Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Håller med, mycket roligare med barnkläder än med smink. :D särskilt nu när man fortfarande inte tränat upp kroppen och kan köpa kläder åt sig själv och när man bara ar unghästar och inte har lust att köpa dyra hästgrejer ännu. Just nu är det bra barngrejer och inredningsgrejer dom köps hos oss. (förutom jetskis, skotrar och bilar förstås... :grin: :p ) Var precis och hämtade vår nya UJ Swift, är så nöjd! Selma sitter bra och den går in i bilen så att hundarna får plats. Yey!
Sen så kan jag säga att jag också kan titta på kläderna om det är något kg tycker är fint, men skulle aldrig komma på tanken att komma med en kommentar om det inte var positivt. :) kan göra dig avis med att min mamma och pappa precis kom hem från london med en resväska med Selmakläder från gap och the little white company. De skämmer bort henne lite för mycket ibland...

Idag var uppfödaren till selmas ponnyer här och tittade och nu har vi bestämt att vi ska åka på en jättestor welsh "gathering" i uk nästa år och köpa träns och sadel och se på alla underbara småttingar. Min sambo vet bara inte om det än... :angel:

Har bara tvättat och fixat idag, väldigt skönt. Mina föräldrar kom och hämtade Selma kl 6 imorse när hon vaknade, så att jag och sambon kunde sova vidare. Helt himmelskt!

Nu har jag äntligen hunnit sätta mig vid datorn så ska försöka svara lite!

AKB: Neej va trisst att du inte kan komma! :( Hoppas det går bra för din häst och ta bort tänderna.

Sen då ang. blöjor så använder vi bara Libro efter att Milton rumpa vart jätte röd och nätet fastnade på hans lilla rumpa av Pampers :( Fast jag tycker inte att jag är någon blöjsnobb för det. Det känns liksom bara självklart eftersom hans rumpa mådde bäst av dom och jag gillade deras uppsugningsförmåga.

Ang kläder så vil jag att Milton är hel och ren och ser välmatchad ut. Han har en del begagnat men sånt som va noppig och fläckig när vi fick det fick åka vidare. Visste Milton kan ha en noppig tröja men då är det jag som ska ha tvättat den noppig och att den va fin från början.(lite löjligt jag vet) Köper mkt kläder från HM och Kappahl. Nu har vi även fått Lager70 i blg och dom har Name It och jag är jätte nöjd med deras kläder. Smala mjuka och tåliga! Har inte köpt något själv från PoP eller något annat dyrare ställe. Det lite dyrare han har är ärvt. Köper heller två plagg för samma pris av ett. Milton får ofta beröm för sin kläder och att han ser stilig ut. Men inte att någon skulle klaga på mig att jag köper något nytt. Jag klagar inte på någon annan heller, vad får man ut av det? Folk får väll slösa hur mkt pengar dom vill på sina barn sålänge dom har råd att ge dom mat och sjukvård först.

Ang godis osv. Milton har bara fått smaka vispad osötad grädde då jag precis som ni sagt inte anser att det är godis. Man använder ju det i mat. Han får hålla sig till majskrokar och rån så länge det bara går. Vad andra anser så va det snarare att Miltons farmor inte tyckte att det va så bra när han fick smaka på grädden från tårtan igår på hans kusins 1års kalas. Fast hon kanske trodde han fick smaka på allt i tårtan, men så va det ju inte. Milton kommer att få tårta på sin 1års dag men jag kommer att göra en liten bebis tårta med bara grädde och botten(med lite mindre socker i) ev någon frukt i och sen jordgubbar uppepå. Sen gör jag en stor tårta till oss vuxna.
Jag är orolig att M också ska bli en småätare precis som sin mamma och pappa. Vi måste köra hårdträning nu och följa matklockan. Fast jag är inte orolig över att han ska blir fet. Är nästan ingen som är fet i någon av våran släkt. Snarare att han kommer blir en spinkis.

Presentation av Milton kommer imorgon vi ska iväg och sen och se på melodifestivalen hos några vänner ikväll. Å nu vaknade Milton.. :)

Min svägerska är speciell, allt som kostar sticker i ögonen på dem. De har köpt ett kök på blocket, vi köper nytt. De handlar saker som kostar så lite som möjligt, vi handlar oftast det vi vill ha. De har onödiga krediter och vi har inga krediter alls utan sparar och handlar kontant.
Vi två familjer tjänar ungefär lika men vi prioriterar helt olika.

Nu har jag jobbat fredag och lördag. Och det är såååå kul. Älskar mitt jobb!!!! :love:
Har förresten blivit utsedd till partykoordinator på jobbet och ska planera in en kryssning i höst. Förut åkte vi på kryssning tilll Åland varje år före jul men det var ett tag sedan nu så nu tyckte vi det var dags igen. Är det någon här som har någon erfarenhet av båtarna? Vilken ska man åka nuförtiden. Sist vi åkte var det Birka Paradise som gällde, kan det vara så fortfarande tro?

Här köper vi blandat med kläder. Dyrare märken och billiga på tradera. Men jag kan inte påstå att vi har speciellt mycket kläder. Hon kladdar inte ner sej när hon äter alls. Strumpbyxorna blit lite skitiga när hon kryper runt på våra obehandlade trägolv. Så hon kan ha samma body i flera dagar.

OREGANO: När och vad var det för lopp vi skulle springa? För ni har väl inte ångrat er?? Jag har börjat träna lite men hinner inte med att skriva in på Funbeat.... Ska skärpa mej tills vi börjar på gymmet.

Jag som trodde att du hade glömt bort det. :angel: Det är Mälarenergi Stadslopp som går den 7:e juni. Ett lag består av 4 personer och sista anmälningsdag är 23:e maj. Det kostar 190 kr/pers

Så.. Två till som vill vara med och springa! Bara att räcka upp en hand.

Jag har fuskat med Funbeat den sista tiden, kändes bara löjligt att skriva in alla barnvagnspromenader eftersom det inte direkt känns som träning.

Måste fråga dig ang UJ vagnarna. Har börjat gilla dom mer och mer, ffa syskonvagnen. Vet inte om storleken på liggdelen är densamma mellan syskon och enkelvagnarna men är dom stora?! Hur länge kunde Selma ha liggdelen? Dom ser stora och rymliga ut. Har för mig att det var UJ som skulle komma med ett nytt chassie som man kunde utöka på bredden till tvilling/syskonvagn??!!...Det enda som jag tycker verkar synd är att man inte kan ha barnet vänt mot sig i sittdelen?!

Oj vilket svamligt inlägg :o

Vad dött det var här då... Vi har ätit frukost framför tv:n och tittat på vasaloppsstarten och nu håller de andra två på att förbereda sig inför förmiddagens simskola. Jag funderar på att följa med och handla på Maxi under tiden. Är så dålig på att fixa riktig mat till Vilgot, så jag måste verkligen ta mig i kragen. Men vad kan man ge som är lagom konsistens på? Det enda jag kommer på är potatis, pasta, fiskbullar, falafel, quorn, kokta grönsaker, köttbullar. Vad finns mer?

Och hur duktiga är era barn på pincettgreppet? V kan verkligen inte plocka upp ärtor och majs och sånt, utan det krävs lite större bitar. Vi kanske har varit för dåliga på att träna honom. Han har bara fått äta själv ett åtal gånger.

Pincettgreppet blir bättre och bättre men hon är mer intresserad av att peta på sakerna med pekfingret ;)
Grillkorv är "bra" mat, man delar de på mitten och sedan blir det små halvmåneformade bitar som går att svälja hela enligt Isabella ;) Ris är gott också.

Korv kommer inte innanför dörren här. :p Det är ungefär det äckligaste jag vet så jag vill inte att V ska bli nån korvätare. :o Ris är för smått just nu för honom. Funderar på pastaskruvar att dela på mitten.

Nu måste jag skynda mig om jag ska få följa med!

Jag avskyr fisk. Men jag ger Oscar det ändå. Favvon är nog kokt torsk, han sitter och vräker i sig det utan nåt annat till:D
Fastän jag stått och nästan kräkts av lukten när jag tillagat den;)

Och mitt barn ÄLSKAR korv.... Trots att mamma inte ätit det på över 20år...
Nog ska mitt barn kunna vara med o grilla korv som de andra barnen...
Tycker det är skönt att man sluppit allergier som det verkar. Blir ju så mkt enklare med utflykter o så.

Ebba äter småbitar av allt. Fast iofs är hon bra på att greppa mat med fingrarna.. Äter ris o så med. Fast man måste lägga det direkt på bordsbrickan. Får hon tallriken så matar hon hundarna ;)
Men om du vill öva på stora bitar så måste det ju vara bäst med saker som trillar sönder någorlunda lätt. fisk? Pasta blir nog jättebra!
Kyckling och kött ger jag med i bitar men de kan ju inte vara så stora...

Men helt ärligt. Låter du honom leka med maten för att se att han inte får in det? Eller tror du att han ska kunna äta som en kines med pinnar (fingrarna)direkt?
Ibland hivar ebba en hel näve i munnen- det är inte alltid fint med fingerspetsarna ;)

A äter allting, igår delade vi två en räkbaguette :D

Han är väldigt duktig på att använda pincettgreppet. Får tag på allting, oavsett hur litet det är. Men ibland är han lat och gör sin egna variant och äter med munnen direkt på bordet eller trycker ner hela ansiktet i tallriken.
Jo här kladdas det en hel del och efter maten så är det sanering om gäller. Är vi borta försöker jag mata honom istället och torka av med jämna mellanrum. Hemma så får han öva !

Ang allergi så tror jag att han är lite överkänslig mot citrus, hans eksem på kinden har försvunnit men kommer tillbaka ibland och tycker mig se ett mönster om han fått för mycket apelsin. Jag var känslig mit apelsin, jordgubb och choklad när jag var liten.

Idag skiner solen så det blir säkert en promenad sen!

Han har bara ätit själv (förutom brödbitar varje morgon) själv en gång och det var igår. Då fick han snabbmakaroner, hemmagjorda frikadeller, ärtor och majs. Det var bara frikadellerna han kunde greppa bra, så resten fick jag hjälpa honom med. Det tog en timme innan vi var klara! :D

Nu sitter jag och väntar på att de ska komma ut från simningen och jag har köpt massor av saker som jag aldrig köpt förut, fiskpinnar, färdiga ekologiska köttbullar, laxpytt, fiskbullar och några olika frysta grönsaksblandningar. Hoppas det faller älsklingen i smaken.

Hur mycket salt är mycket/lite salt?? Jag har ingen aning ärligt talat. På fiskbullarna stod det 1,0 g/100 g, på den sorten jag inte valde stod det 1,5 g. Nån som har koll?

Isabella äter 3 fiskbullar/portion med lite sås och potatis kokt i osaltat vatten (har aldrig salt i vattnet i vanliga fall heller) och det är 1% koksalt/100g sås, det räknar jag som lite salt i en portion.

Jag är nog den som är fjantigast i hela tråden med salt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 048
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 996
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30