Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Min padwico var skitbra ända tills batterierna kärvade... MEN vi fick den välanvänd så den har fungerat suveränt i 5 år innan ;)
Jobbigt att jag inte hittar batteripacken nånstans :(

Ja, det blir himla fint :) Ska snart (?) ta itu med vårat allrum uppe. Kommer bli såå snyggt, men mycket jobb också..

Ja mycket jobb är det. Är i valet och kvalet om jag ska riva ner panelen som sträcker sig halvvägs upp på vissa väggar (kök, hall, trappa), eftersom jag helst vill ha helt släta väggar. Men jag vet inte om det får bli om ett ex antal år istället och måla det så länge. Men å andra sidan, ska jag nu riva ner väven/sätta renoveringstapet över den så kan jag väl lika gärna riva ner panelen. Eller?

Innan du river ner panelen så tänk på att den är lätt att fräscha upp igen... Tänker på pennor mm. Lättare att dra en flisa tapet än att riva ner panel ;) Väldigt barnvänligt med panel ;)
Men visst. Det kräver lite utrymme för att inte kännas trångt.
Som Modett har det är det ju jättefint :)

Har du provat att dra tapet någonstans?

Vi rev ner bröstpanelen vi hade, målaren bredspacklade som sagt och så målade vi. Just för att få det barntåligt ;) En fondvägg har vi dock i köket med tapet, men det är det enda. Jag tänker som så att om du ändå har tänkt ta tag i väven och inte vill ha panel kvar, så skulle jag ta bort den på en gång.

Oregano, Jag har också för mig att jag hört att Padwico ska vara bra, vi fick ärva en babyvakt av svågern, men den börjar bli opålitlig så vi måste kika på en ny.

M pratar huuur mycket som helst och för monologer som hon sen garvar åt, hon är uppenbarligen väldans rolig ;), men det som hon säger "på riktigt" är Mamma, Pappa, Isse (Kisse), Dä och Titta.

mamma, pappa, tatte = katten, titta och ibland säger hon tata = tack tack sedan så tror vi att hon försöker säga häst när hon ser odjuren ute i hagen.
Jag vet inte... jag tycker nog inte Isabella är så där värst talför med riktiga ord men det är en massa ljud.

Vi valde att ha kvar bröstpanelen tills vidare i hall och kök, eftersom den står så bra emot smällar med gåstol/bobbycar etc :D Och det är på de ytorna (=klinkers) som han får härja med sådant, inte på trägolvet i vardagsrummet.

Sen när småbarnsåren är förbi får vi se! Föredrar, som du, egentligen "hela" väggar med antingen tapet eller panel. Fast vad jag föredrar i framtiden vete gudarna ;)

Ett av de projekt jag tänker mycket på just nu är att vitmåla den för närvarande laserade bröstpanelen i köket. Den är lite åtgången av tidigare barnaskaror och inte så snyggt laserad. Fast "problemet" är att då vill jag även vitmåla det flammiga taket så ett litet projekt blir snabbt stort..

(Tack Emelie förresten :love:)

H säger "vovve" till hästarna också :D I princip så är allt som inte är "mamma" eller "babba" vovve.. Mycket bra ord, enligt honom.

Jag glömde Vilgots enda riktiga ord. :o "Hej" säger han klockrent. :laugh: Varje gång han får syn på någon av oss säger han "eeej!" och ser jätteglad ut. Det är gosigt! :love:

Vad ni skriver, man hinner knappt med.
Mikaela pratar massor men inga ord ;) något som liknar hej o så mamma tror jag, annars så brummar hon åt bilar o allt annat som brummar.

Jag är ju inte.heller så glad över att vara hemma, men mycket beror nog på att vi flyttat o bor som vi gör :(

Just nu är vi på väg till Lindesberg o jourmott.
Mikaela vaknade i morse med pilot heller hosta o andning. Vi gav flytande brikanyl som vi har hemma, det blev lite bättre men inte bra. Hon låter liksom anfådd hela tiden o pipande väsande om hon blir ledsen :( hon är hur pigg som helst o verkar inte påverkas det minsta av det heller.
Så vi ringde o fick en tid runt 12, hoppas det inte är något, hon är ju inte sjuk eller något annars.

Jaha :) Ja Isabella tycker tydligen allt är "pappa". Pekar på lampan: pappa, pekar på blomman: pappa, pekar på allt som går förbi: pappa, även hästarna var pappa ett tag men nu låter det som sagt som hon försöker säga häst. Däremot är alla människor mamma :D Lustigt nog är att om man frågar henne var är mamma så tittar hon på mig och frågar man var pappa är så tittar hon på M. Barn är ganska roliga innan de lär sig säga andra ord :idea:

W_I: Hoppas det går bra hos doktorn!

Kl

Nu har vi varit iväg och köpt en Padwico babyvakt. Den står på laddning nu, så jag ska testa den senare ikväll. Hoppas på att den håller mer än 5 ggr innan den går sönder som Doron gjorde. :mad:

Lottch har beställt Buketräff i Strömsholm nån dag. Vilka vill komma? :banana: Jag kan ta ledigt från jobbet några timmar, men då vill jag att vi ses på eftermiddagen.

*kl*
En stolt mamma ramlar bara in lite snabbt och meddelar att Isabella har badat! :love: Fick en lite babypool idag av frökens mormor och morfar så nu har hon badat i hela 2 cm djupt :D Uppskattad av barnet som nu sitter och kladdar päron på bordet.

Efter 3 timmar på akuten med en rastlös Mikaela så är vi nu hemma igen.
De kunde inte hitta något så vi skulle bara fortsätta ge brikanyl och åka in igen om det blev värre...

Kul att Isabella gillar att plaska kanske det vänder snart så hon gillar att bada nu till varma sommaren :)

Åh vad underbart att höra, hejja hejja hejja Isabella!!!

Kl
Vi har haft ett litet kalas för Milton idag också. Idag tog det två minuter (skrikande) för honom att somna, det brukar ju ta 30 och härom kvällen två timmar :D Dock är ju 18,30 lite i tidigaste laget men har man haft kalas så har man och ibland måste det ju vara oket att nattas tidigare. Hur gör ni andra? Har ni en exakt fast tid eller ni lägger ibland tidigare/senare beroende på hur barnet är för dagen?

Vi brukar försöka lägga runt 20 mem om hon råkat sova "middag" sent så kan vi lägga henne senare dock har vi samma rutiner oavsett tid. Det är inte så ofta vi lägger henne tidigare men ibland kan det bli 30min-1timma om hon är väldigt trött :)

Efter 3 timmar på akuten med en rastlös Mikaela så är vi nu hemma igen.
De kunde inte hitta något så vi skulle bara fortsätta ge brikanyl och åka in igen om det blev värre...

Kul att Isabella gillar att plaska kanske det vänder snart så hon gillar att bada nu till varma sommaren :)

Tycker ibland det är både skönt och jobbigt när de inte hittar något. Skönt för att det inte är ngt allvarligt, jobbigt för jag tror att de har missat ngt.

Jag hoppas verkligen att hon vill bada i sommar, enkelt sätt att svalka dem på :)

Hejja Isabella!! :banana: Härligt!

Jag har både filmat och tagit bildbevis :D

Åh vad underbart att höra, hejja hejja hejja Isabella!!!

Kl
Vi har haft ett litet kalas för Milton idag också. Idag tog det två minuter (skrikande) för honom att somna, det brukar ju ta 30 och härom kvällen två timmar :D Dock är ju 18,30 lite i tidigaste laget men har man haft kalas så har man och ibland måste det ju vara oket att nattas tidigare. Hur gör ni andra? Har ni en exakt fast tid eller ni lägger ibland tidigare/senare beroende på hur barnet är för dagen?

Vi håller på att natta Isabella nu och vi har väldigt flytande tider men det är lika ändå med PJ och välling i soffan. Oftast vid 20-tiden.

Hejja Isabella!! Va bra om det kan funka ute iaf så kanske hon blivit härdad till vintern sen så hon kan duscha inne! :)

Milton har premiär badat i en sjö idag. Han tyckte det va jätte kul och härligt. Fast jag tyckte det va kallt :p bilder kommer snart!

Oregano:Vilka dagar är det i strömsholm? Är det nu i veckan?

*kl*
Här hemma har vi finbesök hela veckan av min syster(+sambo)! Hon bor 60mil bort i vanliga fall så nu ses vi bara 1-2gånger om året. Kul för Milton att få lära känna sin moster lite. :) sist hon såg Milton så va han 3mån. Hennes sambo såg han senast vid 4veckors ålder så han har vuxit lite sen sist ;)

Ang. Föräldraledighet så njuter jag fortfarande av att skrota runt här hemma och ta dagarna som dom kommer. Vi hittar inte heller på så mkt, men dagarna går fort iaf! Jag förskönar verkligen inte sanningen. Men jag har inte så jätte stort socialt behov heller.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 273
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar