Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

usch vad jag satt och grät när du skrev det där om lillflickan och din mamma som varit där och pussat på henne. Det är så sorgligt. Å det tycker jag som bara känner dig, lite genom buke. Inte din syster, eller hennes familj. Men när man har egna barn så känns det på nått sätt så mycket mer påtagligt när något sådant här fruktansvärt händer. usch!! Det är inte rättvist.

Har du pratat med din sambo om att du behöver mer stöd och stöttning nu? Kramar i massor? Karlar är ju från mars vet du ju. Skönt iaf att dina stalltjejjer peppar dig och lyssnar.

*kl*

Grattis Iggy!

och ett grattiis till Siri med som jag inte hann med att gratta igår!

Jag fick sovmorgon till klockan tjugo i sju idag, tack för det A. Var väldigt skönt att slippa vakna kl 6!

Idag har jag möte med fk, ska prata med en handläggare om hur jag ska göra när jag börjar jobba. Ska ju jobba 75% och ta fp 25%. Problemet är är jag kommer jobba olika dagar och olika antal timmar per dag. Det är viktigt att det inte blir fel så att de sänker min sgi! Ska även diskutera ev havandeskapspenning med henne.

Sen ska jag och A gå och klippa oss, undrar hur det ska gå ! Vill inte klippa honom för mycket det är bra med lite hår som skyddar hans ljusa hud nu när det snart är sommar, samtidigt så vore det skönt att slippa försöka få bort grötklumpar ur luggen varje morgon.

Ska lämna upp ett urinprov hos bm med och be dem kolla efter uvi, har haft sammandragningar sedan igår. Inte onda men jag mår konstigt när jag har dem, bäst att kolla iaf.

Haha, vad gulligt det lät :) det är himla skoj att ha lite folk i närheten! Ni andra får ju hojta till om ni ska något till Stockholm!

Lottch, fy så hemskt med din vän, men vilken änglavakt!

Min chef ringde igår och ville träffa mig så jag undrar om jag blir uppsagd helt nu, jag lär väl bli varse...

Stort Grattis till Iggy! Hjälp vad alla fyller på löpande band nu :)

Haha, vad gulligt det lät :) det är himla skoj att ha lite folk i närheten! Ni andra får ju hojta till om ni ska något till Stockholm!

Lottch, fy så hemskt med din vän, men vilken änglavakt!

Min chef ringde igår och ville träffa mig så jag undrar om jag blir uppsagd helt nu, jag lär väl bli varse...

Stort Grattis till Iggy! Hjälp vad alla fyller på löpande band nu :)

Ahaa, som jag då. När min sambo är borta så får stora sonen sova med mig i min säng :)
Varken han, eller lillebror har velat sova med/hos oss tidigare. Men nu är storebror strax 4 år och tycker att det går an att sova med mig ibland.

Ja det var rena egoskäl att ha henne i sängen :) Tycker det är mysigt och saknar spädis tiden när hon låg längst huvudkudden och sov. Nu är hon en stor tjej som sover bäst i sin spjälsäng men et är inte ofta M är borta och då måste jag passa på :p

usch vad jag satt och grät när du skrev det där om lillflickan och din mamma som varit där och pussat på henne. Det är så sorgligt. Å det tycker jag som bara känner dig, lite genom buke. Inte din syster, eller hennes familj. Men när man har egna barn så känns det på nått sätt så mycket mer påtagligt när något sådant här fruktansvärt händer. usch!! Det är inte rättvist.

Har du pratat med din sambo om att du behöver mer stöd och stöttning nu? Kramar i massor? Karlar är ju från mars vet du ju. Skönt iaf att dina stalltjejjer peppar dig och lyssnar.

Egentligen har jag väl inte sagt till honom det. Men det känns som att en sån sak sak komma naturligt ifrån ens livspartner.
Vet att jag sagt till honom andra gånger när något har hänt att jag faktiskt vill ha lite tröst. Han har svarat med att han inte riktigt vet vad han ska säga till mig för att det ska bli rätt. Men en kram säger så mycket mer.
Men du har så rätt så, karlar är ifrån en helt annan planet :grin:
Kanske inte alla, men väldigt många.

Hmmm- förstår att det känns tungt... Ni kanske kan flytta fram det lite? Om en månad kanske ni mår lite bättre...
Eller släkten på andra sidan tycker det är jätteviktgt att det blir nu?

Lottch- Vilken tur att det gick så bra :) Men även jag förstår att sambon nog mår lika dåligt :(

Siri missade jag går så STORT grattis på födelsedagen!!!
Liksom
IGGYPIGGY- Grattis grattis!!!

Hoppas att ni får en bra dag allesammans. Själv har jag idétorka idag...

Det ilade till i mitt hjärta när jag läste ditt första inlägg..ännu mer sen om att ta förväl osv..Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att det måste vara det värsta man kan gå igenom. Jag har tänkt mkt på sånt sen jag fick Nelly...kan inte ens se filmer där barn dör eller kommer till skada..tar så illa vid mig.

Jag önskar att jag var där och kunde ge dej en kram, för jag förstår att du behöver det!

Mina tankar går till din syster och hennes man. Även till lilla Elvira, en liten tjej som fick bli ängel för fort:cry::cry::(

Här sov vi tillsammans på soffan i en dryg timma, väl behövligt. Särskilt för mig! H ska ju snart sova igen, ute i vagnen. Hoppas han lyckas sova länge, både för att han behöver det och för att jag ska hinna skura ur uterummet och putsa alla fönster där :D

Hmmm- förstår att det känns tungt... Ni kanske kan flytta fram det lite? Om en månad kanske ni mår lite bättre...
Eller släkten på andra sidan tycker det är jätteviktgt att det blir nu?

Där kom du med en bra idé, vi kan fira lite längre fram med min släkt.
Sambons jättestora släkt (hans mamma och faster) kommer att komma förbi på lite kaffe och tårta på tisdag. Vi hade ändå inte tänkt att ta hit hans faster samtidigt som min familj, hon är så jobbig att jag inte vill ha henne bland folk:grin:

Iggy tackar för alla gratulationer :laugh: :bow:

*phuu* en hårt arbetande mamma som försöker skapa sig en karriär på nytt jobb, ta hand om hemmet, aktivera hundar och samtidigt avsluta renovering av hus. Buke blir eftersatt, inte bra! ;)

AKB: Vet inte vad jag ska skriva, det är fruktansvärt alltihop :cry: *stor kram*

Siri och Stella: GRATTIS TJEJER!

Mitt lilla yngel sover för tillfället efter att ha rivit ner min finaste orkidé som var i full blomning med tillhörande kruka och en lampa. Självklart gick både lampa, kruka och blomma sönder :( *mutter* Snabb som blixten är han när han lämnas obevakad i ett ögonblick.

Ikväll firar vi själva med grillning och presenter, stora kalaset är på lördag. Men självklart ringde svärisarna idag och ville absolut komma förbi för det är ju hans födelsedag och allt. Men sa bestämt ifrån att kalaset är på lördag och idag vill vi fira själva i lugn och ro. Sen hade tydligen ringt sambon och hört med honom oxå om de inte kunde komma förbi :grin:

Men självklart ringde svärisarna idag och ville absolut komma förbi för det är ju hans födelsedag och allt. Men sa bestämt ifrån att kalaset är på lördag och idag vill vi fira själva i lugn och ro. Sen hade tydligen ringt sambon och hört med honom oxå om de inte kunde komma förbi :grin:

Skönt taktik. Som småbarn. Går det inte på ett håll så kanske det går på det andra.

Fy farao vad otäckt med din kompis.

-----------------------------

Hur har det förresten gått med Svärmor och barnpassningen? Har hon accepterat att Selma sover i egen säng?

Ja men eller hur! Det värsta är att det kan få mig på så dåligt humör. Går och retar upp mig på dem.

Paraplysulky - behöver man en sån?

Vi ska till Tyskland om en månad och kan inte ta med stora vagnen eftersom det ska med massa dricka hem. Vi ska stanna fre-sön. Han bärs ju en del i sjal, men hade vart skönt med avlastning ibland i form av vagn. Funderade då på att köpa en paraplysulky. Men ska man satsa på en billig och kanske lite sämre för ett par hundralappar, eller en dyrare och kanske lite bättre kvalité?

Ni vagngalningar, vilka märken är bra? Ska man ha fullt liggläge?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka