Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

jasså!!! Vad kul, han har lite släktingar!!!

Mitt sto hatar honom, synd, för de går i samma hage och står i boxarna brevid varandra och får dras med varandra på ridturer. I dag fick ha gå med som handhäst. Efter halva turen lackade mitt sto ur, då ställde hon sig och sparkade bakut ett par gånger....

Wiiiii - jag får också tillbaks, lite drygt 10 000 kr, nice :D Vad sambon får vet jag inte, det återstår att se. Han har ingen e-leg. så han har inte kunnat logga in och kika. Vi har ju gemensam ekonomi så det spelar roll för mig också ju ;)

Mikan - friska är vi och längtar som en tok! Dock strular min bil lite :crazy: Inte värre än att jag kan köra, men ska besiktiga den den 1 april och behöver därför få den fixad innan dess. Pratade med killen som gör vid våra bilar och han hade det tight, sa att vi skulle ringa på onsdag så skulle vi se vad som skulle göras, bara han inte tänker ta den redan på torsdag eller onsdag kväll, hoppas innerligt att det inte blir så. Har svårt att låna bil också, men håller på att luska lite i en plan-b.

Jag är också förvånad över det. I helgen, när det fortfarande fanns snö kvar, kunde jag se att den spårat min katt :eek: hela vägen fram till Tifas gömställe under verkstan. Så obehagligt! Stallet står ju bredvid och jag hade tänkt ha stalldörrarna öppna inatt, då det är så varmt ute, men nu står de stängda... Börjar misstänka var min andra katt tagit vägen... :cry:

:eek: Vad e det för mosterunge du har? Har ni funderat på om han utgör den första individen i nästa steg av människosläktet?

Homo Habilis
Homo Erectus
Homo neanderthalensis
Homo sapiens
Homo Oscarus ;)

:rofl: Haha! Tror mer på Homo Multibusus klårfingrus:D
Jag har verkligen inte en lugn stund nuför tiden:crazy:
Vågar inte ens tänka på trotsåldern:cry:;)

Huga! Vad läskigt!
Jag misstänker att räven tagit två katter här på gården.
De/den är väldigt närgångna. Förra vintern kikade jag ut genom köksfönstret och undrade vad min labbe gjorde på trappen. Men han låg ju på golvet jämte mig. Då va det en rävusling!

Usch vad otäckt!! :eek: Har inte hästarna reagerar något? Vet inte om jag skrivit det här förut, men en gång när jag red min medryttarhäst i skogen blev hon helt hysteriskt rädd. Det var inget snack om saken, hon fruktade verkligen för sitt liv (och jag också kan jag meddela :crazy:). Det gick bra iallafall, men senare fick jag veta att det skymtats lo precis på den platsen det hände.

+ ia, tack! Jag är rätt nöjd själv, men på dagens vägning hade jag faktiskt gått upp 2 hg... men det är väl så det går när man inte kan laga sin egen mat. Pm:ar dig Ia om vem jag är :)

Ang köket så har vi upprättat ett litet pentry på fönsterbrädan i vardagsrummet där vi har vattenkokare, kaffebryggare och micro. Kokplatta har vi inte ens tänkt på! Nu kan vi förhoppningsvis få hällen inkopplad imorgon kväll och det skulle ju underlätta oerhört. Idag har bänkskivan blivit ditlimmad och lite täckskivor har kommit på plats. Det har även förberetts för de som ska fylla upp tomrummet mot taket och ena väggen. Ska åka och köpa mer täckskivor och spotar som ska fällas in under överskåpen.

Jag skulle få tillbaka 6800 ca! Har aldrig hänt förut! Jag ska dock deklarera min lilla firma också, det tror jag dock ger ännu lite mer tillbaka.

Kl

Idag ska jag till bm för hälsosamtal. Känns väldigt konstigt. Känner mig nästan som en skyldig tonåring som varit ute och slarvat! :eek: Just för att V var så väldigt välplanerad och det här inte alls. Men men, det blir bra i slutänden.

Om jag känner mig chockad kan jag nu förstå hur det känns att upptäcka att man är gravid när man nyss träffat en partner! D Eller ännu värre, om man verkligen varit ute och slarvat med nån annan än ens partner! :cool: Fy vilken mardrömssituation.

Förresten, är det nån som vet om det kan tänkas vara möjligt att få remiss för rul till ett annat landsting? Den här gången vill jag veta i förväg vad det blir för kön men att behöva betala för det bara för att Västerås tror att jag ska göra abort bara för att det är "fel" kön lockar mig inte. :grin:

Kan du inte göra ett 3d ul då? Det är ju ganska kul att ha gjort tycker jag :)

Vad gäller slarvandet med annan partner så kan du fråga min lillebror... Han har en unge på byn..
Tjejen ifråga hade varit o kollat varför hon aldrig blev med barn så skyddandet var ju inte hennes stora grej... Plötsligt händer det ;) Från att inte ha haft ägglossningar till en alldeles perfekt bäbis!

Var ute och red igår i skogen bakom där jag såg lodjuret och när vi kom till ett ställe så tvärnitade min unghäst och börjat skaka i hela kroppen. Sen gick det ganska fort hem... :( Är jättenojjig nu, har hästhagen åt det hållet lodjuret var och nu är jag jätteorolig för mina småhästar. :( hade tänkt börja ha hästarna ute full tid i mitten av april, men nu vet jag inte om jag vågar.

Nej, Armani, man får inte skjuta dom, vad jag förstått iaf. Kanske om den hotar en? Vet inte om det finns några särskilda regler när den är så osnygg och nära byggnader. Man har ju ingen lust att låta Selma springa fritt så länge den är i faggorna iaf... :eek:

Nej, Armani, man får inte skjuta dom, vad jag förstått iaf. Kanske om den hotar en? Vet inte om det finns några särskilda regler när den är så osnygg och nära byggnader. Man har ju ingen lust att låta Selma springa fritt så länge den är i faggorna iaf... :eek:

Är det ett fult lodjur :p

Nä, men allvarligt, usch vad obehagligt. Men visst är det så att lostammen har ökat jättemkt, så att det pratas om skyddsjakt på dem också? Eller har jag snurrat till det?

*kl*

Var tvungen att logga in å kolla deklarationen jag också. Får tillbaka iaf :banana: blir att betala bort sadellånet till mamma samt omstoppning av den. Kanske inte det roligaste att lägga pengarna på men va f*n då äre gjort!

Gahh, jag vill ju oxå veta!!! När brukar man få pappret i brevlådan?

Vi har ju en massa med lägenheten och ska göra lite avdrag och så. Men jag är orolig att Fk har dragit för lite skatt...

*kl*

Jag blir tokig!
Mitt internet fungerar inge bra... 3G modem!
Slutade fungera igårkväll efter en massa krångel :mad:
Nu som först började det fungera igen, internet är ju det enda jag har här mitt i ingenstans!

Har dessutom haft en jobbig natt M har vaknat ofta och varit superledsen sedan somnat om efter man gett napp eller tagit upp henne... lite trött idag.
Hon har dessutom varit gnällig halva morgonen. Äntligen somnade hon nu.

Vi åkte till Sibyllekliniken i Stockholm och gjorde ett vanligt UL för att kolla kön. Det kostade 320:- Vilket inte känsdes så dyrt om man jämför med 3D-UL.....

*kl*
SOOOOOLEN SKINER.....ÄNTLIGEN:bump:

Gick en runda på morgonen med hunden och nu ska jag stoppa A i vagnen och gå ut lite. H är ledig från skolan ( studiedag) så ev. kör vi ner till den lilla djurparken en bit härifrån. Liten djurpark som har lite getter, kaniner och höns osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar