Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Jo, man orkar inte ta samma argumentation 100 ggr om. Istället blir man bara less och irriterad. Vår omgivning har fortfarande svårt att förstå att det är mycket skönare för oss att umgås hemma/nära hemmet än att harva iväg. Här har vi allt vi behöver, hon sover bra, äter mycket bättre m m…

kl

Grattis alla!!!

De ringde ifrån Astrid Lindgrens barnsjukhus nyss. Tydligen hade de fått en remiss om blåsljud på S hjärta...

Jag var till husläkaren i mars eftersom hon var så dålig i magen. Då sa den läkaren att hon tyckte hon hörde blåsljud på hjärtat. Sen var vi på läkarkoll en vecka senare (redan bokat, BVC) och den läkaren sa aldrig något så jag hade förträngt detta. Så på tisdag ska vi åka in och kolla hennes hjärta. Fick en smärre chock när de ringde ifrån sjukhuset och skulle ge mig en tid. De kollade hennes hjärta på NEO och då var allt ok.

Blåsljud är sånt som kan uppkomma om man är sjuk för att hjärtat jobbar hårdare som jag har förstått det men jag kan ha fel. Men det är jätte bra att de kollar upp det men det känns ju som om det är något BVC borde ha sagt på den kontrollen för det ska ju föras in i journalen att allt är bra eller om ngt är dåligt. T.ex. när Isabella var på 6 mån kollen så skrev de in om hennes ärr i sidan.

*kl*

Idag är jag världens sämsta mamma. Lilla Isabella ramlade ur vagnen när jag var på café med kusinen min. Störtdykning med skrubbsår på panna och mitt upp på hjässan samt ett märke på näsan. Stod och vyssade henne i famnen sedan fick hon riskaka och vatten och allt var så bra igen. Jag har fortfarade dåligt samvete över att hon inte var fastspänd.

*kl*

Tack alla medverkande i skansenträffen! Det va så kul att få träffa er! Måste vi helt klart göra om! :)
Vi kom hem vid 18 tiden idag och jag är helt slut. Fick med mig sambon en snabbis in på Ikea och köpa det som inte fanns sist vi va iväg. Sen sov jag hela vägen till Enköping och sen vi kom hem har jag setat som ett kolli i soffan förutom när jag la Milton. Hårt att vara i storstan ;) Tror mest att jag är slut för att jag har dragit på en jäkla snuva. Funderar på om jag är allergisk mot pollen kanske?

och sen..
GRATTIS Siri och Iggy!!!

Oregano: Om du ser det här hur har resan gått har ni kommit fram ordentligt och landat på hotellet? :)

Nu ska jag alldeles strax krypa ner i våran underbara säng och sova till imorgon kl 6 då Milton antagligen vill gå upp. Sambons tur att få sovmorgon i morgon!

Givetvis är du inte världens sämsta mamma även om man lätt känner sig som det. En olycka händer så lätt och hur snabba är dom inte då på att vicka/kasta sig åt ena eller andra hållet när dom väl bestämt sig för det? Skönt att det gick bra iaf!

ok, ja hon var ju dålig ett tag där. Men den kollen de hade på BVC var nog lite halvhjärtat, de lyssnade lite snabbt och sen undrade de ifall jag hade några frågor. Inga roliga tester som ni andra får göra.

Olyckor händer lätt, S har trillat ner ifrån soffan med huvudet före när hon hängt sig över armvecket (och min man som kollat till henne suttit brevid och surfat...) Tur att de är mjuka!

Inte ska du känna så... Mikaela trillar nästan dagligen när man inte hinner fram nu när hon går mot allt, ibland med huvudet före rakt in i bordet eller golvet :( I förra veckan lyckades hon ramla rakt på en leksak och fick sår i bakhuvudet som jag inte upptäckte förrän några timmar senare :/

Oj, vad läskigt! Olyckor händer ju på en femöring, även om jag förstår hur du känner. Milton har trillat ur vår säng två gånger och ner från soffan en gång och man känner sig ju dö rutten som förälder :cool: fast man egentligen inte är det, de tål mer än vad man tror och oftast blir både de små och en själv mest rädd mitt i allting =)

kl
Idag blir Milton 11 månader, kan inte fatta att han blir ett om en månad :cry: :angel: dagen till ära var vi i second hand-butiken och köpte ett par jättefina Kavat-skor. Varför ska jag lägga massa pengar på ett par skor åt honom, nar han inte ens vill stå än liksom? Tycker som flera av ni, att det kan se lite naket ut utan skor på en såhär stor kille :D så jag tänkte lite miljö-smart idag och köpte begagnat!

Och jag beställde Kavatsandaler från Ellos för halva priset på vinst och förlust. Tyvärr blev det förlust.. H har breda fötter och höga fotvalv så även om de var stora på längden var de så trånga att de inte ens gick på. Ett arv från hans gammelfarmor, hon förfasade sig när hon såg vems fötter han fått och spådde att det kommer bli svårt att hitta skor..

Nu ska jag bara fundera ut om jag ska skicka tillbaka eller sälja dem. Synd på så söta sandaler.

Ja dessa små fötter alltså! Milton har ganska stora fötter och så dessutom "bulliga" och så kniiiiper han med tårna nåt fruktansvärt när skor ska på :D vilket gör det extra svårt.
Jag har hallux valgus så det skriker om det på båda fötterna (redan opererad på ena foten..). Och sambon hade skenor och grejer på sina fötter som liten, så vi får väl se var det bär av för stackars Milton och vilka arv han får ;)

+ ni som har svarat.

Känns så ruttet, jag tittade på henne, tog bort blicken en (1) sekund och pang så hade hon rest sig och ramlat ur vagnen. Jag hann inte mer än vrida på huvudet så ser jag henne i ögonvrån. Sen satt hon selad hela tiden.

Macken: Här hos läkaren är det löpandebandet principen, man hinner knappt se läkaren känns det som innan man blir utkastad :grin: Läkaren var inte direkt intresserad heller utan menade på att Isabella var ju så väl genomgången på alla hälsotester på sjukhuset men hon skulle väl tittat lite ändå.

Ang skor och fötter så tackar jag gudarna att Isabella har mina fötter, långa och smala, relativt enkla att få på skor. Hon kommer kanske ha samma problem som mig sen däremot. Jag skulle behöva 37,5, 37: orna gör att jag kan få ont i tårna för att de kan vara lite för små när jag går långt och 38: orna glappar för att de blir för breda. Nästan plattfot är jag också och det är väl ingen höjdare att ärva kanske.

*kl*
Oscar har stora fötter (tror jag, har inte jämfört med så många barn)
Han har stl 23.
Han kommer förmodligen få min breda ankfötter och sin fars storlek (46!)
:grin::D

Jag undrar ibland ifall inte de där läkarbesöken är mest för att lugna föräldrarna... Invaggas i en falsk tro att allt är ok. Självklart upptäcker de en del saker och kan åtgärda. S snea huvud upptäcktes på första läkarbesöket, men den läkaren var mycket mer nogrann. Jag är inte så orolig inför tisdagens besök. Tror inte det är något, läste att friska barn kan ha blåsljud precis som du skrev, men ett tränat öra kan höra skillnad. Jag hade en ST-läkare (?) som bläddrade lite i sina böcker för att kolla ifall det var något mer hon skulle kolla upp. Mycket nogrann!!! Tog alla möjliga tester och så.

Ska jag vara helt ärlig så känner jag inga behov av läkarbesöken :o utan har funderat precis på samma sak som du! Tror läkarbesöken kan vara jätte bra för dem som vill ha det men jag skulle kunna vara utan dem besöken.

han har nog ganska stora fötter ;) Min skrutt som är 14 månader strax har stl 20 :D
Hur är det med er idag, har du pratat något mer med din syster? Å din sambo börjar han förstå något?

Michaellan95: Äh, du är inte världens sämsta mor, även om jag verkligen förstår att det känns så. Kolla upp det om du är orolig. I övrigt så har ju var och varannan unge trillat i golvet i bland. Föga tröstande, jag vet. Men ändock. Min lilla skrutt for i marken på dagis förra veckan, det var en rätt hög kant på sandlådan och han skulle över den, och ramlade ner på plattorna och skrapade sig lite. Sånt händer. Försök att inte ha så dåligt samvete. Och du har ju redan tagit det till dig att alltid ha sele nu.

De e du och jag som är dåliga föräldrar då... För jag tittade bort 1sek på Skånes Djurpark o plast låg Ebba på marken. Jag såg att hon skulle sätta sig på kanten men hann inte fånga henne...
MEN Hon höll upp huvudet o benen- slog plask i ryggen så en sek tog det innan hon skrek. Hon blev också lugn när jag burit på henne nån minut... SÅÅÅ sjukt pinsamt men ännu skönare att hon inte ens fick en skråma...

Men jag håller fullständigt med om att man känner sig urkass.... Och dessutom stank hon vildsvin sen ;)

Och på tal om att trilla ur saker så var det en som tog sig ur barnstolen på öf :/ Det är ju dessutom lite högre upp...
Jag har ingen sele till min tripptrapp... Kanske dags att införskaffa...

Jag vet ju att var och varannan unge ramlar och slår sig men det känns så ruttet när jag vet att hon kan resa sig och ramla ur att jag inte hade en fastspänd just då. Man vill ju skydda sina barn och precis som Emelie säger så är det fruktansvärt pinsamt också för i samma stund jag ser henne ramla och ska ta upp henne såg det ut som att en annan kille var på väg för att hjälpa till. Hej hej, jag har ingen koll på mitt barn.

Sedan så tycker jag inte att hennes jack/grop i pannan efter närkontakt med arbetsbänken i köket är det minsta pinsam trots att det säkert är två månader sedan hon gjorde den gropen. Den olyckan känns lite mer förlåtande för det var en "lära-sig"-olycka och detta var ju bara taskig koll av mig.

Jaja, jag ska nog inte älta mer för hon mår ju som hon ska :)

Tillägg: Sedan så tycker jag oftast saker känns mera pinsamt när en sån här olycka händer just för att jag är ung, har ingen aning om hur folk uppfattar mig i ålder men med mina 24 år så känner jag mig ganska ofta som den "slarviga unga mamman".

Senast ändrad:

Jag år Sveriges långsammaste person till att få saker gjorda. AKB (eller någon annan) nu behöver jag hjälp!! Har inte blivit färdig att beställa nya registrerings-papper till bilen än och så ringde en kille idag 20 mil bort och frågade om de skulle kunna få komma i helgen eftersom de ändå ska hälsa på svärmor över Valborg här i stan. Skitbra tänkte jag men så slog det mig att jag inte har dessa papper. Skäms som en hund (för slarvig med sådana saker är jag i vanliga fall inte) och måste såklart ringa upp killen igen. Kan jag beställa hem papperna i efterhand, även om de i helgen köper bilen av oss eller hur funkar det?
Blev så jäkla stressad nu här kände jag och vet inte alls riktigt hur jag ska göra :( vill ju verkligen inte föra killen bak ljuset när de kör så pass långt heller..
De körde iofs från Ullared, så annars kanske vi kan "leverera" bilen åt honom ;) så kan man ju shoppa lite också på vägen, två flugor i en smäll :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
947
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat