Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Jag kan tänka mig att ni har en del oxå... Här är det som hos EmelieR, gräset börjar bli grönt och snödropparna o krokusarna blommar för fullt i rabatten. Nu har vi 8 grader redan så jag tänkte passa på att åka och rida. Ska lämna Iggy ensam för första gången hos sin farmor och farfar. Kommer säkert gå bra, det är ju bara några timmar. *pepp pepp*
68/

*kl*

Här har vi haft ännu en bra natt :bump:
Mikaela har sovit 20.30-7.30 med två uppvak, ett som vanligt och ett när katten planerade riva sovrummet :grin: Hon somande själv igår igen :love:

Jag har dessutom hunnit damsuga och plocka iordning en del av allt som står hullerombuller i nästan hela lägenheten nu på morgonen medans hon legat instängd i vardagrummet och tittat på... att damsuga när hon sover vågar jag inte testa då hon älskar damsugaren :p
Bara sovrummet kvar att fixa mest i nu, men det är svårare för hon kan inte se mig där om hon är i vardagsrummet :)

Men lite vår börjar det väl bli här också? All snö som kom i fredags har smält och gräsmattan börjar titta fram på sina håll. Men än har inte mina krokusar behagat titta fram. Kanske snart är dags att plantera påskliljor och penséer i krukorna! :love: Iallafall till Vilgots födelsedag! :love:

Jag har läst tyska, men jag förstod inte heller? Sen så var jag kanske inte så jätteaktiv... :angel:

*kl*

Är less på allt just nu. Sov jättedåligt inatt. Har fortfarande feber och halsont. Selma känns feberhet. Min sambo är på ett jättenötigt humör idag och ska bara retas, ber jag honom att lägga av så håller han på ännu mer, så jag slängde ut honom så att han får leka av sig med annat ute. Suck!

Selma har kommit på en ny lek. Hon sitter i sin stol medan jag äter frukost och så kastar hon medvetet ned sin snutris på golvet och börjar gallskrika. Tar upp den och hon blir glad, 5 SEK senare, ned igen och nytt vrål.... Det är lerigt ute, vilket resulterat i att jag redan fått moppa hallen och köket 2 gånger efter hundarna då de sprungit in utan att jag hunnit skölja av dem. Selma blir så skitig när hon kryper annars...

Jag blir verkligen som en grinig 3åring när jag är sjuk och inte kan sova. :o

Vi har fått krokusar och de där gula blommorna jag aldrig minns namnet på. :love: helt underbart!

schnidelwutz har väl ingen direkt betydelse det låter bara sä jäkla roligt när det uttalas ;)
Ok, jag har kanske konstig humor...

A har med en ny "lek" han stoppar fingrarna i halsen tills han kräks. Speciellt gör han detta när han inte får som han vill. Jag försöker bara ignorera honom när han gör det, nu gjorde han det när jag stoppade honom i sängen och det är ju inte så trevligt när han ska sova :(

Jag har också börjat fundera lite över vårkläder, någon form av skalkläder antar jag att man måste ha så att de kan sitta ute osv, men vad har jag ingen aning om... Här ska det också bli kanonväder och vi tänkte fira det med en långpromenad :)

F.ö. har vi fortfarande lite kaos här hemma och inget kök, eller vi är på väg mot ett kök med stommar uppe och kyl/frys är inkopplade. Den levererade ugnen var dock duktigt transportskadad och ny får vi vänta på i en vecka :( Jag hoppas dock att vi under de närmsta dagarna kan få in vatten till köket och få hällen i funktion. Att inte ha kök är inte helt bra för mitt viktväktande som faktiskt har gått strålande hittills, nästan 8 kg ner på lika många veckor, får väl se hur pass det straffar sig.

Sådär, nu finns bildbevis på FB. Ända stället det är lite barmark på är på vägen där det är saltat... :mad: Men det har minskat mycket så fortsätter det såhär kanske jag snart kommer in i våra uthus....

Vad duktig du är Maria! Med vikväktandet menar jag. Jag och sambon funderar på att börja med det också. :)

Förstår att det är pyton med att inte ha kök. Man förstår verkligen inte hur mycket man saknar det förrän man står där med rumpan bar. Ni kan inte få upp en tillfällig kokplatta och micro? Det var guld för oss ett tag när vi kunde hämta vatten, sen när de kopplade bort allting var det verkligen hopplöst. Misär faktiskt. Såg bilderna på fb och det blir verkligen superfint! :)

Jag gillar inte när de hittar på egna lekar... Selmas nya favoritlek är att slå på tvn när sambon ligger och tittar. Hon kryper i världens fart till tv-bänken, klättrar upp, vänder sig om och tittar pillimariskt på oss när vi säger ajaj och vänder sig om, vilt fnissandes och bankar allt vad hon har på tvn. :p unge!

Vänta nu... Vem är du på FB? Jag vill ju oxå se bilder men tror jag missat dej...:(

Varför i hela friden ska fingrarna ner i halsen?! :eek: Så där gör Vilgot också, inte så han spyr, men så han gör riktiga kräkljud. Ändå bara fortsätter han. :confused:

Kan ni förklara för nån som aldrig läst tyska? :confused:

Schnidelwutz=Tyskans ord för pillesnoppen;)

*kl*
Nu har den långa väntan på brandskyddsinspektören börjat:grin:
Nån gång mellan 11-15 kommer han.
Har nu på morgonen stressat som en liten gris för att hinna hem innan han kommer.
Har varit i stan och köpt fårfoder och öronmärken till de kommande lammungarna. Köpt en reservdel till traktorn och handlat mat. Allt detta innan elva, kan då tillägga att det är 25 km till stan med:cool:

Har även bakat ett bröd enligt LCHF´s alla regler.
Blev riktigt gott:d
Tror nämligen att jag börjat med det idag:D LCHF-bantning då. Inget som är för dig oregano, bara flötiga saker.
Men några vänner till oss med lika stor kroppshydda som mig hade blivit riktigt smala bara sen nyår. Så jag hoppar nog på det med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar