Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Åh vad roligt, jag älskar att måla möbler :D Målar om det mesta och det blir så fint!! Ska du måla stolarna med eller vad har ni för stolar?

Stolarna är vita men ska målas om, de är mer åt det gråa hållet, slitna och fula ("shabby chic" inte riktigt min stil, vitt ja men slitet nej) och sedan har jag min gula köksoffa men den får vänta till våren så jag kan stå ute och slipa bort den gamla färgen.

pict0210_136301326.jpg

Senast ändrad:

Vad spännande!!

Michellan: Härligt! Före/efterbilder..?

Själv hoppas jag få lite tid till att spackla och slipa i H´s rum idag, men tror det kan bli svårt.. Fast jag vill förbaskemig få upp hans garderob NU (så jag får börja måla i nästa rum :angel:) så ska göra mitt bästa.

Bajsblöjebyte.nu!

Oj, vad häftigt!! Grattis till honom! :idea: Lite läskigt att flytta, hade jag tyckt, men det kommer nog att bli jättebra för er! :laugh:

Bilder kommer när allt målande är klart med bordet :) Tveksamt att det blir 100 bra men det är ett budget alternativ tills vi köper nya köksmöbler :idea: Bordet lämnade förra husägaren kvar till oss när vi flyttade in. Vi har tre stolar som kommer från svärföräldrarna, sedan köksoffan och Isabellas tripp-trapp så det är en härlig blandning mellan nytt och gammal ;)

Åh så häftigt! Stort grattis till er! Det blir snabba puckar med andra ord :)

kl
Puh! Nu har jag äntligen hunnit läsa ikapp! Vi är i en renoveringsdimma och jag har suttit och läst lite på kvällarna, men ni skriver ju så mycket! Mathilda tog dock en riktig tupplur nu så då hann jag komma helt ikapp :)

Hoppas ni som ska ses på torsdag får det skoj! Jag och min sambo firar 10 år tillsammans och sa att vi lite längre fram när renoveringen är klar ska ta in på någon herrgård och ta ett lyxdygn där, nu på torsdag kanske vi hinner gå ut och äta iaf, beror lite på hur renoveringen går och om min bror skulle ha tid att hjälpa oss så får vi skjuta lite på firandet.

Jag kan dra en kort presentation av Mathilda, 8,5 månad.
Hon ålar/halvkryper i en väldig fart och gillar när det händer saker, helst ska det hända saker hela tiden. Spännande saker är t.ex. kattmaten, dvd-filmer, reklamblad och pipmuggen. Just nu är hon dock väldigt mammig och ganska orolig främst nattetid, men det beror antagligen på att vi bor hos mina föräldrar under renoveringen och hon har haft barnvakt mer än vanligt. Dessutom träffar hon pappa sin betydligt mindre då han har fått vara i renoveringen och jag har umgåtts med Mathilda.

Hon reser sig upp mot vissa saker, går med stora steg om man håller henne i händerna, leker titt-ut, vinkar och säger EjEj (Hej hej), Isse = Kisse, Titta och en massa Dadada, Bababa, SSsssss osv. Favoriten att pyssla med när vi äter är att sitta och pincett-plocka i sig ärtor och majs eller vad man nu lägger på brickan. En ny upptäckt gjordes igår när jag gjorde köttfärssås och pasta utan salt, hon gillade det massor! Hon är annars lite seg på att äta burkmat, går inte ner lätt alls, men min mat satt hon och smackade med när hon fick i munnen.

*kl*

:bump::bump:

Sambon fick jobbet!!!

:banana::banana:

Så nu blir det flytt innan månaden är slut! Om allt klaffar :eek:

Vad skoj!!!!
Hoppas att ni hittar nått kul bostadsobjekt som vi kan hjälpa dig med här inne :p hihi..

Jättegrattis till din sambo. Och vad spännande själv!! :bump:

Vad roligt!!!! Spännande med flytt.

S har ju som sagt varit mer eller mindre lös i magen de sista tre veckorna. I dag har hon fått feber oxå. :( Ringde och kollade, de tyckte jag skulle boka tid hos läkare i morgon för avföringsprov och allmän koll. Sitter nu och väntar på att de ska ringa upp så jag kan boka tid.
Hon är gnällig men äter och leker hyfsat. Sovit mycket de sista dagarna.

I fredags kväll hade vi superkul hemma... Stopp i avloppet i nya badrummet...
Gubben tar fram högtrycken och tänker att detta ska väl gå fort att fixa. Haha. Det började bubbla upp bajsvatten ur golvbrunnen. Händer ingenting. Går ner för att ta ifrån brunnen i det andra badrummet. Där är det fritt flöde. hmm. till slut blir han tvungen att lossa röret som kommer ifrån övervåningen och hälla ut allt vatten på golven (härlig sörja...) för att kunna komma åt problemet lite närmare. Lyckas tillslut med fysiskt våld hacka sönder klumpen i röret (gammalt rör som troligtvis torkat ihop under flera år, ej använt till annat än avluftning tidigare)

Tjoho! fredagskvällen gick till att städa två bajsvattenfyllda badrum...

Fick samtal, ingen tid denna vecka. får gå på lättakuten i morgon bitti. Hoppas de hittar något nu...

Tack :)

Vi har iaf ordnat helt ok boende i Fellingsbro, en 2a i markplan...
Lagom att börja med, sen får vi se hur det blir.
Vi ska försöka leva lite snålt nu under sommaren, jag ska snåla på FP-dagarna så att vi kan vänta med dagis till efter sommaren ;)

Ja, nu har vi skaffat oss massor att göra iaf, Packa hela lägenheten på max 2 veckor och så måste jag baka för på lördag ska vi fira min födelsedag och jag har inte ens börjat baka än :p

Usch då, stackars lilla S :( Hoppas verkligen ni får en tid snart! Kan det vara någon form av allergi? Gluten? Jobbigt när de små är krassliga. Trist med badrummet...

Hur går det med nya pållen förresten?

Förresten, ni som har barn som går, hur lång tid har det tagit från det att de reste sig upp tills de kunde stå själva och tills de tog något steg? V har rest sig upp i precis en månad nu och borde nästan kunna stå själv en kort stund utan att hålla i sig, men han fattar inte det själv utan puttar sig bakåt och dunsar ner på rumpan.

Det tog lång tid, A reste sig innan jul och först nu kan han stå någon halv minut själv utan att hålla i sig. Det började med några sekunder för ett par tre veckor sedan. Ta något steg gör han inte alls. Han går längs möbler och har gjort det ett tag. Han kan sedan en vecka tillbaka gå med gåvagn själv utan att den rusar iväg från honom.

Oj, är det vanligt att de går med gåvagn innan de ens reser sig upp? Jag misstänker att det kommer att ta lång tid för V att lära sig att gå. Han fattar inte att man ska flytta fötterna och går inte ens när man håller honom i händerna.

Sen är det först nu som han kommit på att han själv kan hålla i mugg/flaska.

Vilken trög unge jag har! :D :love: ;)

Jag tror nog han måste cruisa lite själv innan han börjar gå. Dvs gå längs med möbler osv. De kan ju ta sig ganska långt genom att gå längs med soffbordet osv.

De hade en tid på torsdag, men då ska vi ta bort min gamle kille så då har jag ingen lust att göra något annat. Vi åker in i morgon bitti och sätter och på lättakuten.

Kan de få feber vid allergi? Hon blev ju dålig efter att ha besökt öppna förskolan, gissar att hon fått något därifrån. Eller kanske UVI av all diarre???

Det går bra med nya pållen!!! Jag ska ta kort... Men kommer aldrig ihåg kameran. Tänkte försöka mig på att klippa honom i kväll, han blir så svettig av att skritta i 1½timme. Hoppas han går att klippa!

Nu fungerar avloppet igen!

Jag önskar att Milton lär sig att stå stadig själv snart så man slipper rusa fram när han är på andra sidan rummet och kom på att han skulle resa sig mot något. Står man inte där så slutar det förr eller senare med att han ramlar raklång åt sidan eller bakåt och slår bakhuvudet rakt ner i golvet

Oj vad jag spammar. I min favoritbok stod det att man kan försöka lära barnen att sätta sig själva. Jag försökte med det och A sätter sig bra själv, men det kan ju bero på ngt annat iofs. Bebisar missar ibland att man faktiskt kan böja på knäna, stod det. Så om man istället för att plocka upp barnet och sätta det på rumpan när det vill ned (och "säger till"), tar en hand och puttar på baksidan av knäna tills de böjer sig och sedan långsamt hjälper barnet ned med böjda knän så kan det fatta och lära sig själv efter ett tag. A har fantastisk kontroll, man kan ställa honom själv rätt och slätt på golvet så böjer han knäna, går till huk och sedan sätter ned händerna och kryper iväg.

Sedan kan man ju försöka lära barnet att sätta i en hand också. (försökte med det när han började ramla bakåt när han satt ned som 5-6 månaders, inspirerad av en väninnas dotter som går på sjukgymnastik och fick lära sig en massa bra bebiskunskap.)

Det behöver såklart inte bero på att jag övade med honom men det kan ju göra det.

Stoppa nappen i munnen på mamma eller pappa...

Nu när han var magsjuk har det inte uppmuntrats :eek::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?