Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Ungefär som jag med min silvriga bil då.
Va väl närapå det ända krav jag hade, att den inte skulle vara silver!
Visst :devil: blev det en!

Men en blå hade jag gärna haft;)

Ungefär som jag med min silvriga bil då.
Va väl närapå det ända krav jag hade, att den inte skulle vara silver!
Visst :devil: blev det en!

Men en blå hade jag gärna haft;)

Hahaha, vi kanske skulle byta?! :D Nej här såg det ut såhär; allra minst en blå bil, näst minst ville jag ha en silvrig ;)

Jamen visst! Det gör vi ;)

Nä, men himla synd att det är typ lika dyrt att lackera om en bil som att köpa en bättre begagnad. Annars hade jag lämnat in den så de hade fixat bucklan och lite ny färg (olivgrönmetallic:love:)

Jamen visst! Det gör vi ;)

Nä, men himla synd att det är typ lika dyrt att lackera om en bil som att köpa en bättre begagnad. Annars hade jag lämnat in den så de hade fixat bucklan och lite ny färg (olivgrönmetallic:love:)

Jag funderade också på att lackera om bilen, hade varit toppen. Men nä, kom också fram till att det nog blir för dyrt ;) I övrigt är vi nöjda. Jag hade väl kunnat vara utan turbo, även om det är för jäkla roligt att gasa på :D Är snål och vill inte att den ska dricka så mycket ;)

*kl*

Selma fick hög feber inatt, vi var uppe i 40 grader. Ringde sjukvårdsupplysningen, sambon var i upplösningstillstånd och ville åka in till akuten, men hon drack bra med vatten och hade kissiga blöjor + att hon somnade till efter ett tag när hon fått Alvedon.

Hon känns inte lika varm idag, men är väldigt medtagen och vi har inte kommit upp ur sängen än. Hon har sovit på mig hela natten, så jag är lite halvseg. Sambon ringde nyss och jag minns inte ett ord av vad han sa. :o

Veterinären kom igår kväll och kollade igenom min lilla B. Så nu är det metacam och boxvila till på fredag då det är ultraljud på g. Svullnaden måste bara gå ned först. Hoppas att det inte är något farligt. Älskar verkligen mina underbara vänner som tar sig tid att hjälpa till och lära. :love:

Stackars lilla Selma... :( Hoppas att hon kryar på sig snart. Vilken himla otur ni har haft med sjuka och feber hit och dit. Hoppas det blir bra med hästen också.

Kl
Hoppas att jag kommer att vara lite piggare idag. Jag var helt fruktansvärt trött igår ju. Har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv tror jag. Vet inte om det berodde på postafenen jag åt, eller om det var ändå. Ska åka iväg och handla nu, men har egentligen ingen lust. Är inte sugen på någon mat alls och jag mår lite halvkymigt, så jag vet inte vad jag ska handla... Blä....

Skorpor fungerade för min svägerska, har du prövat det?

Postafen kan användas som insomningstablett, så det är inte helt omöjligt att du var så trött pga den. :)

Jag är så trött idag, Selma och jag bara sitter och kollar på varandra vid köksbordet och ser helt snurriga ut. Skönt att vi är på samma nivå.

Senast ändrad:

Skulle gärna äta det, men precis som förra gången är skorpor, kex och liknande något som jag bara inte kan äta. Det är synd, för det är ju enkelt att ta fram och äta.

Det snöar ute!! :mad: Det ska ju bli vår nu!

Oj, är det så alltså?! :eek: Med postafen alltså. Herre gud, då fattar jag varför jag var trött! Som tur var somnade Vilgot tillsammans med mig på sängen på eftermiddagen och så sov vi en timme. När maken kom hem sov jag en timme till och så kl 20 kunde jag ha somnat för natten. Men jag ville titta på en unge i minuten, så jag höll mig vaken. Kanske skulle ta en postafen när vi sätter oss på planet, så kanske jag sover iaf. Har svårt att sova på flygplan.

Hehe, om jag inte har helt fel så är det ett insomningspiller, har för mig att det var ett av de pillrena jag fick när jag hade sömnsvårigheter. Står det inget i bipackssedeln?

Jag har också svårt för skorpor, det enda jag fick i mig ett tag var bubbelvatten (vanligt vatten spydde jag av), choklad (när jag kände hur blodsockret störtade), chips (mmm, sältan) och piggelinglass. Jag är inte ens jätteförtjust i choklad och chips i vanliga fall. :crazy:

Oj, snö? Här var det sol imorse, men nu har det mulnat på. Det kommer väl snö här också. :( i vanliga fall älskar jag snö, men nu försenar det bara bygget av min paddock som jag vill få klar. SUCK!

Nu har Selma somnat om igen efter Alvedon och vällingintag. Usch, det är verkligen hemskt att se henne såhär. :(

Usch då! JAg vet hur du har det.. Ebba hade ju så förra helgen.. Kändes som en disktrasa i sig själv :( Men efter 3 dagar hade hn bara lite feber på kvällen...
Det bästa med febern i mitt fall var ju att Ebba sv hela nätterna.... Så bra har vi det inte nu... Nu vaknar hon kl 3 o ska ha mat igen.

Hoppas att de hittar något enkelt på lilla Bajke... En benbit som sitter bra är ju snabbt rehab på...

Det står bara att dåsighet är en vanlig biverkning och att det kan försämra reaktionsförmågan. Fast det står också att läkare kan ordinera det för annat användningsområde också.

Mina symptom är precis som förra gången. Kan inte tänka mig äta skorpor/kex, potatis är jättegott, sött är otäckt. Redan innan jag plussade så tänkte jag på att mitt fredagsgodis inte smakade så gott som det brukar. Nu har jag inget godisbehov öht. I slutet av grav så moffade jag choklad och det är inget jag äter i normala fall. Skillnaden är nog att då ville jag äta "tung" mat med såser och sånt som mättade bra. Nu tror jag att jag att jag vill äta sallad med kronärtskockor, oliver och soltorkade tomater, men jag vet inte förrän jag har provat. Ska köpa hem lite sånt iaf.

Precis. Selma är ju vanligtvis fullt ös medvetslös hela tiden, på ett strålande humör, att se henne helt svag och urlakad med rödkantade ögon, det riktigt skär i mammahjärtat. Skönt att Ebba blivit frisk, men inte att honinte förstår att hon skulle sluta äta på nätterna. ;) tycker faktiskt synd om er, jag skulle bli tokig om Selma fortfarande åt på nätterna. Skulle se ut som en sömngångare.

Det är nästan så att jag hoppas på en lös benbit som är lätt att operera. Det var det som det var kortast rehab för nästan. :/ usch, blir verkligen så less på det här. Först 6 veckor med hovböld, igångsättning och nu det här. Fick iaf beröm för att allting annat såg bra ut. Inte sned, bra rörelse i korset och väldigt mjuk och fin. Alltid något att vara glad för och se genom tårarna. Sambon tycker jag är dum som bara ser det värsta, men igår kändes verkligen allt så deppigt. Tycker så synd om lilla b och som om de inte vore nig så kom svärmor över. :p

*kl*

Nu har jag varit hos bm, A uppförde sig som en ängel hela tiden. Snäll unge som jag kan ta med överallt. Nu var han dock trött på att sitta stilla så nu röjer han järnet här hemma. Jag är helt död och hade helst sovit en timme. Funderar faktiskt på att ringa mamma och kolla om hon kan komma hit en stund.

Enligt bm så har jag bf 19 oktober. Bloddtrycket var 90/70 inte konstigt att jag känner mig svimfärdig mest hela tiden :grin:
När vi började prata om A.s förlossning så bröt jag ihop och hon sa med en gång att hon skriver en remiss till aurora bm i Halmstad.

Är så himla glad att jag går hos samma bm som förra gången, hon vet ju allt strul som hände förra graviditeten. :)
Var inom jobbet på vägen hem och snackade lite, en kollegas dotter var gravid och skulle haft i september. Hon fick missfall igår i v 14.. Jag som började slappna av lite nu när jag snart har passerat de första 12 veckorna.

Måste ta tag i SB!!!! Blir att göra det i em när jag ska hämta sambon på jobbet.

Vad hittar alla andra på idag?

Här är det mulet och duggar idag, inget uppmuntrande väder precis

Idag verkar Oscar vara på sitt sämsta humör. Skittråkigt när han bara tjuter å piper helatiden!
Annars så kommer hovslagaren idag, och pissigast med det är att det inte ens är min hästs tur idag. Utan jag får packa med mig grinolle dit och ta in de andras hästar bara för att de inte är hemma :grin:
Kan de aldrig lära sig att planera lite bättre :devil:

Idag verkar Oscar vara på sitt sämsta humör. Skittråkigt när han bara tjuter å piper helatiden!
Annars så kommer hovslagaren idag, och pissigast med det är att det inte ens är min hästs tur idag. Utan jag får packa med mig grinolle dit och ta in de andras hästar bara för att de inte är hemma :grin:
Kan de aldrig lära sig att planera lite bättre :devil:

Kunde ju nästan vara jag som skrev det! H är väl fortfarande lite trött efter förkylningen och han bara morrar och tjurar, inget är bra eller kul särskilt länge - inte likt min bäbis! Och hovslagaren kommer idag, fast här är det mina som ska skos :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
878
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 228
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar