Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Sanning med modifikation... Det finns homogena plastmattor också... Men iofs inte speciellt vanligt i bostäder...

usch å fy. Krya på sig Ebba.
Min skrutt brukar ha lite geléigt bajs, eller lite geléliknande massa tillsammans med bajset typ.. när han är förkyld.

Kl

Önska mig lycka till nu. ;) Har lyckats övertala maken att Vilgot ska sova i sitt eget rum i natt. Det var inte helt lätt, men enligt massor av inlägg på olika forum så står det att alla sover bättre efter att barnet flyttat och därför gick han med på att prova det. Helst skulle han nog vilja ha honom i vårt rum i flera år till, men jag saknar att kunna ligga och läsa lite innan jag ska sova.

Så nu hoppas jag att V sover ordentligt och hittar napparna själv.

Lycka Till!! Jag längtar tills Miltons rum kommer vara klart i huset så han kan börja sova där! Så man kan prata, röra sig och tända lampor i sovrummet efter 7 på kvällen! :)

VA skönt att det inte bara var hon... Det kanske är allt snor som blir gele eller något...
Hon är inte dålig i magen iaf.. Men febern går inte ens ner med alvedonet...
Hon har varit lite piggare iaf- inte så apatisk. Skönt det... Hoppas hon kan sova i natt..

Ang sova i samma rum så kommer vi nog göra det ett tag till... Tror att jag skulle känna mig ensam och inte få någon ro ;) Men vi kan dammsuga i rummet samtidigt som hon sover. En lampa eller tvn står dessutom på så hon blir inte störd alls.. Eller jo det kanske hon blir men inte så hon vaknar. Vi pratar och så med...

Åh tack! :D Maken låter som en hel jordbävning när han vänder sig om i sängen och han fattar det inte själv, så det är inte konstigt om V blir störd av honom.

Han försökte nyss natta V, men de kom upp igen eftersom V bara låg och tittade sig omkring och inte hade för avsikt att sova. Nu har de gått för att försöka igen. Hoppas han somnar nu.

Har aldrig provat att dammsuga och ha tv:n på när han sover och det skulle jag nog inte göra heller. Man vill ju inte väcka den björn som sover. ;) När han sover på dagen brukar jag ibland dammsuga resten av huset och det händer att han vaknar av det, men oftast inte.

stort lycka till med eget-rum-sovningen :) Det kommer att gå så bra så.

Aneka, du glömde en sak på listan över vad man kan göra i sovrummet när barnet flyttat till eget rum :angel:

Aneka, du glömde en sak på listan över vad man kan göra i sovrummet när barnet flyttat till eget rum :angel:

Ähh det går endå! Får vara lite tyst bara! :D Annars har man ju en soffa också! ;) Igt är Milton inte så störd av ljud när han somnat ordentligt. Kan dammsuga under hans säng utan att han bryr sig. Men vill slippa smyga runt där inne. Iofs är det mest drygt nu eftersom sovrummet är halva vårt hem ungefär och man har mkt andra saker där inne.

hi hi hi, ja jag vet ;) Kände mig bara lite tvungen att skriva så, hihi
Spännande att flytta, verkligen snabba ryck för er, men vad skoj att det går fort.. Nu vill vi ju hänga med och se bilder på renoveringen sen. (säger jag som inte fått in bilder på sonens rum än...)

Ja det är verkligen jobbigt när viktiga delar i hemmet inte är funkionellt! Man är verkligen beroende av att det ska fungera. Idag har vi haft våra fantastiska vänner här som har hjälpt till så nu är faktiskt alla stommar uppe! Vi har fått in lite kläder i garderoben och har några kartonger mindre. Känns jätteskönt! Vi har dessutom haft grillpremiär, oj vad vi ska grilla :D

Imorgon har vi barnvakt, M ska till farmor och leka så då kan vi nog vara ännu lite mer effektiva. Först ska jag dock ut till stallet en sväng så jag hoppas på en kalasdag även imorgon.

Givetvis kommer ni få se bilder! :)

Lottch: superduper tack för salvorna!! Du är bäst! :bow:

Kl

Måste bara skriva om min stora tjej snart 3 år, ibland så får man en tankeställare om att hon börjar bli stor och förstår saker.
Jag och min man pratade om min mans pappa som är död sen flera år tillbaka. Varpå Alice börjar snyfta och fråga om Morfar har dött. Då fick vi förklara att det har funnits en annan farfar, än den hon har nu.

Lilla gumman då... Jo, man får nog tänka sig för snart. De förstår ju säkert tidigare än de kan förmedla det också. Eller förstår och förstår, det gör de kanske inte helt och hållet, men vissa delar kanske kan oroa dom och de kan inte förmedla den oron till föräldrarna som Alice kunde göra nu.

Kl
Natten i eget rum gick ganska bra. Jag sov som en gris, men maken sov jätteoroligt eftersom han var så rädd att inte höra V om han blev ledsen. :D Tre gånger gick maken upp till honom och stoppade in nappen och sista gången, vid kl 5, fick han följa med till vår säng. Där låg han och petade in sina fingrar i min näsa :grin: och sen kl 05:30 var det dags att sätta sig upp och vara vaken. :D

Jag besparar er vidare detaljer, men :devil:försäkringskassan:devil:

för att vara första gången i eget rum så var det ju väldigt bra. Sen när han lärt sig var napparna finns själv och pappa slappnar av så att V får en chans att hitta dem själv också, så kommer det att gå bättre :)

Min skrutt har verkligen tagit ett stort hopp språkmässigt nu. Han har ju varit lite sen med det där...
Nu som 1 åring säger han:
Mamma
Pappa
Tutte (nappen för er som inte vet ;) )
Där
Den
Titta
Tittut
Komma
Mat
Nej
Bara för någon vecka eller två sedan så sade han bara Mamma och Mat. (man kan ju undra vad som är viktigt i hans liv :love:)

Lekt frisör
Vi har haft med oss T till frisören när vi själva ha klippt oss. Frisören har dock inte fått komma i närheten av henne med saxen. Idag så gick det inte längre. Hon kunde knappt äta pg luggen. Så nu har vi som så många föräldrar innan oss ett barn med flikig lugg som är klippt med kökssaxen. Nått som vi sagt att vi inte skulle göra… Ska se om jag kan ta ett kort på resultatet sedan.

Dagisproblematiken
Vi har nog bestämt oss att tacka ja till hattstugan om vi får erbjudandet igen. Lite på basis vi vet vad vi har men inte vad vi får. Hon får gå 15 h veckor. Så kan jag plugga ifred och vi kan faktiskt utnyttja att maken jobbar 80%. Annars så hade jag fått plugga de dagarna han varit ledig. Men det känns så tidigt att ”lämna” henne på dagis redan nästa vecka. Vi har helt klart inte hunnit med mentalt i svängarna. Känslan förbättras väl inte av att svärmor skrek ut i förskräckelse över hur hemska vi var.

Kaktusblomma
Jag hade blivit ganska less om mina bröder hade agerat som din syster. Förstår att du är irriterad. Vad har hon sagt så här i efterhand? O andra sidan så kan jag också tycka att din far hade kunnat säga ifrån. För nu är det ni som ”grälar” om vad han borde göra.

Doris
OJ!!! Vad imponerande!
Känner lite att vi ligger efter på allt.

Oregano
Låter som om det ändå gått hyfsat bra för honom att sova i eget rum

Det var ingen skillnad för honom att sova i eget rum, han behöver hjälp med nappistopp alltifrån 0-5 gånger per natt och framåt morgonkvisten somnar han inte om ifall han inte får komma upp i vår säng och krama mamma. :love:

Det är iallafall jätteskönt att få sitt sovrum tillbaka! :bow: Som nu efter att jag duschat kunde jag gå in där och hämta nya kläder istället för att ta på mig de gamla och vänta tills V sovit middag klart. Visst går det att smita in ändå, men det undviker jag helst.

*kl*

Åhhh, måste bara få ventilera av mig lite hos er så VARNING för lite gnäll...

Blir SÅ less på min kära sambo. För 3 veckor sedan hade vi en disskusion?! ang helgerna. Jag vill hinna rida och han vill hinna ut med skoterna när det är ljust ute. Aboslut, jag ser inga problem alls med detta. Vi kom iaf överrens om att vi får dela på dagarna. Jag rider på morgonen och han kör skoter efter lunch eller tvärtom. Trodde att han förstod lika som jag men tydligen inte :grin:

Igår fyllde en vän till oss år. Hade firande nere på sjön så jag sa redan dagen innan att jag ville fara ut med hästen på morgonen. Sagt och gjort, 09.00 knatade jag iväg till stallet och sen for vi ner på sjön runt 12.00. Vi kom även överrens om att han skulle få åka ut med skotern på förmiddan idag. Gissa vem som precis åkte iväg med skotern... visserligen tog vi en lite sväng hela familjen i morse med skotern men var hemma runt 10.30 När jag sen frågar hur länge han ska vara ute ungefär (vill gärna också få rida i det fina vädret) så får jag till svars nåt i stil med att " Jag kör så länge jag vill, fick inte köra nåt förra helgen...(när jag jobbade...)"

Okej, det kanske blev lite orättvist igår när inte han fick köra så mkt skoter ja men han hade ju faktiskt kunnat vara lite mera aktiv i dag och kanske åkt iväg på en gång när vi kom tillbaka från vår lilla tur, eller kanske hoppat över att sätta sig vid datorn i morse. Det här med att mötas på halva vägen existerar inte känns det som. Tar jag upp problemet i fråga blir han bara sur och tvär.

Våran överrenskommelse om att dela upp helgerna sprack innan den ens börjat. Det är precis som om att om jag far till stallet i 3 timmar en dag så får han köra skoter hela nästa dag....Det är bara så trist. För det skulle verkligen kunna fungera hur bra som helst om han bara fick tummen ur nån j*vla gång. Ska alltid hålla på med massa annat...

Åh, ja nä nu tror jag min mat är varm. Ska gå ut i fortsätta sitta i solen en stund, är bara hur underbart väder som helst!

Förlåt men din sambo beter sig som en praktåsna med jämna mellanrum. Kan det vara en ide att mer bestämt dela upp tiden i timmar med en specifik starttid? Väljer han då att segdra under sin tid så är det i isf hans huvudvärk. Sen så ska man väl kanske inte döma ut honom helt på förhand. Han kanske kände sig lite undanskuffad pg gårdagen och drav kom den sura kommentaren. Han kanske kommer att komma hem i god tid för att du ska hinna rida ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 329
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar