Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jag drömde att det startades en tråd om våran tråd här på buke. Alla diskuterade oss och att vi inte var riktigt kloka som hade kommit till del 17 på 1.5 år :D

Men gud vad sjukt! :rofl: Däremot har jag undrat flera gånger hur många utomstående som läser tråden. Finns säkert en hel del, men jag förstår inte nöjet med det om man inte själv är delaktig. Jag läser t.ex inte de andra mamma-trådarna.

Precis samma fråga ställde jag för ungefär ett år sen.
För jag hade ju bilder på magen på pixbox som jag la ut här.
Då kan man ju se hur många som tittat, snittade väl typ 15 visningar per bild. Och då va det ju ändå i den nålade mag-tråden.
Men bilden jag la ut när Oscar va nyfödd och jag låg där i förlossningssängen, förvisso utan att det visades något oanständigt. Men den bilden hade 300 visningar (:eek:) Och det va här i våran tråd.

Så det är nog några fler som läser tråden ja.

Haha, vilken udda dröm!

Jag måste bara få berätta att vi haft en riktigt bra natt för att vara oss! M har bara vaknat två gånger och sammanlagt druckit en flaska välling. Sen vaknade hon vid 7 och då trodde jag att det skulle bli morgon, men för att köpa mig lite tid i sängen fick hon en flaska ersättning och somnade om hos mig :) så vid 9 var det morgon, helt i min smak!

vi är ju en del vår/sommarmammor som hänger med i kulisserna också. Men som inte hinner skriva och disskutera så mycket :(

Lottch: fy fan vad avis jag är på dig!! (Inte på att hästen är skadad, nä usch det var trist!!) Men du har en Krister, å sen har du dessutom en EQ + VET till granne. Det måste ju ändå vara rena drömmen? Jag skulle ge mycket för att ha goda vänner med den kunskapen.

Själv väntar jag mest på att våren skall komma på riktigt här så att det går att rida i paddocken igen. Orkar inte asa iväg mig till ridhuset i tid och otid.. Någon som vill ha lite snö??

Amani_ Vilken stor kille du har :love:
Min skrutt hade typ exakt den vikten/längden nu på 1-års kollen

Å sen lite ångest.. Har inte fixat SB än, paniiiiiik

Jag inbillar mig att det är långt fler som läser tråden när det börjar bli dags för bebisarna att komma ut. Tror inte du det? Många tycker det ju är kul att se bilder på nyfödda och läsa förlossningsberättelser. Jag har lite svårt att förstå att vår tråd fortfarande skulle vara intressant för allmänheten, men det finns säkert en del knäppgökar där ute. :D

Jag var jättetidig med SB, men har inte skickat iväg den än. Var så sen med SS, så därför tog jag mig i kragen och fixade direkt för att inte få den där paniken.

Imorgon ska jag fixa SB när jag ändå ska in till stan. Har hela tiden tänkt att det är lugnt och har gott om tid... ja... hmm...

Vet inte riktigt däremot hur man ska hinta/tipsa vem det är ifrån, det är det svåraste av allt tycker jag.

Har haft lite svårt att komma på vad jag skulle köpa till mitt SB-barn. Men till slut hittade jag något som jag hoppas att h*n kommer tycka om, så nu är den fixad! Då behöver man inte fundera på den iaf nu när vi åker upp till fjälls!

*kl*

Många skriver om 10 månaderskontroll. Är det ngt ni fått uppbokat med BVC?! Theo har inte fått det, var dit för kanske 1 månad sedan och då sa dom då inget, pratade bara om pappasamtalet...Theo blev 10 månader förra onsdagen.

Är faktiskt lite ledsen över vårt BVC, det försvinner den sista maj, då måste vi börja åka in till stan på kontroller :( Är så bra nu, man kan bara åka dit å väga när man vill...å nära är det också, eller ja, om man nu tycker 7 km är nära men närmare än 2 mil iaf som det blir sen.

Stackars Milton! Jag har det precis som du, Selma har bara sovit bra i sin säng och i sin vagn, i 2 dagar har hon bara kunnat sova på mig, vilket innebär att jag i stort sett inte sovit någonting. :p men vad gör man inte?

Jag hade också en Volvo från -01, en xc70 med en 2.4t och som jag älskade den bilen. :love:

Ja det känns verkligen omvänt. Han ville dock sova i vagnen ute nu och somnade innan jag ens hann lägga ner honom i princip. Skönt för då kan jag vara lite för mig själv, plocka lite och äta i lugn och ro. Feber fortfarande, nu 38,8, igår 39,5 som högst när vi tempade. Något man ska tänka på? Han äter macka och dricker välling och ersättning med glädje. Något annat vill han inte ha, varken middag eller gröt. Men han vill ju ha något och det är ju bra. Hur mycket alvedon vågar man ge? Sambon är döstressad över det och hade helst stoppat i honom alvedon en gång i kvarten, allt för att slippa se Milton sjuk.

Åh, vår volvo är också en 2,4t, love it :D

Så mycket alvedon som står på förpackningen. Hjälper aldrig att ge för mycket och det är sällan farligt att ge så mycket som man får.

Pappasamtal har inte vi. Inte för att det behövs för oss, men det finns säkert pappor som behöver det så idén är inte dum. Vår bvc-sköterska bokar in nästa besök på en gång och sista tiden har det väl varit 6, 8, 10 och sen 12 månader. Därefter är det 18 månader.

Hihihihi, ja nog är han en stor kille alltid, vår Milton :D Så häftigt egentligen, med tanke på att varken jag eller sambon är stora alls - jag är 169 lång och normalbyggd. Sambon är 180 lång och också normalbyggd. Däremot är min pappa lång och sambons mamma är också lång, så han brås väl på dessa ;)

Jag har också fullständig panik över SB. Trodde det var lugnt, men nej nu är ju Milton sjuk, jag fyller snart år så vi ska ha kalas både lördag och söndag och så ska jag jobba imorgon. Men jag får försöka ta mig till stan på fredag och verkligen se till att bli klar då =)

Så mycket alvedon som står på förpackningen. Hjälper aldrig att ge för mycket och det är sällan farligt att ge så mycket som man får.

Jag är skitdum kanske på andra hållet än min sambo. Jag ger hellre för lite. Lite feber får de liksom gärna ha, samtidigt vill man ju inte att de är helt medtagna.. Och för mycket skulle vi aldrig få för oss att ge honom =)

Nej feber i sig är inte skadligt utan febern hjäper kroppen att döda virus för att det blir för varm i kroppen men medtagna ska de ju inte vara :) Vet inte vilken sort ni ger supp eller mixtur (spelar eg ingen roll) men om han verkar "pigg" efter 6h utan alvedon så kan man ju avvakta en stund och tempa och ge alvedon senare om han blir hängig.

Jo han får flytande alvedon. Det som är är väl det att jag tycker varken han är pigg med eller utan alvedon i kroppen :confused: Klart att febern sjunker med alvedon i kroppen, men i övrigt tycker jag inte att jag märker så stor skillnad..

Gissar att pappasamtalet är i samma stil som mammasamtalet. Dom frågar hur man tycker dett gått, om det fungerar bra, om man mår dåligt etc. Även om man har en bra relation etc så tror jag att det kan vara bra att få prata med någon annan också, jag har ju er så jag hade nog inte behövt mammasamtalet. Men det är ju inte alla som har så fina människor på ett internetforum som som vi alla här inne har :laugh: :love:

Haha, jag vill inte byta grannar iaf. De är dessutom trevliga och roliga + bra vinsmak, så jag släpper dem inte så lätt. ;)

Väntar som sagt också på att snö/is/tjäle ska försvinna nu. Vad har ni för underlag överst i er paddock? Det är det enda vi har kvar att besluta om nu. Så svårt. :crazy: finns ju en uppsjö av alla möjliga olika med tillhörande varierande pris. Var inne på någon terra först, men nu känner jag att jag likagärna kan ta sand+flis. Ska lägga Ottomatta iaf, så skulle jag ändra mig är det hyfsat enkelt att byta överst om det skulle bli katastrof.

@oregano: haha, jag vet! Misstänker att det ser ungefär likadant ut hos oss också. Halvseg unge som ser på tv eller gosar med katt/hund och mamma som ligger i sängen med iPad/iPhone i handen? ;)

Selma har också gått på gröt och välling nu + vatten hela tiden. Hr försökt ge henne mackor, skinka, ost osv - men allt hamnar på golvet, till hundarnas stora glädje... :grin: sålänge de får i sig vätska och har kiss i blöjan behöver man inte oroa sig (enligt sjukvårdsupplysningen).

Vi har gett Alvedon när Selma haft över 39 grader, inatt hade hon 40 grader och sambon höll på att dö av orolighet, men det gick tydligen bra att somna snarkandes i soffan sen. :p idag har hon legat på 38 grader utan Alvedon, så jag hoppas att det ska släppa nu. Efter 2 dagar med noll sömn och en Selma som varit som klister så längtar jag efter en natt med sömn + en lååååång dusch.

Åh. Vad avis jag blev på er. Hade jag inte tokkrockat min Volvo (den dog bara 3 år gammal :cry: ) så hade jag nog haft den kvar. :love:

@oregano: haha, jag vet! Misstänker att det ser ungefär likadant ut hos oss också. Halvseg unge som ser på tv eller gosar med katt/hund och mamma som ligger i sängen med iPad/iPhone i handen? ;)
Haha! Ja, precis. Vilka underbara mammor vi är! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
947
· Visningar
29 761
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar