Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

*kl*
slår ner som en blixt från klarblå himmel :laugh:

Macken
Vi sitter och planerar sommarens tävlingar. Har kommit på att vi behöver en pulsklocka till hästarna. Du som rider distans kanske råkar ha någon till övers som du vill sälja??!! :angel::idea:

Övrigt

Annars är allt bra med oss, hinner tyvärr inte vara så mkt här inne, har lte förberedelser nu inför den stundande lamningen, jobbar lite och sen njuter vi av det underbara vädret :love: åker till fjällen i morgon och kommer hem på söndag :banana:

Mohahahaha jag kunde inte låta bli :devil: :rofl:

Vad blev det för årsmodell till slut då? :)

Den är ganska gammal, en -01. för oss är detta nytt :D. Fördelen är att den bara haft en ägare och verkligen pedantiskt skött, vilket känns skönt =)

Kl

Idag har vi varit på 10-månaderskontroll: Milton vägde 11620 gram och var 77 cm lång :)
Efter det var jag hos frisören och slog ihjäl några timmar. Så himla skönt och jag njöt hela tiden. Är så nöjd med frisören och går alltid till henne. Snackar lite skit och bara njuter i fulla drag. Klipp och lite slingor = en ny människa idag ;)

Vilken jättekille! :D Jag som tyckte 10,5 kg på 10 månkontrollen var mycket. :angel:

Nu ska vi iaf åka och handla. Kunde inte göra det på fm, för jag kom på att jag var tvungen att duscha först och det kan jag ju bara göra när V sover.

Jo, visst är det skönt att gå hos samma. Förut tänkte jag att det inte skulle spela nån roll, men efter att ha varit där förra veckan så känns det bara skönt. Även om det inte var något speciellt som hände under varken grav eller förlossning, så känner vi igen varandra liksom.

Måste vara kul för henne också att se "resultatet" från förra grav också. :D Men det är väl bara jag som tycker att Vilgot är den mest fantastiska 1-åringen i världen. :angel:

Min är också en -01, en tidigare ägare och pedantskött :) En välskött bil känns inte gammal även om den är det på pappret :idea:

Åh vilken lättnad!! När vi kollade skattebeskedet förra veckan och M satt och räknade så fick han det till att jag skulle få 11-12.000 i restskatt :eek: Nu har papperna äntligen kommit från skatteverket och även jag ska få tillbaka på skatten :banana:

Eftersom vi har utnyttjat rotavdraget och det inte fanns med på beskedet så satt M och räknade på det men räknade givetvis fel. Tråkigt att jag inte får tillbaka lika mycket som vanligt men jag är nöjd. Hade blivit nöjd med +/- 0 också jämfört meed 11-12000 i rest.

Även vi har varit på 10mån koll... Besiktning UA ;)
Ebba är numer 71.5cm över marken och 9325g tung.... Hon ligger exakt på kurvorna. Ibland slår det på 2mm men då har det rättat till sig nästa gång...

Frågade om man redan nu kunde se hur lång hon blir i slutänden om hon fortsätter följa o då sa sköterskan att liite längre än mig. Ebba 165cm ganska lagom ;) hihi

En på min fb är inte alls lika glad.. De har också utnyjjat rotavdraget o får betala tillbaka allt... -15000.. Jättekul :( Eller inte..

Alltså- jag skulle ju får tillbaka men ju fler sm skriver att deras inte är så bra så måste jag nog gå in o kolla igen :/

Kanske ska fråga vid 1-årskollen om de kan räkna ut på Isabella också hur lång hon kan sias att bli :) eller kan man räkna ut det själv på ngt enkelt vis?

Men varför ska de behöva betala tillbaka allt från rotavdraget? :confused: min stora skräck har alltid varit restskatt och har fått betala tillbaka en gång på ca 700 kr, min chef drar t.o.m. extra skatt på mig bara för jag är rädd för restskatt och vi jämkar ingenting heller av samma rädsla.

Senast ändrad:

*kl*
:

Macken
Vi sitter och planerar sommarens tävlingar. Har kommit på att vi behöver en pulsklocka till hästarna. Du som rider distans kanske råkar ha någon till övers som du vill sälja??!! :angel::idea:

:

Jag är jättetråkig, har bara en klocka, som jag knappt använder. Jag använder det bara vid pass då jag ska hålla jämn puls och ibland vid intervaller om jag är ensam typ... Sen använder vi oss mest av den med handtag som vi även har i grind. Då min gubbe brukar följa med när jag ska göra intervaller så brukar han ta bde puls och tid åt mig...

Jag använder inte klockan så mycket fasten det är en jättebra superduper som min man köpt till mig, då man har ett band runt magen som bara blider och så får man inten kontakt för att benet är ivägen. Ska köpa sensorn för ridning, den med remmen är tänkt för körning.

Jag är lite deprimerad, ville åka och tävla påskhelgen i skåne, men efter att ha betalt räkningarna så kan jag nog glömma det... :( 1500 i anmälningsavgift, stallplats och soppa 120 mil.
Hade bara massa tråkiga räkningar ifrån kliniken och olika tillstånd att "gräva ner häst"räkningar. Så det tog alla pengarna (5000). Att leva på mammapeng är inte alltid glass och ballonger...

*kl*

Vad hittar alla andra på idag?

Här är det mulet och duggar idag, inget uppmuntrande väder precis

Själv mår jag peck i dag. ätit LCHF i ett par månader nu och i går kom vi på att vi skulle äta mackaroner.... Det tyckte inte min kropp om, så jag har varit dålig i magen och allmänt dålig. S har inte heller varit för pigg, vill inte riktigt äta. Kräktes helt plötsligt när jag hade bytt på henne och satte henne på golvet.

Ska ta in grannens hästar och förhoppningsvis orka rida i väll. Då min medryttare kommer kl 18.

Sen har vi roligt projekt på gång! Vårat nya badrum som det blev stopp i för en månad sedan har det blivit stopp i igen. Så gubben och jag ska rensa avloppet igen.
Det tråkiga är att det är hans fel att det blir stopp. Han kapade det gamla gjujärnsröret och då råkade det trilla ner bitar som han inte tog rätt på... Sen kopplade han nya plaströr på den biten som blev kvar. Den delen där skiten nu fastnar i något i röret....

Vi ska byta den delen den dagen vi renoverar badrummet nere, då den är ingjuten i golvet som vi kommer bila bort. Men vi hade inte tänkt högprioritera badrummet nere, men tyvärr kanske vi måste tänka om... Problemet är att nytt badrum kostar... Därför tänkte vi ta det sist när allt annat är klart.

En på min fb är inte alls lika glad.. De har också utnyjjat rotavdraget o får betala tillbaka allt... -15000.. Jättekul :( Eller inte..

Alltså- jag skulle ju får tillbaka men ju fler sm skriver att deras inte är så bra så måste jag nog gå in o kolla igen :/

Får man inte besked direkt när man ansökt om rotavdrag? Vi eller hantverkarna rättare sagt har ju ansökt en massa nu när vi renoverat här hemma. Kan man få avslag i efterhand? :crazy:

Usch vad det blir mycket stavfel numera... Men jag har små händer som vill hjälpa till och trycka på tangenterna...

Vad tråkigt det är när pengarna inte räcker till det man vill. Mina pengar gick jämt ut med räkningarna denna månad *suck*

Får man inte besked direkt när man ansökt om rotavdrag? Vi eller hantverkarna rättare sagt har ju ansökt en massa nu när vi renoverat här hemma. Kan man få avslag i efterhand? :crazy:

Enligt min man så får företaget man anlitar pengarna direkt från skatteverket men det kontrolleras inte förrän när det är dags att deklarera om det finns utrymme för avdraget. Man måste själv ha koll på hur mycket man kan ta ut genom rotavdraget.

ja, som härdå... Träkigt, men det blir bättre till sommaren då inte elen ligger på 5' oxå...

Har det inte varit så hela vintern för er? Jag nallar vidare på sparkontot jag... Denna månaden rånade jag min snälla sambo... Iofs har vi gemensam ekonomi men jag brukar inte föra över till mig från hans...

Det positiva är att vi snart har mindre i elräkningar iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
872
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 017
· Visningar
31 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka