Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

han har nog ganska stora fötter ;) Min skrutt som är 14 månader strax har stl 20 :D
Hur är det med er idag, har du pratat något mer med din syster? Å din sambo börjar han förstå något?

Det va typ det första sambon la märke på när Oscar föddes att han hade så stora händer och fötter:D Det är väl kanske därför han lärde sig gå så fort, han hade stor anläggningsyta mot marken;)

Jag har fortfarande inte kunnat ringa min syster, det låter jäkla illa att inte ha tagit kontakt med henne. Men att jag bara sitter och vrålgråter i luren tror jag inte hjälper henne. Ett sms skickade jag iväg samma dag det skedde.
Har skickat bud med min mamma att krama om syrran ordentligt ifrån mig.
Sambon är fortfarande lika oförstående.
I morgon ska jag träffa mina föräldrar, då kommer jag att få gråta ut, kramas och prata om det.

Det är tur att Oscar bara fyller ett och inte har superkoll på huruvida hans tårta är ett mästerverk eller inte!
Inne i affären idag såg jag en mamma med sin lilla nyfödda bebis och då började tankarna sväva iväg igen. Så jag kunde inte koncentrera mig på vad jag skulle ha riktigt.
Färdiga marängbottnar, nån chokladsmaksatt grädde ifrån Arla (nåt nytt tydligen) mintnoblesse, ickesvenska jordgubbar och lite bananer slängde jag ner i vagnen. Nåt kan det nog bli av det. Ett tårtljus fick jag med oxå.

Visst kan du beställa papprena idag så har du dem i nästa vecka. Sen beror det ju på om ni litar på varandra om du vill sälja bilen innan du har pappret i handen.
Det som kan hända i värsta fall annars är:
Köparen: betalar för en bil som han aldrig blir registrerad som ägare på.
Du: Säljer bilen, han skriver inte under och skickar inte in pappret. Du är betalningskyldig gällande skatten och försäkringen på en bil som du inte har tillgång till.

vad du kan göra är, sälj bilen och han tar med den hem. Senare samma dag ställer du av den. (kan du göra med bankid) När du får reg papprena skickar du dem till honom. Han skriver under och ställer på bilen!

Hej pa er!
Nu har jag antligen haffat en dator nere i lobbyn. Varken min iPhone eller iPad vill samarbeta med hotellets wifi, sa det kanns lite trakigt. Nu ar vi framme iaf efter en jattelang resa. Tog val narmare 20 timmar totalt. Lillemannen skotte sig over forvantan faktiskt. Han var lite gnallig i samand med mat och nar han blev trott, annars var han pa ganska bra humor. Hotellet ar helt okej, men inte i samma klass som det vi bodde pa i Khao lak for 4,5 ar sedan. AoNang ar en trevlig stad, men vi kan inte se oss omkring sa mycket eftersom Vilgot tycker att det ar ganska jobbigt med varmen. Efter bara en stund ute ar hans har alldeles genomblott av svett. Poolen gillar han iaf och det ar minst lika varmt i den som i babysimpoolen. :D

Har galler det att halla i barnet... :crazy: Precis ALLA ar pa Vilgot precis hela tiden och bokstavligen tar honom ur famnen om man inte haller i honom. :eek: fattar inte, det maste vara typiskt svenskt att inte gulla ihjal sig med andras barn. En gang gjorde vi misstaget att lata en servitris halla honom, men nar hon gick ivag med honom fick jag nastan panik och maken fick ga och hamta honom. Hadanefter haller vi hart i honom...

Som vanligt var det maken som brande sig forsta dagen och jag smorde in mig med faktor 20 vilket innebar att det inte ens syns att jag varit i solen. :grin: Jag har ganska motstandskraftig hud sa det blir till att sola med lagre faktor eller utan om jag ska bli brun.

Tidigare idag holl jag typ pa att do. Tog fram iPhonen ur safetyboxen och hade flera missade samtal och sms. Ett sms var fran Securitas dar det stod att de forsokt na mig ang utlost inbrottslarm. :eek: Men jag fattade snabbt pa det andra sms:et att det var staderskan som varit hemma och forsokt ga in. Vi skulle ha haft stadning forra fredagen, men da var det ju helg och tydligen kom hon idag istallet. :confused: Hade missade samtal igar som med all sakerhet var fran dom. Normalt lamnar jag olarmat at henne och sa larmar hon pa med magnetbrickan som jag lagger fram. Som tur var var grannen hemma och sag nar vaktare kom till platsen sa hon kunde ga ut och styra upp det hela. Herre gud, det tog ett tag innan jag lugnade mig kan jag saga. Men pa satt och vis ar det ju bra att kontrollera sa att det fungerar. Fast grannen skrev i sms:et att staderskan sag ratt skarrad ut. ;)

Har inte last nagot av det ni skrivit sen vi akte, men jag ska gora ett nytt forsok med iPadden.

Hoppas ni har det bra allihopa! :love:

Visst kan du beställa papprena idag så har du dem i nästa vecka. Sen beror det ju på om ni litar på varandra om du vill sälja bilen innan du har pappret i handen.
Det som kan hända i värsta fall annars är:
Köparen: betalar för en bil som han aldrig blir registrerad som ägare på.
Du: Säljer bilen, han skriver inte under och skickar inte in pappret. Du är betalningskyldig gällande skatten och försäkringen på en bil som du inte har tillgång till.

vad du kan göra är, sälj bilen och han tar med den hem. Senare samma dag ställer du av den. (kan du göra med bankid) När du får reg papprena skickar du dem till honom. Han skriver under och ställer på bilen!

tänk på att så länge man står som ägare blir man skyldig för alla parkeringsböter mm.
Mitt bästa tips är sälj bilen med rätt papper där bägge skriver under, jag skulle och har även själv postat brevet för att vara säker på att det kommer iväg. Den som köper kanske skiter i att posta det.

Ha en riktigt skön semster nu! Skönt att det bara var städerskan som ville komma in och inte någon tjuv!

Jag sitter urtråkad och väntar på att A ska vakna. Han har sovit i snart tre timmar :eek: Det har inte hänt sedan han var nyfödd, knappt då ens. Lade honom strax efter två och han somnade på 10 minuter. (Jag har varit inne i sovrummet flera gånger för att kolla så att han andas :angel:)

Jag är hungrig och vill ha en grillad korv med räksallad eller pizza kanske.... Sambon är i andra huset och fixar sin bil. H leker med en kompis och ska hämtas senare.
Är hästsugen så jag hade gärna kört till hästen en runda med.

Rastlös och urtråkad och härinne är det med segt :cool:

Hela min tillvaro är seg, har precis kommit in från trädgården (har inte gjort ett smack, bara suttit i solen) och Isabella är med sin pappa till grannen. Hon bröt ihop när hon satt i hallen och han stängde ytterdörren så då fick hon följa med honom. Hon har väl förstås saknat honom under dagen och så går han på en gång när han kommer hem!

Å det första min mamma sade ang Samuel (när han äntligen vågade släppa efter och börja gå ordentligt här hemma) var "Inte konstigt att det tog sån tid att lära sig gå när man har så mycket kropp och så små fötter att balansera den med". Så det ligger nog något i det där med stora fötter = tidig att gå :D

Men gumman, jag tror nog att din syster förstår att du inte velat ringa. Det är ju din sorg med. Och jag förstår dig, att ringa och böla i luren känns inte så bra. Du kommer ju att prata med henne när du känner dig redo. Berätta bara för henne att du tänker på henne/dem varje dag, men att du inte kännt dig redo för att ringa. Man vill ju inte göra saken värre direkt, det är ju nog jobbigt ändå.

Oscar reder sig nog med vilken tårta som, det är nog inget du behöver oroa dig för iaf.

Åhhh har kommit tillbaka ifrån en långtur med hästen!!!

Det var urhäftigt, när vi kom ut ur skogen och upp på en äng så stod det 2 stora vildsvin och ca 10-11 kultingar!!! De stod ca 100 meter ifrån och brydde sig inte om mig och hästen så jag gick lite närmare, vid 50 meter stannade jag och bara tittade. Säkert 10 minuter, tog även foto men har så dålig kamera i telefonen så det ser bara ut som två svarta prickar. Min häst är stabil på vilt, hon stod helt still och tittade, hon som aldrig står still annars...

Vad coolt, jag har sett vildsvin en gång och det var på vägen till stallet jag stod i innan vi tog hem hästen. Min första tanke var att det var en stor hund innan jag såg vad det var. Häftigt som sagt :laugh:

Jag har sett en gång förrut, när jag åkte till jobbet i mörkret. Undrade varför det stod en shetlandsponny på vägen. Men insåg att det var en stor galt som stod på vägen, jag hann stanna och den gick lungt vidare...

Vi har massa vildsvin här men ser dem sällan. Ser däremot spåren efter dem på åkern :grin:

För er som kommer ihåg historien om min ålfobi under förra graviditeten kan jag upplysa om att den har förvärrats. Numera gäller den även daggmaskar. Var tvungen att sluta rensa ogräs för det var så mycket daggmaskar. Sen när sonen började plocka upp dem för att ha som agn när han fiskade, då blev det för mycket :crazy:

Imorgon kommer svärmor, ska bli spännande att se vad hon har med sig. hon har skrivit lite kryptiska mejl om ett stort paket. jag är nyfiken!

A sover igen, ska bli spännande att se hur länge han sover imorgon. Säkert längre än sju så att jag måste väcka honom för att köra sambon till jobbet (om han inte får ihop bilen ikväll vill säga)

Håller era barn handen? A totalvägrar och springer åt andra hållet. Han bryr sig inte om vad jag gör, han går glatt iväg utan mig. Han börjar vägra åka vagn och vill springa själv, hur lätt är det när han inte "går fot" eller kommer på inkallning :angel:

Håller era barn handen? A totalvägrar och springer åt andra hållet. Han bryr sig inte om vad jag gör, han går glatt iväg utan mig. Han börjar vägra åka vagn och vill springa själv, hur lätt är det när han inte "går fot" eller kommer på inkallning :angel:

Hi hi hi, han låter precis som min äldsta son (4) :p Å han är så än idag, inte gå med mamma och pappa inte.

Men minstingen S, han är en riktig hålla-handen-kille han :love:

Häftigt!
Jag har också råkat på vildsvin till häst, de sprang parallellt med oss ca 20 m upp i skogen, var också en hel familj. Mäktig upplevelse, men jag tyckte det var rätt läskigt, tur att min häst höll sig så cool som hon gjorde, hon som var en liten virrpanna annars.

Visst skrev jag förut om min jobbsituation? Att jag bara har 50% tjänst kvar och min chef vill köpa ut mig helt (för två månadslöner...) då jag inte är intresserad av en 50% tjänst och söker annat. Efter det beskedet igår gav jag mig ut på jobbjakt och sökte 4 tjänster, jag har sökt lite smått innan, men nu får jag gå in för det lite mer intensivt. Idag ringde ett bolag jag skickade in ansökan till för ca en månad så på måndag ska jag på intervju, jag hoppas på tur nu!

Jag har sett mängder med vildsvin när man åkte till/från förra stallet, men då satt man ju tryggt i bilen. Kultingarna är ju dock hur söta som helst, de stora har jag dock en väldig respekt för!

Oj, vad modig du är :D Jag hade nog dött lite där tror jag och snabbt smugit mig längre och längre bort ;)

Kl
Tack för era svar angående bilen, vilken ångest jag har haft hela eftermiddagen! Nu lite senare tog jag bilen hem till mina föräldrar och började rota igenom alla papperna i deras pärmar och tillslut fann jag dem mellan två pärmar i ett kuvert, bra jobbat Fanny, NOT! Men nu är i alla fall alla papper i sin ordning och även om det kändes mycket sorgligt när jag körde min pärla ikväll för kanske sista gången så hoppas jag verkligen att han (ja, för han heter ju BILL :D ) får en ny ägare imorgon.

Oregano; Hoppas ni får en underbar resa nu och vad skönt att resan ner gick bra!

kl

Borde verkligen gå och lägga mig för jag är trött som jagvetintevad efter två stöknätter, men för trött för att orka gå och borsta tänderna och masa mig en trappa upp, typ.

Så jag bränner av ännu ett inredningsinlägg, bara för att vi just haft premiärkväll i vårt uterum och jag är sååå nöjd!

img_9854_145601310.jpg

img_9896_145601365.jpg

img_9854_145601310.jpg

img_9856_145600638.jpg

img_0025_145599929.jpg

För att inte bomba sönder tråden med irrelevant inredning får jag väl hänvisa till min blogg för fler bilder :D

Om han vill köpa ut di så får du inte gå med på två månadslöner!! Minst 6 mån tycker jag du ska kräva. Eller alltså, missförstå mig rätt, du får göra som du vill, men jag tror du sitter i en bra position för att få en bättre deal.

Som exempel: Min föregångare på mitt jobb jag har nu blev utköpt efter mammaledighet för två årslöner. Men hon hade iofs jobbat ganska länge och ville verkligen komma tillbaka...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
947
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat