Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Ungefär som min senaste avflygning då :angel: Man ska banne mig aldrig slappna av!

*kl*
H har lärt sig att vinka idag. Muchos gullig, förstås. Eftermiddagen har varit längre än någonsin när jag inte bara ska jaga busfröet, utan dessutom vara sjuk. Men nu är Fadern på väg åtminstone, kanske hemma på 15 min (vilket i eftermiddagstid motsvarar trekvart).

Ja, inte vet jag vart problemet ligger... "Resan" står ju inte och faller med henne heller, så enkast vore ju att säga från början att man inte vill, oavsett om anledningen är ekonomi, ful mage eller vad som helst. Hon har ju säkert gått och funderat länge på hur hon ska ta sig ur det här.

Tappade luften och slog i huvudet, så hjälmen är nog bara att kasta, suck. Den knarrar oroväckande. Det gjorde inte ont när det väl hände, men nu har jag fasen ont. Selma är på sitt bästa pigga humör också, suck, men det är ju bra att hålla igång så att man inte stelnar. :p

Modett: Tellier me about it, tänker ALDRIG slappna av och släppa stiglädret jag har runt halsen på hästskrället. Inser att jag måste ta en galopp där imorgon för att se om han tänker göra det till en vana, hästskrälle! Ska nog ha på mig skyddsvästen också. :angel:

Usch då... Sist jag trillade av fick jag minnesförlust :/ Och ja- såklart köpa ny hjälm... Till den jag lånade den av..
Naturligtvis en ganska dyr hjälm med. O det är ju kul att köpa- om det är till sig själv ;)

Hoppas det inte blir sämre :(

Näst sist jag ramlade av tappade jag också minnet, närminnet. Men det kom som tur var tillbaka efter jag varit på sjukhuset en stund, så kanske.. 1 timma senare. Jag var som en liten papegoja som frågade samma sak hela tiden :D Minns det så väl. Och hur förnuftig jag försökte låta..

Jag var på en tävlingsplats och kom inte ens ihåg var jag var.. Skrattade åt de andra när de sa att jag hade ridit för jag gjorde ju inte det då.... Sjukt eg... en 20 min senare kom allt tillbaka...

Har du en bra försäkring (eller kanske bara en olycksfallförsäkring, jag vet inte så noga) som jag så får du tillbaka hela summan för vad hjälmen kostade ny. Kläder får man knappt hälften för när de klipper sönder dem i ambulansen ;)

Jag rider inte när det blåser hårt ute eftersom jag mer eller mindre bara har vägar och rida på och varken jag eller hästarna uppfattar bilarna tillräckligt bra när de smyger upp bakom en. I skogen är det skogsmaskiner som smyger på en och fyrhjulingar/cross-cyklar :grin:

*kl*
Besöket på Busfabriken tog hårt på Alexanders krafter. Trots att han sov hela vägen i bilen hem plus när vi väntade på att sambon skulle suta jobba så gick det inte att hålla honom vaken längre än till halv sju. Då somnade han under tiden sambon bar upp honom.
Vilket självklart gjorde att han vaknade ännu tidigare idag :grin:

På söndag ändrar vi ju klockan så du hoppas jag att vi får lite längre sovmorgnar än halv sex.

Idag är det vårmarknad i stan, synd att det fina vädret är borta.

Hmmm- var håller Lottch hus eg?? Nu får hon snart skriva lite så vi slipper vara bekymrade för att det tagit värre än hon trodde :/

Mikan- Va underbart ni verkar ha haft det... Nästa gång... Jag kan sätta mig i karatän så fort vi är friska :)

*kl*

Har någon här gjort kreolsk gryta? Hittade ett recept på tasteline som lät gott men tänkte om någon hade några tips?

Haha ja google är din vän :) Var in till huvudorten i kommunen och handlat hem det jag behövde. Får se hur det blir men när jag har ätit det tidigare så har det varit väldigt gott :d

Vad gulliga ni är. :love:

Det är bra med mig, hade hemsk huvudvärk igår och låg och tyckte synd om mig själv. Tog två voltaren och Alvedon imorse och kroppen känns hyfsad. Nacken och ryggen är stela och ömma, men annars känns det som vanligt.

Kände att jag behövde rida idag igen för att inte bli rädd eller liknande, även fast jag helt ärligt inte kände mig rädd någon gång, mer sur för att jag inte satt kvar. :p stoppade iaf bomull i öronen på honom idag för att det naturligtvis blåste storm idag igen. :grin: även fast det blev snöstorm när vi red ut så var han hur cool som helst, så hädanefter blir det bomull vid blåst tills han är äldre och visare. ;)

Tack :) och tack för tipset med hjälmen! Ska ringa till mitt försäkringsbolag imorgon, skulle vara skönt att slippa den utgiften iaf. :)

Ja hjälmar är ju ganska dyra och är viktiga att ha. När jag fick ut pengar för min hjälm så passade jag på att köpa upp mig till en snyggare och skönare hjälm när den bara blev hälften så dyr ;)

Kl

Här är en som haft en riktig vuxendag! :D Har haft planeringsdag med jobbet och fått god macka, god mat och blåbärskaka med vaniljsås. Mat och fika är det bästa när man är på ett konferensställe! :o

Efteråt bjöd chefen på 2 öl/vin/valfritt per pers på after work. :bow: Jag tog en alkoholfri cider (jag körde ju bil ;)) men sen när jag fick den såg jag att det var 0,5%. Vill inte dricka någon alkohol alls nu, men eftersom jag inte hade nån lust att väcka misstankar, så sörplade jag i mig halva flaskan. Resten lämnade jag. Känns väl så där, även om jag fattar att det inte kan vara nån fara.

Nu är jag hemma och det står en Västerbotten- och trattkantarellpaj i ugnen. Är ensam hemma eftersom maken tog V och åkte hem till sina föräldrar. Det kommer hem imorgon. Så i natt ska jag förhoppningsvis sova ostört. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 341
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka