Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Kl

Hej på er! Har inte hunnit kika in här mycket i helgen. sambons första helt lediga helg på fem veckor typ och vi har mest njutit av det :love:

Milton säger nu mamma, jättemycket mamma och tittar på mig :love: :love: Jag älskar när han säger det och det gör mig verkligen så himla stolt, stora fina Milton!!

Hoppas er helg har varit bra, kram på er!

*kl*

Mikaela somnade själv i sin säng ikväll :bump::banana:
Det händer typ aldrig, dock så gjorde hon det i förmiddags med :D

Ang. rutiner så har den senaste veckan varit helt uppochner men ska försöka få lite ordning nu när D börjar jobba.
Däremot så har vi relativt fasta ättider.
Frukost - 7-8
Lunch - 11-12
Mellis - 14-15
Middag - 17-18
Kvällsgröt - 20
och därefter är det meningen att hon ska sova, vilket fungerade idag...
hon sover oftast 2-3 gånger under dagen en på förmiddagen och beroende när det blir så sover hon 1-2 gånger under eftermiddagen.
hon vaknar mellan 6-7 fast idag sov hon till ca 7.30 så vi hann med lite annat där på morgonen :angel:
sedan sov hon 3timmar på förmiddagen så vi hann med att plocka upp massa kartonger :bow:

Nu ska jag ta det lite lugnt framför tvn sedan sängen för imorgon ska ju D börja nya jobbet...

Åh vad skönt att hon somnade av sig själv, är så skönt när de gör det!!
Spännande med hans nya jobb, tycker ni har varit så modiga som genomfört flytten och allt :)

*kl*

H förnekar sig inte, 05 skulle han upp även idag. Vad är det för tidsinställd bomb jag när vid mitt bröst?! Fick faktiskt sova ensam i sängen från 06-08, hjälp så hårt jag slocknar sådana gånger. Tror inte jag rörde mig en millimeter, alldeles mör i ryggen och groggy när jag vaknade. Och drömde om att rymma, vad tror ni jag ska tyda det som :D Förvisso var jag på mitt gamla jobb där det (i drömmen ;)) fanns monster så jag tog en häst och skulle rymma barbacka på den. Hmm, kan göra ett tjog tolkningar av den drömmen :D

Jo, verkligen skönt, däremot så vaknade hon till nyss och var lite ledsen, inte ville hon ligga kvar i sängen och inte ville hon vara i famnen men så när jag la ner henne igen så somnade hon om ganska fort ändå :)

hahaha, intressant dröm det där :D Jag känner så väl igen mig i det du skriver om att somna så hårt när man vet att man får sova själv. När man å barn kliver upp. Är som att kroppen verkligen passar på att sova fullt ut då, inte så där sovandes-men ändå nästan vaken för att kunna springa till barnen..

Western_Ivy: Vad skönt att M somnat i eget säng ikväll. Ibland händer det!! Hoppas att ni kommer i ordning och känner er hemma snart. Håller med Armani om att ni varit väldigt modiga som flyttat iväg sådär. Se till att få tag på en liten bil bara så att du inte snöar inne ;)

Viv: Fan vad skönt att det är någon mer än jag som älskar sin dator, hahaha. Kul att ni kommit tillrätta i huset.

Armani_:
Det är väl väldigt underbart att ha gjort annat i heglen än att ha suttit här och häckat? :D Skall lägga in bild på kläderna från Kämpa som jag beställde, har ju glömt det...

Jo, verkligen skönt, däremot så vaknade hon till nyss och var lite ledsen, inte ville hon ligga kvar i sängen och inte ville hon vara i famnen men så när jag la ner henne igen så somnade hon om ganska fort ändå :)

Sådär håller Milton också på vissa kvällar. Lite drygt.
Men skönt att hon börjat somna själv! Jag tycker det är så underbart när M gör det!

Precis så är Milton ibland, eller inte så mycket nu längre men tidigare. Men när det händer så är det samma! Låter honom först ligga kvar och jag sitter hos honom, det går inte. Jag tar upp honom och försöker vagga honom i famnen, funkar verkligen inte. Lägger ner honom igen, lite protest och sedan somnar han ändå :)

Jo, det är mer regel än undantag att hon vaknar till en eller flera gånger under första timman sen man lagt henne, det händer någon enstaka gång att hon sover utan uppvak :)

Doris - vi ska börja leta minibil om någon månad men vi har (om vi har otur) 3 månader med dubbla hyror så det får vänta lite :)
Har däremot upptäckt att det är riktigt mysigt att promenera runt här för vi bor ju precis vid Arbogaån :D
Samt att det blir främst sambon som får sköta handlandet och vi "måste" då göra matlistor, så det blir mycket mindre chans att äta onyttigt i tid och otid... Positivt tänkande :idea:

Armani_:
Det är väl väldigt underbart att ha gjort annat i heglen än att ha suttit här och häckat? :D Skall lägga in bild på kläderna från Kämpa som jag beställde, har ju glömt det...

Ja det har faktiskt varit jätteskönt! Igår var vi i stan utan barn då Milton var hos farmor. Åt lunch på stan i lugn och ro och shoppade massor med nya kläder till sambon, hans garderob behövde verkligen förnyas - min sambo är snålast i stan, typ ;) Idag har jag varit hela eftermiddagen hos hästarna och pysslat i hagen, stallet och med min lilla häst medan medryttaren var ute och red stora hästen, så skönt och samvetet är på topp!!
JAAA, du bara måste slänga in kläderna du har beställt, jag är dö-nyfiken på dem! De råkar inte ligga ute på kämpas blogg? Tänkte att jag kunde tjuvkika lite där i så fall ;)

Förresten så kommer vi troligen ta en roadtrip till Hedemora någon söndag framöver för att hälsa på min syster :) nu när vi är på andra sidan vattnet...

Ojj va kul!! :) ni får komma upp hit i sommar också så ni kan passa på att äta glass på lappens! :d
Har ni tid över får ni gärna komma och hälsa på oss! :)

Min syster har inte sagt ett knyst... Saken är väl den att jag redan innan var rätt besviken på henne och hennes man. Det hela började med vår flytt där de otaliga ggr lovat hjälpa till med, flyttdagen kommer och går utan ett ljud. Dessutom lovade hon att hjälpa till med fix här (vi, främst sambon,har hjälpt de väldigt mycket.) men de har inte ens varit här och sagt hej. Jag var liksom besviken innan och det här fick droppen att rinna över. Det kändes som att hon bad pappa för att hon visste att han inte säger nej och det ger oss problem. Om det sen var så eller inte vet jag självfallet inte, men att ens kunna tänka den tanken känns så fel! Det är ju min syster! På nåt sätt verkar de dock lite avundsjuka och missunsamma gentemot oss. Jag är helt enkelt sårad och det tar nog ett tag innan jag kommer över det och hjälp får de nog be om någon annanstans ifrån.

Mina föräldrar har aldrig kunnat få avlastning eller hjälp av sina föräldrar och vill därför finnas där och ställa upp. Det tycker jag är en riktigt fin egenskap, men det ger ju frågeställaren ett ansvar istället. Jag känner därför att jag inte kan klandra mina föräldrar.

Försökt prata ut med syrran? (Jag är själv jättedålig på det, men det är nog det rätta att göra..)

*kl*
Intensiv hemmafixarhelg över. Känns som att jag knappt sett H, men på plussidan har mycket blivit gjort. Nästan gjort klart hans garderob, slipat/målartvättat/laserat varv 1 i gästrummet - det går framåt! Men fy tusan vad jobbigt det är att fixa tak, och gå med nacken i typ 90 graders vinkel bakåt :crazy:

Öppna Förskolan idag, men tror vi skippar det och far på onsdag istället.

Har han kommit tillbaka?

Han kom hem igen kl halv 5. Hann då ut med hästen innan det blivit mörkt iaf! Ska lägga fram förslaget att jag alltid rider på morgonen. Theo vaknar ju lix kl 7 så då spelar det ju ingen roll om jag åker till stallet efter frukost. Kan tycka det är rätt skönt att kunna åka väg och grilla eller dyl utan att behöva känna stress över stallet. Ska vi bort på morgonen så får väl jag "offra" min morgon tur och åka ut på kvällen ist. Finns inget värre tycker jag än att måsta stressa i stallet för att sambon står hemma och stampar....

*kl*
Theo gick sina fösta steg på egen hand i fredags, gjorde det även igår. Men det märks att han är lte osäker. Hittar han inte balansen till 100 så sätter han sig ner. Han är som förståndig ändå :love:

Inget Öppna förskola här heller :( 3v vi missar det... Febern har varit lite lugnare i natt men nu på morgonen var hon het igen. Dock lite piggare nu efter 2h med alvedon i kroppen igen :)
Hon leker fint på golvet idag...

Min häst verkar lite slö... Han har inte ätit upp höt inatt och ville inte äta kraftfodret nu heller... Gick o betade på det lilla som finns i hagen istället för att äta hö... druckit dåigt med... Jobbigt att de inte kan prata...

Vi har haft en riktigt bra natt inatt :)
M somnade ca 20.30 sedan var det tre små uppvak/napp istopp innan 00, sen sov hon till 7.30 trots att sambon gick upp 5.30 :bow:

Nu hoppas jag detta fortsätter bara...

Det enda positiva med att Ebba är sjuk är ju att hon slutat nattäta :) En slurk vatten fick hon igår kväll vid 23 sen har hon sovit till 6 idag igen :)
Nu har hon knappt ätit på nätterna på en HEL vecka!!!

Nämen! Hoppas det inte är nåt fel med hästen! :(

Och heja heja Ebba! Blir frisk nu så du kan komma och leka med Oscar på torsdag! :banana::bump::banana:

Vi hade planer på öppna förskolan i torsdags, men skippade det i sista sekunden. Ville inte att han skulle dra på sig nån skit nu så han är dålig nu på torsdag.

*kl*
Andra natten på raken nu som Oscar sover själv i sitt rum. 20-05 sov han non-stop. Sen hämtade jag in honom till vår dubbelsäng, där vi sov till 07:banana:

Ja nu har alla husarrest fram till torsdag! Inga avhopp pga sjukdom nu när det äntligen blir av att vi träffas :)

EmelieR, har hästen feber? Min pålle brukar med rata höet såhär på vårkanten och hellre äta gammalt gräs. Att han inte vill ha kraftfoder låter ju lite konstigt.

Jag måste med fixa iordning Alexanders rum. Han ska ju ta över storebrors, vi måste bara renovera det rummet som storebror ska ha först....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 331
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar