Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Haha, smart! Hade någon eurolite från hööks nu, får väl byta upp mig till en Charles Owen... :angel:

Jag och Selma duschade nyss, älskar vårt pytteilla badrum där man kan ha duschkabinen öppen utan att något blir förstört, Selma plaskar järnet i vattnet och duschen. :love: och sen var mormor här med mat från lokala restaurangen. Mmm. Har krupit ned i soffan nu medan mor min nattar Selma. Så skönt! Sambon är på hockey så jag har makten över fjärrkontrollen. :D Woho!

Hoppas alla ni andra också får ha en mysig fredagkväll! :)

Ja jag gick från en Champion (? minns inte ens vad märket heter) till en Charles Owen ;)

Min fredag blir nog inte så mysig, min mage har packat ihop igen och gör ont :(

Det var en owen jag hade sönder... Men de är ruskigt sköna :) Jag har en gr8 och en wellington... O så en cassic med men den är inte riktigt lika skön som de som ramar in nacken...

Men jag kommer nog köpa en lätt ventilationshjälm nästa gång... Mest för att jag redan har andra iofs.

Jag är larvigt rädd om min hjälm, ramla av är jag inte orolig för eftersom då kan jag få en ny på försäkringen men jag hänger den aldrig på kroken för grimman som jag alltid gjorde förr utan lägger den fint på bänken i stallet ;) Förvarar den även här uppe i huset i stället för i sadelkammaren. Detta är verkligen den bästa hjälm jag har haft eftersom jag alltid har varit snål innan och nöjt mig bara med rätt storlek och en godkänd hjälm.

Ventilationshjälmar passar inte riktigt när man är dressyrfjant som jag ;)

Jag har också en Charles Owen! En Hampton som ligger och samlar damm nu. :( Den är iaf grymt mycket skönare än de Champion Showring jag haft innan.

Stackars din mage... :( Hoppas du får en ganska bra kväll iaf. Själv hoppas jag att det inte är början till en förkylning jag känner nu. Har ont i huvudet trots att jag druckit 6 dl äppeljuice :o och jag har faktiskt fått snyta mig en gång. Fryser gör jag också, men det är inte onormalt iofs. Har ingen lust att ställa in söndagens sparesa, för då åker jag på att betala hela kalaset ändå.

Haha! Jag skulle heller aldrig köpa en ventilationshjälm. Tycker de är grymt fula! :angel: Men jag är ju också dressyrfjant. :D

Hoppas alla ni andra också får ha en mysig fredagkväll! :)

Jag sitter och (försöker) plugga, jag :p. Skyller min oföretagsamhet på att E och jag varit och hälsat på hans neo-kompisar idag (mycket nya intryck ;)) och att det sedan blev en långnattning för E som uppenbarligen också var (över)trött... Imorgon ska han på LAN med sin pappa, och då ska jag slappa massor - åtminstone om jag får gjort det jag ska nu, annars finns ju det eländet kvar!

En CO Wellington Classic ligger uppe på min garderob :D ja så heter de, Champion Showring Lyx hade jag, med läderband :idea:

Nej min mage är jag väldigt osams med men nu verkar den lugna ner sig men den gör mig hemskt illamående och frusen.
Ang. dig så är huvudvärk och svällda slemhinnor vanligt i början av graviditeten så vi håller väl tummarna att det är det som spökar och ingen förkylning :)

Aha! Det visste jag faktiskt inte. Hoppas det är som du tror. Jag får bädda ner mig i sängen tidigt! :D

Jag är ju en hoppidiot... så jag kan ha vad jag vill på huvudet.. Nu kommer jag nog iaf vara duktig o sätta på den ;)
Men som sagt. Vem vet när jag gör nästa köp. Kanske det har kommit någon ny snygg owen då ;)

Aha! Det visste jag faktiskt inte. Hoppas det är som du tror. Jag får bädda ner mig i sängen tidigt! :D

Jag har varit förkyld lokalt i näsan hela veckan, ganska bekvämt iofs att slippa halsont men det är irriterande med rinnande näsa :mad: Jag håller tummarna för dig att du slipper bli förkyld.

Jag är ju en hoppidiot... så jag kan ha vad jag vill på huvudet.. Nu kommer jag nog iaf vara duktig o sätta på den ;)
Men som sagt. Vem vet när jag gör nästa köp. Kanske det har kommit någon ny snygg owen då ;)

Jag har alltid använt hjälm så det är väl dumt att jag inte har skaffat en bekväm förrän man druttade av och fick halva ny.

Förr titlerade jag mig som äkta allroundryttare men nu blir det bara mer och mer dressyr för det är det jag tycker är roligast trots alla hoppkurser och mina förr elitsatsande kusiner. Jag har t.o.m. ridit för Louise Haaga jag :D

Jag nös nyss... :mad:

Jag tycker att det är himla kul med hoppning, men jag är alldeles för feg. Har iaf tränat för Erik Berggren några gånger med "min" dressyrhäst. Det var min hästägare som tyckte att det var roligare att se mig hoppa än att göra det själv, så hon betalade för mig några gånger! :bow: :love:

Vad konstiga du och jag är ;) Fast jag är nog inte så feg egentligen även om jag inte gillar längdhinder. Nu börjar däremot min tant bli gammal och gamla ridskoleben klarar inte lika mycket längre :(

Senast ändrad:

Ett gäng nördar instängda i ett hus, utelämnade till varandra och sina datorer med spel :D. Hoppas att E kan liva upp stämningen och AFK-aktivitetsnivån lite ;)

(LAN = Local Area Network, AFK = Away From Keyboard - det händer uppenbarligen att jag lyssnar på och lär av sambon någon gång då och då i alla fall ;))

Men på vilken nivå har du hoppat då? Jag har aldrig tränat på högre höjder än ca 1 m, även om mitt hopprekord på 1,35 (stolt! :D). Men jag är rädd ändå, inte för att hoppa utan för att ramla av. Vet inte varför, för jag ramlar aldrig av. :D

1,10 men jag har ingen häst som har bättre kapacitet, hon är löshoppad 1,20 med bravur men mer pallar hon inte min lilla häst. Får tänka på att min fina tjej är ett halvgrovt lettiskt hbl som ska få upp sin stora buk också ;)

En gång i tiden så sa jag också så att jag aldrig ramlar av. 18 januari -09 satt jag och filosoferade på lång tygel i skogen och fick åka ambulans till akuten :p så jag säger inte så längre ;)

De (sambon & c:o) tycker uppenbarligen det :p, men jag håller med i din bedömning! Jag menar, de kunde ju sitta och skriva på Buke istället, DET skulle jag förstå tjusningen med :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka