Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vilken ironi, du har två och jag suktar efter en ;) fast jag är lite mer sugen på en ipad, funderar på att kidnappa päronens när de tittar bort :angel:

Åh jag vill också klä på mig något annat än mjukiskläder, ta min handväska och åka till jobbet... snart så...

*lån igen*

:mad: :cry:

Någon som ser på TV4 Fakta? Kampen mot barnsex. Pedofili har alltid varit värsta tänkbara, men ännu värre nu när H finns. Läste en bok för ett tag sedan, där en 2-årig pojke blev kidnappad och utnyttjad sexuellt. Man vill ju bara gråta..

Nej tisdagar är det desperata hemmafruar :angel: jag tar, efter att blivit mamma, väldigt illa vid mig av barn som far illa. Tycker det är helt ofattbart hur man kan vilja ett litet oskyldigt barn illa :cry:

Mm, kommer på mig själv med att undvika allt sådant eftersom jag blir så illa berörd. Det var ju hemskt redan innan, men nu sätter jag dessutom allt i relation till om det skulle hända H.

Mm, kommer på mig själv med att undvika allt sådant eftersom jag blir så illa berörd. Det var ju hemskt redan innan, men nu sätter jag dessutom allt i relation till om det skulle hända H.

+1 på det brukar ju vara ett populärt uttryck på buke.

Vad lyxigt, på mitt jobb får ingen iPhone. Det står till och med på intranätet att iPhone inte ingår bland de modeller som erbjuds. När jag kom tillbaka fick jag tillbaka min 6 år gamla Nokia som batteriluckan sitter lös på och som inte förstår att gå i viloläge så batteriet laddar ur på nolltid. Men jag får ingen ny, för den funkar ju. :grin: Det sägs ju att det är bra att jobba privat, men det gäller inte på ett stort företag som börjar på sand och slutar på vik. Vi får inte ens köpa vilka almanackor vi vill längre. :eek:

Miltons första hem hos mig (alltså första stallet jag hade honom installad i) brann ner igår
Vilken hemsk mamma du är som stallar in sonen. :p

Otäckt med branden... Det var ju en storbrand i ett stall här för många år sedan och jag antar att det är den Bollen menar. Usch vad jag led med alla berörda. :(

VAd är det för en iphone du har??? Jag behöver en lur...l Stör mig sjukt på att jag inte kan ladda upp saker direkt på nätet o så med deen jag använder nu ....
Jag får eg inte förlänga abbonemanget på ett par månader heller men ev skulle de kolla det...

Jag får hem min Iphone imorgon :p Skulle bara ringa och ändra sonens abonemang och så blev jag själv med ny telefon oxå :D

Jag förstår vad du menar, hade jag inte fått just denna tjänsten hade det nog känts jobbigare att börja jobba, nu är det faktiskt mest positivt. När jag kom imorse stod det en vit orkidé på mitt skrivbord och efter lunch kom det ett blombud som visade sig vara till mig, då hade rekryteraren skickat en bukett till mig och gratulerade till tjänsten, jättegulligt!

Michellan, då får kidnappa päronens iPad!

Ang kläder så gillar jag också att klä upp mig, men hur gångbart är liksom kjol, vit blus och svarta finskor i sandlådan liksom...

EmelieR, det är en 4a 16 gb med Telia jag har.

Det är ju ändå så lite som behövs för att man ska bli glad och känna sig uppskattad. Jag är inne på min fjärde vecka och min chef har pratat med mig en gång. Då är det max två meter mellan våra kontor. :grin:

Du menar Armanis stall va? ;)
Fy vad hemskt.
Jag kommer fortfarande ihåg känslan av att bli väckt av telefonen och få höra att stallet jag höll till i hade brunnit ner med alla hästar.. :cry: Det tog lång tid innan jag klarade av brandövningarna i skolan efter det.

Oj, så tokigt det blev, menade givetvis Armani - hur hade det sett ut om jag stallat in Milton, just en bra mamma :D
Ja, nej usch sådant är verkligen fruktansvärt, förstår att du hade svårt för bränder och även övningar efter det.. Vet inte vad jag hade tagit mig till om det var mina hästar och kan inte föreställa mig hur det är heller :cry:

Modett
Ja det där med att stoppa allt i munnen, här har vi en till.. Verkligen punktmarkering utomhus hela tiden. Vi har en giftig buske längst ner i trädgården och den ska verkligen grävas upp i veckorna. Snart tar han sig ju runt snabbt utomhus för egen maskin och tänk om han är där nere och härjar, Gullregn kan växten heta något sådant? Gula blommor i klasar, om jag har förstått det rätt, någon som vet?

Lottch
Attans, det går inte att ångra hingstval va? Men precis som du säger, annars får du ta honom nästa gång ;) Tror det blir bra oavsett =)

<------------ Detta är för övrigt med 7000:e inlägg :D

Senast ändrad:

Vilken hemsk mamma du är som stallar in sonen. :p

Det var det där om att barn far illa :p
Nej usch det där tar jag nästan tillbaks. Menade verkligen inte att skämta om att barn far illa. Känner som flera av er, att det är fruktansvärt jobbigt att se, speciellt kanske lite mer nu sedan man själv fick en liten. Förstår inte alls hur man på något vis medvetet skulle vilja skada ett litet barn (eller någon alls, men barn måste ju ändå vara det värsta....).

Jag är så dålig på växter, så jag vet inte om de buskar och perenner som fanns innan är giftiga eller ej :crazy: Vad jag vet är att vi har gott om liljekonvaljer längst nere på tomten så vi håller oss därifrån så länge.

Maskrosor är btw en annan av favoriterna :D

Hehe, nej, nu är de tyvärr svårt att ångra sig, spermierna har förhoppningsvis redan gjort sitt jobb. Men jag hoppas att cabachon är ett lika bra val. Hörde att han troligtvis inte kommer att gå i avel nästa år, bara tävla, så det kanske ökar värdet också, men det känns som om det är sjukt många som använt honom iår.

Ia: kul! Du får vi halvsyskon ju. ;) trodde ni skulle använda T?

Och jag minns inte vem som skrev det, men nej, jag är inte gravid än. ;) tror jag iaf... Haha

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA