Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Förut la vi alltid vid 19. Men sen han började vakna 5 om mornarna så får han gå och lägga sig mellan 20-21 ist. Då vaknar han mellan 05:50-07:30. Känns mer ok. Mindre sömn på dagarna funkar inte än. Då får jag en skrikbebis direkt. :)

Lottch får komma med förslag på datum. Jag ska på ul den 21:a, annars kan jag i princip närsomhelst.

*kl*
En stolt mamma ramlar bara in lite snabbt och meddelar att Isabella har badat! :love: Fick en lite babypool idag av frökens mormor och morfar så nu har hon badat i hela 2 cm djupt :D Uppskattad av barnet som nu sitter och kladdar päron på bordet.

Hejja Bellan! Det blev som du trodde då, lite mer lockande att bada ute :laugh: Var lite sugen på att låta H bada ute idag, var jätteskönt ute men blåste samtidigt lite. Så jag fegade ur.

Hur gör ni andra? Har ni en exakt fast tid eller ni lägger ibland tidigare/senare beroende på hur barnet är för dagen?

Här är det i flytande form, han får somna när han är trött. Men oftast brukar han hoppa i pyjamasen vid 19 eller en stund efter, och efter det är det välling och mys. Så i normala fall somnar han kring 20-20.30.

Fast nu är det uppochnervända världen efter helg på bortaplan, tar nog några dagar att komma i fas igen.

Vi har kl 20 som riktmärke, sen blir det plus minus en timme beronde på hur mycket han sovit under dagen. Har svårt med sovrutinerna sen han började på dagis, han brukar sova en stund vid halv 10 och det är precis då jag lämnar honom. I fredags somnade han i bilen och vaknade när jag bar in honom på dagis och det var första gången han var ledsen när jag lämnade honom. Det hade gått över snabbt men det kändes inte bra.
Jag vill gärna att han hoppar över fm luren och bara sover efter lunch, det fungerar vissa dagar men inte andra.
Sen tycker han det är jobbigt med värmen, idag tog det över en timme innan han somnade.

Har testat den lite, men inte i skarpt läge så att säga. Det blev en 938 och hittills verkar den väldigt bra. Ett "fel" upptäckte jag nu när jag gick och la mig. Det sitter en lampa på laddaren som blinkar när den laddar. Man kan inte ha en blinkande lampa i ett mörkt sovrum... :mad: Funderar på att tejpa över den på något sätt. Jag gillar annars att det är laddare till båda enheterna, det ar bl.a därför jag valde den här modellen. Jag återkommer när jag testat den skarpt!

Oregano, jag väntar på kommande Padwicorecension!

Jag vill också ha ett utlåtande sen :) Vilken av modellerna köpte ni och vad kostade den? Vi måste verkligen köpa en känner jag nu när vi inte bor på ett plan längre.

Tack förresten för att ni delade mer er av era kvälls-sov-rutiner. Bra för mig att läsa just nu kände jag eftersom våra är lite rubbade. Milton ska nu helst bara sova en gång om dagen för att komma i säng i tid, inte som din Milton aneka. Visst blir min Milton lite pipig och extra känslig framåt kvällskvisten, men inte värre än att det går att distrahera. Saknar dock att ha honom sovande två gånger om dagen, han var så mycket piggare och gladare under tiden när han sedan var vaken. Nu orkar han i och för sig hela förmiddagarna, men framåt sena eftermiddagen är det en sur och klängig Milton. Men somnar han då en sväng på eftermiddagen så är vi glada om vi har honom i säng vid 22,30.
Så en sovning om dagen är det bästa för oss tror jag.

Selma blev också sådär av två sovstunder på dagen förut, det var jättejobbigt ett tag när hon var mittimellan att klara av en sovstund från att behöva två. :/

Nu kör vi sovstund direkt efter lunch, som blir mellan 11-12, beroende på när hon vaknat på morgonen. Märker jag att hon börjar bli trött vid 10, så brukar hon få en liten burk fruktmos, yoghurt eller macka. Då fungerar hon fram till lunch. Sen brukar hon, pepparpeppar, sova 2-3 timmar, mellis 15-16 och då orkar hon hela vägen fram till 20 då det är nattning. :) men det har tagit nästan 2 månader att få in den nya rutinen och jag har blivit rätt låst utav den, men är jag iväg och gör någonting så får hon rubba sina tider lite...

Godmorgon! En klen tröst att se någon mer uppe såhär dags ;) Milton vaknade 05,45 och tyckte det var morgon. Å andra sidan hade han sovit i ett sträck sen 18,30 igår så det får väl vara okej, även om jag just nu är tröttast i världen..

Ja vi är ju lite där nu, det där mellanstadiet när Milton bara behöver en sovning om dagen men fortfarande är lite gnällig vissa stunder om eftermiddagarna. Fast då brukar han inte gå upp såhär dags snarare vid 08, så idag har jag ingen aning om hur sovrutinerna kommer att fungera.

Vad aka alla hitta på idag? Vi ska till tippen, gäller att passa på när sambon är ledig :D Och så får det bli en vända till Ikea, blir till att handla förvaring och grejer till vår datorhörna :)

Här är en som varit uppe sen 2 :crazy:
mikaela har ju problem med andningen och fick sov med oss igår för annars sov hon iinte alls, vid 2 vaknade hon och hade jättejobbigt med andningen så vi gav henne brikanyl och så flyttade vi ut till soffan så hon fick sova i min famn istället, så hon sov till 5.30 iaf.
Nu är hon relativt pigg och busar en del, annat kan man ju säga om mig...
hon hade rejäl feber inatt men den har gått ner av sig själt när hon sov.
Är nog som de sa på sjukan att det är en dum förkylning för nu har hennes näsa börjat rinna och hon hostar lite. hoppas det går över fort för det är så hemskt när hon har jobbigt med andningen :cry:

Jag ska snart åka till jobbet. Tar mig lite sovmorgon eftersom vi har nån projektkurs idag som håller på ända till 18:30! :eek: Men jag måste gå lite litdigare eftersom jag ska klippa och färga håret 18:45. :banana: Jag älskar att få håret färgat, det blir så fint då. :laugh:

Annars så började morgonen med lite ångest... :crazy: Jag kan snart inte dölja magen längre. :( Har väl bara typ två toppar som fortfarande funkar och det räcker ju inte. Har jag något linne så syns magen rejält och det är liksom ingen tvekan. Sätter jag på mig ett sånt nu då kommer varenda människa på jobbet att kommentera... :crazy: Jag vill verkligen inte ha nån uppmärksamhet alls pga att jag är fet och tjock och ful!!! Det här är inte jag! Samtidigt vet jag ju att det här skulle hända. Jag har ju medveten undvikit att berätta för folk på jobbet och dolt magen. Det blir ju bara jobbigare ju längre jag väntar. Är i v 18 nu, så ni förstår att magen börjar synas... Blä.... Vilket jävla straff det här är... :cry: Kan man gå i ide tills november...?

När jag berättade på jobbet att jag var gravid, gjorde detta redan tidigt så bad jag honom att inte berätta för andra. Han var visst väldigt duktig på att hålla tyst. Jag var inne på jobbet igår och pratade med en av sommarjobbarna och till henne hade ägarens flickvännen sagt
- När Mikan hade snickarbyxor på sig i fredags så kunde man nästan tro att hon
att hon var gravid
:D

Nu ska jag göra mig iordning för att gå till jobbet, A är trött igen självklart vaknade han vid halv sex idag.

:rofl::rofl: Kanske dags att övslöja sig snart? :D

*kl*
Längesen jag skrev här nu, fleeera dagar sen;)
Har läst, men har inte haft nåt viktigt att inflika.

Min lilla hund gör enorma framsteg. Veterinären sa att han förmodligen inte skulle kunna gå på ca 5-6 veckor. Det tog ungefär 4 dagar!! Nu går han bara lite konstigt på våra hala golv och han kan inte lyfta benet när han kissar.
Det svåra är att hålla honom ifrån att hoppa upp i möbler.
Fast å andra sidan så är detta hans sista dag med smärtlindring, får se hur det går sen. Men han går ifrån full dos (½ Tradolan, 3 ggr dag) till inget. Funderar faktiskt på att trappa ner dosen lite istället och vänja av honom långsamt. Det är ju sjuttsingen ett milt morfinprepparat han får. Lite elakt att bara sluta så där.

Och Oscar, ja, vad gör han. Härjar som vanligt. Han har blivit så där liten i maten igen. Och välling tror jag han har slutat med helt. Han blir alltid erbjuden en flaska till kvällen, men till 95% så ratar han den.

Förövrigt så händer inget särskilt här. Sitter inne för det mesta. För jag mår inte bra av solen och värmen.

Hejja Bellan! Det blev som du trodde då, lite mer lockande att bada ute :laugh: Var lite sugen på att låta H bada ute idag, var jätteskönt ute men blåste samtidigt lite. Så jag fegade ur.

Det var varma vindar här igår och inte speciellt blåsigt så det passade bra att ha en nakenfis på altan som helt plötsligt kröp ner i babypoolen och satt där jätte länge och plaskade med badankorna.

*kl*
Har gjort en planeringslista nu över köksrenoveringen så att vi båda vet vilken ordning vi ska ta saker och ting. M är mycket "här och nu" medan jag planerar framåt för att veta hur man ska gå vidare.
Idag har jag en ventilationsfarbror här (säkert 60+) som springer runt på taket och det oroar mig lite med att ha han ensam där uppe men vad ska man göra? M är på jobbet och jag har Isabella.

AKB: Hur är det med Oscars tå?

*kl*

Idag är det ingen vanlig dag! För idag är det TUVAS födelsedag :)

GRATTIS GRATTIS!!!!!!

Grattis Tuva!! Stora stora tjejen. :)

*kl*
Var och fick mitt sto inseminerat nu på morgonen. Hämtade vita lådan på posten kl 8 :D och sen bar det av till seminstationen, där Blanca stod kvar från igår. Hon var jätteduktig och skötte sig över förväntan, min fina tjej! Hon var bara lite orolig när hon fick vatten i rumpan, men vem hade inte varit det?

Så nu kommer vet imorgon och kollar om ägget har släppt, annars får vi seminera om på torsd. Vågar inte ta några chanser nu... :p

Nu är schemat för dagen öppet och jag är redan uttråkad... Suck!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 060
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 012
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar