Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Den har läknat jättefint. nageln har trillat av och han kommer nog få ett litet ärr. Men han verkar inte ha ont av den iaf :)

Märkligt det är att barn verkar inte alls tackla smärta på samma sätt som vi vuxna. Skönt att det är bättre och läker som det ska!

Såg att jag skulle sätta datum för buketräff på Strömsholm. Jag är öppen tis-tors eftermiddagnästa vecka, alltså 14,15,16 juni. Såg att oregano kunde eftermiddagar, så vad säger ni om 14-tiden? Då har lunch intagits och vi kan ha med oss kaffe, saft och gött fikabröd? Hur passar det med alla inblandade med sovtider och liknande? :)

Cabachon! Jag velade mellan honom och canterbury hela vägen till slutet, var tvungen till att flip a coin i måndags när jag stod där.

Det låter jättebra, men helst inte den 15:e. Ska till tandläkaren på förmiddagen den dagen, så då känna det dumt att vara ledig på eftermiddagen. Men är det enda dagen det passar för alla andra så ordnar jag det ändå.

Tänk vad maken kommer att bli glad då han får ledigt på eftermiddagen så han kan åka till golfbanan! :D

Tjihoo!! Grattis!
:banana::bump::banana::bump:

Hoppar in i grattis-dansen och gratulerar härifrån jag med!!

Lottch; så du kunde bestämma dig för hingst tillslut? Eller ja bestämma dig och bestämma dig, inte lätt det där! Men eftersom det var så jämnt mellan hingstarna det stod emellan så är det kanske "skit samma", blir säkert bra vilken som =)

Kl
På tal om häst så har jag idag bokat klinik-tid för min Armani. På torsdag eftermiddag blir det besök, då får vi domen och jag har redan gråtit en skvätt idag av oro.. Är kanske jättedumt av mig, men jag kan inte hjälpa att tro det värsta redan nu. Men på rosdag får vi domen och sedan får vi utgå ifrån det.

Idag har vi varit en sväng på Ikea, sambon var ledig. Så några tusen fattigare blev vi, vi som BARA skulle handla lite förvaring, gardintyg och någon lampa och så bordsben, hahaha.. Det springer snabbt till pengar ;) Milton fick vara hos farmor under tiden och nu sover han för natten, såhär tidigt idag igen, dumt men vi har verkligen inte kunnat hålla honom vaken längre än såhär dessa två dagarna. Men imorgon är det sambons morgon, så inte behöver jag gå upp klockan 6 iallafall ;)

Usch igår hände en hemsk grej.. Miltons första hem hos mig (alltså första stallet jag hade honom installad i) brann ner igår, totalförstört och enda ner till grunden. Fruktansvärt, vi passerade där förbi idag och det var verkligen hemskt att se. Hoppas så innerligt att inga djur (eller människor såklart) kom till skada eller var inomhus när det skedde :cry:

Usch igår hände en hemsk grej.. Miltons första hem hos mig (alltså första stallet jag hade honom installad i) brann ner igår, totalförstört och enda ner till grunden. Fruktansvärt, vi passerade där förbi idag och det var verkligen hemskt att se. Hoppas så innerligt att inga djur (eller människor såklart) kom till skada eller var inomhus när det skedde :cry:

Du menar Armanis stall va? ;)
Fy vad hemskt.
Jag kommer fortfarande ihåg känslan av att bli väckt av telefonen och få höra att stallet jag höll till i hade brunnit ner med alla hästar.. :cry: Det tog lång tid innan jag klarade av brandövningarna i skolan efter det.

Ja. Fast ska jag vara ärlig så ångrar jag mig lite nu, hade nog hellre valt Canterbury. :o men jag får skylla mig själv som velade in i det sista. Får ta honom nästa gång helt enkelt. :)

Mår skit just nu. Ont i ryggen, huvudvärk, illamående, uppsvälld, trött och har fått tusen finnar på en dag typ. Suck! Tror att det kommer från att jag slutat med p-pillrena. Kul inför nästa bröllop vi ska på på lördag. Kommer inte att komma i en enda klänning, suck. :(

Usch, bränder är så himla otäcka :crazy:

*kl*
GRATTIS TUVA! Ojoj, ska sommarbarnen verkligen börja fylla ett nu..?!

Dags för bebisverkstadens öppnande nu :)

Om det inte tar sig nu på hästen, kan du byta hingst då eller ska man köra på samma?

Du får be Cyllene att fixa en dos Canterbury åt dig till nästa år ;)
Jag var nära att köra mitt sto till seminstationen idag. Hon skall ju betäckas med Canterbury, på den station där han står uppstallad. Men eftersom hon inte visar några tecken på brunst (och jag hade massor att göra på jobbet) så åker jag med henne på torsdag kväll i stället. Hon hade varit hos Equieterapeuten för genomgång på morgonen och hon skötte sig väldigt bra :bump:
Cabachon är inget dåligt val Lottch.

Kan det inte vara så att du redan är gravid då?

*kl*
Stort Grattis till Tuva idag!! Stora tjejjen :banana:

När vi var på bröllop i lördags så ramlade Samuel på asfalten när han busade runt med storebror, så han skrapade upp läppen och näsan och det rann en hiskelig mängd blod. Tänderna klarade sig dock bra som tur var. Men han såg inte rolig ut dagen efter :cry: Han verkar dock inte så berörd av det då han äter som vanligt. Men det är rätt svårt att få något av barnen att äta nu när det är så varmt ute..

AKB:
Vad skönt med Douglas!!! Pepp till er
Armani_: hoppas att det inte stod några hästar i stallet, usch vad hemskt sånt där är. Håller tummarna för att det går bra på torsdag

*kl*

Grattis Tuva:bump:

För mig var det första dagen på nya jobbet och det känns jättebra! Dock kändes det väldigt konstigt att klä sig affärsmässigt och ta sin handväska imorse. Och att man fick så lite tid med M nu ikväll, jag ligger faktiskt i sängen och mobilsurfar och lyssnar på henne när hon sover nu...

Jag har dock fått ett I-landsproblem, jag fick en iPhone på jobbet idag så nu har jag två, känns ju onödigt! Har dock bindningstid på den privata så jag vet inte vad jag ska göra med den.

*lån*

H är snabb som blixten på att stoppa allt i käften nu för tiden. Rackarunge. Har ingen bakteriefobi, men känns lite jobbigt med grus som kan fastna i halsen tex. Blir något jobbigt på så vis att vara ute, när han behöver punktmarkering. Men det är väl så en period..

Gullefjun hjälpte Pappa igår :D

hjlper-papi_151636988.jpg

Var härligt att kunna vara ute hela dagen, hela familjen. Men faen vad jag har bränt mig på axlarna.. Som vanligt är jag korkad och smörjer inte mig själv. Fast idag tog jag faktiskt lite av H´s solskyddsfaktor 50. Är huvudet dumt..

Blir lite avis på dig, fastän jag egentligen inte längtar efter att börja jobba.. Men just nu är det baske mig inga intressanta jobb att söka ute, så om än jag har några månader på mig börjar jag känna stressen.

Sen längtar jag lite efter att få klä mig snyggt :D Eller får och får, det får jag väl nu också men jag ids inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 260
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 011
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2