Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Det är bara blommorna som är giftiga så det går bra att klippa ner klasarna om man inte har tid att gräva upp busken/trädet :)

Oregano: Ja 2001 var det men jag var tvungen att titta i kusinens portfolio eftersom det är hon som har gjort minnesstenen.

Jag är så dålig på växter, så jag vet inte om de buskar och perenner som fanns innan är giftiga eller ej :crazy: Vad jag vet är att vi har gott om liljekonvaljer längst nere på tomten så vi håller oss därifrån så länge.

Maskrosor är btw en annan av favoriterna :D

Jo maskrosor går hem här också :D Men det är ingen större fara va? Jag är också enormt dålig på om växter är farliga eller inte, men hon som bodde i huset tidigare gick med mig runt i hela trädgården och berättade vad som fanns och så att den var giftig, kanon!

Jaha är det bara blommorna? Fick för mig att hon sa att det var hela växten? Men då räcker det kanske med att klippa av blommorna, i alla fall så länge tills vi hinner ta ner busken =)

Jag är iaf lärd att det är blommorna som är giftiga och farfar var väldigt duktig på blommor, träd och insekter :) så klipp bort blommorna så är du home free den här sommaren och kan ta hela busken/trädet när ni har tid och känner för det :idea:
Det är lite som liljekonvaljer, man säger att de är giftiga men det är bara bären som egentligen är det.

Jag har också fått lära mig att det är blommorna som är giftiga. :)

*kl*

Vi var precis och handlade och Selma slumrade till i bilen och vägrade släppa sin favoritsnuttis när vi skulle gå till vagnen, så hon fick ta med den. Förstå paniken när vi kommer tillbaka till bilen och inser att snuttisen är borta. In på affären igen och runt i affären, fråga i kassan osv, men ingenting. Står halvt gråtfärdig vid bilen då en försynt gammal dam kommer och knackar mig på axeln och undrar om jag har tappat en kofilt. Jag trodde jag skulle börja gråta av glädje.

Fick tillbaka den och stod och tackade tusen gånger om, Selma kan bokstavligt talat inte leva utan sina snuttisar, och hon säger med ett leende: jag är gammal förskolelärare, jag vet hur viktiga de är. :love:

Den paniken har jag känt fast med en napp, ingen reservnapp med mig och ett trött ett ledset barn. Var så nära att gå in och köpa en ny när jag hittade den under bilstolen :grin:

Delvis knapp

Isabella har två snuttefiltar (en kanin och en med ior) som jag gärna vill att hon ska använda och funderar på om man kan lära henne att gosa med den istället för att hon ska ha nappen?
Kan man strunta (försöka att inte ge) i att ge henne napp och försöka få henne att ta snuttefilten istället, vad tror ni?

Självklart kan hon få nappen men om dagarna skulle jag vilja att hon lät bli den

Senast ändrad:

Selma får bara nappen när hon är trött eller hittar en på egen hand... Har du provat att bra ta bort den och ge henne en snuttis istället? Jag tror att vi skulle kunna lägga av med nappen, eftersom hon är så snuttig, men jag har bara inte kommit mig för.

Jag ringde till sambon efter, hysteriskt lycklig och sa att jag för ett år sen inte trodde att jag skulle börja grina för en förlorad snuttis. :D

Men åh vilken underbar dam som kom med snuttisen, snacka om vardagshjälte!! Och vilken tur sen, eftersom Selma är så snuttig då ju. Milton har tre likadana snuttisar så vi står sällan utan :) Fast å andra sidan är det inte hela världen om vi skulle glömma, går ganska bra med ett örngott, en filt eller något liknande. Fast Barba-snuttis är att föredra här hemma :)

Isabella är en nappgam! Hon hittar de där jäkla napparna överallt så jag börjar fundera på om hon har en nappgömma någonstans som jag inte vet om ;) Så fort hon ser en napp så ska hon ha den i munnen, ångrar nästan att vi införde napp men det är ju himla praktiskt som ljuddämpare på ledset barn :o
Jag brukar kunna ta nappen men jag har aldrig ersatt den med en snutte så jag kanske kan börja med att försöka med det i alla fall :)

Ebba visar INGET intresse för sina snuttar alls... Jag som har en underbar Bukowski med jääättelånga öron på... Sen har jag en pepparkaksgubbe men det är ju bra att inte den söta bli söndersnuttad ;)
Ett par stycken från ullared ligger här med men hunden har tuggat av en o annan detalj på dom. Ebba kommer ju bli barnet som aldrig har en hel nalle... :/

Nappen är ju ett bra otyg... Får övertala kusinerna att man är en liten bäbis när man använder napp... >Men hon kan allt bli större än vad hon är nu. För den gör verkligen sitt jobb ;)

Selma kommer inte heller att få ha en hel nalle. Det är lustigt att hundarna tar för givet att allt gosigt är deras saker. Lyckligtvis låter de snuttisarna vara ifred, annars skulle vi ha ett helvete här hemma.

*kl*
vi har tre stycken olika dinglisar (visst heter de så?) snuttisar här hemma, en rosa, en blå och en kossa - som är den absoluta favoriten. Selma går själv till sin säng när hon börjar bli lite trött och tar en eller två av dem och går omkring med dem. Hon skrattar av lycka om vi kommer med den, om hon inte hittat den själv, och har ett speciellt ljud när hon gosar ned huvudet i dem. :love: hon är så söt.

Nu har Selma sovit i en timme, tvättmaskinen går, tvätten är upphängd, diskmaskinen går och orkidéer står i vattenbad i diskhon. Nu tänkte jag tillåta mig själv att ta en paus och faktiskt äta lunch. :)

Jaså ditt barn sover? Mitt barn tyckte att tjugo minuter var nog, han som brukar sova 1,5-2 timmar. Blir nog till att sova i eftermiddag, annars kommer han nog sova för natten redan vid 15 :D Ville också få lite gjort, men jag började med att äta min lunch och sedan vaknade ju han, jäkla unge ;)

Haha, jag hade svurit vilt om Selma vaknat efter bara 20 min. Då skulle hela min lediga tid och möjlighet till att ta en powernap försvinna ju. :eek: ;)

Nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar så att jag kan hänga upp den och sen gå och slappa på altanen och läsa skvaller. Gött!

Fnulan har snart sovit i tre timmar :D borde egentligen väckt henne för länge sedan men jag orkar inte ha henne vaken längre än nödvändigt eftersom M ska ha telefonkurs på jobbet kl. 17-18 :crazy:

Det gjorde jag nästan också :o just den där ensamma stunden och möjlighet att få något gjort i mitt tempo är ju guld värd.. Men idag blev det inte så och det rubbar mina planer ordentligt ;)
Speciellt nu när jag verkligen försöker hålla dagstutinerna stenhårt, så kommer Milton själv och förstör ;)
Hur länge brukar Selma sova nu om dagen?

Ang att vara blödig, sambon skulle lämna A för första gången på dagis idag. I vanliga fall börjar jag alltid senare än honom men idag skulle han till sjukgymnasten.
När jag ringde och frågade hur det gått så sa han att A var ledsen och grät, och när jag frågar om han gjorde det samma så sa han ja....
Jag är nog väldigt okänslig när det gäller att lämna honom, vet att han slutar efter tre minuter när vi är utom synhåll. Fast jag har ju skolat in ett barn innan med ;)
Sen är jag väldigt känslig när det gäller andra saker, speciellt nu

Oj TRE timmar??? Gode gud vad skönt och vad mycket man kan få gjort!! Brukar hon sova så länge?
Själv funderar jag på att ta en promenad till mina föräldrar och ställa av en bit cheesecake som blev över sen Miltons kalas i förgår. Men vet inte om jag orkar :i Kanske ska ta cykel och kärra istället, det går fortare :o

3h15min är vi uppe i nu :D nej hon brukar inte sova så här länge utan 1,5-2h är mer vanligt. Jag har inte gjort någon nytta alls mer än smurfat runt på datorn, har inte så mycket nytta att göra i mitt bombnedslag för bomnedslaget är kvar även om jag dammsuger nu när köket är överallt utom där det ska vara :p

4h fick Isabella ihop idag och då väckte jag ändå henne. Har vi tur så sover hon vid 22 i kväll :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar