Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

innan har han bara stoppat ner fingrar eller skeden så att han klökts, men nu fortsätter han tills han kräks :confused:

Du får göra precis som du vill ;) men jag har bara så himla svårt att förstå att man vill äta fett!! :eek: Förutom att det är äckligt så blir jag riktigt dålig i magen av det.

Som ni kanske läst på Fb så tvingades jag äta fläskkarré en dag den här veckan. :eek: När jag styckat klart biten jag fått på min tallrik så var 25% kvar, 75% slängde jag. Det är liksom både enklare och billigare att köpa fläskfilé istället. :idea: (Även om jag slänger en hel del av glädjelös också. :angel:)

Ja, vi får se hur detta ska gå. Hade premiär i morse. Men då gjorde jag en vanlig omelett. Och brödet bestod bara av lite olika frön och ett par ägg.
Vet inte hur jag kommer stå ut med massa grädde och bacon. Är egentligen inte så glad i bacon:crazy:

Jag och sambon började också med det igår, sambon är redan helt förstörd... :D Imorse försökte han lura i mig att man visst fick äta digestivekex... :grin: Nu kör vi GI, inte LCHF, men det är ju nästan likadant.

Jag kör två nutrilettshakes om dagen och ett GI-mål. Det ska vi göra i två veckor och sen så ska vi börja ta tag i oss själva och börja träna och springa nu när all snö verkar vara på väg bort så att det går. Sambon har lovat att hämta mitt löpband i 3 månader nu, men fortfarande har det inte kommit hit, så jag börjar ge upp.. :grin:

Jag älskar fett. :o :P

Jag som hade tänkt grilla på ev. träff här hos mig i sommar och då brukar jag alltid ha karré, haha, vad föredrar du för kött då? Eller föredrar du fisk? Skulle kunna fiska upp ett par aborrar också och grilla.

Och jag älskar fet mat men inte fett :D
Bacon är gott men de ska vara knapriga...
Annars så karré och liknande går bara inte, på kotletter äter jag bara mitten :D
men att äta friterat och liknande är inga problem, det är bara konsistensen av riktigt fett :eek:

Gi är plan B för mig. Prövade metoden för några år sen och det fungerade inte så bra. Men då hade jag brist på motivation och inte riktigt lika tjock som jag är nu.
Nu tänker jag på min stackars häst som får bära runt på mig plus en 15 kilos sadel.

Och så får inte oregano äta insjöfisk eftersom att hon är på smällen;)
(sorry för besserwisserierna)

(Även om jag slänger en hel del av glädjelös också. :angel:)
Jäkla iPad! :rofl: Fläskfilen ska det naturligtvis stå.

Fast det är klart. En sån lchf-diet skulle nog garanterat funka på mig. Jag skulle svälta ihjäl efter en vecka. :idea:

Nä, jag är så otroligt tacksam över att ha en kropp som slaviskt håller sig på 51 kg oavsett vad jag äter. Den reglarar aptiten. Jag kan vara sugen på och äta ganska onyttig mat i perioder, men så helt plötsligt blir jag riktigt äcklad av det och är bara sugen på nyttig mat. Sen börjar det om igen. Vikten pendlar då ett kg upp eller ner, men aldrig mer än så.

Samma här, älskar bea sås, pommes och köttbit med vitlökssmör. Men INGET fett på själva köttet, eller ett lager med smör på smörgåsen som silas mellan tänderna *ryser*

Och jag älskar fet mat men inte fett :D
Bacon är gott men de ska vara knapriga...
Annars så karré och liknande går bara inte, på kotletter äter jag bara mitten :D
men att äta friterat och liknande är inga problem, det är bara konsistensen av riktigt fett :eek:

Men lite så är jag också. Fast fett i form av det som finns på kött äter jag inte ett mikrogram av ens. Fett i "flytande" form har jag inga problem med så länge det inte smakar fett. Bea-sås på burk får jag nästan kväljningar av, det smakar bara fett. Men jag märker direkt om jag ätit nån sås med mycket smör och grädde i, jag får sitta på toaletten resten av dagen. :crazy:

Men fettet på köttet pillar man väl bort annars eller?
Låter alltid svålen sitta kvar på julskinkan och fettranden på kotletterna. Men det läggs alltid på tallrikskanten när man äter.

Och det där tjocka lagret med smörgåsmargarin praktiserar min sambo:crazy:
Han är iofs mager som en sticka, men ändå.

Min älskade make hittade "extra mager julskinka" utan fettsvål som han köpte! :love: :bow: Det är han som fixar julskinkan i huset, men han får alltid skäll av mig om han inte skär bort all svål på den. :D

Min mage klarar inte heller fet mat. Låg vaken halva natten, illamående igår för att vi åt fläskfile, klyftpotatis och bea.
Nu äter jag pannkaka som jag fullkomligt hatar men hade inget annat hemma som gick snabbt och heldre det än att vräka i sej något ännu onyttigare senare. Alicia älskar det tydligen iaf :grin:

Pannkaka tycker jag är ganska gott faktiskt. :o Men det är inget vi lagar hemma, men däremot brukar jag ta det när det finns det på menyn på jobbet. Efter 1 h är jag döhungrig och alldeles snurrig pga lågt blodsocker, men jag får ju skylla mig själv. :D

Jag klarar inte konsistensen och sitter nu och undrar om det var värt att må illa för att få i sej mat :crazy:
Jaja, det var det säkert....

*kl*
Vi har varit ute i solen en sväng, jätteskönt om det inte hade blåst. Nu ska jag snart upp och leta reda på en overall som H hade. Tunn och vattentät, hittar kanske ett par skor som duger tills vi har kunnat shoppa lite nytt.
Skattebeskedet var inte så uppmuntrande för min del, tur att sambon får tillbaka iaf ;)
Måste be fk dra lite mera skatt, är det flera som upplever att de drar för lite?

:

Har även bakat ett bröd enligt LCHF´s alla regler.
Blev riktigt gott:d
Tror nämligen att jag börjat med det idag:D LCHF-bantning då. Inget som är för dig oregano, bara flötiga saker.
Men några vänner till oss med lika stor kroppshydda som mig hade blivit riktigt smala bara sen nyår. Så jag hoppar nog på det med.

Jag har ätit LCHF i ca 10 veckor och gått ner 6.6 kg :banana: Då har vi inte ätit extremt och ett par gånger har jag fuskat. Jag är inte heller speciellt förtjust i fett... Bra kombo va?? :confused:

De vi har gjort är slutat med pasta, bröd, mjöl, ris och sånt. Tex en middag består numer av grönsaker, kött och en sås (ofta CF med vitlök i)

Värre på dagarna när jag blir hungrig, börjar bli less på bacon och ägg... Har fuskat med lite finn crisp.

Ät inte speciellt förtjust i ost eller korv, annars är det enkelt att ta till ifall man börjar bli sugen.

Haha, ja varför började jag med en diet där jag knappt gillar det man ska äta? Vra fråga. Men i går syndade vi och gjorde äppelpaj med vaniljsås. Smakade inte så gott som jag mindes och sen låg det som en klump i magen.

När jag har gått ner till ca 63 (första målet) sen vill jag ner till 60 åtminstonde. Fanns en tid då jag inte vägde mer än 55 men då red jag inte två hästar. Så det är nog lite muskler som tillkommit... Då ska vi börja äta som "vanligt" igen, men vi kommer troligtvis inte äta lika mycket av "det vita".

Haha! Nej, det va verkligen ingen bra kombo! :laugh:

Nu i början kommer jag nog tillåta mig själv att fuska en gång i veckan.
Som nu när vi ska ha Halmstadsträffen så kanske det blir svårt när vi ska äta lunch att hitta nåt som är helt anpassat till LCHF.
Och till helgen nån liten chokladbit:d

(fast känner jag mig själv så kommer jag vara "duktig" nu i några dagar sen falla tillbaks i gammalt mönster)

JAA, snart är det torsdag :bump:

Alla friska? hur går det med EmelieR?
Jag ska till läkaren på morgonen, fick min tid framflyttad. Mår skitdåligt just nu, oroar mig över det mesta som har med graviditet och förlossning att göra. Mår kanske lite bättre efter att träffat läkare och kanske fått tjuvkika på liten där inne

Jag har länge gått och tänkt på det där med skatten och blev så lättad när jag igår såg att vi kommer att gå några tusen + det här året. :bow: Förra året fick vi kvarskatt på 14000 kr mitt uppe i alla bröllopsförberedelser. Mindre kul kan jag informera om. :grin:

Har precis kommit hem från en långpromenad. Himla skönt väder ute! Vilgot sover i vagnen och jag sitter i uterummet med dörrarna öppna. Dörren in till huset är därför stängd och den lilla katten sitter inne och tokskriker. :grin: Har god lust att släppa ut henne och låta henne gå vart hon vill, men jag skulle nog få alltför dålig samvete då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar