Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Det är många som pendlar härifrån till Sthlm. Och hästgårdarna måste väl vara mycket billigare här. Det är bara att flytta :D

Ha ha! Det e inte mig ni ska övertala. Det är maken som är stoppklossen. Jag hade dags dato till och med hellre bosatt mig i norrland än bott kvar i Sthlm* :eek: ;). Men visst får jag välja så rör jag mig nog söder ut.

* Innan jag får en ton påhopp så får ni tänka på att jag är född och uppvuxen i landets södra delar.

DSC02691.JPG

Såhär fint har vi det nästan precis utanför lägenheten :)

Vad fint! Men så mycket snö :eek:

Hahaha, Milton blir också helt jätteglad när han hör/ser Bolibompa-introt :D Kanske inte fullt lika galet glad som din påg, men han stannar upp och tittar/lyssnar på tv'n. Men sen är ju inte Sveriges rörligaste unge heller :angel: ;)

Här har vi enorma mängder snö kvar. Kom 2 decimeter nu i helgen.
Förvisso har vi haft 7 grader ute idag, så det har tagit lite på det:banana:
Men då har vår långa grusväg upp till oss blivit en slabbig sörja att körsöka kana fram i med bilen :cool:

Här har vi barmark- tom så att gräset börjar nyansa grönt :)

Och det är bra skönt :D Säger hon som älskar snö och vinter. Men det är verkligen något speciellt med våren och nu tiden mellan vinter och vår, så härligt alltså!!

Kl
Doris - vilka fina kläder du beställde, ser fram emot att se mössorna också! Åh, jag måste nog beställa lite mer kläder till min Milton :angel: Vad sugen jag blev på det nu!

Hihi! Jag hittade möster för att sy såna mössor själv. Det var kul... Men jag har inga roliga tyger att göra det med....
Sen har jag inte fått till dom perfekt heller. Den blev lite ving. men nu kan jag principen iaf...

Inte om du frågar majoriteten av befolkningen... :angel: ;)

Ne, men skämt åsido så kan jag också tycka att de är smartare att bo norr om stan. Billigare bostäder och mindre köer in till stan. Hade jag inte haft alla de mina söder om stan så hade jag mycket väl kunnat hamnat där. :)

Vad fint! Men så mycket snö :eek:

Då skulle du se här :D

Väldigt svårt att tänka sig hur allt detta någonsin ska hinna smälta bort - men vis av erfarenheten vet jag att det mesta är borta om en månad. Och så underbart mycket som tinar när det är soliga, härliga plusgrader :love: Är SÅ trött på vintern nu.

Det kom dryga 2decimeter natten till fredag så innan dess hade vi inte så mycket snö heller :)
Men nu har vi plusgrader varje dag så förhoppningsvis stannar det inte allt för länge :D

Idag kommer det att bli kanonväder ute! Och då slogs jag plötsligt av att jag inte har några lämpliga vårytterkläder till Vilgot. Inte för att han kan gå än, men han kanske vill träna att gå lite på gatan. Vad har man på dom?! :o fodrade regnkläder och gummistövlar eller? Eller "vanliga" skor?

Funderar faktiskt på att ta en tur idag och inhandla lite sånt.

Jag satte på A ett par kängor som storebror hade. Han vägrade röra sig ur fläcken, så jag måste med köpa ett par lättare skor och se om det går bättre :)

Här är det mulet ännu och blåser, men det ska bli 10 grader varmt! Snön och isen är nästan borta, nu ska bara grusvägarna torka upp så det går att gå med barnvagn.

Jo, jag hade i minnet att något barn vägrat att röra sig, så jag gick och hämtade hans Zunblock-badskor. Han tyckte det var lite konstigt men gick iallafall några steg. Sen satte han sig och kröp iväg för att hämta kattleksaken. Nu sitter han och leker med den, med skorna på sig. Hade nog trott att han skulle plocka av sig dom först. :D

Hur kollar man storleken då? De har billiga tretorn-stövlar på Maxi, men där finns ju inte personal som hjälper till att mäta fötter. Svårt att mäta hemma också när man bara har linjal.

Nu åkte skon av och in i munnen istället. :angel:

*kl*

Liten tyskalektion. A låg och lekte med pillsesnoppen på skötbordet, sambon hade inte hört detta uttryck innan och sa bara
-det är ingen pillesnopp, det är en Scnidelwutz....
Jag dog nästan.

:rofl::rofl:
Schnidelwutz!

(misstänkte att du glömde ett h;))

Men gudars!

Minns när jag läste tyska för hundra år sen. Då tyckte jag ordet för orm va förjäkla härligt!
Schlange! :rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar