Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Om de inte säger könet kan du ju bara åka på ett könsul och bara lägga ut hundralappar :)

Jo, men det drar iväg ändå eftersom det kostar att åka till Stockholm också. Parkering är ju inte direkt gratis. Även om man kan parkera gratis i Bålsta eller nåt så kostar ju pendeln. Och så mat ska man ha osv. Onödiga pengar pga en princip de har. Jag kommer inte att göra abort pga kön och jag kommer inte att stämma dom ifall de av någon anledning sett fel. Så vart är problemet? Dessutom avråder de ju ifrån att göra fler ul än nödvändigt. De har ju på det här viset skapat en marknad för företag som tjänar pengar på det. Eller är landstinget Västmanland ägare till Tittut? :grin:

Jag googlade lite snabbt på allemansrätten och det verkar inte vara helt solklart. Man får vissterligen inte gräva upp växter, det står ganska tydligt. Äger ni marken du grävde i? För isåfall vet jag inte. Det står att att den som gör det kan bli ersättningsskyldig till markägaren. Men får markägaren göra som den vill egentligen? Grundläggande allemansrättsregler borde ju även gälla markägaren. Jaja, det var väl inget jättebrottsligt du gjorde hursom helst, fast jag hade nog varit lite mer diskret. ;) Har själv funderat på att flytta lupiner till vår allmänning på baksidan, men inte vågat. :angel:

Åh, så himla mysigt det ser ut!

Tack :love: Vi är redan total-kära (eller ja, det har vi väl varit sen första ögonkastet då i januari) i huset och jag får nipa mig i armen flera gånger om dagen och kan knappt tro att huset är vårt! Skitlöjligt och småfånigt kanske att man kan bli så lycklig över ett hus, men det är det vi är nu :D

Men jag äger ju marken? Gäller fortfarande allemansrätten då? Nu visste ju inte kärringen att jag ägde marken, hehe, men jag blev lite undrande till om det var några regler för att ta växter från ett ställe till ett annat, även fast man äger marken det sker på.

Min mamma sitter på ett plan (de ska se på en Vancouvermatch med Mats Sundin igen ;) men vi tackade nej då de ska åka hem imorgon, kändes taskigt mot Selma) annars hade jag kunnat fråga henne. Blev som sagt lite fundersam, vill ju inte göra något brottsligt, kändes bara onödigt att köpa lupiner för 79 pix till en sommaräng när jag kunde ta de gratis. :p

Får väl smyga ut när det mörknat istället och hoppas att jag inte blir anmäld till markägaren. :D

Så långe du äger marken, har kvar nyttjanderätten (inte hyrt eller arrenderat ut) och det inte rör sig om fridlysta växter så e det fritt fram att gräva upp.

Vilken toktanta. Dels att hon inte hör efter om förhållandena (om du är ägare eller har lov av ägaren) innan hon börjar skrika och dels att hon inte ger dig möjlighet att svara. Jag blir så grinig på sådana människor. Så jag hade nog ställt mig vid vägen med en spade och väntat på att hon skulle komma förbi igen.

Vore ju himla dumt om man inte fick gräva ogräs på egen mark :confused: (även om det är vackert ogräs som man bara vill flytta ;)) Svartfot brukar ju ha stenkoll på lagar och regler, så jag skulle gå på hennes linje!

Inte fånigt alls, platsen man bor ska göra en lycklig (tycker jag!). Oj, vad det har pirrat i magen över vårt hus. Och ibland känns det fortfarande rent overkligt. Jag är som inställd på att vi kommer måsta (norrländskt uttryck?) flytta härifrån för såhär bra kan man väl inte få ha det..?

Du kan få gräva lupiner här, eländet växer överallt! Jag kan dessutom ta fröer till dej om du orkar odla själv....

Eller hur?? Jag blev helt chockad. Tog ett tag innan jag kom till sans igen. Har aldrig sett bilen förr heller, så det var väl någon härlig släkting till någon som skulle komma och hälsa på inför långhelgen. Det var det sista jag förväntade mig när jag och Selma gick iväg med varsin hink och spade. :D

Tack för svaret, ska stå redo med ett paintballgevär nästa gång...

Om jag var du skulle jag ställa mig och gräva ända tills tanten kommer tillbaka! :D Sen när hon skäller på dig så spelar du lite dum och sen när hon är riktigt upprörd och ska skvallra till markägaren så säger du bara att du äger marken. :banana: Så får tanten skämmas! :angel:

Alltså jag är väl världens blödigaste ibland, men just sådant som att ni gick iväg tillsammans med varsin hink och spade och så kommer surhäxan och skäller på er gör att det bara nyper i hjärtat på mig :cry: :D

Modett; känner precis som du, detta är nästan för bra för att vara sant, när kommer bakslaget?? Hoppas innerligt att det inte gör det, för såhär bra kan jag tänka mig att ha det alltid :D

Lottch; vilken hemsk och otrevlig tant, så beter man sig väl inte?! Riktigt dåligt.. Hoppas du möter henne igen, gärna med hink och spade och talar om vart skåpet ska stå (eller blommorna ;) )

Haha, jag tyckte att det var ganska mysigt själv och Selma var så duktig och grävde (hackade) med spaden i en hög med klippt gräs och så kommer den där surkärringen och vrålar. Antiklimax. Om jag inte skulle ha åkt iväg imorgon, ska kolla in Lars wallins utställning med alla hans klänningar med en väninna, så hade jag suttit vid vägkanten, beredd med två svarta hundar och en spade. :devil:

Jag blir rörd över er omtanke. :love: lovade mig själv efter att tanten åkt att jag ALDRIG skulle bli en sån surkärring. :D

Nu ska jag vara negativ, men det kommer att komma bakslag på bakslag, det är väl en del av charmen med hus, men sålänge man har samma kärleksfulla tanke så ordnar det sig alltid. :)

När jag flyttade in i det här huset jag bor i så tyckte jag verkligen inte om det. Det var direkt hämtat från 70-talet och jag ville eg bo i ett annat hus med orginaldörrar, lågt i tak osv, men det ville inte min dåvarande sambo. Han ville bo i det här fula, slitna, hemskt renoverade huset. Först nu, 3 år senare, älskar jag det och känner mig som hemma ÄVEN fast det är skevt och vint ( ni får väl se själva när jag har den stora buketräffen nästa sommar som jag lovat ;) ), tror det definitivt hade varit enklare om man som er verkligen älskade huset direkt. :) jag önskar er all världens lycka till och ser fram emot massor med bilder på er renovering och stallbygge. :)

Jag är nog något av en surtant (iallafall om du frågar ponnybrudarna som använder min ridbana och är tokslarviga på att mocka efter sig :devil:) men inte faen leker jag polis och försöker uppfostra folk som jag kör förbi.

*å så kl, eller nå*
Haha, H är för söt.. lite jobbig också eftersom han faktiskt gått och lagt sig men nu vaknat. Hör honom ligga och prata med pappa via monitorn: "Mamma! Bah? Bah? Jajajaj. Babba!"

Och jag njuuuter av ostbågar och min första Guinness sedan innan graviditeten. Mmm.. ger härliga Skottland-flashbacks om än ölen på lokala lilla krogen där var 10 gånger godare.

Hihi, får nog säga lite som Lottch att bakslag kommer ;) Vi har ju haft frysskador i garaget 2 år i rad, för att inte tala om de hiskeliga elräkningarna.. Men på det stora hela så är plussidan såå oändligt mycket längre än minussidan :laugh:

Jadu, vart ligger problemet? Egentligen handlar det om etik och inget annat för den eller de som gör abort pga fel kön har ju lagen på sin sida (fri abort tom v 18) även om jag personligen inte tycker de som gör abort av den anledningen gör rätt någonstans. Jag förstår att landstinget tycker det är förkastligt att det finns folk som gör så men samtidigt så kanske inte de ska styra såna saker genom "kollektiv bestraffing".

*kl*
Sitter och funderar på om man tapetserar direkt på gipsskivorna eller har man något mellan typ bredspackling, måste man berdspackla kan jag lova att det blir easy cover istället för spackel :cool:

du måste sätta vävtejpsremsor (finns självhäftande) och spackla i skarvarna mellan gipsskivorna, sen är det bara att tapetsera!

*kl*
Skulle ju vara hurtig idag och cyklade till jobbet (7 km grusväg) jobbade dessutom över en timme och cyklade sedan hem. Kan ju tala om att mina ben var lite darriga när jag bar A uppför trappan. Imorgon blir det bilen, annars klarar jag nog inte av att jobba :grin:

Nu blir det Greys och sedan sängen, A har bajsat diverse konstiga grejer idag så förmodligen var det mest magknip han hade inatt. Skönt att det inte verkar vara öronen :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2