Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Har ännu idag inte fått sätta ner henne på golvet en gång... Vill bara sitta i famnen. Så här blir inte mycket gjort. Och sova vill hon inte heller. Det är inte ofta jag har något att gnälla på men nu är det inte kul...

sådär är min samuel nu.. funderar på om det är bissingar på g för honom, eller om det är magsjukan som vi andra har haft, som gör honom lite gnällig nu. Men idag ville jag säga upp mitt mammaskap :o jag är så trött och sliten och orkeslös. Har 0 tålamod, så barn som gnäller och skall bäras, eller skriker och bråkar står inte högt i kurs hos mig idag.

Ang att sälja kläder, så är ju tradera lite billigare, men det gäller ju även för dig som säljer tyvärr. Du kanske inte få mycket per plagg. Å andra sidan kan du få väldigt mycket för en del plagg om många vill ha det. Fast jag tycker att tradera är lite jobbigt att annonsera på, många olika annonser och foton osv. Blocket hade jag satsat på, med klädpaket i olika storlekar och portionerat ut de finaste plaggen i olika paket :angel:.

Ang present till 1-års dagen så älskar min S sin sandlåda och sin gunga. Bollar går hem, liksom gunghästen och gåbilen (kom inte alls på vad det heter.. men en sådan som man kan sitta på och sparka sig fram)

Hajarna regerar! Hon tyckt det var kanon… Eller tja surikater, lemurer, babianer, råttor, rockor och hajar, är så spännande så man håller på att dö. Spindlarna och ormarna var inte mycket att hänga i julgranen. Men jag tror vi gick tre varv mellan favoriterna. Så vi var nog där nästan 2 h.

-------------------------

Tack alla för idag.

*KL*

Tack alla för en riktigt trevlig dag.

Mikaela skötte sig toppen på tåget, hela vägen hem så varierade hon mellan att sitta i eget säte och äta russin eller stå och hoppa och vinka vid fönstret :D
Nu sover hon gott efter en lång dag ute i friska luften...

Dessutom så fick vi svar om lägenheten att vi får den :banana::banana:
så i slutet på sommaren flyttar vi till en trea närmare Örebro (Kumla) :angel:

AKB: Låg länge igår kväll och tänkte på er. Och även på inlägget jag skrev till dig. Kände att jag kanske måste förklara mig lite. Det jag menade med att flera hade ångrat sig över att de inte åkte till sjukhuset för att se bebisen, var ju givetvis som det var. Men alla ångrar inte det, min sambo ville inte se honom mer än på bild och ångrar inte det idag.
Tänk igenom det ordentligt bara och det du bestämmer dig för att för att göra är säkert helt rätt för just dig. Kramar

Du behöver absolut inte förklara dig. Ni alla är så fina som sänt mig och min familj en tanke i denna svåra tid:love:

Kommer inte ångra ihjäl mig för att jag inte kommit iväg och tittat på den lilla tösen, men viss sorg finns för att jag inte fått se och hålla.
Kommer att få se kort på henne iaf.

Hatar att jag har så långt till mina föräldrar nu. Sambon är så totalt värdelös på att trösta. Inte en endaste kram har jag fått av honom.
Lite illa är det ändå att mina underbara stalltjejer kramar, lyssnar och tröstar mig mer än min egna sambo!

Vad roligt att hon uppskattade det så! :) E slog alla tiders sömnrekord när vi kom hem, kombination av ett visst sömnunderskott på sistone och all frisk luft kanske? Eller så var det visenternas busande som tog musten ur honom ;)

Det var jättekul att träffa er alla idag! :)

Men grattis! Vad skönt att komma lite näRmare civilisationen!

Väldigt skoj att träffa er alla! Det får vi göra om :)

Som vanligt avis på er som bor nära varandra och kan träffas :cool: Finns så många härliga människor i den här tråden, har små cyber-crushes på flera stycken :D

Vad skönt att du tog det jag skrivit på rätt sätt, blir så fel ibland i text, eller det kan i alla fall tolkas fel :)
Lider massor med dig, man känner sig så oerhört hjälplös där vid sidan om och vet ju inte hur man själv ska hantera det.. Jag t.ex. grät nog mest av alla, och jag är inte ens släkt!

Och om det är någon tröst så är min sambo skitdålig på att trösta också. han vill nog gärna, men vet inte hur han ska göra. Precis som min pappa, undrar just om det är för att karlar själva är rädda för att bli känsliga mitt i allt vårt?! Min mormor var sjuk för ett litet tag sedan, ledsen som jag var så ringde jag till pappa (pappas flicka, jaaa...) och ville gråta ut lite. Då säger han "men Fanny, du måste tänka på det att de Är gamla och kommer dö inom en ganska så snar framtid". Jo men tack pappa, det är ju precis vad jag vill höra då.. Lite of topic, men jaja =)

*kl*

Igår blev en av mina bästa vänner allvarligt sparkad av en häst. Hon har hjälpt sin sambo som är veteterinär, som vet. Assistent, då kliniken ännu inte hittat någon. Hon hjälpte till med sederingen av en häst som totalt snedtände och lyckades kasta omkull henne så att hon hamnade under framhovarna.

Skalpen fläktes upp av sparken och hon fick en till bakom ena örat och knäet blev mosat, men efter att ha fått fantastisk vård och gått igenom hur mycket undersökningar som helst så verkar hon ha haft änglavakt. Ingen hjärnskada, fint ihopsydd av plastikkirurg och knäet verkar bara ha blivit mörbultad, ingenting var brutet och inget ledband var av.

Jag har sällan varit så rädd som när jag fick beskedet och innan man visste något. Jag hade pratat med henne bara 3 timme tidigare och att inte veta om det var sista gången jag skulle få prata med henne, den känslan går inte att beskriva. Det hade gått så fort, så fort. Ingen av de som var där hade sett något liknande. Har ringt och skällt på min andra väldigt nära kompis som är beridare, hur dum hon är som inte har hjälm och väst HELA tiden. Är fortfarande helt skakis och kan inte sluta gråta när jag tänker på det. Jag tror att vi alla fick en chock.

Lider med hennes fästman som var med och såg allt, samt var den som la sederingen. Hoppas verkligen att sjukhuset kan erbjuda någon traumahjälp till honom.

Men fy så hemskt... och stackars fästmannen som måste känna sig väldigt skyldig även om han inte kunnat göra något annorlunda.
Men vilken "tur" tjejen ändå hade.

Vilken hemsk upplevelse, tänk vilken tur hon hade, det är ju helt fantastisk! Jag är helt fascinerad över en sån allvarlig olycka ändå kan sluta "bra".

*kl*
Isabella slog upp sina blå kl 6 i morse när hon upptäckte att hon låg bredvid mig och inte i sin spjälsäng :D Var nästan lite roligt och se hennes min när hon tittade på mig, annars kan hon nog ha fortsatt och sovit tills nu.

Och Michellan:

Ja, helt otroligt vilken tur hon har haft. Alla läkare sa att hon verkligen haft änglavakt, innan har jag inte varit särskilt troende av mig, men nu har verkligen änglavakt fått en helt ny betydelse. Ska ringa och beställa blommor tills de kommer hem från sjukhuset och köpa på mig en hög med bröllopstidningar nu när vi åker iväg. Har inte jättestor lust till att åka, men det är ju lite man kan göra. :(

*kl*

Grattis iggy!! :bump:

Hs blå var öppna mellan 01-03.45 :cool: Mindre charmigt. Sen skulle han givetvis upp före kl 06. Fattar inte vad som händer sånahär nätter, varför han får för sig att det är passande att vara vaken.

Grattis födelsedagsbarnet!

:eek: Fy sjutton! Det kan man kalla änglavakt! Vilken smäll!
Skäms nu för att jag red i två minuter utan hjälm igår, kommer aldrig ske igen! (Typiskt att det va då jag fick till en riktig bra galopp, som dessutom blev filmad:grin:, nu kan jag inte med att visa filmen för någon)

*kl*
Nu är det två födelsedagsbarn som jag i dimman glömt av att gratulera:

GRATTIS STELLA
&
GRATTIS SIRI

Hoppas ni små gullungar haft en trevlig födelsedag!

Och:
GRATTIS IGGY
:bump::banana:

Nu är det Oscar som står på tur att fylla år. Tråkigt bara att jag inte känner för att fira. Det kommer bli den dagen lilla Elvira skulle blivit en vecka gammal. Kalaset ska vi ha på söndag, får se om någon orkar komma. Kommer inte klandra min syster med familj om de inte dyker upp.

Isabella har inte varit på något strålande humör nu på morgonen jag håller på att hoppas att "ungen" ska somna snart. Hon skulle ha behövt den där extra timmen som hon brukar sova i spjälsängen.

Stort Grattis till Iggy idag :bump:

*kl*

Vet inte om jag glömde säga Grattis till stora tjejjen Siri igår? Sorry för det i så fall Macken22

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka