Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Jag vet vilken "del" jag tillhör :grin:. Men håller med om att krystvärkarna gjorde mindre ont än öppningsvärkarna.

På Klara så sa hon att de som inte har haft smärtlindring/bedövning tycker krystvärkarna är helt okej (tyckte jag) medan om man t.ex. har haft EDA tycker krystvärkarna gör vansinnigt ont för att man inte har känt värkarna innan. Sen är väl inte det vetenskapligt bevisat men min jobbarkompis anser att det är bättre att använda lustgas/vara utan smärtlindring än att ta bedövning för då var man med mer än att det helt plötsligt gjorde jätte ont (hon har två barn).

Jo jag är asocial, och jag bestämmer mig om jag kommer när datum är satt och hur många som kommer.

*kl*
Ni pratar förlossningar igen.. Säger som jag sagt innan..
Är inte ett dugg skraj för en graviditet till eller förlossning (tror och hoppas fortfarande på att nästa gång inte kommer ta 3 dygn)
Men jag är fruktansvärt osäker på om jag vill ha ett barn till.
Vissa dagar nästan välter jag omkull sambon med inriktning på befruktning, andra dagar (de dagar Oscar är överdjävlig) blir jag helt matt på att bara tänka på att behöva stå ut med två terrorister.

Allt blir extra bökigt och omständigt. Typ åka och handla, hur gör man det med två ungar som river ner allt ifrån hyllan och vrålar.
Och så kanske man skulle ta och skaffa sig ett jobb med så man kan försörja två kids..

Påtal om pengar. Skatten kom in på kontot idag:banana:
Känner mig extra rik som fått tillbaks två tusen (loggar in på sambons och ser att han fått 60 tusen å blir lite sotis) men men.
Och naiv som jag är vill jag bara åka och bränna upp allt på lite shopping. Men jag måste ta mig i kragen och beställa tid för att få den spruckna vindrutan bytt :grin:

Sitter just och tänker beställa två chefsassistentklänningar så det är bäst jag får jobbet :D Tänkte ge mig på lite positivt tänkande såhär på kvällskvisten.

Jag är också asocial så det sjunger om det. Men jag hade gärna varit social med er om ni inte bodde så förbaskat långt bort :)

Jag kanske kommer jag med, för mig spelar dag ingen roll. Jag har bara lite logistikproblem (bil) som behöver lösas, ja, o så ska jag ju hitta.dit med ;)

Åhh jag vill också få in pengarna Nu :p jag ska köpa en torktummlare för en del av pengarna :bump: sen lurar jag även på att köpa en ny ytterdörr! Men har inte riktigt bestämt mig. Jag får tillbaka mer än sambon :)

Det där med krystvärkar är jag lite bitter över att jag inte fick testa, ungefär som du är över lustgasen kanske :D Mina värkar stannade ju helt av när krystvärkarna borde dra igång. Men nä, så nyfiken är jag ändå inte på det att jag vill göra om det för att testa :D

Jag med får mer än sambon :)
Har ALDRIG hänt innan.... Fast iofs hade han gärna fått AKBS gubbes.. jag hade kunnat sprätta bort den med ;)

För tillfället är jag livsfarlig med shoppingen... Vet inte om det är för att jag snart ska jobba... Stackars sambon... Nu får han ju jobba ännu mera ;) Han ringde innan o sa att han skulle jobba på lördag så det passar ju bra..

Ska vi bestämma den 14/6 vid kl 14 då? Kunde alla då? :)

*kl*

Så drygt. Sambon hade ställt väckarklockan 6, jag vaknar och kan såklart inte somna om, suck, medan hela huset sover. :p Funderar på att smita ned och ta en dusch och ge sambon en chock när han vaknar och jag är borta... Jävla väckarklocka.

Jag trodde nog pengarna skulle ha kommit in idag men jag får titta igen i eftermiddag. Stod på skatteverkets hemsida att det var utbetalt 5:e så jag tänkte tre bankdagar är idag men samtidigt så har jag inte direkt bråttom att få pengarna. Pengarna ska gå till renoveringen (mosaiken tror jag att de pengarna ska betala) och kanske att jag kan få köpa mig en klänning till jobbfest den 17:e och studentfest den 18:e, måste nog ta ett familjeråd med karln ikväll :D Isabella har så mycket fina kläder nu så hon borde inte få något mer men det är ju så vansinnigt roligt att handla barnkläder :o

aneka: missade ditt inlägg igår iom sidbyte, tycker du att jag ska sitta och titta på er som ett annat litet freak ;) hmm... tja kanske roligt för Bellan iaf att träffa andra barn.

*kl*
Sedan kan jag meddela att allt försvinner som man har skrivit om barnet lägger hakan på esc-knappen så det är tur att man kan trycka ctrl-z och och få tillbaka allt. Jäkla unge :p

255006_2045676138223_1133984997_2342008_3609380_n.jpg

34545_1471699029154_1133984997_1326044_2734195_n.jpg

TÄNK va fort tiden går.... PÅ tal om roliga barnkläder är klänningen min absoluta favorit här hemma ;)

Söt-Ebba!! Oj vad stor hon har blivit!

kl
Nu träffar jag nog inte Milton förrän imorgon bitti. Han ska vara hos farmor hela dagen och vi beger oss till Stenestad (klinik) med Armani vid lunch. Ska vara där 14,30, men hästen är inte Sveriges mest lättlastade häst och jag vill ha tid på mig att kunna köra riktigt försiktigt.

Vi hörs säkert senare, då får vi se hur det gått och vad som händer. Tänk om det faktiskt inte är något med honom. Då har all min oro varit, inte förgäves men, då kan jag kanske äntligen börja slappna av.
Jaja, vi får se i eftermiddag helt enkelt, jag kan inte göra något åt det ändå i nuläget.
Kram på er!

Jag tittade genom mina bilder nu på Isabella och jag trodde inte riktigt vi har någon bild där hon ser så där riktigt liten ut som ebba men det hade vi flera stycken och sedan bilderna från 3-4 månader ser hon mest förvånad ut på alla bilder som en fågelholk :rofl:
Faktiskt så är bilderna som tas nu de absolut finaste bilderna, har tydligen behövt ett år på mig att öva att ta barnbilder, lite synd :(

hoppas det går bra nu på kliniken och att ni får positiva besked :)

kl

Efter att jag inte ha sovit så mycket de senaste 3 nätterna så stannade sambon hemma idag för att avlasta med skrutt som är pigg större delen av dagen men när hon inte är det så är hon väldigt pipig... så nu har jag fått sova en stund på förmiddagen medan sambon tog med mikaela ut o guuu va skönt det var :)
Hon börjar redan bli bättre iaf inte alls lika svårt med andningen nu längre ens när hon får hostattack eller är ledsen, så det är skönt :)

Vad knäpp du är! ;) Du har väl knappast framstått som något freak på våra två andra träffar. Jag skulle iaf bli glad om du kom, för jag gillar dig precis som du är! :laugh:

Att det där med bedövningen gör att krystrkarna känns mer är alldeles säkert riktigt. Smärtan är ju verkligen relativ till vad man precis upplevt. Skulle jag få en krystvärk nu så skulle jag säkert dö på fläcken.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar