Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Ja, det är så varmt och skönt. Jag gick med jackan uppknäppt när jag lämnade på dagis i morse (det kommer jag säkert få lida för med mjölkstockning)!

Idag har jag krängt iväg en av våra barnvagnar, min man tyckte inte att det var försvarbart att ha 5! vagnar till två barn..... Nu väntar jag bara på att lillskrutt ska bli stor och byta bort babyskyddet, för då ryker vagnen som "hör ihop" med det. Eller så säljer jag den vagnen nu och köper en adapter till Teutonian.... hmmm, undrar om han går med på det :angel::D

Vi har tre vagnar :angel:
Ligg/sittvagnen som vi köpte beg till A. Är inte så nöjd med den så den kommer att åka på loppis. Sen köpte vi en sittvagn och det är den vi använder mest nu. Köpte en sulky till babyskyddet och den används inte alls. Skulle sålt den men det var ju tur att vi inte hann det !

Hihi! Jag har med sålt en vagn och har tre kvar... Men dessa tre används :)
Skulle eg behöva en till ;)
Har en i varje bil och 1 hemma i stallet. Skulle vilja ha en hos min m&p med eftersom man ibland kommer cykla dit... Ska man då ut o gå en sväng har man ingen vagn... Jag har ju min ena hund där borta så jag går ju ut med honom när inte de andra är hemma.

Sjukstatus så är hon ganska ok på dagarna men febrig om kvällarna... Sover vädigt mycket med.. Det ser inte jätteljust ut men jag ska kolla lite tidig kväll hur hon mår då :)

Haha, damn you iPhone! Fast det borde ju vara ett själ att få skjuta den, vill man inte bevara den svenska lostammen snygg? :angel:

Jag har också för mig att de har börjat med skyddsjakt. Tror att det är ganska många som skjuter även fast det inte är tillåtet... Jag skulle vilja fånga den och placera den någon annanstans, typ bland alla som tycker att det är hemskt med skyddsjakt, men själva sitter i säkert i en lgh och slipper bli drabbade...

Vi har "bara" två vagnar vi, eller, tre med vagnen vi har hos mina föräldrar i Sthlm. Den hade plasthjul och det fungerade inte så bra här på landet med bara grusvägar... Vi har en i bilen och en som vi använder på gården, helt perfekt!

Har du en bilstol i varje bil också? Funderar lite på hur vi ska göra. Har snott pappas gamla A4 som min sambon använder, skulle vara skönt att kunna ta en liten bil ibland och slippa byta med stolen.

*kl*
SOOOOOLEN SKINER.....ÄNTLIGEN:bump:

Gick en runda på morgonen med hunden och nu ska jag stoppa A i vagnen och gå ut lite. H är ledig från skolan ( studiedag) så ev. kör vi ner till den lilla djurparken en bit härifrån. Liten djurpark som har lite getter, kaniner och höns osv.

Gud vad mysigt!! sambon och jag var så sugna på Skånes Djurpark igår när han ändå var ledig, men vi kom på det lite sent så vi skjuter upp det till en annan dag. Det är ju så mysigt!!

Säg till om du vill åka dit o bara strosa för övrigt :) Fast längre fram i vår ska vi dit med mammagruppen...

Lottch- jag ska ha bilstol i båda bilarna. Men just nu är det elfel på den ena bilen så jag har gömt den i en vrå för jag är sur på den ;)
Kommer nog slänga in Syrran Brioskydd där om inte brossan ska ha det... Annars så köper jag ett annat :) Skitjobbigt att tänka på vilken bil man kör ju.

Ja absolut, kunde vara mysigt! Är det inte så också att köper du en biljett så gäller den resten av året, så man kan gå in hur många gånger som helst på samma biljett? Det har varit så tidigare i alla fall =)

Hade vi haft mer än en bil så hade jag också velat ha en bilstol i varje bil, så jobbigt att hålla på att ändra och ha sig. Är man hemma som nu så spelar det väl inte så stor roll - Milton är med mig och jag kör bilen som stolen är i (nu har vi bara en bil, men ni fattar principen ;) ), men sedan när han går på dagis och ena hämtar och den andra lämnar, så känns det mer relevant :)

Vi åkte till Sibyllekliniken i Stockholm och gjorde ett vanligt UL för att kolla kön. Det kostade 320:- Vilket inte känsdes så dyrt om man jämför med 3D-UL.....
Det är nog det jag tänker göra om jag inte kan få remiss dit direkt. 3D var jag sugen på förra gången, men då ville maken verkligen inte veta innan, så jag fick inte göra det. Nu har han ingen talan :p men 3D känns lite onödigt den här gången. Första gången är ju faktiskt mer speciell och jag har faktiskt inget intresse av 3D-ul längre.

Vilken vecka gjorde du det i? Vill ju veta så snart som möjligt, samtidigt förstår jag ju att det är lättare att att se ju längre man väntar.
Hon gick bara efter sista mensens första dag och tog ingen hänsyn till att cykeln var 32-34 dagar, så officiellt är jag i vecka 6+2 nu.

Har precis kommit hem från hälsosamtalet och naturligtvis glömde jag att fråga om det enda jag faktiskt tänkt fråga om. :grin: Jag ska på spa på söndag. Har läst om både bubbel och massage, men inte kan det väl vara någon fara? Jag tänker spa:a på så mycket jag bara vill! :banana:

Gahh, jag vill ju oxå veta!!! När brukar man få pappret i brevlådan?

Vi har ju en massa med lägenheten och ska göra lite avdrag och så. Men jag är orolig att Fk har dragit för lite skatt...

Det är bara att logga in på Skatteverketshemsida medhjälp av e-legitimationen! Kom inte riktigt ihåg vad det stod där jag fick veta vad jag får tillbaka men det är ju bara att kika runt. Trodde också jag skulle ha massor med restskatt men tydligen inte. Har nog A-kassan at tacka fö det och att jag jobbat lite.

Lottch
Lodjur :eek: inte ens jag som bor i Norrland har sett ett sånt ju, häftigt men ändå skrämmande att det är så nära. Här uppe har vi bara tama renar och knäppa fasaner :D

Nä skäm å sido, samebyn som har sina renar här nere just nu fick faktiskt skjuta ett lodjur i grannbyn. Har haft en hel del problem med det, så det blev skyddsjakt eftersom det enda lodjur som fick fällas fälldes samma dag som jakten startade.

3D kände inte jag heller något behov av. Hmm jag har för mig att dem hade någon regel om att inte göra könsUL innan v 26, men minnet har börja svika mig..... jag kommer ihåg att det var varmt och att jag inte hade jacka så jag tippar på maj...:o :D:p
Jag ringde och bokade tid efter RUL i v 18.

Jag läste på dessa gravid vilekne v man är i att de kunde se från v 14... Så på RUL kan ni ju se om ni har tur.. Tycker det är tråkigt att det är så olika i de olika landstingen. Jag ville ju kunna planera efter vad som fanns i magen... Jag är ju inte helt för könsneutrala saker eftersom jag ÄLSKAR pastellfärger...
Konstigt nog har nog Ebba mer könsneutralt iaf ;)

Till förra rul hade jag pluggat på hur det skulle se ut om det var en tjej eller en kille. Men väl där insåg jag att det var helt omöjligt att se det. De verkligen höll sig borta från det området också.

Jag vill dels kunna planera, det var så tråkigt att bara köpa vita, beiga, gröna och gula kläder. Det mesta från Vilgot finns ju kvar, men jag köper gärna pojk- eller flickkläder inför den här bebisens ankomst. Sen också för att veta vilka av Vilgots kläder jag ska spara. Är det en tjej kan jag hiva iväg alla killkläder så slipper de ta plats.

Dessutom vill jag nog hinna förbereda mig lite. Ska ärlig erkänna att jag helst vill ha en tjej den här gången och skulle nog känna mig lite besviken om det kom en kille till hipp som happ bara. Naturligtvis spelar det ingen roll sen när bebisen väl är här, men jag vill helt enkelt förbereda mig.

Men behöver du åka till specialklinik för att få 3D? Sista gången vi gjorde tillväxtultraljud så hade de installerat 3D. Tanken var att de successivt skulle gå över till det. För isf är det vara svårt att "missa" vad det är för kön. De får nämligen inte hålla sig borta utan måste kolla så att allt ser bra ut när med.

Här är T ca en vecka innan förlossningen
s_518.jpg

*kl*

Nu ska vi strax iväg och få Nellys huvud undersökt. Lite jobbigt fast jag inte tror det är någon fara..

Har sovit lite nu i tre nätter..igen..och har inte en lugn stund på dagen(förutom just nu när hon sover middag)

Hon är jättegnällig, öppnar lådor, tar allt man inte ska osv. men vi har såklart kul med. leka med henen är jättekul just nu..bara d att jag inte orkar hela tiden, och då blir det tjut:p

Tand ett har kommit upp, om jag inte skrivit det:)

Förkylda igen, tredje gången på två månader ungefär..suck suck..

och jag som satt i tights på trappan igår, smarta fan, har UVI känningar, haha, Lovly day!

Ajja, nu fick jag gnälla av mig! Överlag är det bra här iaf!:laugh:

Hoppas Nelly inte blir sämre, för jag ser framemot imorgon:D

Kontakta länsstyrelsen. Naturvårdsverket har nämligen delegerat beslutanderätten dit. I Mellansverige har man både licens och skyddsjakt så helt omöjligt borde det inte vara. Det kan kanske även vara en god ide att får fotobevis på hur nära den är och skriva ner tid, datum och plats varje gång ni ser den.

Har ingen aning om ifall Västerås har 3D nu, men med all säkerhet inte eftersom de tydligen har en stenhård policy om att inte kolla könet. Nä, enligt lag får de inte låta bli att berätta om de ser, men de gör det verkligen inte. Det var något fall där en blivande mamma gjort flera aborter efter att könet varit "fel" och efter det kom den här regeln. Helt sjukt. Vi kommer att älska vårt barn lika mycket oavsett vad det är, jag vill bara veta innan. Och så tror jag att 99,9% av alla föräldrar också känner.

Tyckte du att T var lik ul-bilden sen när hon kom ut? Alltså kände du igen henne eller vad man ska säga. :laugh:

Jag tycker att bilderna på Ebba i v 29 är klockrena på hur hon såg ut sen när hon kom ut. Naturligtvis har mycket ändrats nu men just det där nyfödda var jättelikt :)

Vi såg det som en trevlig utflykt jag o sambon. Men jag håller med dig om att det säkerligen är mer spännande med första barnet :) Men på din utflykt till storstan kan du väl passa på ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar