Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

JAg har olja i... Så länge behöver den inte hålla ;) Men jag diskar ur den efteråt för det är ju som olja liksom...

Har precis tittat igenom gravidtråden. Konstigt att det bara är 1 st som är beräknad i april, det ska ju vara den månaden då det föds mest barn!

Haha, så resonerade vi med :)
Vi frågade dock en försäljare om varför man inte borde använda olja då det inte stod anledning på utsidan och svaret var att det kunde bli halt :grin:
Dåligt att de inte ens har koll på vad som står i medföljande beskrivning...

Ååååååhhhhh, vad jag blir ledsen. :( tycker min häst har känts orolig och ojämn sen jag flög av. Har gått igenom honom och inte hittat något och inte tyckt att han haltat. Min granni som är equiterapeft (stavning?) erbjöd sig att komma och kika och idag när hon kommer är höger has helt gallig. Både fram, sidorna och bak. :cry: hon trodde det var en lös benbit eller vrickning/stukning. Det kunde tydligen ta ett par dagar innan det syntes något. Hon skulle hem och prata med sin sambo som är vet och så skulle de lägga upp en plan, om vi ska till kliniken eller om han kan komma hit. Jävla skit! Precis när vi kommit igång och allt känts så bra. :cry:

Det är du&jag... Långt borta... Och jag har ändå ingen ny bil iofs. Men jag har haft... Och man kommer ihåg varenda litet märke ;)
Vår stora bil är inte ny, men jag är lika rädd om den för det. :love: Vi hade sån tur att vi fick dörrarna omlackerade på nån garanti när vi köpte den, så det enda som var lite repigt var ovanpå kofångaren in till bagageluckan. Åh vad jag störde mig på det. Men så blev vi krockade och även den blev omlackerad. :idea:

Kl
Åh, vilken underbart snäll man jag har!!! :love: Jag har varit så trött, så trött så trött idag så jag kunnat somna ståendes. Jag skickade sms och bad honom komma hem tidigt idag. Och det gjorde han och tog hand om Vilgot och lagade mat så jag fick sova en stund. :bow: :bow:

Hej på er! En snabb fråga bara, tänkte göra fisksoppa med saffran till middag idag. Är det okej för toddlers (:D) att äta saffran, inte för starkt eller så? Ska sätta mig ikväll och läsa igen alla sidor sedan helgen, kram på er!

Saffran är väl inte starkt? Det kan du nog utan problem använda. Jag råkade hälla i ganska mycket curry i en gryta, så det blev ganska starkt, men det åt V med god aptit. Jag hällde i lite extra mjölk och smör i hans mat bara.

siri kan ha sitt babyskydd ett bra tag till!!!! :)

Det kan Isabella också men vi har bytt ändå eftersom jag tyckte att fästen för bältet satt för långt ner på ryggen så att de gled ner på axlarna = jag blev rädd att hon skulle kunna glida ur den om ngt hände.

Jag vet iofs inte om något kan hända men jag är nog lite paranoid.

Senast ändrad:

Har en sådan! Problemet är att E4:an går inom räckhåll för och vi får in ganska många långtradare på den, ganska störande.

Fast på den vi har så kan du ställa in massa olika privatkoder (flera 100), som gör de näst intill omöjligt att hamna på samma kanal. Vi har inte orkat bry oss om de (inte orkat läsa instruktionsboken), så vi får in lite skidåkare och även skidpersonalen ibland på vår. :laugh:

Jag har haft lite saffran till H i någon maträtt, så hoppas det inte är några problems :o Han visade då inget iaf!

Saffran skall tydligen vara giftigt för barn, hundar o katter. I alla fall enligt en veterinär på Nyhetsmorgon i julas. Sen vilka mängder det handlar om har jag ingen aning om. Men som krydda i en maträtt borde det vara ofaligt.

Saffran är giftigt för alla. Fast då får man peta i sig betydligt större mängder än vad som är normalt i matlagning, uppåt fem gram. Och tio påsar saffran är ju inte så vanligt att man häller i en portion. ;)

Saffran är giftigt för alla. Fast då får man peta i sig betydligt större mängder än vad som är normalt i matlagning, uppåt fem gram. Och tio påsar saffran är ju inte så vanligt att man häller i en portion. ;)

Oj! Det hade jag ingen aning om. Men då är det ingen fara med en påse saffran i en hel soppa :D Gjorde en så himla god fisk- och räksoppa med saffran, den ska Milton få smaka på till middag imorgon tänkte jag =)

Kl
Juzzzen; Fy fasen vilken tråkig vecka du har lämnat bakom dig, hoppas denna blir mycket mycket bättre. Trist det där med sadel alltså.. Har ju också haft stora problem med sadel till min Armani. En hel djungel det där alltså. Vad för sadel skulle du kunna tänka dig eller vilken tror du skulle passa honom? Kram till dig!

Som sagt. Det var en veterinär på nyhetsmorgon som sa att katter hundar och småbarn kunde bli förgiftade av det som fanns i saffransbullar. En riktigt glupsk hund som kommer över ett nybak kan jag kanske förstå. De andra känns väldigt osannolika.

Får gratulera till din marinblåa volvo ;)

:devil: TYST MED DIG :D Jag vet och jag mådde lite dåligt över det faktiskt, men jag fick svälja det, annars hade ett par personer halshuggit mig tror jag.. Du kan bara tänka dig hur mycket det bar emot, nu har jag helt plötsligt TVÅ blå bilar . . .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
879
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 235
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar