Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vad konstig. Undra hur det har gått till. Jag som tänkte att du var arg på mig eller nåt. :o Men då ska jag adda dig igen! :banana:

Nej Isabella älskar jag över allt annat det är situationen som stressar mig, är M hemma så har jag inget emot att ha henne på mig hela dagen för jag vet att han kan ta henne när helst jag vill. Men vara hemma ensam med Isabella, jag får panikkänslor eller vad det är jag känner. Inte alls tillfreds och så trött på att vara hemma, jag vill bara fly hemifrån.
Var på stan i onsdags, i fredags och idag ensam = underbart!!

M ska vara ledig fr.o.m. v. 31 och ska väl ta någon weekend under sommaren (kompledigt).
Beroende på hur köksrenoveringen går åker vi till Öland då eller så kör jag ner själv v. 30 med Isabella. Annars har jag inga svårigheter att lämna hemmet egentligen, jag har bil också men jag känner mig obekväm att hitta på saker ensam.

Jag förstår att känslan är jobbig.

Jag trodde att jag skulle klättra på väggarna då jag är hyfsat social, men jag har hittat ett så bra umgänge att det faktiskt har varit riktigt roligt. Sen har jag varit trött i vissa perioder, men det har nog främst berott på att M aldrig har varit ett sovande barn... Jag tror dessutom att min icketrivsel på dåvarande jobbet har bidragit. Nu känns det dock kul att börja på nya jobbet på tisdag och få visa vad man går för! Det jag tycker är bäst är att jag jobbar 60% till en början och fortfarande får två dagar hemma :)

Nej, jag vet redan nu att ska vi ha syskon är det jag som kommer få vara hemma igen och det gör mig ännu mindre sugen på syskon. Innan förlossningen (den avskräcker en hel del den med) så skulle jag ha 2,5-3 år mellan barnen men det känns helt osannolikt att det blir barn när bellan är i 3-årsåldern ens.
Nu vill jag bara till jobbet, glömma förlossning och låååång pestig f-ledighet så kanske det kan bli syskon även i det här hemmet.

Nädå, det är säkert väldigt vanligt. Uttalade mig därför inte om just det, utan svarade på:

Däremot så undrar jag om de som säger att de ääälskar att vara hemma med sitt barn (inte i början, utan efter typ ett år) verkligen talar sanning eller om de vill upprätthålla någon fasad.

Det är jättebra att alla sidor lyfts fram och ses som precis lika normala. För självklart är det tråkigt om någon, helt i onödan, känner sig ensam och onormal när flera känner samma. Fast från min sida sett så känns det ju småtrist att ofta bli ifrågasatt för att jag inte längtar till jobbet. (Dvs inte både irl och på nätet)

Det är nog där skon klämmer, jag tror att de som har ett umgänge med andra trivs bättre med att vara hemma. Mitt umgänge är noll, bästa vännen jobbar igen så henne kan jag inte heller träffa och slå ihjäl en dag med tillsammans med döttrarna våra.
Och nu när jag tänker på det så är det faktiskt sen hon började jobba som jag blir mer och mer uttråkad!

Så synd att du inte bor här! Tänk vad mycket kul vi hade kunnat hitta på :)

Hoppas verkligen att du hittar energin fram till M´s semester. Tror du att det skulle hjälpa att prata med någon?

Även om det känns lite övermäktigt, så känns det ändå rätt bra att den här bebisen blev till av "misstag". Det blir jobbigt ett tag, men sen är det gjort. Jag som hatar att vara gravid skulle ha haft väldigt svårt att själv bestämma mig för att bli det igen, och även pga förlossning och f-ledighet.

Ja, för egen del är jag helt säker på att det har gjort hela skillnaden. Jag hade enorm tur att hitta nya vänner, då har man haft stöttning och pepp de dagar man inte varit på topp eller haft jobbiga perioder.

Så synd att du inte bor här! Tänk vad mycket kul vi hade kunnat hitta på :)

Hoppas verkligen att du hittar energin fram till M´s semester. Tror du att det skulle hjälpa att prata med någon?

Synd att inte min morfars föräldrarhem finns kvar i släkten, då kunde jag ha åkt upp och bott där ett tag så kunde du har fått förbarma dig över mig ;)
På ett eller annat sätt så kanske energin kommer tillbaka, kanske när köket blir lite enklare så jag kan fixa lite när Bellan sover.
Vet inte om det skulle hjälpa att prata med någon, risken finns väl att den drar upp massa annat som jag har förträngt.

Även om det känns lite övermäktigt, så känns det ändå rätt bra att den här bebisen blev till av "misstag". Det blir jobbigt ett tag, men sen är det gjort. Jag som hatar att vara gravid skulle ha haft väldigt svårt att själv bestämma mig för att bli det igen, och även pga förlossning och f-ledighet.

Mmmm.... här blir det nog inga barn av misstag hoppas jag, det ska vara en kondom som spricker men ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog ta ett sånt där dagen efter-piller då eller vad det heter. Till skillnad som några andra här (minns inte vilka det var) så skulle jag inte ha problem att göra abort heller som jag känner nu. Fast jag vet inte, jag har aldrig varit oplanerat gravid.

har väl eg inget att tillföra debatten, men...
Jag ville bara skicka en peppkram och en önskan om att du skall komma ur det jobbiga som du hamnat i nu. Jag vet själv hur det är att vara den som inte "älskar" att vara mammaledig. Jag får ångest, panikkänslor och blir så uttråkad att jag tappar lusten för allt. Till och med egentiden i stallet var pest, TROTS att jag var iväg ensam, jag orkade inte pyssla med hästen för jag var så "nere".. Samma sak, dag ut och dag in.. Ingen att umgås med, bara ta hand om barnet och hemmet, räkna timmarna, fixa mat, mat, mat alltid mat. Å så var kl bara 12. Nä... Jag pallar inte att vara mammaledig länge. Jag är en aktiv människa som har svårt att sitta still, och blir lite frustrerad när det inte händer nått..

Med 1:an så började jag jobba dagen han blev 7.5 månad gammal. Jag jobbade mån+onsd+fred. Och pappan tis+tors+fred. På så vis fick bebis vara hemma med oss båda lika mycket, och vi fick vara föräldrar på heltid ensamma 1 dag i taget. Sen fick vi vara vanliga vuxna på jobb-dagarna. På fredagarna ville farmor ha lilleman så det fick hon. Jag trivdes som fisken i vattnet med det. Visst, jag fick fan så mycket mer att göra på jobbet, men jag orkade med det och kunde släppa allt med "hemmet" och bara jobba på till 110%. Sen dagen efter så var det så mysigt att sova länge, skrota runt med lillen i pyjamas och ha en mysfrukost. Sen kunde vi ut och promenera i några timmar. Sen leka lite, och plocka lite hemma. Sen hux flux kom pappan hem. Dagarna innehöll eg inte mer än när jag var ledig på heltid, men jag kände mig mycket bättre, allt var lättare och framförallt ROLIGARE igen. Det var helt plötsligt underbart att pyssla i stallet med bebis med. Det som tidigare känns jobbigt och tidskrävande att kombinera.

Nä, jag hoppas att du kommer ur det här tunga snabbt.
Kram

Med min vanliga otur så klickade det inte med någon från föräldrargruppen och eftersom jag är ensam (förutom bästa vännen) som har barn så förlorade jag umgängen när vi inte riktigt spelar i samma liga längre.

Till de som fått reda på att jag är gravid igen har jag varit ganska tydlig med att säga att vi definitivt är klara sen. Ska sluta med det för i princip alla har sagt "tänk om det kommer en liten trea sen!". När jag då sagt att vi absolut inte ska ha tre barn pga att vi inte vill det och dessutom blir det opraktiskt med bil, boende osv så säger de att man fixar det. Javisst, om man vill så är det klart man fixar det. En kopparspiral kommer att installeras så fort som möjligt sen, men OM jag nu skulle bli gravid igen av misstag så skulle jag göra abort utan att blinka. Jag vill verkligen inte ha tre barn. Den här gången var aldrig abort ett alternativ eftersom vi ändå bestämt att skaffa barn nr två ganska tätt, men kanske inte så tätt som det nu blir.

Nääh, typiskt! Det hade ju varit så kul om du kommit upp och hängt här en stund :laugh:

Angående det där med att "prata" så är jag inte den som skulle finna så särskilt stor nytta av det personligen, tror jag. Men många mår ju bra av att få prata av sig, om det då är till maken/bästa vännen/en främling på bussen/professionell hjälp..

Jag önskar att jag kunde göra så och bara vara f-ledig på halvtid men det kan jag inte... blir så ledsen över att jag inte är den där bullmamman som jag trodde att jag var. Pissigt är det men snart är det augusti.

Oregano: M har sagt att han ska knipsa sig efter barn nr.2 så här blir det ingen trea om vi ens skaffar en två. Fast jag måste erkänna att kondom är ju ganska praktiskt, hans tur att springa iväg med kladd medan jag kan ligga kvar i sängen ;)

Jag tror att det är ganska ovanligt att träffa folk man klickar med i föräldragrupper som vi gjort. Jag har inte heller något direkt umgänge sen innan som har barn, men det har funkat väldigt bra där ändå. Mina vanliga vänner jobbar ju dock på dagarna så det hjälper ju inte då.

Angående det där med att "prata" så är jag inte den som skulle finna så särskilt stor nytta av det personligen, tror jag. Men många mår ju bra av att få prata av sig, om det då är till maken/bästa vännen/en främling på bussen/professionell hjälp..
Det där har jag funderat på många gånger. Jag har ingen anledning att prata med nån utöver vänner och familj om något, men de som har det måste ju vara oerhört starka som tar tag i det. Det har väl funnits tillfällen i livet då det säkert inte hade varit så dumt, men jag skulle aldrig erkänna att jag var "dålig" och i behov av nån hjälp. :o

kl
För mer än en halvtimme sen sa jag att jag skulle gå och lägga mig för att jag var trött. Nu frågade maken varför jag fortfarande satt och knattrade när jag skulle gå och sova. Jag svarade "men dom slutar ju aldrig skriva!" och då sa han (med glimten i ögat) att jag skulle hälsa till er att det det fick vara färdigknattrat nu! :D

Jag pratar nog inte så mycket om mig själv, oftast är det bara runt mig jag pratar så jag vet inte som sagt inte om det skulle hjälpa något att prata med någon. M vet ju hur jag känner och har förståelse.

Oregano: Äsch, du är ledig imorgon, karln får ta Vilgot tidigt imorgon så du får sovmorgon :p

Slutade med p-piller -06 och har sedan dess kört med "säkra perioder" men nu vill jag verkligen inte bli gravid så nu är det kondom om det ska bli något alls. Hormoner ger mig bara migrän så det finns inte så många alternativ eftersom en spiral vill jag inte sätta in.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30