Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

kl

FUCK! Var på Öppna idag och började känna mig lite rinnig i näsan, hann inte ens hem så fryser jag, har kallsupskänsla, ont i halsen och bomull i öronen. Why?!?! Hällde upp en huskur (whisky) direkt jag kom hem och fortsatte med en stor kopp te men hittills eskalerar det bara. Tur att jag kunde lyfta H sovandes från bilstolen till vagnen och att han sover än, så att jag får sitta här och tycka synd om mig själv istället för att jaga krypbäbis. Buhu buhu.

*ursäkta utbrottet*

Vi var till Tittut i Sthlm och tjuvkikade på Isabella. Man behöver ju inte få veta kön med 3D-ul, om det blir fler barn vill jag nog inte veta kön. Vill testa den varianten också :) det enda jag vill ha är extra ul för ny us eftersom Isabella var u.a. på RUL.

bebis_73403104.jpg

1 h gammal Isabella med en dålig mobil-bild.
dsc00015_87020182.jpg

Men där är du ju! :idea: Tänkte precis efterlysa dig. Vart har du varit?

Kl
Jag är arg! (förmodligen argare än jag varit om jag inte varit hormonstinn :o) Vi äter våfflor max 2 ggr per år. Varje gång vi gör det så säger vi att vi borde byta ut det äckliga 15 år gamla våffeljärn vi har. Det är enkelt också, så det tar en jäkla tid att grädda. Så nu när Maxi sålde dubbelvåffeljärn för 199 kr så slog jag till. Det var det sämsta jävla skitjärn jag nånsin stött på!!! :devil: Det blev ju inte varmt! När smeten legat i längre tid än det tog att grädda 3 våfflor i gamla järnet så var våfflorna fortfarande degiga inuti. Det gick verkligen inte att få dom klara!

Naturligtvis har jag slängt kvittot (ett våffeljärn som vi nästan aldrig använder lär ju inte gå sönder första året) så nu funderar jag på att reklamera det ändå. Frågar de om kvittot säger jag bara att jag skiter i det eftersom det är lättare för mig att lämna tillbaka det där utan att få pengar tillbaka än att åka med det till återbruket. :devil:

Stackars mig mig, va? :angel:

Vad kul med en före- och en efterbild! Visst ser man likheter, men undra varför hennes näsa är knölig på ul-bilden?

Jag fick den där pampersmössan när vi skulle åka hem. :grin: De frågade varför vi fortfarande hade den där strumpmössan på V, men vi hade ju ingen annan. Det är så typiskt mig att bli bortglömd. :(

gud va trist.... Jag har en smörgåsgrill hemma som är 3ggr snabbare än alla andra... Misstänker att det är likadant där. Antagligen får man vad man betalar för... :(

Själv har jag aldrig gjort våfflor här hemma... Men vi har ett järn från typ 70-talet ;) Arvegods från svärisarna... Antagligen är det skitbra..
Åhh nu blev jag sugen på att baka glassvåfflor...

Tur att vi inte hunnit slänga det gamla. För våfflor med blåbärssylt och gammaldags vaniljglass är riktigt gott nån gång ibland. :angel:

På Theo syns det inte så mkt när han är utan mössa. Har så mkt hår som täcker. Visade syrran idag, hon hade dock aldrig tänkt på det men när jag sa det och visade henne så blev hon lite chockad. Och det är väl främst när man tittar uppifrån som det syns. Lite syns det om man kollar bakifrån, då även när han är utan mössa...

Skönt iaf att det gick bra för Nelly!! Men mindre skoj för dig som åkt på uvi :(

Nej, nu ska jag kila upp och kikka på "Halv åtta hos mig"

Tjingeling!

Mums!

Helt off topic men vad har era barn på fötterna? Jag har inte haft skor på E nån gång...
Vilken stl har de eg?
Jag har tänkt gå o kolla fötterna ordentligt när hon börjar stå o gå men läste att Lindex sålde ut Bamse gummistövlar för 99:- och tänkte att man kanske kunde köpa en stl större... Så hon kan ha sen... Men jag har ju inte en aning om hon har stl 17 eller 21 ;)

Försök mäta foten och googla på storleksguide barnskor eller nåt. Jag gjorde det igår, men har redan glömt vilken storlek det blev! :o 20 eller 21 iaf. 11,5 cm var hans fot, men helst ska de nog stå på foten när man mäter. Det vägrade V att göra, han skulle till varje pris undersöka pappret jag skulle rita på. :D

Om du betalade med kort när du handlade så kan butiken ofta leta reda på en kopia på kvittot. Gå in på internetbanken eller ditt bankkontor och kolla upp datum och summa så kan de säkert fixa fram ett kvitto.
Har själv gjort så två gånger :) en gång på jem o fix och en gång på intersport

Det har du ju rätt i! :idea: Iofs betalde jag med Ica-kortet, men det betyder ju bara att de har stenkoll på vad jag köpt (eftersom jag brukar få rabatt på blöjor och havreringar). Ska ta med eländet nästa gång jag handlar och se vad de säger.

Ja, här är jag, har egentligen inte varit någonstans alls. Har bara inte haft någon motivation, hormondeppig av äl eller nåt.

Tror det är navelsträngen som gjorde näsan bucklig när BM försökte trolla bort den. Hade inte barnet händer och fötter i ansiktet så var det navelsträngen. Hon låg i säte under ultraljudet.

Skönt att vi inte köpte det där våffeljärnet då, var så nära att göra det av samma anledning som ni. Vi åt våfflor i söndags med blåbär och grädde, nästan lika bra som glass ;)

EmelieR + Juzzen, hur går det för er? Kommer ni imorgon? Och ni andra, kommer alla?

Att ni inte fått hjälp med huvudformen???? Vi fick gå från 2 månaders ålder då S bara låg på en sida. Det ska göras så fort som möjligt när de blir äldre går det inte att ändra lika lätt. Hon låg lite snett med huvudet även på skötbordet mm.

Tänk på att lägga dem på den sidan de inte gillar, eller ännu hellre, på mage, då kommer de inte trycka. Det tar ca 2 månader att forma tillbaka.

Dålig stil av BVC att inte bry sig. :(

Sjukgymnasten fukade sådär. Jag tog S till min kiroprator som hittade två kotor i nacken som inte låg helt rätt, Inte helt ovanligt på snittade barn så de plockar ut dem i nacken.

Sitter och biter mig i fingrarna för att inte lägga mig i tidelagsdiskussionen på senior. Funderar på att leta upp ett gammalt inlägg som jag skrev för en liknande diskussion. Men som maken förbjöd mig att posta då det var just innan en tenta så jag skulle inte kunna fullfölja diskussionen.

Till oss har BVC bara sagt att vi ska se till att han ligger med huvudet åt andra hållet, mycket på mage osv. Men när muskulaturen är ojämn och huvudet dessutom bildat en "bra" plattform att ligga på så är det ganska omöjligt. Nu kan jag inte se att muskulaturen längre skulle vara ojämn på något vis, men när han sover så trillar huvudet fortfarande åt vänster eftersom det liksom är en kant mitt bak och till höger.

Jag tänker inte längre på det eftersom han har hår, men det är jäkligt trist att vi inte fick nån hjälp. Som jag skrivit förut är hans pappa tunnhårig, så visst finns det risk för att även V får raka av håret när han blir vuxen. Då kommer det att synas tydligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 106
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 036
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII