Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Nu är jag lite sur. För nästan två månader så frågade ena grannen om vi (hon, jag och andra grannen) skulle åka på spa. Vi bestämde tillsammans en dag några veckor fram och jag tog på mig att boka tiden. Några dagar senare sms:ade "andra grannen" och skrev att hon inte kunde det datumet pga födelsedagar men att vi kunde åka själva om vi ville. Redan då undrade vi om det var så att hon inte ville följa med eller om hon bara inte ville vara till besvär. Svårt att veta med henne, hon är väldigt snäll och försynt liksom. Jag pratade med henne och frågade om det var några andra datum som var bättre. Så jag bokade om allt och eftersom det var ont om tider fick vi skjuta på det några veckor.
Den dagen de skulle åka bort pga födelsedagar var de hemma hela dagen, jag ser deras bil från vårt hus.
För ett par dagar sedan var jag ute och gick med henne och då sa jag "på söndag är det spa!" Reaktionen blev så konstig, först var hon helt tyst och sen sa hon "ja, just det!" på ett lite konstigt sätt. Senare på promenaden började hon frågade om jag skulle ta med mig bikini och att hon nog inte hade nån som passade.
På söndag är det dags och nu på morgonen får jag ett sms från henne där hon skriver att hon inte har råd att åka eftersom hon varit hos tandläkaren precis.
Varför kan man bara inte säga från början att man inte vill följa med?
Speciellt när jag erbjöd mig att boka om för hennes skull. För att hon inte har råd är bara undanflykter, de har det inte dåligt ställt.