Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Ja det kan man väl säga, undrar ibland vad det är med folk och funderar på varför folk inte kan få göra vad de vill eller syssla med vad de vill, utan påhopp. Nej jag och Michellan snobbar runt i Libero-blöjor och Villervalla-kläder :D Fler som är på?!

:bow:

Min svägerska tycker jag är jätte snobbig men kläderna till Isabella, man riktigt såg på henne hur hon njöt när Isabella fick en heldress med hello kitty på. Fast det bekommer inte mig, det är M som dunkar huvudet i väggen över Hello Kitty ;)

Ang socker

Kan erkänna att Theo fått både äppelmos och sylt på sin gröt nu på slutet. Absolut inga mängder alls utan mest bara för att gröten ska smaka nåt öht (kokar egen havregrynsgröt) Har vart dålig på att ha fruktpuré hemma :o Blir så JÄVLA less på alla som ska hålla på att proppa i honom kakor och annat slisk bara för att, svärmor är nog värst :devil: jävligast av allt är att hon vägrar acceptera att jag inte tycker det är OK. Han lär nog få i sig tillräckligt med socker ändå i sitt liv. Han kanske får en tsk sylt el mos på gröten. Nä, jag förstår inte vad det är alla andra tycker är så roligt med att proppa i andras barn socker??!! :confused:

Blir bara allmänt less på alla "jag vet jag, har oxå haft barns"are som finns i min närhet Mitt barn = jag som bestämmer vänligen respektera! :cool:

Både jag och sambon är väldigt överrens ang just detta med socker, precis som du skrev, så länge det inte efterfrågas behöver det inte ges heller. Vi kommer även försöka kompromissa och ge frukt eller russin så länge det funkar!

*kl*

Min svägerska tycker jag är jätte snobbig men kläderna till Isabella, man riktigt såg på henne hur hon njöt när Isabella fick en heldress med hello kitty på. Fast det bekommer inte mig, det är M som dunkar huvudet i väggen över Hello Kitty ;)

Ja folk tycker jag är skitlöjlig över kläder på Milton, senast min pappa faktiskt :D Jag spydde galla över det dåliga pojk-utbudet i vissa butiker och då tittade han frågande på mig och sa att det är väl bara att slänga på honom lite kläder. Jag kontrade och sa att "pappa, du gör ju itne så, du är ju mycket medveten om vad du tar på dig". Självklart kontrade han tillbaks med att han förstår ju vad han tar på sig och varför, det gör ju inte Milton.
Nej kanske inte Milton, men JAG tänkte jag både tyst och högt då vid det tillfället :D Karlar alltså ;)

Men just Hello Kitty, där sa jag till alla innan vi fick Milton, att köper ni det, så eldar jag upp vartenda plagg. Och inte till någon flicka i världen kommer jag handla någon form av Hello Kitty, i alla fall inte förrän flickan bönar och ber om det, nej fy fasen! Arbetsskada kanske, men alla töser går ju runt med denna jävla katt överallt :devil:

Jag verka tillhöra den lilla?! skaran här inne som inte bryr mig så hårt om Theos kläder. Jag och mina systrar skickar runt en massa kläder mellan varandra och jag har även köpt en del begade POPplagg på tradera. Ska vi bara vara hemma så är jag inte så brydd över vad han har på sig. Men visst, nog har Theo en del lite finare kläder (men dom är få) som han får ha när vi
ska ut och visa oss bland allmänheten :D Resonerar som så att han får dyrare och finare kläder när han inte växer lika fort längre, fast det är väl gärna då det får vara lite slashasigt eftersom han inte lär sitta stilla på en stol :o Men tycker att allt är helt upp till en själv. Vill man ha fina dyra kläder så får man det! Att jag inte bryr mig så mkt kan förvisso kanske bero på att jag inte hittat något direkt favoritmärke. Köper jag kläder är det för att dom är fina eller med en bra funktion. POPklädern blev mkt billigare begade är nya av något "sämre" märke.

Armani__
Willys blöjor är helt ok men jag misstänker faktiskt att dom är dyrare per st jämfört med Libero. 38 st byxblöjor i Willys paket och 42 i Liberos. På ICA Kvantum är så Libero billigare än ICAs egna iaf. Gillar också "märkes" blöjorna bättre, är ffa betydligt smidigare.

Senast ändrad:

Vi har ju mycket begagnade kläder till Mikaela men det är ändå vissa som anväds mycket mer än andra, det finns kläder i hennes garderob som jag bara inte tar på henne :angel:
Hade jag haft råd så hade hon haft mera nytt och jag matchar gärna hennes kläder, sambon är väl inte riktigt lika noga, men sätter inte heller på vad som helst ändå :)
Här använder vi oxå Liberoblöjor och trots att vi handlat både med min mamma (mycket åsikter) och sambons mamma så har det inte ifrågasatts det minsta...
Min mamma som kan vara lite knepig ibland accepterar ändå allt vi sagt ang Mikaela även om det ibland kan komma lite pikar när det inte passar...

*kl*

På tal om blöjor. Har alltid använt mig av Libero.
Men nu fick jag för mig att pröva Pampers. De fungerar bra, han blir inte röd och sitter bra runt hans smala ben.
Men jag tycker de luktar skarpt:confused: Alltså innan de blir använda.
Libero luktar inte mer än typ papper, men dessa känns som de är indränkta i kemikalier eller nåt.
Undra vad det kan bero på?

Hihi! Jag gillar hello kitty jag.. Men konstigt nog har jag inte mkt kläder med henne.. Lurvjacka har jag som jag använder ofta. Den har jag fått och det står Ebba broderat på den :)
Har en i nästa stl med som jag redan hade köpt ;) en väst med. Och en tshirt.
Sen hade jag en bodysuit med kortarmde ben i somras :) Såna vill jag ha i sommar med. Redan bunkrat upp med 2 molodressar till sommaren. Men vilken storlek tror du att dom har? Hon har precis gått upp och är perfekt 74 nu. 80 är minst 5cm långa i benen så det brde ju vara 80 hon har i sommar.
Hon är ganska tjock nu men det försvinner ju säkert en del när hon börjar gå...

Blöjor har jag Liberonästan alltid. Hade bara pampers innan men hört så mkt dåligt om deras up&go...
och jag har dom på dagarna för jag vill inte jaga kardborrar ;)

kl
Tjatet om sötsaker är ett jäkla gissel här med. Det lär väl nå sin kulmen i morgon på hennes ettårskalas. ”För det är klart att hon ska äta lite tårta”. Jag ser, som många andra, inte poängen med at ge henne sådana saker innan hon blir medveten om att hon får något annat än oss andra.

Haha, vi har fått en hello kitty-body och jag tyckte den var ganska söt, men jag måste ha missat denna hysteri, för själv har jag aldrig haft något med hello kitty på. :) jag har också fått kommentarer från andra att jag är klädsnobb när det gäller Selma och att hon inte bryr sig om vad hon har fått kläder, mest sambon som är "orolig" över att hon ska bli bortskämd eller mobbad pga kläderna sen, men vad sjutton, om jag inte vill slänga på henne vissa kläder som jag tycker är rent ut sagt fula, så gör jag inte det, oavsett vem som har gett dem till oss. Liberoblöjor har vi här också... :angel: kan jag också kalla mig blöjsnobb då? :D

Sötsaker har vi inte haft så mycket problem med, jag är väldigt rakt på sak och lyssnar inte på kommentarer när det gäller sånt. Brukar bara replikera att Selma inte har något behov av godis etc förrän hon förstår vad det är och "måste" ha det. Varken jag eller sambon brukar köpa lösgodis, så förhoppningsvis klarar vi oss ett tag. Däremot har hon faktiskt fått smaka pannkakor och fått i sig lite choklad av misstag när hon hittade en på golvet...

kl
Tjatet om sötsaker är ett jäkla gissel här med. Det lär väl nå sin kulmen i morgon på hennes ettårskalas. ”För det är klart att hon ska äta lite tårta”. Jag ser, som många andra, inte poängen med at ge henne sådana saker innan hon blir medveten om att hon får något annat än oss andra.

Det kommer att bli ett problem här med. Maken är helt inne på min linje när det gäller sötsaker, men just födelsedagstårtan tycker till och med han att V ska få smaka på. Jag förstår inte varför.

Jag är nog inte heller särskilt snobbig när det gäller Vilgots kläder. Jag köper bara några få märkeskläder som han har på sig när vi åker bort och resten är från H&M, Lindex och Kappahl. Jag köper allt nytt, men inte så dyra kläder. Ytterkläder får däremot kosta, så de verkligen är bra.

Ang blöjor har jag ju provat nästan hela byxblöjesortimentet den sista tiden. Libero är klart bäst, men Willys är faktiskt helt okej dom också. Men eftersom jag inte handlar på Willys så kommer jag nog inte att köpa fler såna. ICAs vad superförstora så dom är jag besviken på även om jag fick paketet gratis. Sist köpte jag Pampers och jag tyckte att de var väldigt mjuka och smidiga. Men de sväller ju som bara den när han kissar så blöjan blir 4-5 ggr så tjock. Ser inte snyggt ut och till och med maken kommenterade det när han kom hem en dag. Han sa att det märks att V har den sämre blöjan på sig nu. Han syftade på Willys eftersom han inte visste att jag köpt Pampers.

Det var en mamma som ringde idag angående medryttare på min Armani, åt sin dotter. Tycker det är trevligt att mamman ringer (för mig självklart, men i alla fall är det ju inte det..). Jättetrevlig och sådär. Flickan var inte så gammal, 13 år, men samtidigt var jag ju bara 14 när jag fick Armani som 4-åring och det har ju gått bra

Jag har haft ett par riktiga pärlor förr om åren i den åldern! En av dem var antagligen den bästa hästskötare jag någonsin kommer ha råkat på. Dock får man ju oftast leva med att de inte är så rutinerade ryttare (om än det finns 14-åringar som rider bättre än mig..)! Viktigast för mig är att de tar god hand om hästen, är pålitliga och rider mjukt och förståndigt :)

Gick inte så bra för tjejen som var och testade här igår,har nog aldrig sett min häst så seg och obstinat :D Men hon gillade honom ändå..

Min svägerska tycker jag är snobbig för att min man inte vill ha Hello Kitty till Isabella, jag själv tycker att katten är söt och har den på ett antal strumpor som är mina. Eftersom min man inte vill ha HK så blir det inget HK till Isabella även om vi använder dressen ändå, den är praktisk

Jag kanske bryr mig för mycket om vad Isabella har på sig men jag använder inte vilka kläder som helst på mig själv heller.

Jag går gärna in på Name It's butik och handlar för att kläderna passar mitt barn, de är lite tajtare i modellen men som inte hindrar någon rörelse, mjukt tyg och är inte mycket dyrare än H&M. Villervalla handlar jag på rea så det blir inte heller så mycket dyrare än H&M.
Majoriteten av Isabellas garderob består av H&M och KappAhls KAX så så snobbig är jag faktiskt inte om det är märken som gör en snobbig.

Här används inte Hello Kitty då både jag och sambon inte gillar det :) Men vi har heller inte fått något sådant plagg.
Vi har en del Barbapappa då vi gillar motiven och färgerna, annars har vi nog mest HM och Lindexkläder, så gillar jag Åhlens Parvel kläderna, så det har vi en del det med dom är fina mjuka tyger som ändå håller formen bra trots ofta användning och tvätt :)
Har faktiskt inte fått så mycket kommentarer om kläder, det mesta handlar om mat...
Speciellt min mamma har tjatat massor om Mikaela fått smaka banan (bara för att jag avskyr det) och självklart har hon fått det, men det är sambon som får ge :D sen ser vi ingen större anledning till att ge det då hon har lätt för att bli hård i magen.

Jag har ju fullkomligt snöat in på Ida T kläder... Undra hur länge man tycker det är kul.. Även om det är olika motiv så är det ju ändå samma stil...
Mjuka sköna kläder som håller formen otroligt bra :)

Har köpt en jättefin klänning med sniglar på hon ska ha i sommar :) Har hittat matchande solhatt i staden på fel håll här hemma så jag får nog ha en roadtrip ngn dag...

För övrigt håller jag verkligen med om Parvelkläderna. Hållbara, passformen är bra efter tvätt och ganska rejäla. Men sen tycker jag att alla märkena har olika kvalitér... Har en HM pyjamas jag ÄLSKAR och 3 jag aldrig använder

Ja det är väl konstigt, blir både ledsen och faktiskt förbannad över sådant..
Och tydligen framstår jag som snobb också, eftersom jag vill ha Liberos blöjor och inte Willys, det var en som sa det till mig när Willys hade blöj-rea för ett tag sen :crazy:

Fast de hade rea även på Liberos!!! Jag var dit och handlade Libero. Fast jag inte brukar handla där.

JAg tror inte jag har köpt ett pkt blöjor till fullpris... Det är nästan alltid erbjudande ngn gång i månaden och dessutom skickas det ju hem kuponger titt som tätt... Har dom i plånboken om det inte skulle vara "billigt" den veckan...

Till alla:
Jag tycker det är lite konstigt att folk bryr sig om vad ni har till era barn... Här är vi nog alla så fokuserade på det egna barnet att man inte ser de andra... Iaf inte vilka märken de har även om man kan fråga om det var ngt särskil snyggt iofs.
Min familj o släkt har nog förstått förlängesen att Ebba är det enda jag vill lägga pengar på just nu så de nämner inget ens...

Jag har handlat blöjor till fullpris... Glömmer kuponger. Men försöker ta med och handla ordentligt när det är rabatt mm.

På Willys var det 3 paket(Libero, pamper och även deras egna) för priset av två!!! sparade 109 kr och så köpte jag totalt 6 paket! Fast det har gått en del när hon varit sjuk...
Använde lite pampers i början. Det var det sjukhuset hade. Sen har vi bara använt Libero. Tycker de fungerar bra.

Jag tycker också det är konstigt att man hinner fokusera så mycket på någon annans barn. Jag har inte reflekterat över vad någon annan köper eller sätter på för kläder på sina barn, men får höra så mycket från andra.

Jag har verkligen aldrig brytt mig om vad andra lägger pengarna på, utom när det gäller sambon då det ofta slutar med att det är vi som köper det han vill ha :p Vill någon annan inte lägga ned en massa pengar på nya vagnar och kläder så går ju inte jag igång och ifrågasätter dessa.

Typiskt sverige på något sätt.

Tråkig inställning på avundsjuka människor... Tror att massvis med folk går omkring med mindervärdighetskomplex helt i onödan...
Fast iofs brukar jag kolla in kläderna på barn jag också- spec dina som man inte hittar hemma på stan :)
Innan jag fick barn var det smink o parfymer som var kul- tillägger att jag bara sminkar mig då&då så det går knappast åt ;)
Det är ju ÄNNU roligare med barnkläder...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar