Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Jag är inte lika rädd för kvarskatt som du är, men vi är mer observanta nu än vad vi varit innan. Vårt jobb hade helt plötsligt jämka dubbelt så mycket än vad de egentligen skulle göra och det märkte inte vi. Det var först när jag började undersöka varför vi fått 14000 kr i kvarskatt. Inte så roligt.
Jag har också funderat på det där med rot/rut. Är verkligen ingen ekonom och jag har inte tagit reda på hur det egentligen är, men det känns som att skattelättnaden blir större om man tjänar mycket så man betalar statlig skatt? Är det därför många får kvarskatt, för att man inte tjänar över de 35000 kronorna/mån eller vad det är? Jag ska nog banne mig kolla upp det, för då får det stå makens namn på våra städfakturor och inte mitt namn.Men varför ska de behöva betala tillbaka allt från rotavdraget? min stora skräck har alltid varit restskatt och har fått betala tillbaka en gång på ca 700 kr, min chef drar t.o.m. extra skatt på mig bara för jag är rädd för restskatt och vi jämkar ingenting heller av samma rädsla.
Jag är inte lika rädd för kvarskatt som du är, men vi är mer observanta nu än vad vi varit innan. Vårt jobb hade helt plötsligt jämka dubbelt så mycket än vad de egentligen skulle göra och det märkte inte vi. Det var först när jag började undersöka varför vi fått 14000 kr i kvarskatt. Inte så roligt.