad jag nånsin har haft det och det lär ju även dom tänka. Fast det skulle vara intressant faktiskt att få bena ut hur min uppväxt påverkat mig och format mig till den jag är idag. Men det är inget jag skulle söka för.

Jag har varit på väg till sängen i 30 minuter nu men ja-a, här sitter jag. Nej kondomen är ett träligt alternativ, så himla trist att avbryta för att trä på den och sedan komma igång igen men ja... nu är det så och det fungerar ju trots allt.

Nu ska vi se om jag kan ta mig till sängen. Kanske är lite piggare imorgon då.

Jag är egentligen väldigt tveksam till spiral. Har ju haft hormonspiral tidigare och det funkade inte alls. Först var det en näradöden-upplevelse att sätta in den, sen hade jag mer eller mindre konstant mensvärk och småblödningar under de två åren jag hade den.

Jag hoppas att det går bättre den här gången, när två barn töjt ut livmodern lite. Hormoner vill jag inte längre ha pga att jag är smalare utan och kondom orkar vi inte hålla på med. Så det blir ett försök med kopparspiral iaf.

Nu har jag förflyttat mig till sängen iaf. :D Jag är en utpräglad tröttis på kvällen och vaknar kl 6-7 oavsett om jag sovit klart eller inte. Kan liksom inte bara ligga kvar och sova vidare hur gärna jag än vill.

Ja jag hade samma problem som du med spiral - ett rent helvete att sätta in och sedan bara bekymmer med den väl inne under ett par år. Tillslut gav jag upp, gick tillbaks till p-piller och blev gravid ;)

Men du vad skönt att vakna vid den tiden, önskar att jag var en morgonmänniska, önskar det riktigt riktigt mycket. Men nä, 10 vaknar jag kanske med den känslan att jag kanske verkligen borde stiga upp, om jag inte ställer klockan. Därför har vi nu en väckarklocka vid namn Milton som "hjälper" två morgontrötta föräldrar upp om morgnarna :D

Innan jag glömmer... Har två frågor till er:

Är det någon som har en Padwico babyvakt? Har fått för mig att dom är bra. Törs inte köpa en Doro igen...

Hur mycket pratar era barn nu? Vilka ord kan de säga? Fick ett mail från Babycenter idag där det stod om utvecklingen vid 14 månader. Där stod det att barnet förmodligen säger flera ord och lär sig nya hela tiden. Vilgot kanske säger mamma och pappa men jag är inte helt säker. Bilar och djur har han två olika läten för, inte ord. Allt annat är bara "öööhhh".

Jo, det är riktigt skönt att ha lätt för att komma upp på morgonen. Men däremot är det en plåga varje gång jag tvingas vara uppe sent och vara social. Vi hade ju middag två kvällar i rad på konferensen förra veckan och det var verkligen plågsamt. Och pinsamt att sitta och klippa med ögonen kl 21:30... :o

nä fy sjutton :D

Amen :D Det trodde jag större delen av Sveriges befolkning gjorde ;) Jag och sambon är skitlöjliga och sitter bänkade framför tv'n varje kväll. Nu är finalen över, så vad ska vi nu roa oss med om kvällarna??

Oregano: Milton har lite ord för sig;
Tatta - flagga (det säger han jämt så fort han ser flaggor eller vindkraftverk)
Mamma
Pappa
Yda (hunden, fast ibland Ada eller lite svårtolkat, men vi tror i alla fall oftast att han menar Yda och ibland blir det ju rätt)
Hoppa

Och frågar vi honom "vad säger bilen?" så brummar han med munnen eller om vi frågar "vad säger indianen?" så slår han sin hand mot munnen och säger aaaa samtidigt. Fast han vet nog knappast vad varken bil eller indian är :D

H visade tidiga tendenser på att vara en snacksalig typ ;) Han säger Mamma, Babba och Vovve sisådär 3000 gånger/dag. Boa säger han mycket också, trooor det betyder blomma. Sen imiterar han ord fast utan att "ta till sig dem": inkä (hinken), åbbe (jobbet) och disse (kisse).

Sen är det ju "böh" också när han ska skrämmas :D

Välkommen till furuhimlen ;)

Fast vi har utrotat mkt furu redan, och mer ska bort :d

Ja den där furun är för trist :D Men när det väl är målat så tycker jag att det blir riktigt fint. Ett jäkla jobb med min dåliga whiplash-nacke, men det får det vara värt ;)

Ja, det blir himla fint :) Ska snart (?) ta itu med vårat allrum uppe. Kommer bli såå snyggt, men mycket jobb också..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar