Sv: Vårmammor 2010 del 12!
*kl*
Åhhh, måste bara få ventilera av mig lite hos er så VARNING för lite gnäll...
Blir SÅ less på min kära sambo. För 3 veckor sedan hade vi en disskusion?! ang helgerna. Jag vill hinna rida och han vill hinna ut med skoterna när det är ljust ute. Aboslut, jag ser inga problem alls med detta. Vi kom iaf överrens om att vi får dela på dagarna. Jag rider på morgonen och han kör skoter efter lunch eller tvärtom. Trodde att han förstod lika som jag men tydligen inte
Igår fyllde en vän till oss år. Hade firande nere på sjön så jag sa redan dagen innan att jag ville fara ut med hästen på morgonen. Sagt och gjort, 09.00 knatade jag iväg till stallet och sen for vi ner på sjön runt 12.00. Vi kom även överrens om att han skulle få åka ut med skotern på förmiddan idag. Gissa vem som precis åkte iväg med skotern... visserligen tog vi en lite sväng hela familjen i morse med skotern men var hemma runt 10.30 När jag sen frågar hur länge han ska vara ute ungefär (vill gärna också få rida i det fina vädret) så får jag till svars nåt i stil med att "
Jag kör så länge jag vill, fick inte köra nåt förra helgen...(när jag jobbade...)"
Okej, det kanske blev lite orättvist igår när inte han fick köra så mkt skoter ja men han hade ju faktiskt kunnat vara lite mera aktiv i dag och kanske åkt iväg på en gång när vi kom tillbaka från vår lilla tur, eller kanske hoppat över att sätta sig vid datorn i morse. Det här med att mötas på halva vägen existerar inte känns det som. Tar jag upp problemet i fråga blir han bara sur och tvär.
Våran överrenskommelse om att dela upp helgerna sprack innan den ens börjat. Det är precis som om att om jag far till stallet i 3 timmar en dag så får han köra skoter hela nästa dag....Det är bara så trist. För det skulle verkligen kunna fungera hur bra som helst om han bara fick tummen ur nån j*vla gång. Ska alltid hålla på med massa annat...
Åh, ja nä nu tror jag min mat är varm. Ska gå ut i fortsätta sitta i solen en stund, är bara hur underbart väder som helst!