Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Då har du ju alla förutsättningar att få jobbet, men jag förstår verkligen att du inte vil få förhoppningar. Det är ett jäkla skit att söka jobb. :crazy:

Jag ångrar så att jag inte läste till civilingenjör när jag ändå höll på. Jag är ingen "flummare" utan vill hålla på med "riktiga" grejer. Jag är tekniker/matematiker ut i fingerspetsarna och vill egentligen inget hellre jobba med konstruktion, beräkningar och sånt. Tänk vilken lycka! :D Men nu känns det verkligen som ett jätteprojekt att komma dit. Visst får jag tillgodoräkna en hel del kurser som jag redan har, men vad betyder 20 poäng matematik på pappret när jag glömt det mesta. För att komma vidare måste jag ändå läsa om såna kurser för min egen skull. Läsa in en termins matte är ju inget jag gör på kvällstid direkt. Dessutom har väl CSN en gräns för hur många terminer man får studiemedel. Och bla bla bla... Det känns inte direkt lockande att bli fattig student igen.

Kolla Michellan, H i SB-presenten efter dopp i baljan ute idag :D

dsc00347_151800767.jpg

:banana: vad roligt :) kul att det har kommit till användning!

Näe, student på heltid är ju inget drömscenario direkt.. Huga, du gillar sånt som jag är sämst på :D Allt med matematik går fetbort. Tur min man är kalkylingenjör och kan hjälpa H med matten i framtiden, för jag gör det icke frivilligt :angel:

Jo det känns som att jag verkligen skulle fixa det jobbet med glans, fast i annonsen så kändes det som att de ville ha någon gammal och erfaren. Läs tant.

Det är ett chefsassistentjobb btw, med allt från marknadsinsatser (mitt område!) till eventplanering. HUR KUL som helst, jag vill ha ett jobb med en massa olika arbetsuppgifter så jag inte ledsnar :laugh: Och om min förra chef anser mig duga som assistent åt honom så borde jag duga åt denna chef i samma position. Men nu gäller det ju att ansökan väcker intresset..

Jag gillar att se på svenska förlossningsprogram, men inte utländska. Det ser så brutalt ut på såna och inte alls så lugnt och fridfullt som det oftast är i Sverige. Hela släkten är typ med och hejar på och alla är högljudda. Lite så...

Nu skulle jag iofs kunna se det när jag vet hur det går till på riktigt, men innan Vilgot föddes vågade jag inte titta på utländska program.

Jag tittade gärna innan jag själv var med om en, nu tänker jag bara på saker som jag önskar hade blivit annorlunda och då är jag där igen och ältar.

Ja, ett sånt jobb lär ju innehålla massor av olika arbetsuppgifter. Det passar mig också, eftersom jag lätt blir uttråkad, men jag är nog lite för blyg för att kunna ha ett sånt jobb. :o Bättre att sitta framför sin dator och räkna på saker, för det kan inte bli långtråkigt eftersom det är så intressant. Jag är lite knäpp, jag vet, men det bjuder jag på. :D

Hoppas du får jobbet, jag håller tummarna!! :banana:

Då gör du rätt i som låter bli. Men tittade du inte på En unge i minuten? Fick gör mig att du gjorde det eftersom vi pratade om Lena.

Jag kan också börja fundera på hur det skulle kunna ha blivit, men det är inte värre än så. Fast lite bitter är jag för att jag inte fick prova lustgasen, det har jag alltid velat göra av någon anledning. :p

Kommer inte ihåg så bra, men blev du snittad? Annars är ju lustgas väldigt vanligt att använda

Fy vad tråkig chef du har :mad:
Förstår att du vill göra något annat, men snart har du tid att fundera på vad du vill göra efter nästa ledighet.
Jag vet inte heller vad jag ska hitta på. Funderar lite på att plugga, men hur mycket energi kommer jag att kunna lägga på studier med tre barn??

Jag tittade. Jisses va hon skrek. Annars gillade jag inte alls hur dom klippte ihop programmet, det vart så osammanhängande tyckte jag.
En Unge I Minuten är så mkt finare och bättre gjort.

Oregano&Lottch: Jag kan den 14:e beroende på vilken tid. Vi kan åka efter halv 12 och måste vara hemma till kl 18. Sen har vi helt fritt på måndag torsdagen och fredagen som det ser ut nu! :)
Michellan klart du ska komma. Då får du ju komma iväg och göra någonting och slippa se renoveringen hemma för en dag! :)

Nä, jag födde vanligt, men innan jag kom upp i förlossningssängen hade jag krystvärkar (som inte gjorde ont alls) så det hanns helt enkelt inte med.

Särskilt när det gäller dokumentärer från engelska sjuhus har jag lite svårt att ta det seriöst. Deras uniformer påminner mig om diverse dåliga såpor och komediserier så jag har lite svårt att förstå att det faktiskt är på riktigt :D

ok, denna gången får du åka in tidigare och klaga på smärta så att du får prova :D
Sen önskar jag förstås att du slipper få ont denna gången :)
(jag har beställt en sådan förlossning)

Det är ju där min skräck ligger, att hinna in till förlossningen öht.
Även om krystvärkarna inte gjorde ont (i jämförelse, allt är väl relativt) så gjorde de sista öppningsvärkarna utan någon som helst bedövning jävligt ont. ;) Men det är väl konstigt hur olika personer upplever krystvärkarna. Vad jag förstått så tycker en del att de gör fruktansvärt ont och andra upplever dom som helt smärtfria. Ganska konstigt.

Det håller jag inte med om. Känner du inte för att prata så får du väll sitta och titta på oss. Kommer jag så vill jag att du kommer! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
9
· Visningar
1 156
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V