Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Fyy nu grinar jag också :cry: blir så arg på att livet kan vara så brutalt. Lilla söta Elvira må du vila i frid! :cry: :cry:

Lilla Dockan :(
Det finns nga ord :( Förstår verkligen hur orättvist det känns...
Kan inte råda dig till hur du ska göra. Du kan bara finnas där för dom o se hur de vill ha det...

Jag skickar en riktigt stor tröstkram och ännu mer styrekramar till er.

Ja, det kan nog vara bra. Iaf för den stora grabben, den lilla är för liten för att förstå något tror jag.
Min mamma har varit och tittat, hållit och pussat på henne.
Känner att jag med vill åka, men det känns som att jag tränger mig på. Och att jag står där och bryter ihop hjälper knappast dem.
De har haft henne hos sig hela tiden, men fy helsike vad hemskt det måste kännas när de kommer och hämtar henne och lägger in henne i ett sånt där stålskåp:cry: Min systerdotter! Min systerdotter jag aldrig fått lära känna, Oscars lilla kusin. Vilgot och Edvins lillasyster.
Vill bara snabbspola tiden nu och komma ur det här.

Jag beklagar så innerligt detta och vet lite vad du går igenom.. Sambons syster var med om något liknande för några år sedan, deras första barn och på ett av de sista BM-besök fanns inga hjärtslag :cry:
Många i sambons familj (de är många syskon) ångrar idag att de inte åkte in och tog ett personligt farväl av den lille pojken, framför allt sambons mamma har ångrat detta djupt.
Vi grät och grät och grät, tillsammans allihop och ännu mer när sambons syster och sambo kom hem från förlossningen. Det ÄR okej att gråta, att visa känslorna. Inte tränger du dig på för att du gör det, du har ju också rätt att visa dina känslor.
Massor med kramar till dig och mina tankar går till din syster med familj :cry:

Vilket fint namn hon har fått, satt faktiskt och funderade på det namnet här om dagen när jag läste en 91:an tidning :)
Sedan är det som vanligt vädigt svårt att hitta ord, vad ska man säga för att det ska kännas bättre? Ord är ganska små... beklagar eran förlust igen och skickar en massa kramar!

Idag blir det många inlägg på morgonen för ibland passar det inte riktigt ihop att skriva allt på samma (tycker jag).

Idag ska vi in till stan och se till att min fluffo-häst får ett nytt och helt eksemtäcke (söndertrampat. fult och lagom äckligt) och det ska inhandlas födelsedagspresenter till Isabella, en gunga och en plocklåda.
Idag har även Isabella en jeansklänning på sig i strl. 62 som vi köpte när hon låg i magen, första gången hon kan använda den. Jag var så sur att jag hade lagt undan den men nu har jag letat fram den :) perfekt i längd och bredd, hon har ju ändå strl. 74 i de flesta kläderna nu.

*kl*

Fick ångest nu när jag såg Skansken-Jonas på tv nu :cry: Ville ju oxå följa med. Men det skulle förmodligen innebära att jag får bära A på armen och skuta vagnen med andra handen, hela dagen. Igår fick jag bara i henne riskakor och kex. Och välling. Tänkte försöka med gröt idag. Eller har någon något annat förslag? Nu har hon ju inte ätit ordentligt på flera dagar. Just nu trycker hon i sej russin.

H har ju också varit väldigt knusslig med maten på sistone, magsjuka och två tänder som preciiis ska bryta fram och kliar utav tusan gör väl sitt. Plocka med mackbitar gillas dock, och testade ge ärtor och majs igår och det gillades också. Utöver det åt han bara välling (som han inte alls gillat tidigare!) plus en halv burk mat och en halv kiwi.

Har ännu idag inte fått sätta ner henne på golvet en gång... Vill bara sitta i famnen. Så här blir inte mycket gjort. Och sova vill hon inte heller. Det är inte ofta jag har något att gnälla på men nu är det inte kul...

Siri tackar!!

Jag får roa mig med att städa i dag i stället för att åka till Skansen. Det hade varit roligare med skansen, men då kommer jag inte hinna i kväll.

Håller på att skriva en önskelista till Alicia. Vad får jag inte missa? Vad leker era barn helst med?

Jag tycker att du ska åka dit ifall du vill och de vill. Att dela deras sorg. Det är tillåtet att gråta, till och med bra att få ur sig det. Att bara finnas där i deras sorg. En kram räcker långt.

S har önskat sig en gåvagn och leksaker som (jag vet helt sjuk att jag sagt det) går att trycka på och låter... Hon har fått jättfina sandleksaker och en skottkärra. Nu behöver vi en sandlåda!!! Av oss kommer hon få en sparkbil ifrån BMW. Vi har gett bort sådana till syrrans barn och de har kunnat leka med dem i 7-8 år!!!

Min man är en BMW nörd så det är klart S ska ha en egen.... ( vi har 5 st bilar hemma, ett totalt renoveringobjekt, en som är körbar men mycket fix och två bruksbilar. Sen har vi en Subarun som han vill byta till en X5 och i så fall säljer vi av en av bruksbilarna oxå)

Isabella leker faktiskt knappt något alls just nu, hon har fullt upp med att upptäcka världen. Hon ska resa sig mot allt och vill pilla på allt och undersöka det. Om hon leker så är det gärna leksakerna med knappar och som låter, precis som Siri.
Från oss blir det en gunga eftersom hon fortfarande älskar sin hoppgunga och skrattar som en galning när hon lyfter upp benen och studsar i efterstudsarna :p

Jag hoppas att mina föräldrar köper en gåvagn.

H läser helst just nu. Men annars är nog allt som INTE är leksaker kul :cool: Vi ska önska en gunga. Har tänkt ut mer men just nu står det visst stilla :o

Hej alla fina ni! Har haft fullt upp några dagar nu och tänkte uppdatera nu lite och svarar lite hit och dit tror jag ;) Jag känner lite som du, Michellan, att jag skriver ett inlägg, undrar sedan varför och vad jag kan tillföra med mitt inlägg och sedan raderar jag det och struntar i det, men jag läser alla inlägg!

Jag måste säga GRATTIS till barnen som fyllt år de senaste dagarna och Siri idag :banana: :banana:

Min sambo jobbar i butik som säljare. Inrednings-/möbelbutik. Roligt att se vad era respektive arbetar med!

EmelieR: Var handlade du tårtdekorationerna?

Lottch: Läste om Hello Kitty-cykeln och jag hade, precis som du, blivit helt skogstokig :angel: Tycker inte att det är okej och inte heller att du överdrev.

Vet ni? Milton han har börjat krypa!! SÅHÄR såg det ut igår kväll, redan på morgonen kröp han liiiite. Dagen innan stod han mest i krypställning och nickade och studsade lite, men nu så knäckte han koden :love: Löjligt stolta är vi :D

Och nu lite äckelvarning....... Stod och diskade för en stund sedan och Milton satt på golvet med ryggen mot mig en bit bort. Jag hörde att han bajsade och sedan luktade det givetvis en minut senare. Avbröt disken för blöjbyte.. Tittar ner på honom, då har blöjan läckt (han satt utan byxor) och han har bajs ÖVERALLT och sitter och pelar i det och har även smakat på det :cool: Stackars unge och stackars mamman..... *jag saknar en spy-smiley*

AKB: Låg länge igår kväll och tänkte på er. Och även på inlägget jag skrev till dig. Kände att jag kanske måste förklara mig lite. Det jag menade med att flera hade ångrat sig över att de inte åkte till sjukhuset för att se bebisen, var ju givetvis som det var. Men alla ångrar inte det, min sambo ville inte se honom mer än på bild och ångrar inte det idag.
Tänk igenom det ordentligt bara och det du bestämmer dig för att för att göra är säkert helt rätt för just dig. Kramar

Jag var där på Maries Hobbycorner. Jag köpte nte färdga tårtdekoratoner utan saker så att jag kan pilla egna ;)

Kl
Grattis till Siri och grattis i efterskott till Stella!

Vi är hemkomna sen ett tag från Skansen, jättekul att träffa alla :) har verkligen haft en toppendag! Först Skansen och M skötte sig kalas på tåget både in och hem, på väg hem knatade vi in på gallerian och hittade lite nya kläder till M och jag köpte mig en mjukglass! När vi kom hem sövde jag M och tog en kopp kaffe i solen på baksidan, helt underbart! Ikväll väntar restaurangbrsök med två vänner, en riktig kanondag med andra ord!

Svartfot, hur var skansenakvariet? Vad tyckte T?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 019
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka