Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

S hade oxå en fin plattform som hon ville ligga på. Vi fick flytta huvudet, mycket lättare innan de lär sig vända... Men det visade sig vara en låsning i nacken, efter det funkade det bra och hon kunde sova på andra sidan. Innan ville hon inte ligga på mage, men efter att blivit fixad så gick det bra!

Vi kunde får reda på kön vid rutin-UL. Menhon låg så till att de inte kunde se. Läkaren vi var hos brukade berätta ifall man ville.

Eftersom vi inte fick reda på kön så avstod vi sen på alla UL jag fick göra när jag var sjuk. En läkarstudent kollade på min mage efter att läkaren gjort sitt. Han ville nog veta kön, han frågade ifall vi viste eller ville ta reda på det. Men då sa jag nej.

Det gick inte att vända Vilgots huvud åt höger. Det var som att en hård gummisnodd var fäst i honom, han vände tillbaka det så fort man släppte det. Försökte vi göra det när han sov så vaknade han och blev leden. Och magläge avskydde han. Blev jättearg och ledsen på 2 sekunder. Förmodligen hade väl han också nån form av låsning.

låter som om han kan ha/ha haft det. enligt min kiropraktor så får de lätt de vid förlossning/kejsarsnitt.
Min sjukgymnast tyckte det vart stor skillnad efter "knycket". Då var hon inte alls stel och grinig i nacken.

Hoppas hoppas du mår bättre till imorgon, inga fler bortfall!! Lider med dig, gör ju något så fruktansvärt ont med uvi, been there. Flera gånger om året i flera år typ, usch fy fasen! Nej jag hoppas innerligt att tabletterna hjälper snabbt!!

EmelieR + Juzzen, hur går det för er? Kommer ni imorgon? Och ni andra, kommer alla?

Vi kommer :bump: :bump:
Lämnar staden runt 09 och kör en mil åt fel håll :D Ska lämna hunden hos svärmor och lämna av hästmaten i stallet som ligger i bilen. Räknar med att vara uppe i Halmstad runt 11 och då försöka hitta rätt också till Busfabriken, kanske inte det enklaste, någon som vet?

Som det ser ut nu kommer vi,:) OM jag inte blir sämre igen, men pillerna har verkat nu, så nu är jag mest trött.

Vi kommer vara där vid nio, eftersom vi åker med sambo upp. Så jag har lite tid på mej att hitta busfabriken:p Hoppas vädret är okej för en promenad(sambo skulle ha bilen så vi får gå lite ist där uppe)

Hur ska vi hitta varandra då? Jag är dålig på att komma ihåg hur ni ser ut:o;)

Att ni inte fått hjälp med huvudformen???? Vi fick gå från 2 månaders ålder då S bara låg på en sida. Det ska göras så fort som möjligt när de blir äldre går det inte att ändra lika lätt. Hon låg lite snett med huvudet även på skötbordet mm.

Tänk på att lägga dem på den sidan de inte gillar, eller ännu hellre, på mage, då kommer de inte trycka. Det tar ca 2 månader att forma tillbaka.

Dålig stil av BVC att inte bry sig. :(

Sjukgymnasten fukade sådär. Jag tog S till min kiroprator som hittade två kotor i nacken som inte låg helt rätt, Inte helt ovanligt på snittade barn så de plockar ut dem i nacken.

Fast min BVC har brytt sig:p Dom har följt henne hela vägen, vi har varit hos sjukgymnast och kollat rörligheten osv. Det var Emmahs BVC som varit dåliga på att hjälpa henne
Nelly har inte så mkt snedhet, utan det har blivit bättre. Dom har hela tiden frågat mig hur jag tyckt det varit, om hon rört sig lika på båda sidorna osv.

Första två månaderna sa dom att jag skulle lägga henne på andra sidan..men dom förstod också att vi inte ville röra henne när hon väl sov(pga koliken så var det svårt och man ville inte röra henne när hon väl sov av utmattningen)

Nu frågade dom mej när jag var på 8mån kollen om jag ville ta en ordentlig koll inne i Lund hos speicalister. Dom ansåg inte att det behövdes, men beslutet var mitt. och ville jag så skickade dom givetvis remiss direkt. Detta nu innan hon blev ett.

Så jag har varit mkt nöjd, dom har inte släppt det, tagit in andra som kollat, skickat remisser och hållt koll med mig.:)

Om vädret är okej så har jag med största sannolikhet en röd skepparkavaj (heter det så?!), den syns ju iaf :D Ska man lasta ut barnvagn och grejer också, eller hur gör ni? Ja du som går dit tar väl med vagnen in, men ni andra som kommer körande med bil?

Jag tar nog med mig vagnen in, bra att lägga kläder och har skötväskan i.

Det är lätt att hitta, kommer ni från E6 så sväng av vid avfarten mot väg 25 växjö. ta vänster och kör en liten bit sen ligger det på växjövägens vänstra sida, mittemot Halmstad Arena

Ska bli så kul idag :laugh:

Nu är det dags för frukost och göra sig iordning!

Det var på nyheterna igår och min sambo blev helt chockad över att det inte var förbjudet redan. De hade för övrigt spelat in det på kliniken som jag åker till med mina hästar. :p

Är det någon här som använder Libero up and go storlek 4?

Mina föräldrar köpte två paket av misstag och nu skulle jag vilja bli av med dom. Så är det någon som vill ha två paket, som vardera saknar 2-3 blöjor hojta till så skickar jag dem. :)

Jag kommer åkandes i en bucklig silvervolvo, iklädd en svart jacka som är femtielva storlekar förstor då jag hade den såhär dags förra året:p
Kommer väl troligen ha ett kid springandes runt på parkeringen med.

Vagnen blir nog kvar i bilen, för Snoddas kommer förmodligen inte ha ro att sitta i den ändå.

Men vi ska mötas utanför eller?
Fast det kanske blir kallt för dig Juzzzen att vänta så länge?

Vad skönt att de hjälpt dig!!! Förstår att man inte väcker en kolikbebis som äntligen somnat.

Jag kanske mest var upprörd över Emmas BVC men du hade oxå problem och din knapp var närmast :)

Eftersom jag fått upp ögonen för detta med snea huvuden så ser jag flera på stan som är platta/snea i huvudformen.
Min man har en kollega som inte vill ha snaggat hår för att han är platt i bakhuvudet, så jag tror tyvärr att en del lider av det senare i livet. Medans andra inte ens vet att de är snea/platta

Senast ändrad:

:love: En merca! Älskar dem!
Ska vi byta sen innan vi åker hem?
Jag får ett fint åk och du en bucklig svenssonbil?;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 041
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar