Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Här har vi hunnit med två blöjbyten på mindre än 10 minuter. :banana: Laktulosen verkar bra nu och jag ger honom drygt en tesked i morgonvällingen. Dessutom har ungen kommit på helt plötsligt att det är kul att hålla mugg och dricka vatten. Även om det inte blir några mängder är det iallafall en god början. Avents pipmugg är den som funkar bäst.

Så var det måndag igen... :( Men den här veckan har jag hela två saker inbokade, så det kommer ändå att bli en ganska bra vecka. Ska bli kul att träffa "alla" härifrån på torsdag!!

Är det klart hur ni hittar hit och vad ni ska ta med er? En paj faller ju bort iom att AKB tyvärr inte kan komma, men det borde ju räcka gott och väl med två pajer på 6 personer. Vad vill ni ha att dricka förresten? Nån som vill ha annat än Loka? Och mat till barnen antar jag att var och en tar med sig själva, eller vill de också ha paj? :D

Förresten, ni som har barn som går, hur lång tid har det tagit från det att de reste sig upp tills de kunde stå själva och tills de tog något steg? V har rest sig upp i precis en månad nu och borde nästan kunna stå själv en kort stund utan att hålla i sig, men han fattar inte det själv utan puttar sig bakåt och dunsar ner på rumpan.

Jag hade förhoppningar om att få träffa en kompis idag men jag har inget bokat alls förrän torsdag nu :) Loka blir bra, vanligt kranvatten också för den delen. Är det okej om jag lånar en visp och en bunke av dig till grädde? Jag är en sån där som inte kan äta kladdkaka bara som den är.

Oscar knallade runt i några veckor med sin lära gå vagn innan han reste sig själv och stod längre stunder utan att hålla sig i.
Det tog ungefär tre veckor tills han började gå ifrån att han stod stadigt.

Absolut, klart du får! :laugh:
Och Jag är en sån som på inga villkors vis vill ha in vispad grädde i munnen. :D Jag får skämmas varje gång jag blir bjuden på tårta eftersom jag skrapar bort all grädde och lämnar det. :o

Oj, är det vanligt att de går med gåvagn innan de ens reser sig upp? Jag misstänker att det kommer att ta lång tid för V att lära sig att gå. Han fattar inte att man ska flytta fötterna och går inte ens när man håller honom i händerna.

Sen är det först nu som han kommit på att han själv kan hålla i mugg/flaska.

Vilken trög unge jag har! :D :love: ;)

Ett tunnt lager grädde äter jag men blir det för mycket så skrapar jag också bort. Grädde är ganska mastigt tycker jag.

Isabella gick sina första frivilliga steg i lördags på tiomånadersdagen med sin pappa som stöd men hon är jätte vinglig.

Jag önskar att Milton lär sig att stå stadig själv snart så man slipper rusa fram när han är på andra sidan rummet och kom på att han skulle resa sig mot något. Står man inte där så slutar det förr eller senare med att han ramlar raklång åt sidan eller bakåt och slår bakhuvudet rakt ner i golvet :(
Han har gått några steg själv med gåvagnen i helgen fast man kan inte låta honom gå iväg själv eftrsom han inte sätter sig på rumpan och det slutar det rak bakåt då med. Så jag har nästan glömt hur det känns att sitta i soffan eftersom jag lär krypa efter honom konstant. Därav mindre aktivitet här.

Just ja den 10e är redan på torsdag, hua nu vart jag nervös! :o
Jag har inte kollat in vägbeskrivningen än, men det borde inte vara några problem.

Mabuse: Milton har fått grädde när vi fått tårta eller liknande med grädde på hemma hos någon. Men då bara grädden och inget annat.

Menar du reser sig upp utan stöd eller med stöd? När Selma kunde resa sig upp med stöd så började hon trava på med gåvagn. Det är inte alltid fötterna hänger med :D men hon travar glatt på. Det är efter att hon börjat med gåvagnen som hon börjat stå själv och tagit små, små steg på egen hand.

*kl*

Tror att både jag och Selma håller på att bli sjuka. Halsen känns tjock och vi känns båda varma. :( så drygt, jag har massor att göra den här veckan och har inte "tid" med det. :/

Jag vet att det är mitt fel, men usch vad deppig jag blev nu. Vände mig om en sekund för att plocka upp en grej och hör ett pang och ser mitt playstation 3 ligga på golvet och en lycklig Selma som undersöker det. :(

Så nu sitter vi i hennes rum med dörren stängd. :p

Nu kom hon på hur man drog ut lådorna i hennes byrå och där klämde hon tummen. Så nu övergick vi till att dra ut böckerna ur hyllan. Fullt ös...

Jag sänkte sängbotten på Isabellas spjälsäng i lördags medan hon satt på golvet, då bestämde hon sig för att undersöka alla mina trosor i underklädslådan :o Vissa var tydligen väldigt dåliga för de fick sig en flygtur.

Har du testat om PS3:an fungerar?

Vad läskigt att han ramar när han rest sig! Men hur länge har han kunnat resa sig upp då? För oss så fick vi passa V i kanske två veckor, men nu står han väldigt stadigt när han håller i sig och sätter sig fint på rumpan. Det är ytterst sällan som han ramlar.

Jag menar resa sig upp mot saker. Själv kan han inte resa sig.

Men ni får inte bli sjuka till torsdag!! :crazy: Då får vi ju ingen västerbottenpaj! ;)

Milton 7månader 68,5cm och 7565g. Är oftast en väldigt glad och lätthanterlig bebis! Han spanar in alla nya ansikten en bra stund innan han lägger av ett stort flin. Är inte ett dugg blyg och hoppar gärna mellan olika famnar så han får prata med alla! Snackar för fullt dädäd, dada, bhabha, phöö och har även nu kommit på att man kan skrika till högt så det skär i mammas öron. Favoriten nu är att ställa sig upp. Alla leksaker är tråkiga så man lär komma på något helt nytt för honom att hålla i vid varje blöjbyte. Om man inte vill byta upp och ner och knäppa blöjan utan bebis i :p Går med stora steg om man håller i händerna. Kryper nu felfritt och det går fortare för varje dag. Har svårt för mat lever på välling, gröt och macka. Inga tänder än. I det stora hela är han en väldigt social och glad bebis! Fast åker man bort så brukar han bli helt stum och stel innan han har hunnit spana in allting! :)

En liten presentation vart det nu iaf! :)

*kl*
Oscars nya grej:
Mata mamma:D Han får världens seriösaste min. Tar skeden, stoppar ner den i sin mat och sen in i munnen på mig. Kan ju inte direkt påstå att det kommer med så mycket på skeden, men han vet vad den är till för, fast att han inte riktigt kopplat att man kan ta in den i sin egna mun med:D

han har även kommit på med att alla andra bryrålådor i huset är skojiga, inte bara kökslådorna. Så nu är det prylar på golvet för jämnan :grin:

Ja det är konstigt faktiskt, jag blev jätteförvånad när hon sa så och visste inte alls hur jag skulle förklara hur hon skulle göra istället :D Tror det berodde på osäkerhet i botten. Han var ju pigg, men absolut inte överdrivet eller på hans dryga vis, utan glad och framåt och å var vi på ett stort gräsområde, inga staket eller någonting, så det kan ha varit det som var bekymret, hoppas det!

kl

Oops.. vårt köksbord i furu är nu vitt :angel: hoppas hinna med en till strykning innan M kommer hem :D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Vad gör vi? Del CCVII