Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Milton har kanske gett sin dagssömn till Isabella för han VÄGRAR sova idag. Förstår inte alls vad det är med honom men han måste ju sova för fasen. Nu har jag försökt med ALLT. Det sista jag gjorde nu var att jag helt sonika la honom i vagnen, spände fast, la filten över sufletten och gick därifrån. Han sparkar väck filten direkt och har gjort vid varje försök. Dock tänker inte jag stå och vara snäll och vagga honom mer idag utan nu gick jag som sagt därifrån. Än så länge ligger han och pratar men sova ska han nog inte... Blir en jobbig eftermiddag, känner jag på mig.. ;)

Milton somnade visst :p
Att man aldrig lär sig. Man försöker, försöker och försöker för att sedan köra den enklaste vägen, som oftast är den vägen som fungerar bäst!
Nu får vi se hur länge han sover dock, det vet man aldrig :D

Kl

Fan. De ringde idag från första jobbet jag var på intervju för och vill erbjuda tjänsten. Men från 1 augusti, trots att jag sa att maken behöver 2 mån varsel. För då betalar företaget upp föräldrapenningen med 10%, vilket vore jäkligt bra särskilt eftersom denna tjänst är på 75% - dvs precis som jag vill ha. Och till på köpet kommer makens företag ha väldigt svårt att hitta vikarie för honom, han är en sån där oumbärlig jäkel..

Så nu vete tusan vad jag ska svara. Känns ju extremt dåligt att tacka nej till ett jobb, men det kan ju samtidigt komma fler chanser. Eller inte, så står jag där arbetslös i oktober :crazy:

*kl*
Om nu Oscar skulle få för sig att sova dagtid s är det 15-30 minuter som gäller:grin:
Händer ett par gånger i veckan.
Han sover förvisso nästan alltid i bilen som vi tillbringar mycket tid i.

Asså, nu har ungen gtt omkring och vrålat som en stucken gris i en timme, blir knäpp snart. Vet att han nog är lite trött efter dagen lilla utflykt till "djurparken" Men totalvägrar ge upp och sova en stund..

Nån som vill ha ett barn till? Han är alldeles gratis och billig i drift ;)

Men det skiljer ju bara en vecka typ. Kan du inte prata med det nya jobbet om att du behöver semester/tjänstledigt/föräldrarledigt dessa dagar som fattas i augusti? Eller att ni skjuter på starten?
Nu har jag missat vad det är för jobb och om detta ens är möjligt.

Alt att din man tar semester eller liknande innan han går på ledighet?

Ersättare till maken är företagets problem ;-)

Han måste kolla imorgon om det är månad-månad eller kalendermånad.. För är det månad-månad går det att lösa med att förskjuta semestern lite eller ta arbetstidsförkortning. Fast han tycker inte att jag ska ta jobbet för lönen är rätt dålig ;)

Och givetvis hittade han (?!) en tjänst åt mig på ett annat företag som jag mycket hellre vill ha. Och jag har väldigt bra meriter för det, även om det inte är exakt mitt område. Ansökningstiden gick ut idag. Så maken tycker vi har råd att vara kalla och vänta på detta jobb/ett annat bättre jobb..

Gah!

Kl

Vilken skitdag.... :eek: Har gått och lagt mig på sängen och lämnat kaoset för att inte bryta ihop totalt. :crazy: Jag brukar inte bryta ihop men idag blev det bara för mycket.

Det började med en del saker som hände på jobbet idag. Vill inte gå in på detaljer här, men i grunden handlar det om att chefen verkligen ignorerar mig och trots att han varit min chef i över 7 år så vet jag verkligen inte om han medvetet försöker bryta ner mig eller om han bara är så tankspridd som någon kan vara. Det låter sjukt va, men så är det, det går inte att få något grepp om karln. Jag var iallafall jätteupprörd när jag kom hem och skulle berätta och prata av mig för maken. Då sitter han och fipplar med sin iPhone och lyssnar inte på vad jag säger. Jag frågar flera gånger om han lyssnar och det säger han att han gör. Plötsligt säger han "åh, jäklar!!" eller nåt åt det han läser på telefonen. Jag blir jätteledsen och arg på samma gång och vägrar att fortsätta berätta. Jag tiger en lång stund innan jag börjar gråta. Här ska man berätta om sin chef som ignorerar en och då blir man ignorerad av sin make!! :cry:

Jag berättar väl klart till slut och när jag är klar säger han att han måste åka och hämta gräsklipparen som varit på lagning. Det visste jag innan att han skulle göra, men deg jag inte visste vad att maten han börjat med var ett ganska komplicerat recept (eller iaf många moment) och att han var långt ifrån halvklar ens. Dessutom såg köket ut som ett bombnedslag när han åkte. När jag lagar mat ser jag först till att köket är städat och rent och det skulle aldrig falla mig in att börja laga mat i ett ostädat kök. Dessutom ser jag till att hela tiden städa undan medan jag lagar. Jag fortsätter enligt receptet trots oredan men jag blir mer och mer upprörd gör det finns knappt en ledig yta i köket att vara på. Vilgot gnäller mer och mer och är till slut så hungrig att han storgråter. Eftersom maten fortfarande inte är klar får jag ta fram en burk och värma och ge honom. Han slukar maten på två minuter och fortsätter sen att vara ledsen och otröstlig. Inget duger, han bara gråter.

Ser att maken kommer hem med bilen, men han kommer aldrig in nån gång. Tittar ut och då står han och håller på med gräsklipparen. :grin: Jag ropar genom fönstret att han faktiskt får komma in och laga klart maten. Han gör det, men Vilgot är jättegnällig och jag känner bara panik. Har inget problem med hans gnäll i vanliga fall, men när jag redan är upprörd och ledsen för annat så kan jag bara inte hantera det. Eller jag gör det, men har fullständig panik inombords...

Nu har Vilgot lugnat sig och maken håller på att röja i köket. Men jag blir så sur. Kan han inte planera matlagning/gräsklippshämtning bättre så får han ju ta konsekvenserna av det och då bryr jag mig inte. Men att jag får ta det när jag redan är ledsen/upprörd funkar inte.

Så, nu har jag skrivit av mig. Ni tycker säkert att det var en skitsak, men ni vet hur det är när man är mitt uppe i allt. ;)

Skickar kramar till dig och sedan säger jag bara; Du och jag verkar vara väldigt lika, jag kan precis tänka mig in hur du känner dig. Det känns nog förhoppningsvis bättre imorgon, kanske inte på jobbet men hemma i alla fall :)

Tack för kramarna! :love: Min man är världens bästa och det är typ aldrig som det blir så här, utan det berodde ju på att jag ville ha hans uppmärksamhet samtidigt som han försökte läsa receptet på telefonen och laga mat.

Ang jobbet vet jag inte vad jag ska ta mig till. Det är så många som säger "prata med honom" eller "ta det högre upp" men det är verkligen inte så enkelt. Även om han är omöjlig att förstå sig på så har jag iaf lärt mig under de här 7 åren att han blir aldrig bättre. Det spelar ingen roll hur mycket vi pratar med honom eller andra, det bara fortsätter... :crazy:

Det var klantigt av din make, även om det säkert inte var illa ment. Men som du skrev, pratar du om att din chef ignorerar dig vore det väl ett klokt val att lägga ifrån sig telefonen..

Det finns inga andra intressanta jobb på marknaden? För det låter ju som att du skulle må bäst av att komma bort från den chefen. Fast det är ju inte så lätt att söka jobb som gravid. Been there, done that..

Tyvärr är det väl så att jobbet inte kommer bli bättre så länge du har han som chef men maken var ju bra innan så han fortsätter nog så ;)
Kommer ihåg när jag var gravid och lacka totalt när inte M lyssnade på mig :o

Jag förstår precis hur du känner dig, jag är exakt likadan... Blir ledsen när jag ska berätta något som är viktigt för mig och får noll i respons. Eller om jag varit borta, lämnar huset välstädat, kaos överallt och ingenting är planerat till mat. Man blir bara less.

Hade jag varit du, gravid och allt, hade jag nog blivit helt tokig. Med tanke på att jag slängde ned dammsugaren för trappen, för tt den slutar fungera var 10e sekund och att jag bett sambon att köpa en ny i flera veckor. Ringer sambon, helt rosenrasande, att nu jävlar får han köpa en ny och han ska vara fyndig och skämta till det, så jag lägger sonika på luren. :o förstår att han inte längtar efter nästa grav... :D

Selma sover mellan 1,5-4 timmar mitt på dagen. Nu idag sov hon i nästan 3 h, precis när jag lagt mig ned i soffan ute och börja läsa en fölbok så vaknade hon, såklart. :p

Jag var stenhård i någon vecka, vaknade hon efter några minuter så satt jag bara vid sängen, persiennerna neddragna och Selma kvar i sängen. I början kunde det ta någon timmar innan hon somnade om, medan hon i slutet somnade direkt när man la ned henne. Men jag har ju helt klart gjort roligare saker än att sitta vid hennes säng... :p tack och lov för iphone... ;)

Säkert är det en hel del gravidhormoner som spökar. Jag brukar inte gråta pga sånt här, det har i princip aldrig hänt sen jag träffade honom. Men även om man vet varför och att man är extra känslig, så går det banne mig inte att styra över. :angel:

(Jäklar vad skönt det var ute! Har precis satt mig ute i kvällssolen. Bara fågelkvitter, annars inte ett ljud. :love:)

Modett: Det allra bästa för mig vore såklart att byta jobb. Tyvärr är väl varken självförtroende eller självkänsla på topp när det gäller jobb och det är mycket pga chefen. Delvis såklart pga mig själv också, men när han aldrig ändrar sig så orkar jag inte bry mig heller. Jag gar helt enkelt gett upp och bara lallat runt på jobbet känns det som. Har en i princip oanvändbar utbildning. Jag kan aldrig jobba med miljö när examen är 9 år gammal och jag inte har någon erfarenhet alls. Dessutom finns miljöingenjörsutbildningen på varenda liten högskola vilket såklart innebär flera hundra nyutexade varje år. Det jag egentligen gör nu är inget jag vill fortsätta med. Och dessutom pga totalt ointresserad och oengagerad/odriven chef så har jag inte utvecklats så mycket på jobbet som jag önskar att jag hade gjort. Med 7 års erfarenhet borde man vara ganska duktig, men jag vet banne mig inte ännu vad min roll på företaget är! :eek: Helt sjukt faktiskt! Därför törs jag helt enkelt inte söka nytt jobb inom det. Är så rädd för att bluffen Oregano ska avslöjas. :crazy: Och jag kan ju inte söka något jobb som jag inte är utbildad till. Vill helt enkelt inte ha något "okvalificerat" jobb. Har faktiskt sökt sådana internt på företaget några gånger, men fått nej pga att jag är för överkvalficerad. Det känns som att jag verkligen sitter fast.

Precis, allt blir mycket större än vad det annars är. Det gäller ju att dom har förståelse för det och det har maken oftast. Nu ikväll sa han inte ett ljud om att jag bara åt min mat och sen tog iPhonen och la mig på sängen medan han fick städa köket och passa gnällig Vilgot samtidigt.

Hur blir det nu nästa vecka? Jag kan inte alls den 15:e, det dök upp en heldagsgrej på jobbet som jag måste vara med på, så jag får boka om tandläkartiden också. Intresset verkar lite svalt tycker jag, Ia och Bollen ville komma va? Michellan, du kommer väl också? Och Aneka!

Det är jätte skönt ute och jag har fått en massa färg de senaste dagarna. Sitter nästan jämt ute bara för att slippa vara inne och se röran.

Hur blir det nu nästa vecka? Jag kan inte alls den 15:e, det dök upp en heldagsgrej på jobbet som jag måste vara med på, så jag får boka om tandläkartiden också. Intresset verkar lite svalt tycker jag, Ia och Bollen ville komma va? Michellan, du kommer väl också? Och Aneka!

Som det ser ut nu på SMHI's hemsida så är tisdag den 14:e att föredra med typ 20 grader varmt, regn torsdag 16:e och typ 13 grader varmt.

Jag har inte riktigt bestämt mig.

Ååh, vilken jobbig sits! Jag kan faktiskt relatera till viss del.. Även om situationen är annan för mig.

Kunde kanske lite distansstudier på lämpliga kurser hjälpa upp självförtroendet? Alltså, om du kommer underfund med vilken väg du skulle vilja gå och höja attraktionskraft/självförtroende/kunskaper genom detta? Funderar själv på att läsa lite ifall jag inte får något jobb, bara för att inte sitta där med en gammal examen och knapphändig erfarenhet :crazy:

*och så delvis kl*
..vilket för in mig på mitt eget jobbältande. Faen. Den där tjänsten som maken vaskade upp lockar mer och mer och mer. Det är ju samma tjänst som jag vill ha på mitt gamla jobb, och blivit "typ" lovad men om 3 år, fast på ett konkurrerande företag.

Mailade min gamla chef och frågade om han ställer upp som referens och det gör han, fick jag till svar. Vilket smäller rätt högt, han har ett namn inom branschen och ställer definitivt inte upp som referens för alla. Och vi har en god vän inom det företaget som nog kan rekommendera mig, så jag sticker ut lite ur högen av sökande.

Men jag vill inte få upp en massa förhoppningar :cry:

Kolla Michellan, H i SB-presenten efter dopp i baljan ute idag :D

dsc00347_151800767.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈