Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

hihi, om du var in där så har du redan sett ;)
Men det var denna dress jag beställde:
005.JPG

Sen fick de varsinna mössor också pojkarna, vändbara med namntryck på ena sidan. De har jag ingen bild på än.

Nu packar vi ihop oss och sätter igång bilen för att köra ner till skåneland (Juzzen, jag vinkar när vi passerar hi hi). Sen drar jag vidare till Tyskland för att jobba. Ha det gott alla underbara. Kram på er.

Kl

Vilken gråmulen dag... :( Vi som ska åka in till hamnen och fika och promenera. Det bestämdes förra veckan då det såg ut att bli kanonväder idag. Jaja, det är kul att komma iväg och se någon annat än de här gatorna iaf. Imorgon är det öppna förskolan, på onsdag bm :o och på fredag jobb hela dagen. På söndag åker jag och båda grannarna på spa! En fullspäckad vecka mao. :D

Finns de fler små barn som biter sig själva när de fått tänder även upptill? :confused: Vilgot har flera gånger lyckats bita sig i fingrarna och börjar storgråta för att det gör ont. Knäppis!

Vår dagisplats är nu bekräftad och klar och det känns bra att kunna planera utifrån det.

AKB: Åh, har vi fler nyblivna självsovare? :D Jag var upp två gånger och gav nappen och maken påstår att han också var upp två gånger, men det märkte inte jag. Vid 5-tiden fick han komma in till oss, men lyckade aldrig riktigt somna om så det blev Barnkanalen strax före kl 6. :o Han är så rolig, för varje gång de kör bolibompaintrot så tar han ut nappen och verkligen kastar iväg den, verkligen spritter i hela kroppen och skrattar! :love: Varje gång! Vet inte vad som är så kul med det.

Är det bara A som är totalt ointresserad av tv:n? Enda gången han verkligen tittat var när de visade kalvar på något djurprogram.

M är oftast ganska ointresserad av tvn men kan ibland kolla om något fångar hennes intresse men inte någon längre stund :)

Däremot älskar hon att se bilder på sig själv (och oss) på datorn :D
Blir helt tokig och skrattar och "pratar" med bilden, tar man bort bilden blir hon arg och glad direkt den kommer fram igen :D

Senast ändrad:

*kl*

Vi börjar måndagen med att bli sjuka hela familjen... Nu har vi varit sjuka från och till i tre veckor och det kommer verkligen med sämst tajming då min lilla unghäst behöver aktivering och jag är som ett kolli.

Selma har myst med vår rottis Zelda hela morgonen i soffan. Min kompis sov över här i fredags och jag har inte tagit bort lakanen än, så Z fick vara med upp i soffan och mysa. Blir så varm i hjärtat när jag ser de två tillsammans. selma är den enda förutom jag som får ta något ur Selmas mun utan att det blir någon reaktion från hennes sida. Hon är en ganska skarp hund när det gäller hennes saker, så jag och sambon har varit livrädda och sagt åt henne på skarpen flera gånger när hon morrat åt något annat när Selma varit i närheten. Jag slappnar fortfarande inte av och är alltid med när Selma och Zelda är tillsammans såklart. Imorse när jag hängde tvätt och Selma som vanligt hjälpte till med att dra ut allt ur maskinen, så lyckas hon krypa iväg helt tyst när jag stod och vecklade ut ett plagg med ryggen mot henne. Hör henne då tjuta till ifrån rummet där hundarna tuggar på sina tuggben som de fått. Får panik och springer dit, till min stora lättnad har det inte hänt något utan Selma tjöt av lycka med zeldas tuggpinne i handen och Zelda som pussade henne. :love:

Nu har alla utom jag somnat så jag tänkte passa på med egentid och se på top model. :) har börjat jobba lite smått, med sånt jag kan göra med Selma hemma, och ska inreda två lägenheter med allt. Golv, lampknappar, kök osv. Så roligt. :D det står näst på agendan.

Vilken mysig relation Selma och Zelda verkar ha! :love: Det är så mysigt med djur som förstår att vara försiktiga med små människor. Lite som Vilgot och lillkatten, de leker verkligen med varandra och det har aldrig hänt att hon biter och sparkar på honom som hon kan göra med oss när hon blir överbusig. Hon kan nafsa honom lite i fingrarna, men då skrattar han bara.

Så kände jag med vår rottis som dog nyligen. Men Noja är nog det menlösaste i världen :love: Så skönt!!! Men hon kan inte skälla, hon ylar istället. När vi börjar så fortsätter hon och kan hålla på i evigheter :D Och nu vet A hur hon ska göra för att sätta igång henne. Och hon skrattar så hon kiknar när hunden låter. Borde filma det...

Fan. Den andra familjen tog platsen. Jag känner mig riktigt jävla förbannad för att den förvaltningsansvariga dels inte sa att vi skulle förlora vår garanti plats och dels lämnade bort vår plats utan att vi tackat nej.

Känner ett visst behov av att skälla. Men vår plats är redan bortlämnad. Hur mycket vi än skäller så kommer det inte göra någon skillnad. O det är väl bättre att hålla sig väl med den ansvariga på kommunen.

Det finns inga privata dagmammor som ni kan anlita tills ni får en plats som ni vill ha?
Jag hade sonen hos dagmamma först och sedan dagis, det var superbra!

Vi har ringt alla privata alternativ som finns i närheten. Det är SÅ lång kö även till dem. De har byggt ett helt nytt bostadsområde med höghus i närheten. dit det nästan bara flyttar in barnfamiljer. Kommunen har dock inte tyckt att det var nödvändigt att anpassa barnomsorgen till den nya belastningen.

Så även de privata alternativen säger att situationen är skrattretande.

Hrmf :mad: Det låter ju inte som om de underlättar för föräldrar att gå tillbaka till jobbet direkt...

Flytta hit :idea:;) Finns en plats kvar här på landet :D

Lätt, vi kommer i morgon!

Just nu e jag så trött på att bo i en storstad. Maken påpekar gärna hur bra det är att jag har så bra betyg. För då kan jag få ting i Sthlm. O hela tiden så svarar jag att jag VILL flytta till en mindre stad. Men han vill inte riktigt se det utan hoppas på att jag ska börja trivas bättre om han lovar mig en hästgård.

Men vad ska jag med en hästgård till om jag ska spendera 2-3 h i bilköer varje dag.

*kl*
tjoho, sambon har idag fått besked om att han är fast anställd på heltid from 1 april :)
8-16 mån-fre. Inte särskilt vanligt inom restuarangbranschen! ;)Under sommaren kan det ev bli lite tider utöver detta men det är ju kanon :bump:

Men, hur mycket otur ska ni ha egentligen?! :eek: Men vaddå den andra familjen tog platsen? Erbjuder de flera familjer samma plats? :confused: I det erbjudandet vi fick skulle vi svara inom en vecka tror jag att det var och jag förutsätter att de håller platsen under den tiden.

(Beundrar faktiskt dig och alla andra som orkar bo i Stockholm, jag blir knäpp bara av att åka dit över dagen! :angel:)

Tycker det är kul att hälsa på kompisen i stockholm i ett par dagar, sen vill jag hem till skogen igen :D

Finns de fler små barn som biter sig själva när de fått tänder även upptill? :confused: Vilgot har flera gånger lyckats bita sig i fingrarna och börjar storgråta för att det gör ont. Knäppis!

På Öppna idag (jo, for dit trots allt) pratade faktiskt en av. Pedagogerna om att barn så ofta biter sig själva i fingrarna så att de blir ledsna och till och med får sår innan de lär sig koppla ihop bita lika med aj. :)

Kl
Medisarna är ute och rider igen, såg dem nyss trava förbi. Sen ska de rida på banan en stund så då måste jag väl gå dit och kolla läget :angel: Hästarna är något överladdade så nervo-jag biter nästan på naglarna. Som tur är så verkar den galna medisen som rider värsta hästen bara gilla honom mer ju muppigare han beter sig.. ''Det är så roooligt när han testar mig för då får jag VINNA'' tjoade hon sist. Ah, nu kommer de, got to run :D

Min usling kom precis in i stallet med en tappsko, suck, ingen ridning idag. Tur det, för jag hade väl fått feberfrossa och ramlat av. :p

Får en medryttare som kommer på onsdag som kan rida med mig ut med fjordingen. Ska bli så roligt och skönt att slippa leta efter någon som kan följa med och framför allt någon som kan rida så att det blir en och annan galopp och inte bara skritt och trav. :) har gjort upp en liten bana på en granplantering där vi kan öva tygeltag och tryck så att han blir lite mer svängbar.

Selma har hållit igång hela dagen = jag+hundarna är mer döda än levande. Uff. Får högre feber bara jag tänker på det. :D

Ia: haha, Zelda ylskäller när hon är rädd, det är helt underbart! :love:

Nja det e samma här. Men vi fick beskedet av förvaltaren att vi inte fick tacka ja. Eftersom jag hade avregistrerat mig från sista vårkursen då den hann börja innan vi fick ett dagisbesked över huvud taget. När vi insåg att detta var fel (5 min senare) så var platsen redan vidarelämnad. Men hon sa att om de tackar nej så skulle vi få en chans till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 331
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar