Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Känner att jag behöver förtydliga mig, jag äter alltså inte fettet på sakerna och jag brer inte mackor där man lämnar tandavtryck efter sig. :D Men jag använder inte lightprodukter och låter alltid fettet vara klart när jag lagar mat, då jag tycker att det blir mer smak och inte lika torrt. Sen så äter jag oftast inte upp fettet, om det inte är pyttelite. Jag har mer problem med kolhydrater som går rakt igenom magen och inte fettet i sig.

Det är därför jag äter gi, redan innan gi "fanns". :)

Usch ja... Som du känner du gjorde jag med Ebba i magen med... Trodde allt skulle gå fel typ. Nojjig direkt...

Ang Ebba så ser det ganska mörkt ut... hon snorar grönt och har feber.. Men mest på kvällen.... :(
Men idag i detta underbara vädret har vi inte suttit inne. En promenad på en timme i morse och så har vi premiärcyklat till m&p :) Hon somnade i cykelstolen så det var nog skönt...
Min rumpa kommer nog dessvärre inte tycka att det är skönt att ta sig hem sen ;)

Har ni förresten kollat om ni får tillbaka eller betala på skatten? Det känns som att alla jag känner som är mammalediga har skrivit på FB att de ska betala :cry: Trodde inte det var så längre när man var mammaledig...

Jag skulle få tillbaka 3700 tror jag. Tror inte att det blir något avdrag för resor i år. Men jag har höga huslån, det är därför det blir pengar tillbaka! ;)

Jag fick inte kolla- det var för mkt trafik på sidan...
Mina lån brukar oxå ge tillbaka... det hoppas jag verkligen i år :)

Jag får oxå tillbaka på skatten, runt 9000. Har legat på det de senaste tre åren. Vet inte om det är för jag pluggat eller vad det beror på?

Jag kommer att få tillbaks 2195:-

*kl*
Då va det ännu mer slut på husefriden. Skitungen har precis knäckt koden hur man klättrar upp på köksbordet:grin:

Senast ändrad:

Då hoppas jag oxå på att få tillbaka. Har alltid fått det förut. ↲Min gubbe har varit på apoteket idag och köpt antisnarkprylar så nu hoppas vi på en lugn natt. 10 poäng till honom.

Vilket? Att jag får tillbaks på skatten eller att pöjken klättrar upp på bordet? :p

Minns att när jag började ordna med föräldrapenningen att jag satte upp en procent på skatten, just för säkerhetsskull, till vad minns jag inte.

Oscar drar helt sonika ut en stol, klättrar upp på den och sen vidare upp på bordet:D

Haha, hur oscar tog sig upp på bordet. ;)

Jag kommer inte att få tillbaka på skatten, suck. :(

Var nyss 15 m från ett lodjur när jag skulle kolla pannan. :eek: är fortfarande lite skakis.

Du får jättegärna rapportera om något antisnark fungerade, är aningen less på ljuden som min sambo lyckas få fram när han sover också...

Wow! Ett lodjur! De är ju jätteskygga!

Fast jag hade mad varit lite skakis! Är jätterädd för rovdjur och vildsvin, trots att vi är rätt förskonade här (än så länge är väl bäst att tillägga)
Möjligen en och annan räv som stryker runt knuten.

Jag får oxå tillbaka på skatten ca 2000 typ :bump::bump:
Men vi har ett lån som hjälper till lite :D
Men jag tycker FK är lite dumma de drar ju bara ca 25% i skatt har jag för mig...

Nu börjar det bli ordning här... Äntligen!
Och sambon trivs super på sitt jobb :)

*kl*
Då va det ännu mer slut på husefriden. Skitungen har precis knäckt koden hur man klättrar upp på köksbordet:grin:

:eek: Vad e det för mosterunge du har? Har ni funderat på om han utgör den första individen i nästa steg av människosläktet?

Homo Habilis
Homo Erectus
Homo neanderthalensis
Homo sapiens
Homo Oscarus ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd