Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Åh så häftigt! Stort grattis till er! Det blir snabba puckar med andra ord
kl
Puh! Nu har jag äntligen hunnit läsa ikapp! Vi är i en renoveringsdimma och jag har suttit och läst lite på kvällarna, men ni skriver ju så mycket! Mathilda tog dock en riktig tupplur nu så då hann jag komma helt ikapp
Hoppas ni som ska ses på torsdag får det skoj! Jag och min sambo firar 10 år tillsammans och sa att vi lite längre fram när renoveringen är klar ska ta in på någon herrgård och ta ett lyxdygn där, nu på torsdag kanske vi hinner gå ut och äta iaf, beror lite på hur renoveringen går och om min bror skulle ha tid att hjälpa oss så får vi skjuta lite på firandet.
Jag kan dra en kort presentation av Mathilda, 8,5 månad.
Hon ålar/halvkryper i en väldig fart och gillar när det händer saker, helst ska det hända saker hela tiden. Spännande saker är t.ex. kattmaten, dvd-filmer, reklamblad och pipmuggen. Just nu är hon dock väldigt mammig och ganska orolig främst nattetid, men det beror antagligen på att vi bor hos mina föräldrar under renoveringen och hon har haft barnvakt mer än vanligt. Dessutom träffar hon pappa sin betydligt mindre då han har fått vara i renoveringen och jag har umgåtts med Mathilda.
Hon reser sig upp mot vissa saker, går med stora steg om man håller henne i händerna, leker titt-ut, vinkar och säger EjEj (Hej hej), Isse = Kisse, Titta och en massa Dadada, Bababa, SSsssss osv. Favoriten att pyssla med när vi äter är att sitta och pincett-plocka i sig ärtor och majs eller vad man nu lägger på brickan. En ny upptäckt gjordes igår när jag gjorde köttfärssås och pasta utan salt, hon gillade det massor! Hon är annars lite seg på att äta burkmat, går inte ner lätt alls, men min mat satt hon och smackade med när hon fick i munnen.