Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Under nattningen så får maken ett jobbsamtal så jag tar över. Efter en stund blir T lite orolig och kryper upp på min mage och lägger värdens kaskadspya på mig, på täcket och i vår sång. Vrålar på maken som kommer inspringande men har tydligen inte lagt på luren. Så han stackars kollega får höra på en arg skrikande unge och en högst upprörd mamma som är helt nerpydd, innan maken ursäktar sig och lägger på. Hans kollega som också har småbarn hade bara hånskrattat när han ringde upp igen.

Just nu e jag glad att vi bara har tvättbara syntettäcken och tvättbara överdrag till madrasserna pg min allergi.

Ifall det kommer så där utan förvarning skulle jag ha åkt till min "guru" kiropraktorn. S kräktes en hel del och ha sa att barn som kräks onormalt brukar han en kota i nacken som sitter fel. (låter som om alla problem löses med en fix i nacken, men det är där detta kräkproblem brukar sitta)
Hon har inte kräkts något mer sen vi var där och fixade till. Förutom gången dagen efter då hon åt. Ifall du vill kan jag PM: a nr. Han finns ute i täby så det är inte så långt att åka. Vet folk som åker långt för att komma dit.

Ja både hästar och ryttare hade jättelattjo :laugh: Halvblodet hade förstås lätt kunnat hoppa betydligt rejälare hinder, men skulle araben kunna hänga med så fick det bli på bäbisnivå ;) Och visst är det ju härligt att bara kunna leka helt kravlöst ibland! Gör underverk för själen.

Ifall du ska tapetsera på gipsskivorna är det som du redan viste, spackla med remsa i skarvarna och skruhålen. Sen är det bra att rolla en gång med tapetklister över väggarna innan och låta torka. Annars finns risk att gipsskivorna suger upp allt ifrån tapeten och så blir det svårare att få dit tapeten.

kl

hjälp vad ni skriver, jag läser men hinner nästan aldrig skriva något för M vill inte leka själv om inte jag sitter på golvet vid henne just nu :D sen har hennes sovtider gått lite upp och ner senate tiden så man har inte riktigt kunnat räkna med lugna stunder som tidigare...

Jag sitter och väntar på att tiden ska gå så att sambon kommer hem och har med sig mamma och syster men nu ringde mammas man för mamma hade tydligen tappat mobilen på båtbussen och på mobilen har hon sina tågbiljetter hit... suck! så nu hoppas vi att hon hinner få mobilen innan tåget går så dom hinner med utan problem...
Sen imorgon så ska vi börja dagen med ett besök på äventyrsbadet sedan vidare för att käka lunch och då kommer min andra syster och möter upp och sen vidare till lek o buslandet innan andra syster måste åka tillbaka till Hedemora, sen åker mamma och syster hem på fredagmorgon igen en kortvisit.
ska bli både kul och jobbigt... det är ju klart kul o träffa dem igen efter snart 3månader men mamma kan ju vara lite "påfrestande" :angel: när jag pratade med henne häromdagen så var det första hon undrade om hon kunde få hålla M eller om hon fortfarande var "fånig" hon vill inte riktigt inse att M knappt känner henne :crazy:

jag var bara tvungen att ventilera lite, hoppas ni andra har en trevlig långhelg.
Vi ska få se nya lägenheten på söndag, ska bli spännande :)

Fick hon tag på mobilen????

Du är som värsta Martin Timell, Macken. Drömgranne helt klart. ;)

*kl*

Selma och jag lekte "Nu kommer jag och tar dig" Selma sprang i världens fart och jag efter. Ungen snubblar och flyger ut för en hög tröskel och SMACK rätt i golvet med huvudet före. Sekunden när hon låg där helt stilla, helt chockad antagligen, så trodde jag att mitt hjärta skulle stanna. Men allting verkar ha gått bra, förutom världens största bula och blåmärke i pannan. Ringde till min bror, som är läkare, och grinade. Han lugnade mig och sa att det antagligen inte var någon fara, bara håll koll ifall hon verkar vinglig och kräks. Hon har sovit hela natten och är pigg som en mört nu, så förhoppningsvis så mår hon bra.

Svartfot: Jag har hört att den ska vara riktigt bra! Lovar att uppdatera hur den var. Jag funderar på att låta honom rita upp min bröllopsklänning, eller, mamma tjatar om att hon vill att vi ska gå dit så att hon också kan få en klänning uppsydd, så jag går dit för att "undersöka" :p.
Funderar för övrigt på att skriva en lapp till kärringen med markägarens nummer och sen skriva mitt egna... "Nejmen, vem kan det vara som ringer?"

Håller på att städa, plocka och diska. Nu kanske ni undrar vad som händer? Jo. Svärmor kommer och ska passa Selma i några timmar när jag åker iväg. ;) Blir stressad av bara tanken att hon ska hålla på att stöka runt här, så nu springer jag runt och gör allt. Pust. Har 1,5 h på mig nu. Jag "råkade" väcka hela huset inatt klockan 4. Det var en geting i vårt sovrum och jag skrek, min labbe blev livrädd och sprang ut ur vårt rum och in i Selmas rum så att dörrn smäller i väggen så att Selma vaknar skrikandes, Sambon for upp och fattade inte vad som hände (har för mig att han mumlade något om inbrottstjuv) och jag låg under täcket i sängen. Den enda som inte rörde en min var min lilla rottis, hon fortsatte att snarka i sin korg... Som tur var somnade alla om och getingen dog, men jag är ändå helt slut i huvudet.

Modett: H är verkligen en going. :love: Sen tycker jag att man har rätt att bli förbannad om det inte mockas ordentligt på ens egna ridbana eller om ens egna regler inte följts... :angel: Men att bara stanna och helt random vråla på någon, haha, DET är till att vara tjurig. Jag hade inte reagerat om hon stannat och i lugn ton frågat om jag visste att man inte fick ta blommor, men att gapa en ramsa och vissla vidare - grrrr.

Armani: Fy vad tråkigt med din fina A. :( Har själv åkt in och ut med min treåring och vet hur det känns. Dock är det skönare att få svar än att inte veta, håller tummarna för att det är något som läker ut bra av sig själv, utan op.

Ifall du ska tapetsera på gipsskivorna är det som du redan viste, spackla med remsa i skarvarna och skruhålen. Sen är det bra att rolla en gång med tapetklister över väggarna innan och låta torka. Annars finns risk att gipsskivorna suger upp allt ifrån tapeten och så blir det svårare att få dit tapeten.

Vad bra med tips :) vi har ju bara gjort enkla renoveringar (och ganska få) fram till vårt kökprojekt och nu slår vi på stort med gips och uppbrutet golv m.m. :p Tur att man lär sig mycket för vi har ju en del renoveringar kvar.

Isabella har en liten grop i pannan efter att hon ramlade in i arbetsbänken, då blev jag rädd, såg precis ut som om huvudet har spruckit :crazy: Sedan ramlade hon i trappen (från första steget) och fick världens bula och då ville jag åka in men svärfar/farfar tyckte hon såg så pigg ut så det blev aldrig av...

Här har vi numer en liten trasa till dotter som sover eller hänger som en trasa och gnäller om hon är vaken. Hon har fortfarande 39 graders feber och Alvedon biter inte.

Min bror sa att har man så hög feber och inte Alvedon tar ned den ska man åka in, men alla säger väl olika... Ring till vårdupplysningen!

Stackars lilla M! :(

Tack för rådet! Jag sitter i kö till sjukvårdsrådgivningen nu, stackars liten är så ynklig och försöker liksom hålla humöret uppe, men hon hinner bara säga titt innan resten är gråt. Däremellan sover hon, men det är väldigt oroligt och helst på oss.

Men usch, hoppas hon kryar på sig snart! Milton har också haft sådär hög feber vid ett par tillfällen och varit som en trasa och fy vad hemskt det är och vad ynkliga de blir direkt.. Hoppas hon mår bättre snart, håll oss uppdaterade!!

Kl
Lottch; Jag sa till veterinären på kliniken igår när jag ringde för att få lite råd, attoperera honom fler gånger, det vill jag bara inte.. Känns hemskt att utesluta det bara sådär, men jag sa det redan vid förra operationen att jag aldrig vill utsätta honom (eller mig) för detta igen. Han fick den chansen, för sin egen skull framför allt :(
Förmodligen blir det klinik på tisdag, den dagen passar mig allra bäst eftersom sambo är ledig och kan ha Milton kvar hemma.

Knapplånar mig själv =)
Nog nu om min Armani och hans skador, nu ska inte det dra ner tråden mer, utan vi får se efter veterinärbesöket.
HÄR hittar ni första bilderna invändigt på vårt hus, hallen.

Hoppas allt är väl med er alla och att ni har en härlig dag, kramar!

Vad fint det ser ut! Tycker att det ser ut att vara en intressant planlösning?

Vi har nu efter samtal med vårdguiden vart inne till närakuten, inte för att hon hade 39 graders feber utan för att hon grät all vaken tid. Fick prata med en jättetrevlig kvinna på vårdguiden som tyckte att vi skulle in och kolla främst att det inte var öroninflammation. Hon hade lite vätska men ingen infl och sänkan samt halsprovet visade inget.

Nu har vi vart hemma någon timme och tempen är uppe i 39,5 grader :( Hon har fått mer Alvedon och har ändå ett bättre allmäntillstånd nu.

Skruttfian då, jobbigt att hon är så ledsen och verkar tycka att allt är så drygt :(
Milton hade också hög feber nyligen utan några andra åkommor som öronvärk eller så. Det började fredag kväll och va borta på tisdagen. Hoppas det går över fort för henne också!
Milton skickar en krya på kram!!

Ser mysigt ut erat hus :) ska bli roligt att se fler bilder för det antar jag att vi får eftersom du skrev "första bilderna" :D

Kaktusblomma: Vad jobbigt med så sjukt barn men kanske lite skönt ändå att de inte hitta något speciellt utan kanske bara en tredagarsfeber? Hoppas hon piggnar på sig snart!

*kl*
Jag håller på att bli sjuk eller så blir det inte värre än så här. Tjock i halsen och allmänt håglös och troligen feber för det känns men har ingen lust att låna Isabellas rektaltermometer ;)
På lördag är vi bjudna på fest (det ska grillas, spelas bränboll/fem kamp och supas) men som vi har tackat nej till eftersom vi har ingen barnvakt och det var önskvärt att inte ha med Isabella (är nog bara vi som har barn). Nu när de fick veta att vi har tackat nej pga vi inte har någon barnvakt så var Isabella helt plötsligt välkommen :grin: Känns lite som att vända kappan efter vinden men samtidigt kanske man ska ta det som en komplimang att de gärna vill att vi ska komma.

Ja det är skit när de är så sjuka! Alvedonen hjälpte lite här nu ikväll, men så helt plötsligt slocknade hon i min famn och nu hade hon 39,8. Vi har fått i henne en flaska välling och två jordgubbar idag. Hon har dock druckit lite vatten så det är skönt, jag hoppas hon fått i sig tillräckligt med vätska iaf. Vi har även provat ge henne frusen saft och isglass, hon har aldrig smakat sånt förut och var inte intresserad. Nådra russin har slunkit ner också.

Michellan, jo det känns skönt att ha det uppkollat, hade vi inte åkt in på dagen hade vi kanske fått åka nu istället. Jag tycker dock att den höga febern är läskig...

Vi var bjudna på sambons morbror+hans frus 50+50 års fest förra helgen. Men de påpekade noga när vi träffades i februari att det var barnfritt. Tjohej att vi kör ner till tyskland när inte barnen är välkomna, de träffar dem max en gång om året som det är ändå :cool:
Hade de bott i närheten så hade jag accepterat det men kan man inte göra ett undantag för sina släktingar som bor 100 mil bort så får det vara. Morbrorn är helt ok, men hans fru gör mig tokig. Gravidhormonerna gör inte heller att hon får några större sympatier från mig.
Hon är expert på barn, bara för att hon jobbar i en barnkädesaffär 15 timmar i veckan. Och jämförde A hela tiden med katter när vi träffades senast, jag höll på att trycka ner något i halsen på henne :devil:

Min kropp är helt slut idag, en dag kvar att jobba innan det är helg!

Kaktusblomma, vätska i örat gör med ont. Jag hade det tidigare i år och det var inte skönt :crazy: Hoppas att skruttisen piggnar på sig fort.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 295
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar